MakRo
🤘Forever Metal🤘
- Kayıt
- 5 Temmuz 2015
- Mesaj
- 3.290
- Tepki
- 10.240
- Yaş
- 33
- Şehir
- Denizli
- İsim
- Alperen Atman
- Başlangıç
- 1998—99
- Bisiklet
- b'Twin
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Yeni bir başlık açayım mı açmamayım mı bir sorunsal yaşamış olsam da açmanın daha mantıklı olacağına karar verdim. Başlıkta toplamasını yapacağım bisikletin teknik detaylarını sevmiş olsam da daha ziyade boyuma ve bütçeme en uygun model olması ile tercih ettim. 1,5 yıl önce açılarını beğendiğim Dartmoor Primal bike24'te 150€ 'dan kaçırdığım için hala biraz üzülüyorum. Ne o zaman ki kur kaldı ne fiyat, ne de gümrük sınırı.
Bu yıl yaz başlarında aynı bisikletin kırmızı ve L kadrosunu pinkbike 'ta bulmuştum tabi oradan (İskoçya'dan) gelen bulup yanında getirmesini isteyecektik falan derken geçti gitti. Şu anda aktif bir kullanıcı olmasa da forumdan tanıştığım arkadaşım ağustos ayında İskoçya'dan gelecek bir tanıdığı olduğunda bahsetti ilan sahibi ile iletişim kurduk fakat bize dolandırıcı diyerek engelleyince iptal oldu. Bu sürede wiggle.co.uk adresinde satılan 27.5" brand-x L kadrosu göz kırpıyor olsa da eldeki jantı lastik vs derken masraflardan çok yanaşmıyordum kaldı ki kadrosu da biraz küçük kalıyordu. Yine aynı sitedeki Octane One Prone 29" kadro dikkatimi çekti ve istek listesine ekledim. Eylül ayının sonlarına doğru yine forumdan tanıştığım dağ bisikleti adamı @Mustafa Zeybek bir kadronun indirimde olduğunu söyledi ve linki attı, süreç için ilk kıvılcımı ateşlemiş oldu. Bisikleti alınca maşa lazım olacaktı oradan buradan bakarken önce bike24te (link) 'a ait model dikkatimi çekti, sonra vergisi kargosu derken yine kadro ile aynı siteden (wiggle) bakmaya karar verdim ve maşa işini de oradan hallettim. Artık hikaye kısmını ve süreci bitirip kadro, maşa, bazı değiştirmem gereken parçalar ve elimde olanlara geçeyim.
Burada toplarken konuya hakim kişilerden de bilgi almak asıl amacım. Çünkü uzun zamandır mtb ile ilgili bir çok konuyu takip etmiyorum ve bazı kullanım detayları da olmak üzere eksik olduğum noktalar var.

Kadro : (link) L (20,5") birde 27.5" modeli var.
29" modeli 120-130mm maşa
29x2.3 lastiğe kadar
148x12 göbek aralığı
"tapered 1.5 – 1-1/8”, fully integrated IS42/IS52" furç takımı
1x sistemleri destekliyor
Sitesinde 2.2kg olarak yazıyor
Renk siyah yerine "blue teal" olan olsa güzel olacaktı.
Maşa : (link)
29" 120mm 110x15
Kadrodan biraz daha ağır çok baba bir görüntüsü heybeti var, ağırlık takıntım yok fiyatı da görüntüsü de çok içime sindi. Ben sepete eklediğimde 5 ürün vardı, 2 gün sonra sipariş zamanı 2 taneydi 1-2 gün içinde bitti. Hatta aynı modelin aynı fiyata 27.5" 150-160mm modeli de vardı.
Jant Durumları
Her ne kadar mevcuttaki jant setimi kullanmak istesem de maalesef qr madallı olması sebebiyle kendisine veda etmek zorunda kaldım. İnternetten sıfır modelleri incelediğimde en bütçe dostu model (link) modeli vardı. Burada aklıma en çok takılan mevzu ise linkteki modelin 24 tele sahip olmasıydı. İlla ki sağlamdır sonuçta bir mühendislik ile buraya geliyor ve piyasaya sürülüyor ama içimde bir kuruntu oluştu ve 32 tel konusunda ısrarım devam etti. Gerek forumdan gerekse internet ve çevremden jant örme işlerini araştırdım. Örmenin basit olmadığını biliyordum ama jant teli hesabının bu kadar karışık olacağını düşünmemiştim. Bu süreçte aklımdaki gibi model bulayınca ve aynı zamanda il giriş kısmında bahsettiğim forumda artık aktif olmayan arkadaşta bir bisiklet toplaması ile jant örebilecek birini bulduk. Bu adamın kardeşi ve yeğeni yılların motorcusu tamir bakım onarım satış, kendisinin de bisiklette geçmiş bir ömrü var. Sağ olsun kendisi örebileceğini iletti.
