Scudo Sports

Parafin PTFE zincir wax

genel olarak wax lar yağmurlu ve kötü havalar da çok rahat kullanılıyor. son dönemde dynamic gibi markalar indoor waxları yaptı daha sessiz diye(yeteri kadar sessiz zaten) sılcanın da çeşitli waxları var. bazıları performans odaklı, bazısı için çok daha uzun menzilli.

wax kullanılan bir zincirin paslanması için waxın bitmesi ve ıslak olarak kalması gerekiyor. normal şartlarda wax içinde oldugundan zaten su geçmiyor içine .

Ben de araştırmalarımdan ve birkaç deneyimimden ilk cümlenin tam tersini biliyorum. Yağmur çamur, wax'ın en büyük düşmanı. Zincir yağına göre suya daha dayanıksız ve zincirden sökülmesi daha kolay. Bu yüzden çok yağmurlu ve soğuk hava koşulları olan yerlerde wax kullanılması önerilmiyor. GCN'in wax pazarlaması yaptığı videolarda bile bu bilgi mevcut.

Kendim de wax kullanmaya başladığımdan beri, yağmurlu bir sürüşten geldiysem, zinciri hemen kuruluyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz- ve mcanerg
Scudo
ben gcn den ziyade kendi tecrübelerimi aktarıyorum, işe gelip gittiğim dönemde haftada 5 her gün 60km yol yapıyordum her hava şartında. yağmurlu bir sürüş sonrasında dikkat ettiğim ilk şey zincir bir kurulamak olurdu , zaten araba gibi her gün kullandıgım için kurulamasam da ertesi gün çalışacağı için çok da sorun olmazdı.

çok yogun yağmur altında 300km bir sürüşümüz olmuştu, oyle bir sürüşte 0 wax muhtemelen sürüşü çıkaramayabilirdi (8 saat yagmur altında sürüş) ama wet lube da sürüş sonunda bitmiş ve her taraf yağ ve tortu olmuştu.


bahi geçen sürüş: (link)
 
ben gcn den ziyade kendi tecrübelerimi aktarıyorum, işe gelip gittiğim dönemde haftada 5 her gün 60km yol yapıyordum her hava şartında. yağmurlu bir sürüş sonrasında dikkat ettiğim ilk şey zincir bir kurulamak olurdu , zaten araba gibi her gün kullandıgım için kurulamasam da ertesi gün çalışacağı için çok da sorun olmazdı.

çok yogun yağmur altında 300km bir sürüşümüz olmuştu, oyle bir sürüşte 0 wax muhtemelen sürüşü çıkaramayabilirdi (8 saat yagmur altında sürüş) ama wet lube da sürüş sonunda bitmiş ve her taraf yağ ve tortu olmuştu.


bahi geçen sürüş: (link)

Evet bahsetmek istediğim, yağmurlu havalarda kullanım sonrası wax'ın lube'a göre biraz daha ilgi beklemesi. Dediğiniz gibi zincir sürüşten hemen sonra kurulanıyorsa, bisiklet aktif kullanılıyorsa ve tekrar waxlama işlemi de üşenilip atlanmıyorsa, wax'tan daha güzeli yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: srdrmrs
ben gcn den ziyade kendi tecrübelerimi aktarıyorum, işe gelip gittiğim dönemde haftada 5 her gün 60km yol yapıyordum her hava şartında. yağmurlu bir sürüş sonrasında dikkat ettiğim ilk şey zincir bir kurulamak olurdu , zaten araba gibi her gün kullandıgım için kurulamasam da ertesi gün çalışacağı için çok da sorun olmazdı.

çok yogun yağmur altında 300km bir sürüşümüz olmuştu, oyle bir sürüşte 0 wax muhtemelen sürüşü çıkaramayabilirdi (8 saat yagmur altında sürüş) ama wet lube da sürüş sonunda bitmiş ve her taraf yağ ve tortu olmuştu.


bahi geçen sürüş: (link)
2022 december clasictede aynisini yasadim. 300km boyunca yagmur hic durmadi. Yanimda allahtan yedek yag var idi. 2 veya 3 kere extra yaglama yaptim (mucoff ceramic wet) ama wax muhtemeen dayanmazdi bu suruse. Onun icin extra uzun suruslerde wax biraz sikintili yedek zincir tasimak gerekebilir oda extra agirlik. Onun haricinde islakta wax gayet iyi. Hafif yagmurlu bir suruste deneyimledim bir sikinti cikarmadi. Tabi 3 4 saat ustu yagmurlu suruslerde ne olur bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n
Merhaba saygıdeğer forumdaşlar.
Öncelikle konu sahibine, konuyu katkı yapan herkese çok teşekkür ederim, elinize emeğinize sağlık. Tecrübeli arkadaşlara bi sorum olacak;
Zinciri sökmek yerine monte haldeyken sıcak su gezdirip mevcut waxı yumuşatsak/söksek ve yine monte haldeyken damlalıkla her baklaya damlatsak nasıl bi sonuç alırız sizce?

