Scudo Sports

Octane One Prone 29

MakRo

🤘Forever Metal🤘
Kayıt
5 Temmuz 2015
Mesaj
3.290
Tepki
10.240
Yaş
33
Şehir
Denizli
İsim
Alperen Atman
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yeni bir başlık açayım mı açmamayım mı bir sorunsal yaşamış olsam da açmanın daha mantıklı olacağına karar verdim. Başlıkta toplamasını yapacağım bisikletin teknik detaylarını sevmiş olsam da daha ziyade boyuma ve bütçeme en uygun model olması ile tercih ettim. 1,5 yıl önce açılarını beğendiğim Dartmoor Primal bike24'te 150€ 'dan kaçırdığım için hala biraz üzülüyorum. Ne o zaman ki kur kaldı ne fiyat, ne de gümrük sınırı.

Bu yıl yaz başlarında aynı bisikletin kırmızı ve L kadrosunu pinkbike 'ta bulmuştum tabi oradan (İskoçya'dan) gelen bulup yanında getirmesini isteyecektik falan derken geçti gitti. Şu anda aktif bir kullanıcı olmasa da forumdan tanıştığım arkadaşım ağustos ayında İskoçya'dan gelecek bir tanıdığı olduğunda bahsetti ilan sahibi ile iletişim kurduk fakat bize dolandırıcı diyerek engelleyince iptal oldu. Bu sürede wiggle.co.uk adresinde satılan 27.5" brand-x L kadrosu göz kırpıyor olsa da eldeki jantı lastik vs derken masraflardan çok yanaşmıyordum kaldı ki kadrosu da biraz küçük kalıyordu. Yine aynı sitedeki Octane One Prone 29" kadro dikkatimi çekti ve istek listesine ekledim. Eylül ayının sonlarına doğru yine forumdan tanıştığım dağ bisikleti adamı @Mustafa Zeybek bir kadronun indirimde olduğunu söyledi ve linki attı, süreç için ilk kıvılcımı ateşlemiş oldu. Bisikleti alınca maşa lazım olacaktı oradan buradan bakarken önce bike24te (link) 'a ait model dikkatimi çekti, sonra vergisi kargosu derken yine kadro ile aynı siteden (wiggle) bakmaya karar verdim ve maşa işini de oradan hallettim. Artık hikaye kısmını ve süreci bitirip kadro, maşa, bazı değiştirmem gereken parçalar ve elimde olanlara geçeyim.
Burada toplarken konuya hakim kişilerden de bilgi almak asıl amacım. Çünkü uzun zamandır mtb ile ilgili bir çok konuyu takip etmiyorum ve bazı kullanım detayları da olmak üzere eksik olduğum noktalar var.
geometri tablosu.JPG
Kadro : (link) L (20,5") birde 27.5" modeli var.
29" modeli 120-130mm maşa
29x2.3 lastiğe kadar
148x12 göbek aralığı
"tapered 1.5 – 1-1/8”, fully integrated IS42/IS52" furç takımı
1x sistemleri destekliyor
Sitesinde 2.2kg olarak yazıyor
Renk siyah yerine "blue teal" olan olsa güzel olacaktı.



Maşa : (link)
29" 120mm 110x15
Kadrodan biraz daha ağır çok baba bir görüntüsü heybeti var, ağırlık takıntım yok fiyatı da görüntüsü de çok içime sindi. Ben sepete eklediğimde 5 ürün vardı, 2 gün sonra sipariş zamanı 2 taneydi 1-2 gün içinde bitti. Hatta aynı modelin aynı fiyata 27.5" 150-160mm modeli de vardı.