Göbek (hub): (link)
Çember : Mevcuttaki Alexrims çemberler ile devam edeceğim.
Jant teli : Çıkacak boyuta göre bir kaç model buldum onları takip ediyorum.
Vites : Shimano Deore M6100 1x12 Set
Elimdeki vitesi 2 yıllık sürede 500 kilometreye yakın kullandım. 11-42 sandığım rublem aslında 11-36ymış 😅 bunu da rubleyi göbekten söküp temizlerken fark ettim. Her ne kadar eldekiler ile toplayacağım diye yola çıkmış olsam da ata sözündeki gibi "evdeki hesap çarşıya uymadı" Madem öyle biraz kesenin ağzını açmaya karar verdim sahibinden de 12li setlere bakarken Denizli'de yeni nesil 12li deoreM6100 set gördüm ve ilan sahibi ile görüşüp anlaştık. Aynı ilanlardan 500lira daha uyguna almış olmam sevindirdi. Kendisi elektrikli bisiklet kullanıcısıymış ruble göbeğinin uyumsuz olması sebebi ile elden çıkarmış, sağ olsun kapıma kadar getirdi.
Ayna kol (crank) : 2x10 setini kullandığım ayna kol seti ile devam edeceğim. Ekstra olarak 32T tek yaprak siparişi verdim.
Fren Seti : Fren seti olarak bir değişikliğe gitmiyorum elimdeki 2 pistonlu Shimano Deore M615 set ile devam edeceğim.
Rotorlar : Mevcut rotorlarım centerlock olması sebebi ile elimdeki SM-RT62 rotorları kullanamıyorum, yeni sistem 6 vida uyumlu. Yeni süreçte 180mm kullanmayı düşünüyorum, bu konu da sizlerden önerileri de kabul edebilirim. Kadro için uyumlu olup olmadığını bilmiyorum herhangi bir bilgiye rast gelmedim ama forum.mtbr adlı yabancı forumda 203mm takanları da gördüm.
Dış Lastik: Lastik takımı elimde bulunan Maxxis Recon Race 29x2.25 Tanwall ile devam şeklinde olacak.
İç Lastik : Vakti zamanında aldığım Michelin Airstop ile devam.
Pedal : Mevcut kilitli pedallarımı elden çıkarıp platforma geçiyorum. Kilitli pedalda kullandığım ve modellerini beğendiğim Crankbrothers ile devam etmek istesem de maalesef bütçemin üzerindeler. Özellikle Stamp 7 modelini çok beğeniyordum. Tek o pedalın fiyatı benim kadro+maşa fiyatıma geliyor. Daha uygun meşhur hepsi bir birinin klonu olan aliexpress ürünü kompozit gövde, metal mil ve metal çivili bir model siparişi verdim. (amazon)
Sele Borusu : Önceki senelerde bisiklet toplarken (link) marka bu sele borusunu almıştım. Gönlümden her ne kadar dropper bir sele borusu geçiyor olsa da ortalama 2000 (iki bin) liralardan başladığını düşününce şuan için pek mümkün görünmüyor.
Furç Takımı : Henüz bir model almadım, bakıyor ve inceliyorum öneri alabilirim.
Gidon : Şimdilik elimde bulunan Satori Falcon Aero modeli ile devam edeceğim. İlerleyen dönemde ne olur bilemiyorum.
Şuan için siparişini verip beklediğim göbek seti, 32T dişli, pedal kaldı. Jant örümü için hesaplama sonrasında da uygun tellerin siparişini geçerim. Furç takımı ve rotor önerilerine açığım.
Ayrıca önceki bisikletten çıkan parçalarımda satılıkta. Bu süreçte Bir ölücüyü öldürmenin yöntemleri bu başlıktaki gibi bir çok örnek ile karşılaşıyorum. Decathlonda tanesi 80 lira olan iç lastiğin 4 tanesine 150 yazdım, 50₺ ve kargoyu benden isteyen dahi oldu. Fiyatlar ne olursa olsun sürekli altında teklif atan oluyor. Bende isterim 2ye aldığımı 1.5a 1e vereyim ama piyasanın durumu ortada, o fiyatlara verirsem ben yerine bir şey koyamıyorum. Forumdan alcak olan olursa yardımcı olmaya çalışırım. (link) diğer ilanları mı da inceleyebilirsiniz.
