Parafin PTFE zincir wax

haruncoskun

Daimi Üye
Kayıt
23 Nisan 2017
Mesaj
364
Tepki
990
Yaş
38
Şehir
Ankara
İsim
Harun Coşkun
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Uzun zamandır merak ettiğim parafin PTFE le yapılan zincir wax ını denemeye karar verip hayata geçirdim ve tecrübelerimi de siz değerli dostlarımla paylaşmak istedim. Öncelikle ihtiyaç listesinden başlayalım. Uygulama için en az 2 litre kapasiteye sahip yavaş pişirici ideali ancak ben 2. El fritoz ile çözdüm 1 kg parafine ,100 Gr PTFE wax uygulama öncesinde zincirin yağ dan degreserdan tamamen arındırılması gerekli sonrasında wax a hazır
Wax ı hazırlarken dikkat edilmesi gereken parafinin erime sıcaklığı 80 derecedir. Üzerinde kaynama yapıp buharlaşma yapıyor buna dikkat edilmeli parafin tamamen eridikten sonra PTFE yi ekliyoruz bir süre karıştırıldıktan sonra hazır hale geliyor PTFE in erimesini beklemeyin bu arada 😊 PTFE çok yüksek sıcaklıklar da eriyor zaten erimesini de istemiyoruz sonrasında zincirimizi karışıma daldırıp zincirle birlikte karıştırıp 10 15 dk kürlenmeye bırakıyoruz çıkarıp fazlasını süzdükten sonra asıp soğuması bekliyoruz mumlanan zincir takmadan önce çok sert bir kıvamda oluyor baklaları tek tek hareket ettirerek esneklik kazandırdıktan sonra kullanıma hazır hale geliyor
Maliyet konusu gelince
1 kg parafine 70₺
100 Gr PTFE 280₺
2. El fritoz 100₺
Toplam maliyeti 450₺
IMG_20220315_191115.jpg
IMG_20220315_191548.jpgIMG_20220315_193228.jpgIMG_20220315_193805.jpg
IMG_20220315_201243.jpgIMG_20220315_201145.jpg
Bu arada resimdeki 2. Wax lama işlemi 1. İşlem ile 260 k kullandım gayet sesiz yumuşak geçişler çok memnun kaldım normalde yenileme 300 km de bir önerilmekte biraz erken yenileme yaptım zinciri temizleme işi inanılmaz kolay oldu kattle da kaynattığım suyla yıkadım hiç bir kalıntı kalmadan çok rahat bir şekilde temizledim sistemin geri kalan kısmında ise sadece fırça kullandım gayet temiz durumda 👍
 
Son düzenleme:
Scudo

seko35.50

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2018
Mesaj
2.845
Tepki
17.361
Şehir
izmir/karşıyaka
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Elinize sağlık zinciri koyduğunuz kap radyo elektroliz cihazımı? yoksa herhangi bir kapmı?
 
  • Beğen
Tepkiler: haruncoskun

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.401
Tepki
6.995
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
300 kilometrede bir 450 tl harcamak mana mantıklı gelmedi. Ne için yapılıyor bu işlem?
 

haruncoskun

Daimi Üye
Kayıt
23 Nisan 2017
Mesaj
364
Tepki
990
Yaş
38
Şehir
Ankara
İsim
Harun Coşkun
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
300 kilometrede bir 450 tl harcamak mana mantıklı gelmedi. Ne için yapılıyor bu işlem?
1100 Gr wax karışımı sanırım en az 100 kere daha kürleme yapar bu da 30000 km yapar 😊
Elinize sağlık zinciri koyduğunuz kap radyo elektroliz cihazımı? yoksa herhangi bir kapmı?
Sorunuzu tam anlayamadım yıkama esnasında kullandığım kaptan mı bahsediyorsunuz
 

seko35.50

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2018
Mesaj
2.845
Tepki
17.361
Şehir
izmir/karşıyaka
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
1100 Gr wax karışımı sanırım en az 100 kere daha kürleme yapar bu da 30000 km yapar 😊

Sorunuzu tam anlayamadım yıkama esnasında kullandığım kaptan mı bahsediyorsunuz
Aynen o kap,radyo elektroliz cihazlari var belki biliyorsunuzdur,kaplama yapmak için kullanilan bir cihaz,arti eksi kutup etkisiyle kaplama yapan.
 
