En son söyleyeceğimi ilk önce söyleyeyim, "o bisikletçiye bi daha gitmeyin."
Rotor dediğiniz çelikten bir disk, herhangi bir kurbağacık ile tutup bükebilirsiniz. Tıpkı jant ayarı yapar gibi sürten kısımlarını eğip bükmek sureti ile düzeltmek mümkün. Bununla birlikte rotoru tam kaliperdeki boşluğun ortasına denk getirip somunları sıkmak sureti ile hidrolik frenleri ayarlamak mümkün. Hala sürtüyor ise fren pistonları çok dışarı çıkmıştır ve geri yerlerine itilmeleri gerekiyordur. Mekanik disk fren ise bu ayar kablo ayarı ve diğer taraftan alyan anahtar ile yapılır. Bunları yazarak açıklamak aslında pek mümkün değil, açıp yutubda videoları izleseniz çok daha iyi anlarsınız. Fakat iki günlük bisiklete yeni rotor satmaya kalkan bisikletçiye de bir daha gitmeyin.
bu kadar üst üste sürmenin ben malzemeyle alakalı olacağını düşünmüyorum, doğru ayarla probleminiz hallolur bence..
Benim bisikletimde hiç sürtme yok diskler kusursuz dönüyor. Belki jantiniz tam yerine oturmamistir. Ya da göbekte veya hızlı baglanti aparatinda bir yamukluk vardır. Olabilir mi acaba.
Mesaj içeriğinden bağımsız olarak başlıktaki soruya cevap vermek gerekirse, yamulmaya karşı dayanıklı rotorlar, göbek ve rotor kısımları birbirinden bağımsız olan rotorlardır.
Örneğin AVID'in HSX modeli:
Video ya göre sizin jantınız yalpalıyor bizim zamanımızda jant sekiz çiziyor denirdi rotorun sürtmesi normal bence
Acaba o jant lanetlimi neden yamulmakta ısrar ediyorVideodaki jantı değiştirdim. Bir daha yamuldu, bir daha değiştirdim. Son değişiminde disk ve balata da değişti.
Magnezyum kalıp jantı akordu bozulmaması için tercih ettiğinizi söylemiştiniz. Oda mı kolaylıkla yamuluyor?Videodaki jantı değiştirdim. Bir daha yamuldu, bir daha değiştirdim. Son değişiminde disk ve balata da değişti.
Magnezyum kalıp jantı akordu bozulmaması için tercih ettiğinizi söylemiştiniz. Oda mı kolaylıkla yamuluyor?
Ön rotorla arka rotoru değiştirip denedin mi hiç arkada ki rotor önde de sürtme yapıyor mu onu da denemiş olurdun en azındanYatırınca yamuluyor. Duramadığım için yatırıyorum. Duramadığım için Continental Contact lastiklere geçtim ve daha temkinli gidiyorum. Jant, lastik, rotor, balata olarak hepsi aynı anda değişti. Rotor şu anda sürtüyorÖn rotor ve jant hiç değişmedi. Ön rotorda sürtme yok.
Mesaj içeriğinden bağımsız olarak başlıktaki soruya cevap vermek gerekirse, yamulmaya karşı dayanıklı rotorlar, göbek ve rotor kısımları birbirinden bağımsız olan rotorlardır.
Örneğin AVID'in HSX modeli:
![]()

