ön aktarıcı/ FD-M 716 zincir temas

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
Selamlar,
bikaç günden beri zincirin ön aktarıcıya temas etmesiyle uğraşıyorum fakat sorunu çözemedim
-aktarıcı doğru yükseklikte monte edilmiş
-Hı-Lo ayarları düzgün
-Kablo gerilimi düzgün, ama 2 yaprakta birden sessiz çalışmıyor :) ya küçük dişliye ya büyük dişliye temas ediyor, vites kontrolü üzerinden kablo gerilimini ayarlayınca ya da vites buyutmeye biraz basınca ses gidiyor : ) tabi her ön vites değiştiğinde kabloyu yeniden ayarlamak gerekiyo, 1-2 öyle yaptım, baktım büyük saçmalık
önce aktarıcı ve zincir arasında 0.5 mm bıraktım yine temas ettiğini görünce aralığı değiştirdim ama sonuç aynı
işin komik tarafı sorunumu her bisikletçiye anlattığımda öncelikle kablo gerginliğini eliyle ayarlayıp benim yaptığım ayarıda bozuyor, sonra ayarlayamayınca bu sesin normal olduğunu söyleyip, kıl müşteri olduğumu ima ediyor : ) vites kontrolleri yeteri kadar aralıkla çekemiyormuş gibi görünüyor, çünkü elimle zorladığımda aktarıcıyı düzgün seviyeye çekebiliyorum, vites ayarı hakkındaki temel şeylerin hepsini yaptım, vites kontrollerinde bi sorun olabilir mi ?
 
Scudo

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.206
Tepki
11.749
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Cyclocross
Bisikletinizi kullandığınız süreyi bilemiyorum ancak sorun vites telinde gibi görünüyor. Zamanla uzama yapan tel koldan aldığı talimatı aktarıcıya iletirken sorun çıkarmaya başlıyor.

Tabi orta göbek altındaki tel kılavuzu ve vites teline yataklık eden kablonun da gözden geçmesi / değişimi gerekebilir. Bazı durumlarda tel kablo içinde paslanıp hareketi zorlaştırıyor.

Tavsiyem klasik vites ayarları ile sorununuzu çözemiyorsanız bahsettiğim noktaları elden geçirin, daha iyisi vites kablolarınızı/tellerinizi yenileyin.
 

Haluk Eke

Daimi Üye
Kayıt
19 Şubat 2014
Mesaj
338
Tepki
1.300
Yaş
74
Şehir
Muğla/Datça
İsim
Haluk Eke
Başlangıç
1956—57
Bisiklet
Specialized
@Sadettin Z. arkadaşımın dediklerine ek olarak, eğer aktarıcının çalışmasında sıkışıklık varsa, mekanizmanın açıkta olan hareketli eklemlerini wd40, gazyağı gibi bir kir ve yağ giderici ile temizlemenizi hatırlatmak isterim. Aktarıcının yayı yeterince kuvvetli değilse, bu tür bir kirlenme aktarıcının hareketini sınırlayabiliyor. Bir diğer olasılık da kablo içinin kirli olması. Tel değişimi ile birlikte kabloyu da yenilerseniz iyi olur.

Tel gerginliği ve limit ayarlarını zaten doğru yapıyorsunuz. Ben sıralama olarak önce koldaki tel hassas gerginlik rondelasını (varsa) orta konuma getiriyorum, sonra kolu orta vitese alıp zinciri orta aynaya takıyor ve teli gererek aktarıcının maşasının zinciri ortalamasını sağlayarak sabitliyorum. Bunu mümkün olduğu kadar hassas yaparsanız hassas ayar rondelasına ilerdeki kaymaları düzeltmek için daha fazla tolerans tanımış olursunuz. En son olarak da H ve L limitlerini ayarlıyorum.
Kolay gelsin...
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
selamlar, biraz daha detaylı anlatayım ben iyisi :) HI - LO ayarı tam olması gerektiği gibi, tel yeni, gerginlik ayarı da son derece milimetrik, ama sorun muhakkak 2 çarktan birine, yada daha azar azar 2sine birden değiyor, eğer küçük dişliye değmeyecek şekilde ayarlarsam, bi üst dişlide ya parmağımı shifter da basılı tutmam, ya da ayar vidasındanı gevşeterek gergiyi artırmam gerekiyor. yani vites ayarına dair yapılması gereken herşeyi yaptım, yine de yolunda gitmeyen bir şey var, ben hatalı üretim olduğunu düşünmekteyim, ama ondan önce başka bi 2x shifter kullanan insanla konuşmak ve belki başka bi shifterla çalışıp çalışmadığını denemek istiyorum, yine sonuç alamazsam shimanoya başvurmayı düşünüyorum çünkü gittiğim bisikletçiler düzeltemedikleri noktada sürtmenin normal olduğunu söylüyorlar ama normal değil, bunlara ekleyecek bi bilgisi olan varsa sevinirim, Özellikle shimano 2 x kullananlar cevaplarsa sevinirim
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
evet yani bahsettiğiniz aktarıcının aynakola uzaklığı sanırım, evet kumpasla ölçtüm, tam fabrika verilerinde çıktı :) 155,60 mm
he bu arada daha önce düzgün çalışıyoduda bozuldu gibi bi durum yok hep böyle, daha iyi hiç olmadı