Jant Durumları
Her ne kadar mevcuttaki jant setimi kullanmak istesem de maalesef qr madallı olması sebebiyle kendisine veda etmek zorunda kaldım. İnternetten sıfır modelleri incelediğimde en bütçe dostu model (link) modeli vardı. Burada aklıma en çok takılan mevzu ise linkteki modelin 24 tele sahip olmasıydı. İlla ki sağlamdır sonuçta bir mühendislik ile buraya geliyor ve piyasaya sürülüyor ama içimde bir kuruntu oluştu ve 32 tel konusunda ısrarım devam etti. Gerek forumdan gerekse internet ve çevremden jant örme işlerini araştırdım. Örmenin basit olmadığını biliyordum ama jant teli hesabının bu kadar karışık olacağını düşünmemiştim. Bu süreçte aklımdaki gibi model bulayınca ve aynı zamanda il giriş kısmında bahsettiğim forumda artık aktif olmayan arkadaşta bir bisiklet toplaması ile jant örebilecek birini bulduk. Bu adamın kardeşi ve yeğeni yılların motorcusu tamir bakım onarım satış, kendisinin de bisiklette geçmiş bir ömrü var. Sağ olsun kendisi örebileceğini iletti.
Göbek (hub): (link)
Çember : Mevcuttaki Alexrims çemberler ile devam edeceğim.
Jant teli : Çıkacak boyuta göre bir kaç model buldum onları takip ediyorum.
Vites : Shimano Deore M6100 1x12 Set
Elimdeki vitesi 2 yıllık sürede 500 kilometreye yakın kullandım. 11-42 sandığım rublem aslında 11-36ymış 😅 bunu da rubleyi göbekten söküp temizlerken fark ettim. Her ne kadar eldekiler ile toplayacağım diye yola çıkmış olsam da ata sözündeki gibi "evdeki hesap çarşıya uymadı" Madem öyle biraz kesenin ağzını açmaya karar verdim sahibinden de 12li setlere bakarken Denizli'de yeni nesil 12li deoreM6100 set gördüm ve ilan sahibi ile görüşüp anlaştık. Aynı ilanlardan 500lira daha uyguna almış olmam sevindirdi. Kendisi elektrikli bisiklet kullanıcısıymış ruble göbeğinin uyumsuz olması sebebi ile elden çıkarmış, sağ olsun kapıma kadar getirdi.
Ayna kol (crank) : 2x10 setini kullandığım ayna kol seti ile devam edeceğim. Ekstra olarak 32T tek yaprak siparişi verdim.
Fren Seti : Fren seti olarak bir değişikliğe gitmiyorum elimdeki 2 pistonlu Shimano Deore M615 set ile devam edeceğim.
Rotorlar : Mevcut rotorlarım centerlock olması sebebi ile elimdeki SM-RT62 rotorları kullanamıyorum, yeni sistem 6 vida uyumlu. Yeni süreçte 180mm kullanmayı düşünüyorum, bu konu da sizlerden önerileri de kabul edebilirim. Kadro için uyumlu olup olmadığını bilmiyorum herhangi bir bilgiye rast gelmedim ama forum.mtbr adlı yabancı forumda 203mm takanları da gördüm.
Dış Lastik: Lastik takımı elimde bulunan Maxxis Recon Race 29x2.25 Tanwall ile devam şeklinde olacak.
İç Lastik : Vakti zamanında aldığım Michelin Airstop ile devam.
Pedal : Mevcut kilitli pedallarımı elden çıkarıp platforma geçiyorum. Kilitli pedalda kullandığım ve modellerini beğendiğim Crankbrothers ile devam etmek istesem de maalesef bütçemin üzerindeler. Özellikle Stamp 7 modelini çok beğeniyordum. Tek o pedalın fiyatı benim kadro+maşa fiyatıma geliyor. Daha uygun meşhur hepsi bir birinin klonu olan aliexpress ürünü kompozit gövde, metal mil ve metal çivili bir model siparişi verdim. (amazon)

Sele Borusu : Önceki senelerde bisiklet toplarken (link) marka bu sele borusunu almıştım. Gönlümden her ne kadar dropper bir sele borusu geçiyor olsa da ortalama 2000 (iki bin) liralardan başladığını düşününce şuan için pek mümkün görünmüyor.
Furç Takımı : Henüz bir model almadım, bakıyor ve inceliyorum öneri alabilirim.
Gidon : Şimdilik elimde bulunan Satori Falcon Aero modeli ile devam edeceğim. İlerleyen dönemde ne olur bilemiyorum.

Şuan için siparişini verip beklediğim göbek seti, 32T dişli, pedal kaldı. Jant örümü için hesaplama sonrasında da uygun tellerin siparişini geçerim. Furç takımı ve rotor önerilerine açığım.

Ayrıca önceki bisikletten çıkan parçalarımda satılıkta. Bu süreçte Bir ölücüyü öldürmenin yöntemleri bu başlıktaki gibi bir çok örnek ile karşılaşıyorum. Decathlonda tanesi 80 lira olan iç lastiğin 4 tanesine 150 yazdım, 50₺ ve kargoyu benden isteyen dahi oldu. Fiyatlar ne olursa olsun sürekli altında teklif atan oluyor. Bende isterim 2ye aldığımı 1.5a 1e vereyim ama piyasanın durumu ortada, o fiyatlara verirsem ben yerine bir şey koyamıyorum. Forumdan alcak olan olursa yardımcı olmaya çalışırım. (link) diğer ilanları mı da inceleyebilirsiniz.

Yeni bir bisiklet toplamamdaki en büyük sebeplerden birisi de kazandığım ücretle ne ev (hayal ötesi), ne araba(hayal) ne motosiklet (yine hayal) ne de herhangi bir yatırım yapılabiliyor olması. Şuan çalıştığım firmadaki yönetim kadrosunun değişikliğinden dolayı bir hayli yoğunum. En kısa zamanda görselleri ekleyeceğim.
 
Scudo
Selamün Aleyküm hocam, kolay gelsin.

İkili aynakolu teke çevirmek iyi bir fikir ama 148 mm için uygun olacak mı?
 
Selamün Aleyküm hocam, kolay gelsin.

İkili aynakolu teke çevirmek iyi bir fikir ama 148 mm için uygun olacak mı?
Aynakolu kadro üzerinde denedim çok bir sıkıntı olacak gibi durmuyor. Alt görselde tek pul ile 24-38 takılı şekilde denedim 32T daha rahat olacaktır. Tabi ki tam anlamıyla net bir şekilde görmek için tamamını toplamak lazım.

Küçük bir iş arası verip bir kaç fotoğraf çektim. Ekstra bir durum çıkmadıkça jant teli ve rotor dışında eksik kalmadı. Ruble 12li olmasına karşılık uzak doğulu abilerin kurnazlığı ile eski sistem (HG body) uyumlu, yani microspline almaya gerek kalmıyor.
IMG_20221019_111410.jpgIMG_20221019_111454.jpgIMG_20221019_111509.jpgIMG_20221019_111523.jpgIMG_20221019_111533.jpgIMG_20221019_111608.jpgIMG_20221019_111655.jpgIMG_20221019_111748.jpgIMG_20221019_112527.jpgIMG_20221019_112552.jpgIMG_20221019_112645.jpg

Elcikler BMX elciği olarak geçiyor maşanın ücretsiz kargoya girmesi adına 8 dolara almıştım, diğer türlü kargo bedeli 15 dolar çıkıyordu. Açıkçası beklediğimden iyi çıktı, üstteki silikon kısmı makas ile kesip anahtarlık olarak kullanabiliyorsunuz küçük bir hediyesi oluyor, ince düşünülmüş. Yorumlardaki bir çok kişi dağ bisikleti downhillde kullanmak amacı ile almış.
 

