Scudo Sports

O kadar paraya değer mi? (set karşılaştırması)

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.870
Tepki
5.704
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Herkese merhaba pedaldaşlarım. Benim de sürekli sorduğum bir soruyu cevaplamak için eski sistemim (tourney-altus-acera) ile yeni sistemim (slx-xt-xtr) karşılaştırmasını yapacağım.

2 hafta önce kelepir fiyata slx xt xtr karışık set görmüştüm ve gördüğüm gece bile uyku tutmamıştı. "Bu set benim olmalı" diye düşünerekten sabah 5' e kadar setin parçaları hakkında araştırma yaparak düşündüm. Set 450 liraaa, benimkini 150 ye satsaaam, şöyle etsem böyle etsem diye diye pazartesi' yi ettim. (seti cuma akşam görmüştüm) param olmadığı için kapalı tuttuğum kredi kartı özelliğini açtırıp seti bir şekilde aldım. Seti alış aşamam: Mercedes Benz şehir tur bisikleti

p6jPZm.jpg


Daha da uzatmadan karşılaştırmalı incelememi yapayım :D


Vites kolları: (altus-xt)
Öncelikle set kurulana kadar yaptığım modifiyeden bahsedeyim:

Vites kolunda şöyle bir şey vardı;
dsc_1323-jpg.142029

Bunu kim napsın kelepçenin içinde diyordum ama çok hoşuma giden bir özelliği çıktı kolun :)
dsc_1322-jpg.142030

Meğersem o parça gösterge kısmını söküp kapak olarak kullanmaya yarıyormuş. Önceki vites kolunun göstergesini bozduğum için bu şekilde kullanmaya alışıktım. göstergeyi iptal ettim. Hem daha şık oldu
dsc_1324-jpg.142031

Burdan da 20 gram gitmiştir :p kolu aldığımda sanıyordum ki tek kol ile hem vites küçülecek, hem büyüyecek. Oysa sadece vites büyütme tuşunun hem çekme hem itme ile çalışmasına yarıyormuş :( ben 4 er 4 er vites büyütüp küçülmeyi hayal etmiştim :ssrtcbya:

Araştırmaya devam edince ilginç bir "bike hack" gördüm. Shimano XT kol ile xtr ı ayırmak için(xtr da vites büyütürken birden fazla büyütülebiliyor) kapağın içine engel koymuş. Şu video sayesinde vites kolunu xt görünümlü xtr yaptım diyebilirim. Artık vites büyütürken 2şer 2şer atlayabiliyor :hhhhhh:

Tabi bende neşter olmadığı için yarım saatten fazla uğraşmam gerekti.
sketch-1515672276475-png.142032

Ok yönü vites çevirirken mekanizmanın hareket ettiği yön. Daire içindeki L şeklindeki yer sayesinde xtr gibi çoklu vites atmanın önüne geçmişler :snzdglsn: L kısmını jiletle kesip dümdüz ettim ve xtr mekanizmasını elde ettim. Şuan vites küçültürken kolu 2 defa sonuna kadar ittiğimde zincir 9lu rublenin tümünü dolaşıyor(bu aynı) vites büyütürken ise 8 yerine 4 hamle ile 1 den 9 a geçebiliyorum.

D7EJdO.jpg


Açıkçası vites kolunun daha yumuşak olmasını bekliyordum. Yine yumuşak ama beklediğim seviyede değil. Tek hareketle 4 vites değişimini göz önüne alırsak oldukça iyi. Altusta 2 vites değişimi için harcadığım güçle 4 vites değişimi yapılabiliyor. Bunun en güzel yanı ise yokuş aşağı vitesi hemen büyütebilip, rampaya gelmeden 100 metre önce değil, rampaya geldiğin an vites değişimi yapabilmek. Sonuçta 2 kola 2 defa basıp son vitesten ilk vitese geçebiliyorsun.