artık bisikletçilere göstermekten de vazgeçtim, yapadıkları halde utanmadan para istiyorlar :S
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Tasogare Peki limit ayarlarını yaparken teli elinizle geriyor musunuz? Bu arada büyük dişli ile aktarıcı dış bölümünün arası 3 mm gibi olmalı
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
evet evet, yapılması gerekenleri tamamen fabrika verilerine göre yaptım, milimetrik olarak, hatta diyor ki, aktarıcı nın zincire mesafese (üstten bakıldığında) 0.5 mm olmalıdır, her iki tarafta da, sırf diğer taraf kurtarsın diye 0.20 mm ye düşürdüm yine de nafile, ama sizin dediğiniz ayar elbette tam, yani yandan baktığınızda aktarıcının krank arasındaki yuksekliği :(
siz 2 x 10 mu kullanıyorsunuz ?

@Haluk Eke
bunu yeni farkettim de :) biri WD-40 mı dedi, noolur sıkmayın o şeyi bisikletlerinize, zincir yağları güzel ama :)
Bu arada biraz sesle kullanmaya devam, aktarıcı temas sorununu teknosadan almış olduğum kulaklık sayesinde sıfıra indirdim, ilginiz için teşekkür ederim
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Tasogare Ben sizin konuyu atlamışım, sorun halloldu mu? Hallolmadıysa İzmir de olduğunuzu görüyorum; hafta içi buluşalım bi şekilde çözeriz sorunu :)
3x10 kullanıyorum ben bu arada...Aslında ikili sistemlerde limitle kolayca halloluyor en kötü gerginlik kurtarıcı oluyor...Bu arada aktarıcı sram mı?
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
aktarıcı shimano ama artık müdahale etmekten vazgeçtim : ) benimle aynı sorunu yaşayanlara kulaklık önerisi yapabilirim özelden, sağolun ama yardım teklifi için
 

özgür altun

Aktif Üye
Kayıt
24 Temmuz 2010
Mesaj
146
Tepki
43
Şehir
istanbul
ruble ,ön aktarıcı uyumsuzluğu olabilir mi? örneğin ruble 11 li dolayısıyla zincir daha geniş bir aralıkta hareket ediyor,ama ön aktarıcı 10 lu rubleye uygun ,dolayısıyla kafes daha dar.Olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@özgür altun
bende aynı şeyi düşünüp kontrol ettim :) hatta bi süre yanlış crank seti olduğunu düşündüm ama sonra seri nolarından doğruladım, mtb bu arada, hiç sevmediğim halde bi süre biraz sese katlanıcam gibi duruyo son haliyle
 

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.138
Tepki
23.371
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Tasogare Bu konularda çok bilgili değilim ama başıma gelen bir olayı aktarayım. Zincirim atınca ön aktarıcı arasına sıkıştı ve aktarıcım yamuldu. Daha sonra sorunsuz çalışan sistemimde zincir sürtmesi meydana geldi arttırıcımın orta bölümlerinden zincire temas eden yerini hafifce zorlayarak açtım ve en azından tek bölümdeki sürtme sesini giderdim. Böyle bir sıkıntı olabilir mi acaba diye aklıma geldi ve buraya yazayım dedim. Umarım sıkıntın en kısa zamanda çözülür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@9magiko
aynen ya, allah belasını versin :)
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
612
Tepki
606
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
@Tasogare

Bahsettiğiniz ön aktarıcı (FD-M 716 yazmışsınız ama sanırım FD-M761 olacak) 9'lu sisteme uygun, yani sorunun sebebi bu @özgür altun'un da bahsettiği gibi.
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@9magiko
FD-M 617 yazacağıma 716 yazmışım sonrada bulamadım nereden değiştiğini, FC-M617 crank FD-M617 ön aktarıcı RD-M786 arka aktarıcı ve casette
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
612
Tepki
606
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
@Tasogare

O halde tüm bileşenlerin tam modelini, türünü (direct mount, vb.), dişli sayılarını ve hatta resimlerini eklerseniz daha rahat yardımcı olabiliriz. Mesela ön aktarıcı side swing ise biraz açılı olarak öne kaydırılarak monte edilebilir. Ama dediğim gibi görebilirsek daha hızlı çözülür.
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
(link)
(link)

direct mount, açısı olması gerektiği gib aslında, yanlış açıdan dolayı bi sürtme yapmıyor, aynı zamanda hı- lo ayarlarının altına düşerek overshifting de yapmıyor, 1. ve 2. krank arasında yeterli hareketi sağlayamıyor gibi, shifterdan 2mm lik bi basınç uyguladığımda ses gidiyor, ya da kablo ayarı yeniden, shifterlarda 610
(link)

aktarma elemanlara birbiriyle uyumlu, shimanonun servis manualından kontrol ettim