Dosyalar

  • IMG_20221019_112251.jpg
    IMG_20221019_112251.jpg
    46,9 KB · Okunma: 33
Aynakolu kadro üzerinde denedim çok bir sıkıntı olacak gibi durmuyor. Alt görselde tek pul ile 24-38 takılı şekilde denedim 32T daha rahat olacaktır. Tabi ki tam anlamıyla net bir şekilde görmek için tamamını toplamak lazım.

Küçük bir iş arası verip bir kaç fotoğraf çektim. Ekstra bir durum çıkmadıkça jant teli ve rotor dışında eksik kalmadı. Ruble 12li olmasına karşılık uzak doğulu abilerin kurnazlığı ile eski sistem (HG body) uyumlu, yani microspline almaya gerek kalmıyor.
295929 dosyayı görüntüle295930 dosyayı görüntüle295931 dosyayı görüntüle295932 dosyayı görüntüle295933 dosyayı görüntüle295934 dosyayı görüntüle295935 dosyayı görüntüle295936 dosyayı görüntüle295938 dosyayı görüntüle295939 dosyayı görüntüle295940 dosyayı görüntüle

Elcikler BMX elciği olarak geçiyor maşanın ücretsiz kargoya girmesi adına 8 dolara almıştım, diğer türlü kargo bedeli 15 dolar çıkıyordu. Açıkçası beklediğimden iyi çıktı, üstteki silikon kısmı makas ile kesip anahtarlık olarak kullanabiliyorsunuz küçük bir hediyesi oluyor, ince düşünülmüş. Yorumlardaki bir çok kişi dağ bisikleti downhillde kullanmak amacı ile almış.

Şimdiden hayırlı olsun hocam.
Kadro ürün resimlerinden çok daha iyi duruyor bence, bu arada kaset dişli ile ilgili bir tavsiye vermek isterim.

Genellikle standart göbeğe göre üretilen 12'li kasetler yumuşak çelikten yapılıyor, tabi uzak doğu menşeli ürünlerden bahsediyorum. Son dişliyi takarken dişlinin tam olarak yerine oturduğuna emin olmadan sıktırma vidasına yüklenmeyin. Ben öyle bir hata yaptım ve yumuşak olan dişli bildiğiniz ezildi. Maşanın şaft borusunu kesmeden kilit mekanizmasını kurup çalıştığına emin olmakta fayda var, bana bozuk maşa göndermişlerdi. Bilmiyorum, bendeki 135 mm'nin uyum sorunlarını çözemezsem alt seviye bir setle tekrardan toplayıp kalan ekipmanları böyle bir kadroya geçirmek isterim gibi duruyor ki bu güncel bir kadro diye geçiyor sanırım. Standart 100 mm süspansiyonla bir yere kadar, kafa açısı da 70 dereceye yakın olunca böyle bir kadro istiyor insan. Çok iyi seçimler yapmışsınız, kolay gelsin.
 
Amazondan sipariş verdiğim (link) geldi. Açıkçası beklediğimden daha kalite duruyor. Plastik/kompozit malzemesi set bir malzemeden, kullandığım cb candy 1'lere göre bir üstte gibi geldi tabi ki kullanım ömrünü henüz bilemiyorum. Karton kutu içinden çıkıyor. Yanında 4 adet yedek pin/vida ile pedalın montajı için 8 alyan çıkıyor.
Aliexpressten aldığım koozer göbekler geçen gün akşam ülkeye giriş yaptı kargocuyu görünce göbekler sanmıştım. LP ile başlayan kargo kodunu 17tracks de dahil bir kaç sitede arama yaptım fakat takip edilemiyor. Aliexpressteki gönderi takip ekranına göre bir kaç güne gelir diye düşünüyorum.
IMG_20221021_124836.jpgIMG_20221021_123316.jpgIMG_20221021_123338.jpgIMG_20221021_124956.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20221021_125123.jpg
    IMG_20221021_125123.jpg
    42,9 KB · Okunma: 15
Mevcut kullanmak istediğim gidon 70cm, bir kaç dağ bisikleti kullanan kesinlikle 78 veya 80cm gidona geçmemi önerdi, bu aradaki 8-10cm fark cidden büyük bir fark oluşturacak mı? Belki şuan gidonun açılarına karşılık düz bir gidondaki açıdan dolayı bir olacaktır ama diğer türlü nedense çok bir fark olmayacakmış gibi geliyor. Dağ bisikleti kullananlar fikrini belirtirse sevinirim.

Siparişlerini beklediğim (link) göbekler ve 32T dişlim bu hafta içinde geldi. Yarın tel boyunun hesaplanması ve sonrasında da örüm için jant çemberi ve göbekleri bırakacağım. 180mm rotor ve vites teli için hortum dışında alınması gereken bir şey kalmadı, birde maşanın fazlası kesilecek. En son ekstra olarak gidon değişikliği olabilir o hala kafamı kurcalıyor. Rotor fiyatları ise ayrı bir durum. Dün bir bisiklet mağazasında Shimano SM-RT56 6 vida 180mm rotorun tane fiyatının 450 lira olduğunu öğrenmem biraz şaşkınlık yarattı. Her ne kadar kullanıma bağlı olsa da lastik, rotor ve balata en çok aşınan ve değişmesi gereken parçalar arasında yer alıyor. Orta kalite bir şey almaya kalksan en alt 500den başlıyor. Eldekinin kıymetini bilmek lazım.