Yeni bir bisiklet toplamamdaki en büyük sebeplerden birisi de kazandığım ücretle ne ev (hayal ötesi), ne araba(hayal) ne motosiklet (yine hayal) ne de herhangi bir yatırım yapılabiliyor olması. Şuan çalıştığım firmadaki yönetim kadrosunun değişikliğinden dolayı bir hayli yoğunum. En kısa zamanda görselleri ekleyeceğim.
Bu yıl yaz başlarında aynı bisikletin kırmızı ve L kadrosunu pinkbike 'ta bulmuştum tabi oradan (İskoçya'dan) gelen bulup yanında getirmesini isteyecektik falan derken geçti gitti. Şu anda aktif bir kullanıcı olmasa da forumdan tanıştığım arkadaşım ağustos ayında İskoçya'dan gelecek bir tanıdığı olduğunda bahsetti ilan sahibi ile iletişim kurduk fakat bize dolandırıcı diyerek engelleyince iptal oldu. Bu sürede wiggle.co.uk adresinde satılan 27.5" brand-x L kadrosu göz kırpıyor olsa da eldeki jantı lastik vs derken masraflardan çok yanaşmıyordum kaldı ki kadrosu da biraz küçük kalıyordu. Yine aynı sitedeki Octane One Prone 29" kadro dikkatimi çekti ve istek listesine ekledim. Eylül ayının sonlarına doğru yine forumdan tanıştığım dağ bisikleti adamı @Mustafa Zeybek bir kadronun indirimde olduğunu söyledi ve linki attı, süreç için ilk kıvılcımı ateşlemiş oldu. Bisikleti alınca maşa lazım olacaktı oradan buradan bakarken önce bike24te (link) 'a ait model dikkatimi çekti, sonra vergisi kargosu derken yine kadro ile aynı siteden (wiggle) bakmaya karar verdim ve maşa işini de oradan hallettim. Artık hikaye kısmını ve süreci bitirip kadro, maşa, bazı değiştirmem gereken parçalar ve elimde olanlara geçeyim.
Burada toplarken konuya hakim kişilerden de bilgi almak asıl amacım. Çünkü uzun zamandır mtb ile ilgili bir çok konuyu takip etmiyorum ve bazı kullanım detayları da olmak üzere eksik olduğum noktalar var.

Kadro : (link) L (20,5") birde 27.5" modeli var.
29" modeli 120-130mm maşa
29x2.3 lastiğe kadar
148x12 göbek aralığı
"tapered 1.5 – 1-1/8”, fully integrated IS42/IS52" furç takımı
1x sistemleri destekliyor
Sitesinde 2.2kg olarak yazıyor
Renk siyah yerine "blue teal" olan olsa güzel olacaktı.
Maşa : (link)
29" 120mm 110x15
Kadrodan biraz daha ağır çok baba bir görüntüsü heybeti var, ağırlık takıntım yok fiyatı da görüntüsü de çok içime sindi. Ben sepete eklediğimde 5 ürün vardı, 2 gün sonra sipariş zamanı 2 taneydi 1-2 gün içinde bitti. Hatta aynı modelin aynı fiyata 27.5" 150-160mm modeli de vardı.
Jant Durumları
Her ne kadar mevcuttaki jant setimi kullanmak istesem de maalesef qr madallı olması sebebiyle kendisine veda etmek zorunda kaldım. İnternetten sıfır modelleri incelediğimde en bütçe dostu model (link) modeli vardı. Burada aklıma en çok takılan mevzu ise linkteki modelin 24 tele sahip olmasıydı. İlla ki sağlamdır sonuçta bir mühendislik ile buraya geliyor ve piyasaya sürülüyor ama içimde bir kuruntu oluştu ve 32 tel konusunda ısrarım devam etti. Gerek forumdan gerekse internet ve çevremden jant örme işlerini araştırdım. Örmenin basit olmadığını biliyordum ama jant teli hesabının bu kadar karışık olacağını düşünmemiştim. Bu süreçte aklımdaki gibi model bulayınca ve aynı zamanda il giriş kısmında bahsettiğim forumda artık aktif olmayan arkadaşta bir bisiklet toplaması ile jant örebilecek birini bulduk. Bu adamın kardeşi ve yeğeni yılların motorcusu tamir bakım onarım satış, kendisinin de bisiklette geçmiş bir ömrü var. Sağ olsun kendisi örebileceğini iletti.
Göbek (hub): (link)
Çember : Mevcuttaki Alexrims çemberler ile devam edeceğim.
Jant teli : Çıkacak boyuta göre bir kaç model buldum onları takip ediyorum.