B

BF Okuru

Misafir
Bu yöntemde zincirin ilk başta çok iyi temizlenmesi ve yağdan arındırılması öneriliyor. Uygulamada bence en büyük sıkıntı parafini eritip doğru sıcaklıkta tutmak. Yavaş pişiriciler var, yurtdışında millet onları kullanıyor ama bizde pahalı. Fritöz ve pilav pişiriciler ise ucuz ama çok hızlı ısıttığından kullanımı kolay olmuyormuş.
Ben malzemeleri almıştım zamanında ancak bu ısıtma olayı nedeniyle olaya başlayamamıştım. Şimdi zincir yağı fiyatları nedeniyle belki bir deneme yaparım.
Temiz ve yağsız zincir için çok güzel bir sistem bence.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.401
Tepki
6.995
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Wax tabakası zincirin temas yüzeylerini (baklaların birbirine sürten yüzeyleri + dişlilerle sürtme halinde olan pim yüzeyleri) koruyamaz. İlk 100 metre sonunda bile wax tabakası bu temas yerlerinden aşınarak kalkar ve bu bölgeler çıplak kalır. Yani yağlama ihtiyacını elimine etmiyor. Sadece baklaların dışarıdan gözüken yüzeylerinin oksitlenip kararmasını engeller.

Bunun yerine normalde mazot içinde yatan, bisiklet sürüleceği zaman kurulanıp bisiklete takılan bir zincir daha mantıklı benim için.
 

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
679
Tepki
2.743
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Ben de girdim bu işe. Paraffin olarak mspeedwax kullanıyorum, yavaş pişirici ile beraber.
Kendiniz paraffin+ptfe alacaksanız saf yani gıda standardında paraffin olması lazım. Yoksa içindeki petrol oranı yüksek oluyor ve normal yağlara benzer bir kirlenme ve verimlilik performansı gösteriyor.
Yapma sebeplerim çok:
-temizliği çok kolaylaştırıyor. Zinciri sıcak sudan geçirince mum tüm pislikle beraber akıp gidiyor. Tekrar mumlayıp kullanıyorsun.
-fabrikada uygulanan gresin çok yapışkan ve acaip pislik tutan bir yağ olması büyük problem. Normal yağ kullanacak olsam bile bu ilk yağı temizlemek gerekiyor zira çok pislik tutuyor ve ilk bir kaç temizlik kabus oluyor.
-Zincirin ve donanımın ömrünü çok artırıyor. Zincir için 30000km, Çelik kasetler için 30000 ve aynakol dişlileri için 50000km gibi mesafeler söz konusu. Tabii bunlar yol için. MTB için yarı süreler bile olsa çok büyük gelişme. Aynakol dişlisi 60 euro falan yani önemli değil ama kaset 380 euro.
- Zincir ve donanım temiz kalıyor. Mum iyice azalana kadar zincir toz, çamur vb tutmuyor.
- Verimi artırması. Piyasadaki en iyi yağlara göre dahi daha efektif çalışıyor. Bu konuda epey iddia var ama mumlanmış zincir 5w civarında kayba sahipken fabrika gresi 10+ watt, nomal yağlar 8-10w kayba sahipler.
Ben rehber olarak buradaki kaynakları kullandım: (link)
Tek atladığım adım yeni zinciri temizlemeden önce 1-2 saat trainer üstünde sürme adımı. Onu yapacak ortamım yok maalesef.

275928394_10158914112078893_8621062740234734083_n.jpg
 

haruncoskun

Daimi Üye
Kayıt
23 Nisan 2017
Mesaj
364
Tepki
990
Yaş
38
Şehir
Ankara
İsim
Harun Coşkun
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aynen o kap,radyo elektroliz cihazlari var belki biliyorsunuzdur,kaplama yapmak için kullanilan bir cihaz,arti eksi kutup etkisiyle kaplama yapan.
Temizleme yaptığım kap dondurma kabı 😊 sıcak su ile mum çözülüyor zaten özel bişeye ihtiyaç yok onun için mumlama işlemini de fritoz ile yaptım yukarda belirttiğim üzere
Bu yöntemde zincirin ilk başta çok iyi temizlenmesi ve yağdan arındırılması öneriliyor. Uygulamada bence en büyük sıkıntı parafini eritip doğru sıcaklıkta tutmak. Yavaş pişiriciler var, yurtdışında millet onları kullanıyor ama bizde pahalı. Fritöz ve pilav pişiriciler ise ucuz ama çok hızlı ısıttığından kullanımı kolay olmuyormuş.
Ben malzemeleri almıştım zamanında ancak bu ısıtma olayı nedeniyle olaya başlayamamıştım. Şimdi zincir yağı fiyatları nedeniyle belki bir deneme yaparım.
Temiz ve yağsız zincir için çok güzel bir sistem bence.
Başta benim de belirttiğim gibi yavaş pişirici daha iyi olur da fritoz de gayet bu iş için yeterli ısındıktan sonra fişi çekince yeterli zaman oluyor işlemi uygulamak için
 