Bundan sonraki süreçte bisikleti toplu olarak görürüz. Atölye gibi bir ortam olmadığı için (link) tarzında bir videoda gelmez, bisikletçiye verip sen topla ben bineyim de demek istemiyorum zaten aslın keyfi parçaları birleştirip toplarken alıyorsun.

Galiba göbekleri aldığım mağazadan son alışveriş yapan kişi benim. Mağazanın aliexpress sayfasından aldığım ürün dahil hiç bir ürün görünmüyor.
IMG_20221024_143258.jpgIMG_20221028_152456.jpgIMG_20221028_152528.jpgsona doğru.jpg
 
Müthiş olacak hayırlı olsun. Göbeklere bayıldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Sürekli arazide sürmüyorsanız 80'lik gidonun bence pek bir esprisi yok. Maşayı keserken şaft borusunu fazla kısa kesmemeye dikkat edin.

Bu arada koozer seçiminin sebebini merak ettim.
 
Sürekli arazide sürmüyorsanız 80'lik gidonun bence pek bir esprisi yok. Maşayı keserken şaft borusunu fazla kısa kesmemeye dikkat edin.

Bu arada koozer seçiminin sebebini merak ettim.
Koozer göbekleri seçmemdeki en büyük sebeplerden bir tanesi 32 delik seçeneğin az olması olanlarda da fiyatların üst seviyelerde olması. Misal DT Swiss evet kalitesini az çok biliyorum ama ön arkada göbeğe 4500 lira verebilecek seviyede değilim. Şuan telleri almadım ama Dt Swiss tel buldum sıfırda tanesi 10 lira, yedekli alsam bile 700 lira tel parası, hadi 700e de örme desem 1400 lira, 1500de göbekler 3000 liraya geliyor. Shimano göbeklerde de durum fiyat anlamında çok farklı değildi, birde hg/ms body durumları söz konusu oldu. Bir arkadaşım tekeri örecek abiye 36D dh jant ördürdü, teller dahil 1500lira aldı. Fiyatlandırmayı kafadan yapmış olsam da hemen hemen o duruma geliyor. Hazır jant olayına da benim paranoyaklığımdan dolayı 24 veya 28 telli model tercih etmek istemedim Shimano WH-MT500 jant seti 4200 liraydı, lafın kısası her şey bütçede bitiyor. Koozer yine aliexpressten yedek parça bulma olarak uygun. Kilo olarak sıkıntım yok 63-66 arasında geziyorum uzun bir süredir. Göbeklere aşırı bir yüklenme olacağını düşünmüyorum. (link) (link) Yurtdışında tam anlamı ile bir şeyler bulamadım sebebi şekerci dükkanı girmiş çocuk misali hangisine bakacağımı şaşırıyorum ta ki fiyatları görene kadar.

80lik gidon konusunda sıkıntı kalmadı, bir kaç alacağım vardı onu da o listeye ekledim. Aklımda kalacağına madem bir yola girdim alayım bitsin dedim. Almadığımız her şey için sonradan pişmanlık geliyor bunda da aynı durumun olmasını istemedim. Zaten temel amacım arazide kullanmak hali hazırda satmayı düşünmediğim bir adet yol bisikletim var. Denizli arazi yönünden çok şanslı, güzel orman yolları ve patikalar var. Bir çoğunu trekking grubu ile gezdim, kamp yaptım. Geçerken ufaktan hep bisikletle buraya gelsem fikri kafamda oluyordu. Maşa kesme konusunda fazlasıyla bıraktım ölçerken, bir kaç bu işten anlayan kişiye göre uzun bile bıraktığımı öğrendim. Çok uzun gelirse üstten biraz daha kırparız.

"O kadar toplayıp 4500 göbeklere nedir ki düşüncesi?" olabilir. Elimdeki sattığım ve ilandaki parçalarımın toplam fiyattan düşsem, bana mal olan fiyata 10lu carraro alınabilir. Bisikletteki en büyük anlamındaki avantajım maşadan oldu diyebilirim. Elcik + maşa + verginin toplam fiyatı ile aliexpress maşası veriyorlar.
 
Koozer göbekleri seçmemdeki en büyük sebeplerden bir tanesi 32 delik seçeneğin az olması olanlarda da fiyatların üst seviyelerde olması. Misal DT Swiss evet kalitesini az çok biliyorum ama ön arkada göbeğe 4500 lira verebilecek seviyede değilim. Şuan telleri almadım ama Dt Swiss tel buldum sıfırda tanesi 10 lira, yedekli alsam bile 700 lira tel parası, hadi 700e de örme desem 1400 lira, 1500de göbekler 3000 liraya geliyor. Shimano göbeklerde de durum fiyat anlamında çok farklı değildi, birde hg/ms body durumları söz konusu oldu. Bir arkadaşım tekeri örecek abiye 36D dh jant ördürdü, teller dahil 1500lira aldı. Fiyatlandırmayı kafadan yapmış olsam da hemen hemen o duruma geliyor. Hazır jant olayına da benim paranoyaklığımdan dolayı 24 veya 28 telli model tercih etmek istemedim Shimano WH-MT500 jant seti 4200 liraydı, lafın kısası her şey bütçede bitiyor. Koozer yine aliexpressten yedek parça bulma olarak uygun. Kilo olarak sıkıntım yok 63-66 arasında geziyorum uzun bir süredir. Göbeklere aşırı bir yüklenme olacağını düşünmüyorum. (link) (link) Yurtdışında tam anlamı ile bir şeyler bulamadım sebebi şekerci dükkanı girmiş çocuk misali hangisine bakacağımı şaşırıyorum ta ki fiyatları görene kadar.