Yapılabiliyor; Avusturalyalı bisikletçinin ilgili videosu :

orada kullandığı sıvı ve alternatifleri çevirisi: Shellite eşdeğerleri... benzin, ligroin, petrol eteri, beyaz benzin

Edit: Ancak yine de asıl wax lama işlemi kadar geçerli olmadığını vurguluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: zizoum ve MakRo
Hazır karışım olarak Silca ve ya Soulrider var.

(link)


(link)

Sık sık indirim oluyor Silcada.
Bu ürünü almayı düşünüyorum kullanan arkadaşlardan yorum alabilir miyim. Birde paketin icindeki malzemenin hepsi mi isitiliyor ve kalan malzeme bir daha ki kullanımda tekrar mi isitiliyor yoksa sadece bir zincirlik malzeme mi isitiliyor
 
Bu ürünü almayı düşünüyorum kullanan arkadaşlardan yorum alabilir miyim. Birde paketin icindeki malzemenin hepsi mi isitiliyor ve kalan malzeme bir daha ki kullanımda tekrar mi isitiliyor yoksa sadece bir zincirlik malzeme mi isitiliyor
Zinciri daldırıp çıkaracağınız için bir işlemlik ısıtamazsınız. Sürekli içerisinde kalacak bir kapta hepsini ısıtabilirsiniz. İhtiyaç oldukça tekrar tekrar eritilip kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
@SEL PER Bunlarla uğraşmak yerine Motorex Chain Wax bu ürünü kullanmanızı tavsiye ederim. Zincir ve rubleniz tertemiz kalır. 200km de bir yenileye bilirsiniz. Tozlu pis koşullarda 120km bir. Uyguladıktan sonra 160km'deki hali bu şekilde.
 

Dosyalar

  • IMG20250729083056.jpg
    IMG20250729083056.jpg
    138,8 KB · Okunma: 33
  • IMG20250729083500.jpg
    IMG20250729083500.jpg
    324,5 KB · Okunma: 32
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
@SEL PER Bunlarla uğraşmak yerine Motorex Chain Wax bu ürünü kullanmanızı tavsiye ederim. Zincir ve rubleniz tertemiz kalır. 200km de bir yenileye bilirsiniz. Tozlu pis koşullarda 120km bir. Uyguladıktan sonra 160km'deki hali bu şekilde.
Bunun uygulaması nasıl normal zincir yaği gibi mi yoksa parafin gibi temizleme etabindan sonra istici ile eritip mi uygulanıyor
 
Bunun uygulaması nasıl normal zincir yaği gibi mi yoksa parafin gibi temizleme etabindan sonra istici ile eritip mi uygulanıyor
En öncelikli kural, zincirin tertemiz olması. Kullanmadan önce 15sn çalkalayın, zincir yağı uygulamasının aynısı her baklaya bir tane olacak şekilde uygulanır. En az bir saat beklemesi gerekir. Ama Tavsiyem bir gece önce yağlayıp sabah faaliyet öncesi bir bez ile fazlalığını alıp çıkabilirsiniz. Diğerine göre daha zahmetsiz ve pratik.
Yeniden yağlama işleminde yine zinciri kalıntı bırakmayan uçucu bir temizleyici ile temizlemek ve yağlamak.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
@SEL PER Bunlarla uğraşmak yerine Motorex Chain Wax bu ürünü kullanmanızı tavsiye ederim. Zincir ve rubleniz tertemiz kalır. 200km de bir yenileye bilirsiniz. Tozlu pis koşullarda 120km bir. Uyguladıktan sonra 160km'deki hali bu şekilde.
Benim zincirin temizlenmiş fotosunu atsam shimano bana kayyum atar galiba 😂😂 sizin tavsiyenize uygulicam ilk fırsatta
 
  • Hahaha
Tepkiler: ALİ@
Zincir ve rubleniz tertemiz kalır. 200km de bir yenileye bilirsiniz.
Yeniden yağlama işleminde yine zinciri kalıntı bırakmayan uçucu bir temizleyici ile temizlemek ve yağlamak.
Bu işlemde her 200km de bir zincir sök tak pek sağlıklı durmuyor. Yüzeyden temiz bir bezle veya ıslak mendille silip tekrar damlatsak baklalara olur mu?
 
Bu işlemde her 200km de bir zincir sök tak pek sağlıklı durmuyor. Yüzeyden temiz bir bezle veya ıslak mendille silip tekrar damlatsak baklalara olur mu?
Ben zaten zinciri sök yap demedim. Bu sağlıksız bir durum. Zincir takılıyken temizlemek marifet zaten. Tüm işlemler zincir takılı halde titiz bir temizlik ile yapılmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Geri