Son düzenleme:
B

BF Okuru

Misafir
Wax tabakası zincirin temas yüzeylerini (baklaların birbirine sürten yüzeyleri + dişlilerle sürtme halinde olan pim yüzeyleri) koruyamaz. İlk 100 metre sonunda bile wax tabakası bu temas yerlerinden aşınarak kalkar ve bu bölgeler çıplak kalır. Yani yağlama ihtiyacını elimine etmiyor. Sadece baklaların dışarıdan gözüken yüzeylerinin oksitlenip kararmasını engeller.

Bunun yerine normalde mazot içinde yatan, bisiklet sürüleceği zaman kurulanıp bisiklete takılan bir zincir daha mantıklı benim için.
Baklaların içine girmesi için ısıtılıp içinde bekletiliyor. Hatta hemen çıkarmayıp içinde bekletmek gerekiyormuş.
Sheldon amca da kısaca değinmiş ama son yıllarda moda olan bir yöntem. Özellikle bisikleti evde saklayanlar için.
 

Atasoy

Terörü ve destekcilerini Lanetliyorum
Kayıt
1 Mart 2016
Mesaj
2.232
Tepki
12.477
Yaş
52
Şehir
antalya
İsim
ibrahim
Başlangıç
1977—78
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Oz cycle yeni bir parafin videosu paylaşmış baya pratik ve hesaplı bir uygulama ilk fırsatta deneyeceğim
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve Burock35
Kayıt
30 Mayıs 2010
Mesaj
22
Tepki
20
Şehir
İstanbul
İsim
Hasan Ersoy
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@haruncoskun Merhabalar, parafin ve ptfe wax nerden temin ettiniz acaba?
 

oguz169

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Temmuz 2016
Mesaj
459
Tepki
467
Yaş
32
Şehir
Ankara
İsim
OGUZHAN
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu konuyu ben de birkaç haftadır tekrar tekrar okuyorum. acaba gerçekten yağlamak yerine wax ile çözülebiliyormu bu iş. yani bu wax zincir hareket ettikten sonra dökülmüyor mu? eğer dökülüyor ise bu yöntem zincir için çok sağlıksız. ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
B

BF Okuru

Misafir
Bu konuyu ben de birkaç haftadır tekrar tekrar okuyorum. acaba gerçekten yağlamak yerine wax ile çözülebiliyormu bu iş. yani bu wax zincir hareket ettikten sonra dökülmüyor mu? eğer dökülüyor ise bu yöntem zincir için çok sağlıksız. ?
Fazlalık kısmı dökülüyor ancak gerekli kısım dökülmüyor. Zincir ve zincirin geçtiği tüm parçalar için aslında daha sağlıklı bir yöntem (bisiklet sürekli ıslak koşullarda kullanılmadığı ve ıslak bırakılmadığı sürece). Bunun sebebi de yağ gibi yoldaki toz toprak kire yapışmaması ve zincir ve dığer aksamlar için aşındırıcı hale gelmemesi.
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.508
Tepki
11.941
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Videonun başlangıcını ayarladığım yerde wax ile ilgili bir iddia var:
 