80lik gidon konusunda sıkıntı kalmadı, bir kaç alacağım vardı onu da o listeye ekledim. Aklımda kalacağına madem bir yola girdim alayım bitsin dedim. Almadığımız her şey için sonradan pişmanlık geliyor bunda da aynı durumun olmasını istemedim. Zaten temel amacım arazide kullanmak hali hazırda satmayı düşünmediğim bir adet yol bisikletim var. Denizli arazi yönünden çok şanslı, güzel orman yolları ve patikalar var. Bir çoğunu trekking grubu ile gezdim, kamp yaptım. Geçerken ufaktan hep bisikletle buraya gelsem fikri kafamda oluyordu. Maşa kesme konusunda fazlasıyla bıraktım ölçerken, bir kaç bu işten anlayan kişiye göre uzun bile bıraktığımı öğrendim. Çok uzun gelirse üstten biraz daha kırparız.

"O kadar toplayıp 4500 göbeklere nedir ki düşüncesi?" olabilir. Elimdeki sattığım ve ilandaki parçalarımın toplam fiyattan düşsem, bana mal olan fiyata 10lu carraro alınabilir. Bisikletteki en büyük anlamındaki avantajım maşadan oldu diyebilirim. Elcik + maşa + verginin toplam fiyatı ile aliexpress maşası veriyorlar.
Zaten koozer ucuz bir göbek değil, o yüzden sormuştum. O kilo bandında olsam hiç düşünmeden 28 tel alırdım galiba.

Kişisel görüşüm tayvan malı kaliteli teller alırsanız bu işi daha makul fiyatlarla kapatabilirsiniz. Kadro bike packing için iyi gibi duruyor, uygun bir maşa bulursam aynı kadroyu benim bisikletimdeki parçalar ile toplamayı düşünmüyor değilim. Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren ve MakRo
Tel boyutları hesaplandı, bugün onların siparişini geçecektim ki DT Swiss 'te bir grup için 1mm kısa olarak tel boyu varken diğer grup için olan boy yok. Farklı bir mağazada ise tanesi 90 lira olunca bütçe olarak uygun gelmiyor. Şimdi yarısını dt swiss diğer yarısını farklı bir marka da almak istemiyorum. Tayvan malı markada da diğer tel boyu varken diğerinde de 12 adet çıkıyor. Şuan tel boyu arıyorum.

Önceki bisikletten kullanmadığım ürünlerden sattıklarım neredeyse bitti. Kilitli pedalı satıştan çektim çünkü herkes pedal yerine kalleri istemesi ileri kendimde kullandığım için lazım olabileceği algısını yarattı. Şuanda yurt dışından beklediğim 810mm gidon ile dropper sele borusu kaldı bir an fiyatı 3te1 fiyatına aliexpressteki bir çok markadan ucuza gelince aldım. Son teslim tarihi beklediğim kargolarım için 16 Kasım teslim tarihi görünüyor o zaman kadar şu anlık beklemek ve 288 ile 290 tel aramaya devam etmek ile geçecek. Önceki göbek üzerinden söktüğüm teller dt swiss çıkması sevindirmiş olsa da boy olarak 295 ve 300 çıkması üzdü.

Zaten koozer ucuz bir göbek değil, o yüzden sormuştum. O kilo bandında olsam hiç düşünmeden 28 tel alırdım galiba.

Vallahi piyasada en çok kullanılıp uygun fiyatlı olan göbek koozer olması ile tercih ettim bu kadar bir işe girişmişken 500liralık bir göbek almak istemedim. Dt swiss, hope yada daha farklı isim yapmış markalar da üst fiyatlara çıktığı için yaklaşamayınca ortası olarak oldu. Örneğin benle bir bisiklet toplayan arkadaşımın bütçesi çok daha geniş kendisi göbek tercihi olarak Hope Pro4 modelleri tercih etti. Ondaki tek göbek benim jant setinden pahalıya geliyor. 28 Tel olarak bulduğum jant setini ise o marka ürün kullanmış birisi peynir gibi eriyor diye bahsedince vazgeçmiştim. Başta da dediğim gibi 24 tel tercih etmek istemeyince 32den devam etmek istedim. Aklıma maşayı aldıktan sonra geldi elimdeki jant setini komple satıp 27,5" tubeless uyumlu daha geleceğe dönük bir jant seti toplayabilirdim. Maşayı da o ara wiggle'da bulunana aynı markanın 150mm 27.5 modelini alıp kullanabilirdim jeton biraz geç düştü. Şu an yine o fikir geliyor olsa da ilgili maşanın stok bitmesi ile çoktan satıştan kalktı.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Tüm eksikler tamam geriye bir tek toplaması kaldı. Tel konusunda çıkmaz yaşamış olsam da, bisikletçideki teller ile devam etmeye karar verdim. İyi ki de buna karar vermişim, boyutlar 288-290 değil, 290-292mm olarak çıkmış. Bir metalhead olarak siyahı her anlamda sevsem de bisiklette simsiyah hoşuma gitmiyor. Ama kadro boyu olaylarından mecbur kaldım. Neyse ki göbekler ve bir kaç küçük renkli parçalar biraz olsun renk veriyor.
Wiggleda almak istediğim dropper 140-160dolar arasında seyrediyordu. Farklı bir model buldum. 31,6x400mm 125lik bir dropper daha uygun gelmiş ve almıştım. Dropper geldiği gün sitede takip ettiğim 140dolarlık ürün ilk aldığım dropper fiyatına gelince 1 arkadaş ile beraber ondan sipariş verdik hali ile ilk verdiğim dropper kullanmadan boşa çıktı. Aldığım fiyat + gümrük bedelinden ilana koydum. 2. Aldığım ürün gelince bisiklete montajını yaparım artık.(link)

