Scudo Sports

Rotor yamulması

Teşekkürler ilgin için
 
Scudo
20, 30 tl lik rotor da iş görüyorsa o zaman neden 200 TL yede rotor var rotorlar ın üzerindeki şekillerin mutlaka duruş mesafesine etkisi vardır ayrıca Disk in sertliği de önemli aşırı ısıdan metalin yumuşama sı durumunda fren mesafesi uzar belkide hiç tutmaz.
 
Yukarıda verilen aletin benzerini dalışta şiş kakıcı olarak kullanıyoruz , bilmem ne kadar işe yarar sadece fikir olsun .
(link)

Presleme ise tam olarak etki sağlamayabilir çünkü hafızalı metal sonradan eski haline gelebilir.
 
Merhaba. Bisikletimi aldığımın ertesi gün arka fren sürtme yapmaya başladı. Değiştirttim. 1 hafta sonra yeni takılan rotor da sürtmeye başladı. Bu sefer Shimano rotor alayım belki daha dirençlidir dedim, aldım ve taktırdım. Kutusundan çıkarıp taktığımız gibi sürtüyordu. Sürtmeyen frenler hayal mi? Bu arada ön hiç sürtmüyordu lastikleri değiştirip geri yerine takınca ve yeni balatalar takınca o da sürtmeye başladı.
 
En son söyleyeceğimi ilk önce söyleyeyim, "o bisikletçiye bi daha gitmeyin."

Rotor dediğiniz çelikten bir disk, herhangi bir kurbağacık ile tutup bükebilirsiniz. Tıpkı jant ayarı yapar gibi sürten kısımlarını eğip bükmek sureti ile düzeltmek mümkün. Bununla birlikte rotoru tam kaliperdeki boşluğun ortasına denk getirip somunları sıkmak sureti ile hidrolik frenleri ayarlamak mümkün. Hala sürtüyor ise fren pistonları çok dışarı çıkmıştır ve geri yerlerine itilmeleri gerekiyordur. Mekanik disk fren ise bu ayar kablo ayarı ve diğer taraftan alyan anahtar ile yapılır. Bunları yazarak açıklamak aslında pek mümkün değil, açıp yutubda videoları izleseniz çok daha iyi anlarsınız. Fakat iki günlük bisiklete yeni rotor satmaya kalkan bisikletçiye de bir daha gitmeyin.
 
En son söyleyeceğimi ilk önce söyleyeyim, "o bisikletçiye bi daha gitmeyin."

Rotor dediğiniz çelikten bir disk, herhangi bir kurbağacık ile tutup bükebilirsiniz. Tıpkı jant ayarı yapar gibi sürten kısımlarını eğip bükmek sureti ile düzeltmek mümkün. Bununla birlikte rotoru tam kaliperdeki boşluğun ortasına denk getirip somunları sıkmak sureti ile hidrolik frenleri ayarlamak mümkün. Hala sürtüyor ise fren pistonları çok dışarı çıkmıştır ve geri yerlerine itilmeleri gerekiyordur. Mekanik disk fren ise bu ayar kablo ayarı ve diğer taraftan alyan anahtar ile yapılır. Bunları yazarak açıklamak aslında pek mümkün değil, açıp yutubda videoları izleseniz çok daha iyi anlarsınız. Fakat iki günlük bisiklete yeni rotor satmaya kalkan bisikletçiye de bir daha gitmeyin.

Rotor satmaya çalışmıyor, elinde rotor yok. İlk taktığını raftan bulup ücretsiz taktı, o 1 hafta sürtmeden gitmeyi başardı. Diğerini ben alıp götürüp taktırdım(Shimano SM-RT56). Jantı döndürüyorum, tek bir noktada sürtme var. Her dönüşünde 1 kez ses geliyor. Gözle görülür bir yamukluk göremiyorum. Bilmiyorum bisikletçinin suçu var mı, başka bisikletçi olarak Ankara'da kimi önerirsiniz?

Önceki bisikletimde sürekli jantın akord ayarı bozuluyordu, sürtmeyen frenleri tadamadım. Sürtmesin diye çok gevşek ayarlattırıyordum, bu sefer frenler tutmuyordu. Bunları yaşadığım için yeni bisikletimi akord ayarı bozulmasın diye magnezyum jantlı, fren ayarı bozulmasın diye hidrolik disk frenli aldım(Mosso Marine 20 HYD). Bunda da rotor yamulmaya başladı. Bilmiyorum bende mi sorun var yoksa sürtmeyen fren diye bir şey yok mu? Asfalttan gidiyorum, kaldırım inip çıktığım da yok.

Bu arada centerlock uyumlu bir janta geçsem daha zor yamulma ihtimali var mıdır? Şu andaki jantım 6 vida uyumlu.
 
Son düzenleme:
bu kadar üst üste sürmenin ben malzemeyle alakalı olacağını düşünmüyorum, doğru ayarla probleminiz hallolur bence..
 
bu kadar üst üste sürmenin ben malzemeyle alakalı olacağını düşünmüyorum, doğru ayarla probleminiz hallolur bence..

Olabilir mi acaba? Tek bir noktadan sürtüyor. Jantı döndürüyorum, her bir tur attığında tek bir yerde sürtme yapıyor. Bu arada rotorun kutusunun içinden Malezya bozuk parası çıktı. Üretimde bir şeyler ters gitmiş olabilir mi? Başka bir rotor daha alıp şansımı deneyeyim mi? Aldığım diğer bisikletçinin elindeki tek rotor da buydu. Bilmiyorum bisikletçilerde neden rotor olmuyor.
 
