Scudo Sports

Parafin PTFE zincir wax

genel olarak wax lar yağmurlu ve kötü havalar da çok rahat kullanılıyor. son dönemde dynamic gibi markalar indoor waxları yaptı daha sessiz diye(yeteri kadar sessiz zaten) sılcanın da çeşitli waxları var. bazıları performans odaklı, bazısı için çok daha uzun menzilli.

wax kullanılan bir zincirin paslanması için waxın bitmesi ve ıslak olarak kalması gerekiyor. normal şartlarda wax içinde oldugundan zaten su geçmiyor içine .

Ben de araştırmalarımdan ve birkaç deneyimimden ilk cümlenin tam tersini biliyorum. Yağmur çamur, wax'ın en büyük düşmanı. Zincir yağına göre suya daha dayanıksız ve zincirden sökülmesi daha kolay. Bu yüzden çok yağmurlu ve soğuk hava koşulları olan yerlerde wax kullanılması önerilmiyor. GCN'in wax pazarlaması yaptığı videolarda bile bu bilgi mevcut.

Kendim de wax kullanmaya başladığımdan beri, yağmurlu bir sürüşten geldiysem, zinciri hemen kuruluyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz- ve mcanerg
Scudo
ben gcn den ziyade kendi tecrübelerimi aktarıyorum, işe gelip gittiğim dönemde haftada 5 her gün 60km yol yapıyordum her hava şartında. yağmurlu bir sürüş sonrasında dikkat ettiğim ilk şey zincir bir kurulamak olurdu , zaten araba gibi her gün kullandıgım için kurulamasam da ertesi gün çalışacağı için çok da sorun olmazdı.

çok yogun yağmur altında 300km bir sürüşümüz olmuştu, oyle bir sürüşte 0 wax muhtemelen sürüşü çıkaramayabilirdi (8 saat yagmur altında sürüş) ama wet lube da sürüş sonunda bitmiş ve her taraf yağ ve tortu olmuştu.


bahi geçen sürüş: (link)
 
ben gcn den ziyade kendi tecrübelerimi aktarıyorum, işe gelip gittiğim dönemde haftada 5 her gün 60km yol yapıyordum her hava şartında. yağmurlu bir sürüş sonrasında dikkat ettiğim ilk şey zincir bir kurulamak olurdu , zaten araba gibi her gün kullandıgım için kurulamasam da ertesi gün çalışacağı için çok da sorun olmazdı.

çok yogun yağmur altında 300km bir sürüşümüz olmuştu, oyle bir sürüşte 0 wax muhtemelen sürüşü çıkaramayabilirdi (8 saat yagmur altında sürüş) ama wet lube da sürüş sonunda bitmiş ve her taraf yağ ve tortu olmuştu.


bahi geçen sürüş: (link)

Evet bahsetmek istediğim, yağmurlu havalarda kullanım sonrası wax'ın lube'a göre biraz daha ilgi beklemesi. Dediğiniz gibi zincir sürüşten hemen sonra kurulanıyorsa, bisiklet aktif kullanılıyorsa ve tekrar waxlama işlemi de üşenilip atlanmıyorsa, wax'tan daha güzeli yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: srdrmrs
ben gcn den ziyade kendi tecrübelerimi aktarıyorum, işe gelip gittiğim dönemde haftada 5 her gün 60km yol yapıyordum her hava şartında. yağmurlu bir sürüş sonrasında dikkat ettiğim ilk şey zincir bir kurulamak olurdu , zaten araba gibi her gün kullandıgım için kurulamasam da ertesi gün çalışacağı için çok da sorun olmazdı.

çok yogun yağmur altında 300km bir sürüşümüz olmuştu, oyle bir sürüşte 0 wax muhtemelen sürüşü çıkaramayabilirdi (8 saat yagmur altında sürüş) ama wet lube da sürüş sonunda bitmiş ve her taraf yağ ve tortu olmuştu.


bahi geçen sürüş: (link)
2022 december clasictede aynisini yasadim. 300km boyunca yagmur hic durmadi. Yanimda allahtan yedek yag var idi. 2 veya 3 kere extra yaglama yaptim (mucoff ceramic wet) ama wax muhtemeen dayanmazdi bu suruse. Onun icin extra uzun suruslerde wax biraz sikintili yedek zincir tasimak gerekebilir oda extra agirlik. Onun haricinde islakta wax gayet iyi. Hafif yagmurlu bir suruste deneyimledim bir sikinti cikarmadi. Tabi 3 4 saat ustu yagmurlu suruslerde ne olur bilemiyorum.
 
Geri