Akşam işim olduğundan bugün bakamıyorum, yarın gündüz gözüyle ekstra bir sıkıntı da olmazsa kendi halimle toplayacağım. Küçük bir deneme amaçlı jantları takıp denedim. (Spacer ve gidon boğazı maşa oynamaması adına geçici olarak montajlanmıştır.)


Bir düzenleme gireyim. Aldığım furç takımı hatalı yerel esnafımızın üstün açıklama bilgisine güvenerek aldığım furç takımı aslında düz şaft borulu maşayı konik tip kadroda kullanmak için olan furç takımı olduğunu en sonunda kanıtladık. Bugün maşanın borusunu kestirmek için gittiğimde gelmişken şunu da çakalım dedik oradaki bisikletçide duruma şaşırdı bunda bir hata var diye. discordtan bisiklet ile ilgili 3 arkadaş tartışıp araştırırken bendeki ürünün aslında düz şaft borulu maşa + konik uyumlu kadro için olan furç takımı olduğunu gördük. Star nut (kelebek) çaktığım ve 30 gün olduğu için iade olmayabilir satıcıya durumu aktardım tek alt konik uyumlu crown race istedim. Aslında bu boyda elimde önceki setlerden kalma bir parça var ama plastik olması sebebi ile kullanmak istemiyorum. Olması gereken tipte furç satan bir mağaza buldum lakin onlarda da aldığım ürün ile aynı ad ve açıklama olması sebebi ile satın almaya çekiniyorum. Şuan en uygun konik furç neco var o da 300-350 lira civarında seyrediyor.
IMG_20221112_172737.jpgIMG_20221112_172743.jpgIMG_20221112_170138.jpg

Yerli esnaf abimizin açıklamaya yazdığına güvenip konik diye aldık ama alt görseldeki Çinlileri yaptığı ürünü görünce taşlar tam olarak yerine oturdu. Açıklamaya kurban gidip yanlış parça almak paha biçilemez. Tek crown race bulamadım, galiba yeniden furç seti almak zorunda kalacağım. Keşke sepetten atmasaydım zaten alacaklarım vardı onlarla gelirdi. Bu projede aldığım 4 yerel satıcı ile problem üzerine problem yaşadım. Sonra insanlar yurt dışını tercih edince laf ediyorlar. (sözüm herkese değil çok dürüst yerli esnafları bu gruba dahil etmiyorum)
(link)
(link)

Aliexpress.JPG
 

Dosyalar

  • IMG_20221112_172722.jpg
    IMG_20221112_172722.jpg
    124,9 KB · Okunma: 19
  • IMG_20221112_130517.jpg
    IMG_20221112_130517.jpg
    116,2 KB · Okunma: 9
  • asdasd asrfafz.JPG
    asdasd asrfafz.JPG
    107,8 KB · Okunma: 7
  • furç.JPG
    furç.JPG
    77,3 KB · Okunma: 7
Son düzenleme:
Geliyor gelmekte olan yakışıklı,merakla bekliyorum son halini.
 
Sabırla merakla ve ısrarla bekliyoruz. ☺️
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Yürüyen dert ve sıkıntı küpümüz ile kaldığımız yerden devam ederken yeni durumlar ortaya çıkıyor. Aslında çözülmeyecek türde sıkıntılar değil sadece yürür hale gelmesi biraz uzadı.
İlk sıkıntım önceki mesajda bahsettiğim ürünün hatalı olması konik olarak satıl furç/furş setinin aslında tam anlamı ile konik değil düz maşayı konik kadroya çeviren tipte olmasını öğrenmem ile oldu. Tek crown race farklı, o değişse sıkıntı bitecek tek konik crown race yada taç satan bulamadım. Bir yerde buldum ama tek bir parça için 500₺ vermek içimden gelmedi. Yeni bir set daha almak zorunda kaldım yurt içi satış yapan 2-3 firmaya sordum 2 tanesi dönüş yaptı ve önceki aldığım üründen sattıklarını teyit ettiler. Bir çok kişi ne sattığında bir haber. Amazonda indirimde yakaladığım bir furç/furş setini aldım şimdilik onu bekliyorum. Yine kasım indirimlerinde bir tane de maşa pompası aldım vergisi ile 300e gelmesi ve 100den fazla değerlendirme olması da almamda sebep oldu.

