Scudo Sports

Peloton ve Disk Fren

Serkan.Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2012
Mesaj
942
Tepki
723
Şehir
Cennet
Bisiklet
Mosso
dün yapılan açıklanmada 2016 yarışları için disk fren denenmeye başlanacaktı.
ve team sky disk fren pınarello ilk bisikletini çıkarmış

https://pbs.twimg.com/media/CMNHEUpWsAEwK57.jpg

edit:
buda haberimiz koymayı unutmuşum
(link)
 
Scudo
Habere göre bu yılın Ağustos ve Eylül aylarında World takımlarından sekiz tanesi sadece iki yarışta disk fren kullanabilecek. Bunun sonuçlarına göre 2016'da tüm yarışlarda kullanımı test edilecek.

Benim aklıma gelenler haberde de belirtilmiş: 1) peloton içinde disk fren kullanan ile kullanmayanların oluşturacağı tehlike, 2) disk frenden kaynaklı tehlikeli yaralanmalar.

Ben grupla bisiklet sürerken eğer önümde MTB'li varsa başka birisinin arkasında durmaya gayret ediyorum. Çünkü disk frenli bisikletler daha kısa sürede durduğu için benim için bu büyük bir tehlike. Aynı şey daha yüksek hızlarda giden peloton için de aynı; önde giden disk frenli birisinin 50-55 km hızdayken ani frenlemede arkadakinin ona çarpması yüksek olasılık. Ancak UCI herkesin disk fren kullanmasını şart koşamadığından bu konuda ciddi bir sorun olacak.

İşin ağırlık kısmı pro takımlar için sorun değil ancak bizim gibi amatörler için problem. Yine de şehir içinde önünüze çıkan yayalar, açılan kapılar, aniden duran araçları düşününce disk freni yol bisikletimde kullanmak isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Bana uymaz . Ben klasikçiyim. Di2 sistem ve disk fren benim tarzım değil. Herşey çok ticari oldu. Bu disk fren sistemler jant değişiminde vakit kaybı oluşturur. Her etapta kullanılacağını sanmıyorum.

https://lh6.googleusercontent.com/proxy/czdQ86T5blkps0HgF7vGgY1zGMr4XsDnvR8hxT-VPS2Ws8jn9gqQcJfPRjM3wtfI_kjPudqy14G673nn1Yjl3PTXMn1D8AFJhIPUAZ2sFJbXQxyA=w443-h332-nc

Yıllar önce museeuw ,paris roubaix i bu bisikletle kazandı. Ama bu bisiklet piyasada iş yapmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Turan ve taner07
Şurada bu konu geçmişti:
Uci disk frenler için adım attı - BisikletForum
Yol bisikletimle yokuş aşağı berbat bir yolda giderken kaza atlatınca:mad: acaba disk fren olsa daha mı iyi olur demeye başladım. Kumpas frenler yüksek hızda durduramıyor sanki.
Bu arada 2016 yılında daha fazla disk frenli model göreceğiz. Synaps mesela daha fazla diskli üretilecek.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Fren somunlarida erimekte ,disk gereksiz ağırlık,dün yenilerini takdim ,çabuk bitiyor ucuz mal,artık mekanikçi olduk,yanlız rubleyi çıkarmak için anahtar gerekiyor ,keza orta göbeğide çıkarmak için anahtar ,bu ayna kolun sökülmesi artı orta göbeğin kontrolü artık bu işleri öğrendik
 
Disk frenden vazgeçemiyorum. O yüzden de grup set fiyatı aklıma geldikçe yutkunuyorum. Pelotonda çok ani frenleme olduğunda zaten kaza olasılığı yüksek onun dışında fren kontrolüne hakim birisinin sıkıntı çekeceğini sanmıyorum. Tek sürüşlerde virajlı yollarda disk fren bana ayrı bir zevk ve güven veriyor. Isınma olayına gelince, ilk disk frenle tanıştığımda çelik rotorlarım vardı. 20 km'lık 1100 m inişin son 5 km'sininde koku yüzünden inip rotorlarıma baktığımda renkleri maviye dönmüştü. El deymeyi bırak yanına yaklaşılmıyordu. O gün bu böyle olmaz dedim. Şimdi gravelimde rt99, yol bisikletimde rt800 rotorlar ve yine IceTech kaliperler ve balatalar var. Gravelimle bahsettiğim inişi yüklü indiğimde bile aşırı bir ısınma olmuyor. Amaç sadece tırmanışsa disk fren gereksiz denebilir. Ama iniş, viraj çoksa bugün ağırlıkları daha da hafif disk frenler avantaj sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: HasanTiçır
Birkaç gün önce Kadınlar Yol Yarışı Dünya Şampiyonu olan Anna van der Breggen'in bol tırmanışlı parkurda disk frenli Tarmac'a binmesi,sponsor baskısına bağlanmış ve hakkında konuşulmuştu.
A9105791.jpg
 
@hamlet2006 bol tırmanış, bol iniş anlamına gelmiyor mu? o_O Parkurda start ve finiş noktaları arasında irtifa farkı pek yoksa, yani tırmanılan mesafe geri inilecekse disk fren inişlerde büyük avantaj sağlıyor hem daha az eforla frenleme, hem daha yüksek fren performansı. Disk fren ile frenlemeyi son anda yapabiliyorsunuz, bu da disk frenin inişte daha hızlı olduğu anlamına geliyor. Parkuru merak ettim o_O

Zamana karşı bisikletlerde disk fren kullanılmasının temel amacı da bu, ulaşılan yüksek hızların, virajın girişine kadar korunabilmesi, yani V frene göre daha geç frenleme yapılmasına rağmen aynı ölçüde frenleme sağlaması.
 
@hamlet2006

Disk frenli de olsa, o bisiklet 7 kilodan hafiftir. Çok daha iyi fren ve biraz daha aerodinami için fazladan 100-150 gram taşımak sponsor baskısından çok sporcu tercihidir bence...
 
@Murat B.

Kadın sporcuların erkekler kadar yaptırım gücü yok sponsorlara. Daha az izlendikleri için daha kırılganlar bu konuda. O nedenle tercih olduğunu hiç sanmıyorum ben.
Erkekler yarışında ön sıralarda disk frenli bisiklet hiç görmedim mesela.
 
@Serkan Mıstınoğlu @Murat B.
İkiniz de haklısınız.Ancak disk frenli bisikletleri sporcuların tercih etmeme sebeblerinden biri de hatta en önemlisi; jant değiştirmenin zorluğu ve zaman kaybettirmesi.Yarışı izlemedim ancak kadınlar yol yarışında tırmanış bölümü biraz dar yollardan geçiyormuş. Bu da oluşabilecek hengamede sokma mili değiştirirken zaman kaybı yaratabilecek ayrica olası ataklar sırasında sorun çıkar ise stres oluşturabilecek diye düşünüyor olabilmeleri kuvvetle muhtemel.Hatta bazen nötral servis motorlarda disk frene uyumlu teker seti dahi bulunmayabiliyor imiş.

Peter Sagan,disk frenli bisikletlerin en sık kullanıldığı Paris Roubaix ' de bile tam aksiyonun oluşabileceği sıradaki disk frenli jant değiştirmenin işleri kötüleştirebileceği ile ilgili kaygılarından dolayı kullanmayacağını söylemişti.Ki Specializedin marka yüzü olmasına rağmen
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@hamlet2006

Yav ben paris rubeye girsem asla disk düşünmem,vakit kaybı tabi,yarışın belası paris rube,

Sagan aynen haklı
 
Geri