Scudo Sports

patlak tamir eden sıvı ve içtaraftan patlmış lastik

başarist

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2007
Mesaj
610
Tepki
668
Şehir
İSTANBUL Beşiktaş
merhaba arkadaşlar, işe giderken patlak lastikle vakit kaybetmemek için içlastiğe doldurulduğunda patlağı onaran kimyasallardan almıştım. bu sabah 06:15 civarı sırtımda ağır bir çantata (iş kıyafetleri,modem, adaptör şofben parçası vb.) ve daha dün aldığım spd pedallarımla ağırlığımı unutup kaldırıma atladım, tabi arka lastiği yeteri kadar kaldıramayıp sert bir şekilde kaldırımın köşesine vurdum. içlastiğim, jant ve dışlastik arasında sıkışarak iç taraftaki iki noktadan 3mm. kadar kesildi (daha sonra lastiği sökünce gördüm).patlağı, kulaklıkla müzik dinlediğim için ilk anda fark edemedim. 40m kadar bu şekilde gittikten sonra lastiğin indiğini fark ettim, pompamla hava vurup kimyasalın patlağı onarmasını ümitsizce denerken, sibobum koptu. patlak olarak binince lastiği çevirmek isteyen jant, inik olduğu için janta tutunamıyan iç lastiğin sibobunu bağlantı yerinden zedelemiş.
sonuç olarak patlak lastik ve alışmaya yeni başladığım spd pedallarımla pedallamaya devam ettim, kimyasal sibobun deliğinden sızınca kayganlık yapıp dış lastiğin, janta tutunmasını engelledi ve ben pedal attıkça jant, dış lastiğin içinde boşa dönmeye başladı ,bu şekilde levente kadar geldiğimde artık yokuş çıkamaz hale geldim (lastik boşa döndüğünden) yokuşta biraz elde taşıdıktan düz yol da tekrar bindim, arka fireni sıktığımda jant duruyor ama lastik dönmeye devam ediyordu
neyseki bir kaza yaşamadan 6,5 km. gidip işe zamanında ulaşabildim, bu ürünün üzerinde ''iç taraftaki patlakları onarmayabilir'' yazıyordu gerçektende öyleymiş :) aleminyumu oksitlendirdiği de yazdığından jantı ve kadromu iyice temizledim. iç lastik almayı unuttuğum ve yama yapmaya vaktim olmadığı için böyle bir olay başıma geldi:brutal324
bu ürün, merkezcil kuvvet etkisiyle dış taraftaki patlaklarda işe yarıyordur sanıyorum ama iç tarafta başarısız, bence bu gibi ürünleri kullansanız bile yanınızda iç lastik taşımayı ihmal etmeyin
 
Scudo
Ben hem şerit hemde sıvı kullanıyorum :)
Lastik değiştirmeyi ve yama yapmayı bilmediğim için :)
Yinede sağlıklı bir şekilde işe varmanız iyi olmuş.Umarım bisikletinizde zarar yokdur.Özellikle jantınızda :)
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
Hocam geçmiş olsun. İlk anda baksaydın keşke; slime işe yarardı diye düşünüyorum o anda.
 
mtb bisikletimde 2,1 lastik kullandığım için dışlastik iki yana yayılarak jantın yere temasını kesti, çukurlara girmemeye özen gösterdim. iş yerine geldiğimde arka freni denemek istedim, tabi jant durdu lastikse dönmeye devam etti ve bir anlık dengem bozuldu ve jant asfalta sürttü. kontrol ettiğimde jantta sadece bir noktada çizilme dışında hasar oluşmamış yanlız dışlastik yanaklarında ezilmeler oluştu. eski tecrübelerimden bildiğim kadarıyla dışlastiğim bir süre daha idare edecek durumda, zaten asfalta uygun lastik alacaktım buda bahanem olur :)
 
teşekkür ederim, aslında eskiden bisiklete bindiğim zamanlarda birkaç kez benzer şekilde lastiğimi patlatmış, jantımı ezmiştim bu yüzden patlama ihtimali aklımada gelmedi değil, ama ışıklardan karşıya geçiyordum ve birazda iyimser davrandım. o anda hava vurup lastiği yavaşça cevirseydim işe yarayabilirdi ama üzerine iç taraftaki patlakları onaramayabilir diye yazmışlar zaten
 
geçmiş olsun dostum bence şerit ve yedek iç lastik yeter zaten yanınızda çanta varsa uzun mesafelerde bir iç lastik bulundurun derim
ve küçük pompalar var böyle zamanlarda iş görebilecek bence bu kadarı kafi
 
Geçmiş olsun. Umarım tekrar böyle birşey yaşamazsınız.
Ben çanta taşımayı sevmediğim için yedek içi lastiğimi sele borusuna bağladım. Pompa zaten suluk kafesinin altına takılı. Böyle bisiklet hayatım devam ediyor. inşallah bir aksilik başıma gelmez.
 
En iyisi yedek iç lastik taşımak. Lastiğim patladığında direk iç lastiği değiştiriyorum ve eve geldiğimde de yamayı yapıyorum.
 
Arkadaşlar iç lastiğe sıvı koymak yerine her benzincide bulabileceğiniz ve fiyatı 14.5 lira olan "MOTİP car tyre repair" isimli lastik köpüğünden alarak yanınızda devamlı taşımanızı öneririm.Bu köpük hem lastiği şişiriyor hemde patlak yeri ömrübillah kapatıyor.Ayrıca bir kere lastiğe basıldığında daha sonra başka bir yerde patlak oluşsa bile bunu da ömrübillah kapatıyor.Yani sonuç lastiği yarmadığınız sürece lastik bitene kadar devam edebilirsiniz. Bu tüp biraz büyük gelebilir sizlere.Bu kadar büyüğünü taşımam derseniz Delta Bisiklette bu ürünün motosiklet lastiği için olanı var onun boyu Motip'in yarısı kadar! Ayrıca bir Motip tüpü ile 8-10 lastik şişirebiliyorsunuz.Tecrübe ile sabittir.Köpüğün şişirme oranı yeterli gelmezse üzerini pompa yardımı ile tamamlayabilirsiniz.

Sibop ucu araba sibopu içindir iğne uçlu sibop ile kullanacaksanız ucundaki zımbıtıyı falçata yardımı ile keserek uygun hale getirebilirsiniz.Kendi lastiğime bir kere sıktım 4 aydır patlayamadı!!!:D Lastiğimde Continental Giro 700x23 tubeless.

Fazla reklam yaptık ama idare edin :D :D :D

Sağlıcakla!
 
  • Beğen
Tepkiler: başarist
Geri