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
679
Tepki
2.743
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Videonun başlangıcını ayarladığım yerde wax ile ilgili bir iddia var:
Iddiali iddialar. Hangi cihazlarla ne gibi testler yapmislar?
Bu islerle ugrasan dayilar lab ortaminda %1 sapmaya sahip cihazlarla test yapiyorlar.
Ayni sekilde zincirlerin mumlama ve cesitli yaglarla dayaniklilik testlerini yaptikleri makinalari var.
Sadece bir iki kisi de degil, irili ufakli firmalar da yapiyor.
Yukarida 1,5 sene once mumladigim zincirlerden bahsetmisim. Ozellikle yol bisikleti zincirleri yepyeni duruyorlar. 3 tane zinciri trainer ustunde en az 700 saat kullanmisimdir. Mtb zincirleri de iyi durumda ama sartlardan dolayi biraz yiprandilar.
Akla gelen ilk soru niye pro takimlar boyle yapmiyor?
Cevap basit: cok onemli performanslar icin yapiyorlar. Saat rekoru, tt sampiyonasi vb.
Normalde pek yapmazlar cunku bisikletleri tertemiz yapan ekipleri var. Tum gresinden ve pisliginden arinmis bir zincir kaliteli bir yag ile benzer performans verir. Bir pro takim yarisa boyle temiz ve yaglanmis yuzlerce zincirle gelip degistire degistire gider. Hele onemli adamlarin zinciri hergun degisir.
Antrenmanda ise bisikletci hic umursamaz. Otmesin diye yaglar belki.
Cunku en gec sezon sonu yeni bisikleti hazirdir. Her yarista zaten bisikletleri sifir gibi bir elden gecirilir. Biten kasetler, tukenmis aynakollar birsey ifade etmez. Sponsor kasayla getiriyor ne de olsa.
Amator icin durum boyle degil. Bircok ulkede bu yag cozuculer vb kullanmasi problem seyler. Sulara karisip ortaligi zehirlediklerinden kafana gore kullanip dokemezsin. Mumlama isi o acidan ilk temizligi atlattiktan sonra buyuk kolaylik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Noble

HexfeT

Daimi Üye
Kayıt
22 Ağustos 2012
Mesaj
206
Tepki
477
Şehir
Ankara
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Wax konusunda şüpheciyim. Neredeyse hiç akışkanlığı olmayan bir şeyin pimlerin içinde kalıcı olması zor olur, zincir kısa sürede dışarı kusar ve çıkan wax geri dönemez gibi geliyor bana. Sonuçta kapalı bir alan değil. İlk bakışta mantıklı gelmiyor yani.

Testlere bakılırsa mucize bir şey gibi görünüyor ama testleri yapanlar da bir ürün çıkartmış ve pazarlıyor oluyor.

Bisiklette kullandığımız sarf malzemesi niteliğindeki şeyler hakkında not tutsak ve paylaşsak iyi olur. Mesela ben zincirim, kullandığım yağ, balata, dış lastik hakkında tutuyorum. Hangisi ne kadar süre dayandı, yenilediğimde paylaşacağım. Çünkü ben de ürün tercih ederken birilerinin bu tür bilgiler paylaştığını görmek istiyorum.

Wax kullanan biri aldığı sıfır zinciri hangi aralıkta bakım yaparak, hangi şartlarda ne kadar süre/km kullandığını paylaşsa güzel olurdu mesela.

Madem bahsettim hemen eldeki verileri paylaşayım.

-Ön balatam Shimano L03A. 160mm SLX rotor ile 6000km dayandı ve şimdi yerine K05S taktım. Rotor iyi durumda. 1.65mm ölçtüm.
-Zincir KMC X11SL DLC. Mucoff Dry lube kullanıyorum. 200-250km de bir çıkararak derin temizlik yapıyorum. Şu an 5000km tamamladı ve iyi durumda.
-Lastikler Pirelli P Zero Race 4S (28mm) 5500km yol yaptı. Görsel olarak lanet olası cam kesikleri haricinde iyi durumda. Bariz bir aşınma yok. Arka lastiğim sıfır takarken 265gr idi. Şimdi 7gr kütle kaybetmiş olarak 258gr. Arada gözden kaçırıp daldığım cam öbeklerine rağmen iki defa patladı. Bunlardan biri üzerinden geçtiğimi hissettirecek ve 6-7mm kesik atacak kadar iri ve keskin bir cisimdi. Karanlıkta ne olduğunu bulamadım. Kesiği içeriden destekledim ve uzun süredir sorunsuz kullanıyorum. Karkas kumaş sağlam olacak ki yırtık yürüyüp gitmedi.
 
Son düzenleme:
B

BF Okuru

Misafir
Benim kullandığım wax tabanlı Squirt lube için hazırlanmış 76 sayfalık şöyle bir rapor var ilginizi çekerse: (link)