Artık her gün acaba ürünler nerede diye bakmaktan sıkıldım bisikleti komple toplamaya karar verdim. Dün işimin erken bitmesi ile oturdum balkonda toplamaya başladım. Eksin parça gelince maşayı çıkartıp crown race 'i çakıp tekrara kurarım diye düşündüm. En azından kutusundan çıkıp bütün olarak dursun göreyim istedim. İyi ki de bunu yapmışım çünkü yeni sorunu görme fırsatım oldu. Arka teker kadroya oturunca tam merkeze gelmiyor. Forumdan ve ortak discord kanalından konuştuğumuz özellikle mtb konusundaki akıl hocama fotoğrafı ilettim ve "wheel dishing" olayı olduğunu iletti. Bunun sebebi jant örülürken ruble kısmının da boyunu hesaba katmamak olduğunu gördüm. Jantı ören arkadaşa yazdım henüz dönüş yapmadı pazar günü Antalya'daki yarışa katılacağından pek bakamıyor galiba. Şimdi alt tarafa göbeklerin boyutlarına ait olan görseli ekliyorum. Arka göbekte merkez noktası 148'in tam ortası olarak değil de tel başlarının geçtiği kısmın merkez olarak alınması sebebi kadroya oturunca hali ile farklı çıkıyor. Yoksa kadro dışında pürüzsüz şekilde dönüyor. Şimdi görsele bakınca acaba ön göbekte de benzer sorun var mı diye düşünmeme sebep verdi. Kadrodaki yerine bakınca herhangi bir sıkıntı yok görünüyor ama biraz düşündürdü. Galiba ön ve arka jantı farklı kişiler ördü. Bakalım tahminimce pazartesi günü tam durum belli olur.

hub dimensions1.jpg
Wheel dishing olayı ise teker örmesini akort yapmasını bilen birisi için çok basit bir işlemmiş onu gördüm. Parktool hem sitelerinde hem de youtube kanalında işin nasıl yapıldığı gösteriyor. (link)


Şuan bisikletin yürür hale gelmesi için yeni aldığım furç/furş takımını, jantın merkezleme işleminin yapılmasını bekliyorum. Onun dışında süspansiyon pompası (Almany-Hollanda gezdi, henüz gelmedi), Dropper Hollanda'dan bir çıktı 11'in çıkış o çıkış bekliyorum. Şuan merkezleme olmadığı için bisikleti kurmuş olsam da arka rotor ve aktarıcı ayarını da yapamıyorum. Dropper gelmesi ile kablolama sonra ereceği için yine bir düzenleme de bulunacağım. Kurduğum kadarı ile 1-2 fotoğraf çektim en azından neye benzediği ortaya çıktı açıkçası selesine oturup gidonu kavradığımda tüm sıkıntılarım bitti. Tüm bu çalışmayı aslında aksiyon kamerası ile timelaps olarak kayıt altına alıyordum o teker sorunu çıkana kadar kayıt aldım sonra kapattım. Bana hatıra olarak kalır artık.
MERKEZDE OLMAYAN ARKA TEKER
IMG_20221119_100827.jpg
IMG_20221118_170835.jpg
IMG_20221119_100811.jpg
IMG_20221118_210012.jpg
IMG_20221119_100708.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_20221118_210210.jpg
    IMG_20221118_210210.jpg
    96,8 KB · Okunma: 12
...Galiba ön ve arka jantı farklı kişiler ördü. Bakalım tahminimce pazartesi günü tam durum belli olur.

297246 dosyayı görüntüle
Wheel dishing olayı ise teker örmesini akort yapmasını bilen birisi için çok basit bir işlemmiş onu gördüm....

Ortalama işi basit, sağ teller sıkılıp sol teller gevşetilecek, sonra tekrar akordu yapılacak ama umarım arka jantın tel uzunluklarını ören kişi hesaplamamıştır. Jantın ortalanması gerektiğini düşünemediyse sağ tellerin sol tellerden kısa olması gerektiğini de düşünememiş ya da ona göre hesaplamamış olabilir. Kaçıklık epey fazla olduğuna göre merkezleme ve yeniden akort işi tamamlandıktan sonra tel başlarının açıkta kalan ucundan ve jantların iç tel deliklerinden içeri bakıp tellerin ne kadar tel başına göre içeride-dışarıda olduğuna bakmak lazım. İçeriden bakınca teller başlardan fazla çıktıysa, dışarıdan bakınca yivler başların dışında kaldıysa tel uzunlukları hatalı demektir, değiştirilmeleri gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Ortalama işi basit, sağ teller sıkılıp sol teller gevşetilecek, sonra tekrar akordu yapılacak ama umarım arka jantın tel uzunluklarını ören kişi hesaplamamıştır. Jantın ortalanması gerektiğini düşünemediyse sağ tellerin sol tellerden kısa olması gerektiğini de düşünememiş ya da ona göre hesaplamamış olabilir. Kaçıklık epey fazla olduğuna göre merkezleme ve yeniden akort işi tamamlandıktan sonra tel başlarının açıkta kalan ucundan ve jantların iç tel deliklerinden içeri bakıp tellerin ne kadar tel başına göre içeride-dışarıda olduğuna bakmak lazım. İçeriden bakınca teller başlardan fazla çıktıysa, dışarıdan bakınca yivler başların dışında kaldıysa tel uzunlukları hatalı demektir, değiştirilmeleri gerekir.
Evet hatalı tel boyu mevzusu jantı biraz kontrol ettiğimde aklıma gelmişti. Sebep olarak bazı tellerin tel başına oturduğu yerde 1 diş kadar yiv kısmının dışarıda olmuş olması sebep olmuştu. Önceki göbekleri sökerken tellerin jantın yer yer iç kısmına çıktığını görmüştüm biraz uzundu bu jantı incelediğimde daha içeride olduklarını görmüştüm sonrasında da 1 diş kadar göründüğünü fark edince ve bu sefer sıkma ve gevşetme işi olunca tel boylarının değişebileceği aklıma geldi.

