Scudo Sports

Pinarello Dogma FS elektronik full süspansiyonlu yol bisikleti

Scudo
Sky, Paris-Roubaix'de yarışsın diye yapılmış bir bisiklet. Disk fren yok, maks 28mm lastik destekliyor. Bunu anca koleksiyonculara satarlar. UCI kuralları zorlamasa satışa bile çıkarmazlardı heralde.
 
@Berat01 ben de başlığı görünce çift süspansiyonlu yol bisikleti falan bekledim :D

Zaten öyleymiş. Gece gece görememişim :)
 
Gidon boğazı da süspansiyonlu anladığım kadarıyla
 
Son 6 aydır hiç bir şeye şaşırmıyorum neler varmış neler yapılıyor aklımızın almayacağı daha kim bilir neler yapılacak bir mühendis olsa da açıklasa biraz :)
 
Paris-Roubaix'de bunca sene yarışanların suçu neydi acaba :naslyany:
Yol şartları kötü diye süspansiyon eklenmesi yokuş çok diye motor desteği eklemek gibi geliyor bana. Yarış denk şartlarla, eşit zorlukta olmalı diye düşünüyorum. UCI affeder ama Velominati affetmez bunu bence.

e0f6535297ab250db44f92af51f276d0-e1487879951157.jpg

Bu yolda ter döktüğün için,

E62A5313_20160409_©MarshallKappel.jpg
Bunu kazanıyorsun...

@hamlet2006 sen ne diyorsun bu süspansiyon işine merak ediyorum

Bu mantıkla giderse 3-4 seneye TDF için görmekten korktuğum şey;

travis-brown-drop-bars-trek.jpg
 
@BerkEvren

Vakti zamanında dağ bisikletinde amortisör modası yaygınlaşınca bu amortisörlü bisikletlerin Paris Roubaix'de de işe yarayabileceği düşünülmüş.İlk uygulayan ünlü şampiyon Greg Lemond ve Gilbert Duclos Laselle olmuş ve ön süspansiyonlu bisiklet kullanmışlar.İlk sene olmasa da sonradan Duclos Laselle, 1992 ve 1993 'te bu zorlu yarışı bu tip süspansiyonlu bisikletlerle kazanmayı başarmış.
Bu başarıdan çok etkilenen Bianchi, 1994’de Johan Museeuw’a çift amortisörlü bir bisiklet üretti. Museeuw başarılı olamadı ama süspansiyon yüzünden değil, lastiği patladığı için. Ancak soruna amortisörlerin neden olduğunun düşünülmesi, uzun yıllar süspansiyonlu bisikletlerin P-R’de yer almasını önledi (1994’de Andrei Tchmil zaferi yine ön amortisörlü bir bisikletle kazanmasına rağmen)

Ünlü klasikçi Johan Museeuw'un 1994 ful süspansiyon Bianchi'si o_O
P-Rmuseeuw94bike.jpg


Sonra bu moda önemini kaybetmiş.Bir de 2005 te Müzmin kaybeden George Hincapie ve arkadaşları özel bir Trek kullanmış.Üst çeki borularının hemen öncesine körüğe benzer bir elastomer koyarak darbelerin emilmesini sağlayan sistem maalesef Big George’a yine zaferi getirmemiş.
20056Trek_ekimov.jpg

arka frenin hemen önündeki siyah parça
Paris Roubaix; ''pazar günü yarış ,pazartesi bisiklet sat'' mantığının bisiklette uygulandığı bir vitrin gibi düşünülebilir.Bisiklet üreticileri ''dayanıklılık'' ile ilgili öne çıkarmak istedikleri ürünlerinin sonuna ''Paris Roubaix'' ifadesisini iliştireverir(Speciaized Roubaix Pro Tyre gibi)ve pazarlama stratetejilerinde Paris Roubaix'i kullanırlar.Bildiğimiz kapitalizm.
 
