Raven_35
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 23 Kasım 2006
- Mesaj
- 2.340
- Tepki
- 1.869
@Burçak Erbil
Haklı olduğunuz konular var.Ticari kaygılar var illaki.Bisiklet sektörü ufak bir sektör,bu kadar maliyetli üretimi bu kadar küçük bir sektörde yapmaya çalışmak bazen sıkıntılar yaratıyor.O yüzden bazen ortalama ölçülerle üretilen parçalar kullanmak zorunda kalıyoruz ama alternatifler de yok değil.Sonuçta çok az kullanılacak ölçüler üretilmiyor.Genelde insan boylarına göre 165-175 mm krank kol üretimi seri üretim olarak geçmiştir.Üst model bisiklet alımı,bir otomobil firmasının yaptığı en az satılan aracından bile az satıyor kabul edelim.
Otomotiv ve elektronik sektörü bisiklet sektöründen binlerce kat büyük sektörler ve insanlar bu malları bisiklet gibi sorgulamadan;zararlı yada zararsız,ne üretilirse üretilsin aldıkları için;maliyet gibi kaygıları bisiklet sektörü gibi olmamaktadır.Sonuçta o sektörlerde size özel ölçülerde üretim yapmıyor.Gereksiz,israf kullanım var o sektörlerde ve bisiklet sektörleriyle ciddi anlayış farkları vardır.
Örnek vereyim: TDF'de sporcular rampaları ortalama 350 watt ile çıkıyorlar.Kg başına 6 watt ile o hızlara erişiyorlar.Soruyorum size bir otomobil o kadar az enerji ile o kadar hızlı çıksın o rampaları ben mühendisliği bırakırım.Kaslardan 1/4 verimlilikle çalışan pistonlu motorlar mı teknolojik?90 BG demenin 67000 watt=67kW olduğunu.Bu gücün sadece yaktığı yakıtın %10'u olduğunu söyleyelim.Normalde 670000 watt=670kW gibi güç tüketir ki ~1915 tane insanın tükettiği güce denk geldiğini belirteyim.O kadar güç varken her bulduğum şeyi üzerine takarım tabi,bu da not olsun.
Q-faktör olayını açalım bilmeyenler için ilk öncelikle: sağ ve sol aynakollarının merkezinin üsten bakıldığında birbirlerine uzaklığı,açıklığı.Q faktörün öncelikli etkileri dizlerimizin birbirine uzaklığını etkiliyor.Yani daha geniş q faktör bacaklarımız yana açarak pedal basmamız anlamına geliyor.
http://i1198.photobucket.com/albums/aa450/Hypersonicbiker/CranksetnarrowingQ-factor.jpg
Q-Faktörün düşük olması her yerde istenen bir olgu değildir maalesef!
Düşük q faktörü yüksek verimlilik,daha iyi güç aktarımı ve aerodinami sağlarken,düşük denge,virajlarda sürücünün yola ağırlığını aktaramaması(düşük yol tutuşu ve kaygan zeminlerde daha vahimleşir olay) ve virajlarda yatarken kontolde azalma olarak kendini gösterir.Kullanım alanı doğal olarak pist,TT,yol bisikletleri ve recumbentler.
Geniş q faktör doğal olarak dengenin ön planda olduğu sahalarda kullanılıyor.Dağ bisikleti aynakolları geniş q-faktörde uzmandır.Shimano dağ bisikletlerinin aynakollarının q-faktörünü bilerek artırmıştır ve kataloğunda bahseder.Çünkü iniş sahasına doğru kayma var ve doğal olarak kullanıcılar daha geniş gidonlarla rahat ettikleri gibi daha geniş q faktörde daha rahat iniş sağlar(Genişleyen lastik kaskatlarından dolayı arka maşalarda genişliyor ve doğal olarak zincir hattı sağlamak için aynakolun q-faktörü de genişliyor).O yüzden dağ bisikletleri asla bir yol bisikletleri gibi olamaz denmesinin bir sebebi de q faktördür.Ortalama değerlerdir ve bisiklette gücü biz sağladığımız için motorlu araçlardaki hissetmediğimiz özellikleri hissetmeye başlarız.