Görselini ekleyeceğim uçlarından diş görünen teller arkada diskten tarafta. Tahminimce yaşça büyük olan abi arada bisikletçiye uğrayan eski bisikletçilerden o ön jantı örüp, arkayı da bisikletçi arkadaş ördü diye düşünüyorum. Yarın ki yarışta kafası dağılmasın diye ekstra bir dönüş yapmadım ama pazartesi ilk işim yanına uğramak olacak.
 

Dosyalar

  • IMG_20221119_201819.jpg
    IMG_20221119_201819.jpg
    20,7 KB · Okunma: 17
  • IMG_20221119_201838.jpg
    IMG_20221119_201838.jpg
    35,6 KB · Okunma: 17
Evet hatalı tel boyu mevzusu jantı biraz kontrol ettiğimde aklıma gelmişti. Sebep olarak bazı tellerin tel başına oturduğu yerde 1 diş kadar yiv kısmının dışarıda olmuş olması sebep olmuştu. Önceki göbekleri sökerken tellerin jantın yer yer iç kısmına çıktığını görmüştüm biraz uzundu bu jantı incelediğimde daha içeride olduklarını görmüştüm sonrasında da 1 diş kadar göründüğünü fark edince ve bu sefer sıkma ve gevşetme işi olunca tel boylarının değişebileceği aklıma geldi.

Görselini ekleyeceğim uçlarından diş görünen teller arkada diskten tarafta. Tahminimce yaşça büyük olan abi arada bisikletçiye uğrayan eski bisikletçilerden o ön jantı örüp, arkayı da bisikletçi arkadaş ördü diye düşünüyorum. Yarın ki yarışta kafası dağılmasın diye ekstra bir dönüş yapmadım ama pazartesi ilk işim yanına uğramak olacak.

Disk tarafındaki teller jantı sağa çekmek için biraz daha gevşetilecek, yivler biraz daha açığa çıkacak. Örerken tüm teller eşit başlasın diye son diş girene kadar vidalanıp sonra birkaç tur atarak doğru gerginliğe varıncaya kadar daha da sıkıldığından uzunluk doğruysa dışarıda hiç diş kalmıyor ama bisikletçi baksın bakalım ne diyecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Şuan durum tam olarak belli olmasa da bisikleti toplamadan satma durumum var. Yaz aylarının sonuna doğru canlıda da gördüğüm bi enduro bisiklet vardı o ara beklediğim bir alacağım gelmemiş bisiklet ilandan kalkmıştı. Ardından tesadüfi olara bu bisikletin indirime girmesi ile toplamaya başladım. Şuan bir aracı arladaş ile sahibine ulaştık tekrardan satmaya razı oldu. O dönem ki nakiti buna harcadığım için bir kredi denemesi yapıp eldekileri de ilana koyacağım. Herhangi bir sıkıntı çıkmaz ise 2 bisiklet (yol-mtb) yerine tek bir bisiklet olmuş olacak.
Bugün küçük arızayı da giderdik teker gayet akıcı şekilde dönüyor. Son beklediğim parçanın gelmesi ile bisikleti toplayıp ilana koyacağım. Toplanmış hali ile bir fotoğrafta buraya atarım.
 
Son düzenleme:
Şuan durum tam olarak belli olmasa da bisikleti toplamadan satma durumum var. Yaz aylarının sonuna doğru canlıda da gördüğüm bi enduro bisiklet vardı o ara beklediğim bir alacağım gelmemiş bisiklet ilandan kalkmıştı. Ardından tesadüfi olarak bu bisikletin indirime girmesi ile toplamaya başladım. Şuan bir aracı arkadaş ile sahibine ulaştık tekrardan satmaya razı oldu. O dönem ki nakiti buna harcadığım için bir kredi denemesi yapıp eldekileri de ilana koyacağım. Herhangi bir sıkıntı çıkmaz ise 2 bisiklet (yol-mtb) yerine tek bir bisiklet olmuş olacak.
Bugün küçük arızayı da giderdik teker gayet akıcı şekilde dönüyor. Son beklediğim parçanın gelmesi ile bisikleti toplayıp ilana koyacağım. Toplanmış hali ile bir fotoğrafta buraya atarım.
Kendimden alıntı yapayım, kredi kısmında pürüz çıktığı için enduro işi başka baharlara kaldı. Kaldığım yerden devam edeceğim, furç takımını yurt dışından almıştım dün Türkiye'ye giriş yaptı daha önce dediğim gibi bu hafta sonuna yetişirse deneme sürüşüne çıkabilirim. Bugün (link) elime ulaştı. indirimlerde vergisi dahil 350 liraya geldi. Ürünü plastik beklerken metal olması sevindirdi, üzerinde hv ve hp olarak 2 farklı modu bulunuyor. Tek süspansiyon için değil aynı zamanda lastik kullanımı içinde uygun olduğu yorumlarda belirtilmişti. Hem yol bisikletinde lastik hem de süspansiyon için denedim ve başarılı sonuç aldım. El pompası ile yol bisikletinde bu basınçları hiç görmemiştim. Standart maşa pompası gibi üzerinde kilit, hava tahliyesi için tuş, presta ve schrader dönüştürme aparatı bulunuyor.
 

Dosyalar

  • IMG_20221123_135249.jpg
    IMG_20221123_135249.jpg
    59 KB · Okunma: 46
  • IMG_20221123_135243.jpg
    IMG_20221123_135243.jpg
    52,9 KB · Okunma: 46
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Geri