Scudo Sports

Phantom 2.0

Utku_Abay

Üye
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
14
Tepki
10
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Herkese Selamlar,
Nisan sonu gibi keşfettiğim single speed dünyasını ve yapılmış olan projeleri ağzımın suyunu akıtarak yakından takip ediyordum. Ben de en kısa sürede kendi projeme başlamak için kadro ve komponent arayışına başladım. Fakat kadro bulduğumda param yoktu, param varken uygun kardo yoktu derken aylardan Haziran oldu. Ben de bu yazı built bir SS bisikletle geçirip yaz bittikten sonra zamana yayarak, işin keyfine vararak çabuk çabuk ama acele etmeden projeme başlarım dedim ve built modellerine yöneldim. İnternette yaptığım araştırmalarla bütçem doğrultusunda seçeneklerimi Charge Plug ve State Bicycle Co. markalarına indirdim. Fiyat/Performans olarak aralarında büyük bir fark bulunmadığı için de estetik olarak daha çok ilgimi çeken State Bicycle Co. 'nun Phantom 2.0 modelinde karar kıldım. 55cm Kadroya Bullhorn gidon olarak siparişimi verdim. Bisikleti aldığım internet sitesinin linkini aşağıda paylaşıyorum. Sitede bisikletin specleri ve fotografları mevcut:

(link)

Gümrük ve kargo meselerinin başa büyük dert olduğunu ve özellikle bu ebatlarda ve fiyatlarda bir ürünün gümrükte aylarca kalacağını forumdaki arkadaşların hikayelerinden üzülerek takip ediyordum. Onun için Bisikleti, Londra'da yaşayan kuzenimin evine yollatım ve kendisi bana büyük bir kıyak yaparak geçtiğimiz hafta Türkiye'ye gelirken bu koca kutuyu yanında getirdi. Eğer Avrupa'da yaşayan ve nazınızın geçebileceği bir tanıdığınız varsa başka bir yol denemeyin derim. Londra'daki adrese kargo ücreti ödemediğim gibi, bisiklet yolcu yanı geldiği için gümrük vergisinden de muaf oldum. Sadece British Airways'e 50$ civarı bir fazladan bagaj parası ödedim.

Bisiklet elime yarı monte halde bir kutu içinde geçti.

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2936&d=1376295754

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2937&d=1376295754

Maşa, aynakol arka tekerlek ve ön fren, kadroya monte haldeydi. Flip-flop olan arka göbek sabit dişliye ayarlanmış olduğu için arka tekerleği sökmem gerekti. Ayrıca diğer parçaların da cıvatalarını ve vidalarını gevşetip yağlayıp tekrar sıktım.

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2939&d=1376295754

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2940&d=1376295754

Montaj bittikten sonra çıkan ürün çok hoşuma gitti. Fakat lastikleri şişirmek için uygun pompa ağzım (klasik model sibop) olmadığı için deneme sürüşü bir gün sonraya kaldı.

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2931&d=1376295721

Ertesi gün bisikletçide lastikleri şişirip kendimi Bostancı sahil yoluna attım. Öncesinde MTB kullanan biri olarak yaptığım hamallığın çok iyi farkına vardım. İncecik tekerlekler asfalta nerdeyse dokunmadan yağ gibi akıp gidiyor. Bir yanlışım yoksa, 32/16 olarak saydığım dişli oranıyla, zorlamadan kalkıp; hafif rampalara da tırmanabiliyorum. Yaklaşık 4 saat kesintisiz sürüşün sonunda, bisiklette frenler haricinde memnun kalmadığım bir komponent bulamadım. Onlar için de arayışım başladı, kısa sürede iyi bir fren takımı ile değiştireceğim. Selesi rahatsız görünse de, taysız kullanmama rağmen herhangi bir ağrı-sızı yapmadı. Bu bayram trafiğinde, ki bayram süresince sahil yolunda pedallayan arkadaşlar ne demek istediğimi daha iyi anlayacaklardır, tam performans hızını çok fazla deneme imkanım olmasa da yarışmak isteyen bir kaç sehir bisikletli arkadaşın kısa sprintlerde kalbini kırdım :)

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2935&d=1376295721

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2932&d=1376295721

Bundan sonra, işin asıl keyifli kısmına başlayıp, ilk olarak mevcut bisikletimin komponentlerini yükselteceğim. Sonra da, sağlam bir kadro bulup kışın kendi projeme başlayacağım. Acelem yok... Ne de olsa asıl keyifli olan varacağın yere ulaşmak değil yolun kendisi.

Zaman ayırdığınız ve varsa tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Görüşmek Üzere.

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2933&d=1376295721

https://www.bisikletforum.com/attachment.php?attachmentid=2934&d=1376295721

ps: Bullhornu kasten ters taktım. Uzun sürüşlerde bu şekilde daha rahat ediyorum.
 
Scudo
Single Speed bisikletlerde, fixed gearlarda olduğu gibi pedalları kıtleyerek ya da geriye doğru çevirerek durma imkanı olmadığı için durmak istiyorsan fren şart :)
 

Fixed gear'da fren kullanımına gerek yoktur, single speed de ise tek vitesli bisiklet mantığı ve freewheel sistem vardır bu yüzden fren mutlak şarttır. Bisiklet tercihinde ise çok yerinde bir karar olmuş ki zaten fixed gear bu anlamda son noktadır da. Yalnız bullhorn'u ters kullanmışsınız o dikkati mi çekti bilinçli yaptıysanız sorun yok fakat öteki türlü olması gerekirdi yine aklınızda olsun. Bullhorn tutuş şekli itibariyle frensiz fixilerde en verimli gidon tipidir bunu da ayrıca not olarak iliştireyim.

*Ters kullanım şeklini bilinçli tercih ettiğinizi sonradan gördüm, iyi pedallamalar. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Utku_Abay
Gerçekten güzel bisiklet olmuş hayırlı olsun en merak ettiğim kargo konusuydu onudad benim halledemeyecegim sekilde halletmişsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Utku_Abay
Teşekkürler. Benim de niyetim fixie olarak kullanmaktı ama işe gidip gelirken ,Kabataş-Kuruçeşme hattında, yoğun ve bol otobüslü bir trafikte sürdüğüm için cesaret edemedim. Belki ilerleyen günlerde hub'ı değiştirip, frenleri atıp trafiksiz ortamda bir kaç deneme sürüşünden sonra fixie olarak kullanabilirim.
 
cok guzel bir bisiklet, gule gule kullanin.
kendi adima daha fazla fotografa hayir demem dogrusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Utku_Abay
cidden harika olmuş bayıldım keyifli sürüşler frenlere aman dikkat :eek:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Utku_Abay
Geri