Teşekkürler.
Haklı olduğunuz konular var.Ticari kaygılar var illaki.Bisiklet sektörü ufak bir sektör,bu kadar maliyetli üretimi bu kadar küçük bir sektörde yapmaya çalışmak bazen sıkıntılar yaratıyor.O yüzden bazen ortalama ölçülerle üretilen parçalar kullanmak zorunda kalıyoruz ama alternatifler de yok değil.Sonuçta çok az kullanılacak ölçüler üretilmiyor.Genelde insan boylarına göre 165-175 mm krank kol üretimi seri üretim olarak geçmiştir.Üst model bisiklet alımı,bir otomobil firmasının yaptığı en az satılan aracından bile az satıyor kabul edelim.
Otomotiv ve elektronik sektörü bisiklet sektöründen binlerce kat büyük sektörler ve insanlar bu malları bisiklet gibi sorgulamadan;zararlı yada zararsız,ne üretilirse üretilsin aldıkları için;maliyet gibi kaygıları bisiklet sektörü gibi olmamaktadır.Sonuçta o sektörlerde size özel ölçülerde üretim yapmıyor.Gereksiz,israf kullanım var o sektörlerde ve bisiklet sektörleriyle ciddi anlayış farkları vardır.
Örnek vereyim: TDF'de sporcular rampaları ortalama 350 watt ile çıkıyorlar.Kg başına 6 watt ile o hızlara erişiyorlar.Soruyorum size bir otomobil o kadar az enerji ile o kadar hızlı çıksın o rampaları ben mühendisliği bırakırım.Kaslardan 1/4 verimlilikle çalışan pistonlu motorlar mı teknolojik?90 BG demenin 67000 watt=67kW olduğunu.Bu gücün sadece yaktığı yakıtın %10'u olduğunu söyleyelim.Normalde 670000 watt=670kW gibi güç tüketir ki ~1915 tane insanın tükettiği güce denk geldiğini belirteyim.O kadar güç varken her bulduğum şeyi üzerine takarım tabi,bu da not olsun.
Q-faktör olayını açalım bilmeyenler için ilk öncelikle: sağ ve sol aynakollarının merkezinin üsten bakıldığında birbirlerine uzaklığı,açıklığı.Q faktörün öncelikli etkileri dizlerimizin birbirine uzaklığını etkiliyor.Yani daha geniş q faktör bacaklarımız yana açarak pedal basmamız anlamına geliyor.
http://i1198.photobucket.com/albums/aa450/Hypersonicbiker/CranksetnarrowingQ-factor.jpg
Q-Faktörün düşük olması her yerde istenen bir olgu değildir maalesef!
Düşük q faktörü yüksek verimlilik,daha iyi güç aktarımı ve aerodinami sağlarken,düşük denge,virajlarda sürücünün yola ağırlığını aktaramaması(düşük yol tutuşu ve kaygan zeminlerde daha vahimleşir olay) ve virajlarda yatarken kontolde azalma olarak kendini gösterir.Kullanım alanı doğal olarak pist,TT,yol bisikletleri ve recumbentler.
Geniş q faktör doğal olarak dengenin ön planda olduğu sahalarda kullanılıyor.Dağ bisikleti aynakolları geniş q-faktörde uzmandır.Shimano dağ bisikletlerinin aynakollarının q-faktörünü bilerek artırmıştır ve kataloğunda bahseder.Çünkü iniş sahasına doğru kayma var ve doğal olarak kullanıcılar daha geniş gidonlarla rahat ettikleri gibi daha geniş q faktörde daha rahat iniş sağlar(Genişleyen lastik kaskatlarından dolayı arka maşalarda genişliyor ve doğal olarak zincir hattı sağlamak için aynakolun q-faktörü de genişliyor).O yüzden dağ bisikletleri asla bir yol bisikletleri gibi olamaz denmesinin bir sebebi de q faktördür.Ortalama değerlerdir ve bisiklette gücü biz sağladığımız için motorlu araçlardaki hissetmediğimiz özellikleri hissetmeye başlarız.
Teşekkürler.