Benim bisikletimde hiç sürtme yok diskler kusursuz dönüyor. Belki jantiniz tam yerine oturmamistir. Ya da göbekte veya hızlı baglanti aparatinda bir yamukluk vardır. Olabilir mi acaba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Benim bisikletimde hiç sürtme yok diskler kusursuz dönüyor. Belki jantiniz tam yerine oturmamistir. Ya da göbekte veya hızlı baglanti aparatinda bir yamukluk vardır. Olabilir mi acaba.


Jantı 2 kez yamulttum ve yenisini sipariş edip taktık. Bu seferkini yamultmayacağım İnşallah, öncekiler duramayıp bisikleti yatırmam sebebiyle oldu. Continental Contact lastiklere geçtim ve bu lastiklerle çok daha iyi duruyorum. Hızlı bağlantı aparatı dediğiniz nedir? Kaliperi tutan parça mı acaba? Arkadaki kaliperi tutan parçanın öndekinden daha büyük olduğunu farkettim. Ön rotor da arka rotor da 160mm. Sanırım orijinal tasarımda arka rotor daha küçükmüş. Benim bisikletim hidrolik disk frenli olan yeni versiyon ve kablolar çok uzun. Katlanır bisiklet için kısaltalım dememişler. Olduğu gibi takmışlar. Arka rotoru küçültsem yamulmaya daha dirençli hale gelir mi? İki freni de sert şekilde sıktığımda arka fren kızaklıyor. Gücünü de biraz azaltmış olurum diye düşünüyorum?
 
Mesaj içeriğinden bağımsız olarak başlıktaki soruya cevap vermek gerekirse, yamulmaya karşı dayanıklı rotorlar, göbek ve rotor kısımları birbirinden bağımsız olan rotorlardır.

Örneğin AVID'in HSX modeli:

avid-hsx-rotor-180-lik__1186491276105787.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Cossie
Mesaj içeriğinden bağımsız olarak başlıktaki soruya cevap vermek gerekirse, yamulmaya karşı dayanıklı rotorlar, göbek ve rotor kısımları birbirinden bağımsız olan rotorlardır.

Örneğin AVID'in HSX modeli:

Teşekkürler. Ben de böyle düşünüyordum. Bu durumda Shimano XT SM-RT86 almamı önerir misiniz? Resin pad ile kullanımda sıkıntı olur mu?
 
Video ya göre sizin jantınız yalpalıyor bizim zamanımızda jant sekiz çiziyor denirdi rotorun sürtmesi normal bence
 
Video ya göre sizin jantınız yalpalıyor bizim zamanımızda jant sekiz çiziyor denirdi rotorun sürtmesi normal bence

Videodaki jantı değiştirdim. Bir daha yamuldu, bir daha değiştirdim. Son değişiminde disk ve balata da değişti.
 
Videodaki jantı değiştirdim. Bir daha yamuldu, bir daha değiştirdim. Son değişiminde disk ve balata da değişti.
Acaba o jant lanetlimi neden yamulmakta ısrar ediyor :) enteresan bir durum
 
Videodaki jantı değiştirdim. Bir daha yamuldu, bir daha değiştirdim. Son değişiminde disk ve balata da değişti.
Magnezyum kalıp jantı akordu bozulmaması için tercih ettiğinizi söylemiştiniz. Oda mı kolaylıkla yamuluyor?
 
Magnezyum kalıp jantı akordu bozulmaması için tercih ettiğinizi söylemiştiniz. Oda mı kolaylıkla yamuluyor?

Yatırınca yamuluyor. Duramadığım için yatırıyorum. Duramadığım için Continental Contact lastiklere geçtim ve daha temkinli gidiyorum. Jant, lastik, rotor, balata olarak hepsi aynı anda değişti. Rotor şu anda sürtüyor :( Ön rotor ve jant hiç değişmedi. Ön rotorda sürtme yok.
 
Yatırınca yamuluyor. Duramadığım için yatırıyorum. Duramadığım için Continental Contact lastiklere geçtim ve daha temkinli gidiyorum. Jant, lastik, rotor, balata olarak hepsi aynı anda değişti. Rotor şu anda sürtüyor :( Ön rotor ve jant hiç değişmedi. Ön rotorda sürtme yok.
Ön rotorla arka rotoru değiştirip denedin mi hiç arkada ki rotor önde de sürtme yapıyor mu onu da denemiş olurdun en azından
 
  • Beğen
Tepkiler: Cossie
Mesaj içeriğinden bağımsız olarak başlıktaki soruya cevap vermek gerekirse, yamulmaya karşı dayanıklı rotorlar, göbek ve rotor kısımları birbirinden bağımsız olan rotorlardır.

Örneğin AVID'in HSX modeli:

avid-hsx-rotor-180-lik__1186491276105787.jpg

Rockrider 8.3'lerin üzerinde bu diskler geliyordu. Elixir serisi ile birlikte muazzam iş yapıyordu gerçekten.
 
@mtb_rider HSX rotorların bir özelliği de çok çabuk soğumaları. Rotorlar ısınınca, "fading" denen olay gerçekleşir ve fren performansı azalır, bilirsiniz. Kendi dağ bisikletimde AVID XX fren setiyle birlikte HSX rotor kullanıyorum; uzun süreli inişlerde hiçbir şekilde performans kaybı olmuyor.
 
Geri