Vites : Shimano Deore M6100 1x12 Set
Elimdeki vitesi 2 yıllık sürede 500 kilometreye yakın kullandım. 11-42 sandığım rublem aslında 11-36ymış 😅 bunu da rubleyi göbekten söküp temizlerken fark ettim. Her ne kadar eldekiler ile toplayacağım diye yola çıkmış olsam da ata sözündeki gibi "evdeki hesap çarşıya uymadı" Madem öyle biraz kesenin ağzını açmaya karar verdim sahibinden de 12li setlere bakarken Denizli'de yeni nesil 12li deoreM6100 set gördüm ve ilan sahibi ile görüşüp anlaştık. Aynı ilanlardan 500lira daha uyguna almış olmam sevindirdi. Kendisi elektrikli bisiklet kullanıcısıymış ruble göbeğinin uyumsuz olması sebebi ile elden çıkarmış, sağ olsun kapıma kadar getirdi.
Ayna kol (crank) : 2x10 setini kullandığım ayna kol seti ile devam edeceğim. Ekstra olarak 32T tek yaprak siparişi verdim.
Fren Seti : Fren seti olarak bir değişikliğe gitmiyorum elimdeki 2 pistonlu Shimano Deore M615 set ile devam edeceğim.
Rotorlar : Mevcut rotorlarım centerlock olması sebebi ile elimdeki SM-RT62 rotorları kullanamıyorum, yeni sistem 6 vida uyumlu. Yeni süreçte 180mm kullanmayı düşünüyorum, bu konu da sizlerden önerileri de kabul edebilirim. Kadro için uyumlu olup olmadığını bilmiyorum herhangi bir bilgiye rast gelmedim ama forum.mtbr adlı yabancı forumda 203mm takanları da gördüm.
Dış Lastik: Lastik takımı elimde bulunan Maxxis Recon Race 29x2.25 Tanwall ile devam şeklinde olacak.
İç Lastik : Vakti zamanında aldığım Michelin Airstop ile devam.
Pedal : Mevcut kilitli pedallarımı elden çıkarıp platforma geçiyorum. Kilitli pedalda kullandığım ve modellerini beğendiğim Crankbrothers ile devam etmek istesem de maalesef bütçemin üzerindeler. Özellikle Stamp 7 modelini çok beğeniyordum. Tek o pedalın fiyatı benim kadro+maşa fiyatıma geliyor. Daha uygun meşhur hepsi bir birinin klonu olan aliexpress ürünü kompozit gövde, metal mil ve metal çivili bir model siparişi verdim. (amazon)
Sele Borusu : Önceki senelerde bisiklet toplarken (link) marka bu sele borusunu almıştım. Gönlümden her ne kadar dropper bir sele borusu geçiyor olsa da ortalama 2000 (iki bin) liralardan başladığını düşününce şuan için pek mümkün görünmüyor.
Furç Takımı : Henüz bir model almadım, bakıyor ve inceliyorum öneri alabilirim.
Gidon : Şimdilik elimde bulunan Satori Falcon Aero modeli ile devam edeceğim. İlerleyen dönemde ne olur bilemiyorum.
Şuan için siparişini verip beklediğim göbek seti, 32T dişli, pedal kaldı. Jant örümü için hesaplama sonrasında da uygun tellerin siparişini geçerim. Furç takımı ve rotor önerilerine açığım.
Ayrıca önceki bisikletten çıkan parçalarımda satılıkta. Bu süreçte Bir ölücüyü öldürmenin yöntemleri bu başlıktaki gibi bir çok örnek ile karşılaşıyorum. Decathlonda tanesi 80 lira olan iç lastiğin 4 tanesine 150 yazdım, 50₺ ve kargoyu benden isteyen dahi oldu. Fiyatlar ne olursa olsun sürekli altında teklif atan oluyor. Bende isterim 2ye aldığımı 1.5a 1e vereyim ama piyasanın durumu ortada, o fiyatlara verirsem ben yerine bir şey koyamıyorum. Forumdan alcak olan olursa yardımcı olmaya çalışırım. (link) diğer ilanları mı da inceleyebilirsiniz.
Yeni bir bisiklet toplamamdaki en büyük sebeplerden birisi de kazandığım ücretle ne ev (hayal ötesi), ne araba(hayal) ne motosiklet (yine hayal) ne de herhangi bir yatırım yapılabiliyor olması. Şuan çalıştığım firmadaki yönetim kadrosunun değişikliğinden dolayı bir hayli yoğunum. En kısa zamanda görselleri ekleyeceğim.