@BerkEvren

İlgili spor dalının başındaki komite bütün atletlere veya takımlara adil şartlarda teknolojiyi serbest kılıyorsa yeniliklere kapalı olmamak gerek diye düşünüyorum. Sonuçta o yarışı eskiden vitessiz bisikletlerle koşuyorlardı. O halde herkes singlespeed ile koşsun, karbon kadro vs. de yasaklansın?
no8oef.jpg


Her 4 yılda bir Olimpiyatlarda yeni koşma rekorları kırılıyor. Hatta geçen hafta koşulan İstanbul yarı maratonunda bile yeni rekor kırıldı (Benim 10k koştuğum sürede 21k koştular haha). Bu tarz rekor geliştirmelerinde şüphesiz yeni ayakkabı teknolojileri de rol oynuyor. Madem Berlin olimpiyatlarında koşanların suçu neydi? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: caesar ve Murat B.
@Sinan Ceylan
Bana uyar :)
Şaka bir yana bahsettiğim, madem zor parkurlu bir yol yarışı, ben izlerken bir kaç kişinin süspansiyonlu olduğunu bilince keyfim kaçar açıkçası.
Yaşasın rijitlik :D
 
@Sinan Ceylan

bu ince bir cizgi aslında.benzeri futbolda var. çoğu insan günümüz teknolojisine karşı. VAR sistemi topun cizgiyi geçip geçmediğini kontrol eden elektronik sistem falan. modern futbol hoşlarına gitmiyor.
 
trek iso speed adını verdiği bir teknoloji , specialized zertz adını verdiği teknoloji kullanıyor.
 
@srdrmrs

Elbette futboldan tenise, yüzmeden koşuya her alanda var benzer şeyler. VAR sistemine gelene kadar sahanın çimlendirilmesi bile çok farklı boyutlarda artık.

Şimdi falanca futbolcu ligde atılan gol rekorunu kırıyor. Kırıyor da nasıl kırıyor? Adamlar patates tarlası gibi sahalarda top koşturup o mertebeye çıkmış vaktinde. Şimdi UV ışınlarıyla yeşertilmiş düzgün çim zemin, iklim kontrollü stadyum, son model kramponlar, yeni nesil futbol topları vs. her şeyiyle düşünmek gerek.

Can Bartu vefat etmiş, onu da analım. Gerçek bir sporcuydu kendisi. Fenerbahçe camiasının başı sağ olsun.
 
Peki bu pisiklet kaç trilyon?
 
@altundalbugra
doğrudur çok yakından takip etmediğim bir marka.
 
195065

Dogma fs için ön ve arka süspansiyonu gösteren resim.
 
@hamlet2006
90'ları sevmezdim... Daha bir soğudum :kptmya:
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@BerkEvren

Abarttığınızı düşünüyorum. Öncelikle, bu gibi sistemlerin en üst seviye sporculara sağlayacağı fayda, reklamcıların iddia ettikleri kadar değil. 2016'da Mathew Hayman'ın standart aero kadro ile kazandığını unutmayın; o zaman da Sky'da süspansiyonlu Dogma, QuickStep'te zertz'li Roubaix, Trek'te Isospeed'li Domane vardı. Motor, çok aşırı bir örnek: ben 250W motorlu bisiklet ile alpe d'huez'i Froome'dan hızlı çıkabilirim; Trouée d'Arenberg'de Sagan'dan hızlı gitmem için bende modern yol bisikleti, onda "penny farthing" denen 150 yıllık bisikletlerden olması gerek.

İkincisi ve daha önemlisi, bu teknolojiler gerçekten de kazananı belirleyecek kadar fark yaratıyorsa, diğer takımların da aynı bisikleti alıp kullanmasına veya tüm üreticilerin benzer bisikletler üretmesine bir engel yok. Öte yandan, küçük de olsa fark yaratacak teknolojilerin kullanılabilmesi üreticileri araştırma-geliştirmeye yatırım yapmaya zorluyor; bunun sonucu olarak da bisiklet teknolojisi ilerliyor ve hepimiz daha iyi bisikletlere biniyoruz. Mesela "karbon parça narindir, hemen kırılır" görüşününde doğruluk payı olduğu yıllarda (10-15 sene öncesi) Paris-Roubaix'de herkes alüminyum jant kullanırdı. Paris-Roubaix şartlarına dayanacak karbon jantı ilk Zipp üretti ama bunun sağladığı avantaj 2 yıl bile sürmedi, çünkü tüm üreticiler mecburen pave'de kırılmayacak jant üretmeye başladılar.
 
Geri