Arkadaşlar
Prensip olarak V fren pabuçlarına açı verilmez.. Açı verince sorun düzelebilir ama bu başka yerde bir sorun var demektir..Pabuca saplanan cam vs. "ciyak" sesi yapmaz..Yapsa yapsa "hışşş, kışşşşş" sesi yapar..(ve de jantı oyar)
Bazı eski XT-XTR V frenler feci ötüyordu ne yaparsanız yapın.. Üstelik Mavic jantlarla daha da feci ötüyordu..Shimano açıklama yaptı: "Öter, yapacak bir şey yok" dediler..Sonra paralel itme sistemindeki boşluğu aldılar ötme kalktı..
Ötme nedenleri:
1-Fren pivotlarında fazla boşluk var.
2-Pabuçlar tam yüzey basmıyor ve önce arkası basıyor..
3-Eski model XT-XTR freniniz var
4-Janta(pabuca) mazot vb. bulaşmış
5-Çok hafif (üst model) fren sisteminiz var.. (en ufak titreşimde rezonansa giriyor)
6-Pabuç yüzeyleri çok kaygan (cam gibi) olmuş.. (biraz zımpara işe yarayabilir)
7-Nemli havada/ortamda düzgün ayarlı frenler bile ötebilir (geçici olarak)
Bu arada Baradine(3 renkli) pabuçların üstüne pabuç tanımam. (3 renkli olması "kışlık" demek değildir. 2004 yılı yazında Kaçkar dağlarına gittiğimden beri aynı pabucu kullanıyorum(üstelik seramik kaplı jantla) yüzeyinden 1 mm. dahi eksilmedi!! Hem de sayısız defa ormanda çamurda bindim.. Hala da zımba gibi tutuyor.. Bu nasıl bir pabuç anlamış değilim..Amerika'lardan feci pahalı pabuçlar getirten arkadaşlarım sonunda bunları atıp yerine Baradine taktılar..Nokta..
