@BerkEvren
Abarttığınızı düşünüyorum. Öncelikle, bu gibi sistemlerin en üst seviye sporculara sağlayacağı fayda, reklamcıların iddia ettikleri kadar değil. 2016'da Mathew Hayman'ın standart aero kadro ile kazandığını unutmayın; o zaman da Sky'da süspansiyonlu Dogma, QuickStep'te zertz'li Roubaix, Trek'te Isospeed'li Domane vardı. Motor, çok aşırı bir örnek: ben 250W motorlu bisiklet ile alpe d'huez'i Froome'dan hızlı çıkabilirim; Trouée d'Arenberg'de Sagan'dan hızlı gitmem için bende modern yol bisikleti, onda "penny farthing" denen 150 yıllık bisikletlerden olması gerek.
İkincisi ve daha önemlisi, bu teknolojiler gerçekten de kazananı belirleyecek kadar fark yaratıyorsa, diğer takımların da aynı bisikleti alıp kullanmasına veya tüm üreticilerin benzer bisikletler üretmesine bir engel yok. Öte yandan, küçük de olsa fark yaratacak teknolojilerin kullanılabilmesi üreticileri araştırma-geliştirmeye yatırım yapmaya zorluyor; bunun sonucu olarak da bisiklet teknolojisi ilerliyor ve hepimiz daha iyi bisikletlere biniyoruz. Mesela "karbon parça narindir, hemen kırılır" görüşününde doğruluk payı olduğu yıllarda (10-15 sene öncesi) Paris-Roubaix'de herkes alüminyum jant kullanırdı. Paris-Roubaix şartlarına dayanacak karbon jantı ilk Zipp üretti ama bunun sağladığı avantaj 2 yıl bile sürmedi, çünkü tüm üreticiler mecburen pave'de kırılmayacak jant üretmeye başladılar.