Murat B.
Forum Trolü
- Kayıt
- 23 Eylül 2013
- Mesaj
- 4.091
- Tepki
- 11.601
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Specialized
Dizlere zarar veren şey, esas olarak binen yükün (kuvvetin) fazlalığı değil.
Güç, tork ile açısal hızın çarpımıdır. Yani tork, gücün açısal hıza bölümüdür. Verdiğiniz örnekte (100 kadans ile 440W veya 50 kadans ile 220W), pedala uygulanması gereken tork, yaklaşık olarak 42 Nm. Bunu krank kolu boyuna bölerek ortalama kuvveti de bulabilirsiniz, 240 küsur Newton. Ayakta dururken binen yük bile daha fazla, koşmakla falan karşılaştırılamayacak kadar az.
Bacaklarda çok kuvvet üreten büyük kas gruplarının yanında, denge sağlamaya yarayan daha küçük kaslar da var; fazla tork uyguladığınızda, bu denge kasları yetersiz kalabiliyor ve dizler yanlara doğru yapmaması gereken hareketler yapıyor. Bu da dizler için zorlayıcı oluyor. Yani sorun aslında yükün fazlalığından çok yönü. Elbette Cancellara gibi profesyoneller ağırlık çalışmaları ile tüm kaslarını kuvvetlendirdikleri için bu sorunu yaşamaları pek olası değil. Bildiğim kadarıyla bu olay en çok güç uygulamanın zor olduğu konumda yani Pedalın en yukarıda ve en aşağıda olduğu konumda yaşanıyor. Düşük hızda yokuş çıkıyor olmak durumu iyice kötüleştiriyor, çünkü durmamak için pedal turunun tamamında yüksek tork uygulamanız gerekiyor.
Bacakları kuvvetlendirmek için stomp denilen bir antrenman var. Düşük hızda sakin sakin giderken vitesi en büyüğe alıp 10-12 tur var gücünüzle pedal çeviriyorsunuz, ve bunu aralarda 2-3 dakika dinlenerek birkaç set tekrar ediyorsunuz. Bu çalışmayı ben yaptığımda 30 kadans 500W ile falan başlayıp 60 kadans 700W civarı bitiriyorum. Prolar yaptıklarında benim 2 katım güç ile falan yapıyorlardır. Verdiğiniz örneğin 5-10 katı tork söz konusu ve düzgün yapıldığında bu bile dizlere zarar vermiyor.
Güç, tork ile açısal hızın çarpımıdır. Yani tork, gücün açısal hıza bölümüdür. Verdiğiniz örnekte (100 kadans ile 440W veya 50 kadans ile 220W), pedala uygulanması gereken tork, yaklaşık olarak 42 Nm. Bunu krank kolu boyuna bölerek ortalama kuvveti de bulabilirsiniz, 240 küsur Newton. Ayakta dururken binen yük bile daha fazla, koşmakla falan karşılaştırılamayacak kadar az.
Bacaklarda çok kuvvet üreten büyük kas gruplarının yanında, denge sağlamaya yarayan daha küçük kaslar da var; fazla tork uyguladığınızda, bu denge kasları yetersiz kalabiliyor ve dizler yanlara doğru yapmaması gereken hareketler yapıyor. Bu da dizler için zorlayıcı oluyor. Yani sorun aslında yükün fazlalığından çok yönü. Elbette Cancellara gibi profesyoneller ağırlık çalışmaları ile tüm kaslarını kuvvetlendirdikleri için bu sorunu yaşamaları pek olası değil. Bildiğim kadarıyla bu olay en çok güç uygulamanın zor olduğu konumda yani Pedalın en yukarıda ve en aşağıda olduğu konumda yaşanıyor. Düşük hızda yokuş çıkıyor olmak durumu iyice kötüleştiriyor, çünkü durmamak için pedal turunun tamamında yüksek tork uygulamanız gerekiyor.
Bacakları kuvvetlendirmek için stomp denilen bir antrenman var. Düşük hızda sakin sakin giderken vitesi en büyüğe alıp 10-12 tur var gücünüzle pedal çeviriyorsunuz, ve bunu aralarda 2-3 dakika dinlenerek birkaç set tekrar ediyorsunuz. Bu çalışmayı ben yaptığımda 30 kadans 500W ile falan başlayıp 60 kadans 700W civarı bitiriyorum. Prolar yaptıklarında benim 2 katım güç ile falan yapıyorlardır. Verdiğiniz örneğin 5-10 katı tork söz konusu ve düzgün yapıldığında bu bile dizlere zarar vermiyor.