Z9WdMZ.jpg


Orta göbek(? - xt)

Önceki göbeğim adeta öğütme makinasıydı. Hem pedal çevirirken verdiği hissiyat, hem çıkardığı ses bana tam olarak bunu hissettiriyordu. Akıcılık mı? Neme lazım. Ayrıca bakımını yaptırdıktan sonra 50 km kullansam yine öğütücü moduna geçiyordu.

Yenisi ise hem varlığını unutturacak kadar pürüzsüz ve sessiz, hem de içine toz ve su geçirmeyecek yapıda. Artık pedal çevirirken görünmeyen bir güce karşı çeviriyormuş gibi hissetmiyorum.

NZ3EdQ.jpg


Aynakol(tourney-slx)
Bariz bir şekilde esnemiyor. Acaba ne zaman kırarım diye düşünmeden kullanıyorum.

3ENoEM.jpg


Ön Aktarıcı(tourney-xt)
O kadar seri ki bazen vitesin geçmediğini düşünüp aşağı bakınca hayrete düşüyorum. Öncekinde vitesi değiştirmek için pedal çevirmeyi bırakmam gereken durumlar bile oluyordu. Ayrıca tourney' de yay kabak gibi ortadayken, xt' de yay kapalı gibi bir şey. Bu da tozdan çamurdan az etkilenmesi anlamına geliyor.

Şöyle anlatayım; yenisinde tempomu hiç bozmadan değişim yapıyorum, Öncesinde ise pedal çevirme hızımı azaltmak zorunda kalıyordum. Yani vites değiştirirken ivme kaybettiğim için değişim yaptığımda eski hızıma çıkmak için daha fazla güç harcıyordum. Gücüm hizlanmak yerine eski hızımı yakalamaya gidiyordu, bu da insanın şevkini kırıyordu haliyle.

6JQnB3.jpg


Ruble: (altus 11 32- slx11-32)
Burada önceki sistemimin vites sayısının 24, yenisinin 27 olduğunu belirtmem gerek. Artık vites geçişleri daha yumuşak. Örneğin önceden dişliler 11-13-15-17 şeklinde diziliyken artık 11-12-13 şeklinde dizili. Bu dizilim sayesinde vitesin değiştiğini bile hissettirmiyor. Koldan gelen tak sesini duyduğunda zincir diğer dişliye oturmuş oluyor.

Ayrıten slx' te abanmayacağımız dişliler ile abanacağımız dişler ayrı maddelerden yapılmış.
gOnoYN.jpg

Arka aktarıcı(acera-xtr)
Bu bambaşka bir olay. Xtr o kadar stabil çalışıyor ki anlatamam. Vites geçişlerinde Düz yol ile ağır arazi arasında hiç fark yok. Bahane üretmeksizin işini aynı şekilde yapıyor. 30 kilometrelik arazi sürüşümde zincirin kadroya çarpma sesini neredeyse hiç duymadım. Önceki ortalama kullanıcıya yeterli geliyordu ama arazide aktarıcı kafesi oldukça sallanıyordu. Ayrıca 2şerli 4erli vites geçişlerine pek dayanabileceğini sanmıyorum.

Vites geçişi olarak daha sert ve net bir hissiyatı var. Mesela öncekinde "vites değiştir" dediğimde "vites mi? Haa, vites. Tamam" diyerek geçiyordu. Şimdikine vites değiştirir diyorum, tak diye "emret sahip" dercesine geçiyor :D özellikle çoklu geçişlerde çevredeki insanları dönüp baktırıyor ama şikayetçi değilim :)

Önceki aktarıcıda ayakta geçiş yapamıyordum, pedal resmen tepiyordu. Şimdikinde en ufak aksaklık hissetmeden takırt diye 2li dahi değiştirebiliyorum.

(arazideki fotoğraf bulanık çıkmış maalesef)
azjEpg.jpg

2Jyj5L.jpg


Son olarak arkadaşımla bisikleti sürekli arka aktarıcının üstüne yaslamamın üstüne yaptığımız "karbon içerir, üstüne yaslamayınız" adlı geyik:
(gerçekten de biskleti aldığımdan beri her zaman aktarıcının üstüne yaslardım :D)
z0g4NB.png


Bana başından beri her yükseltmemde satıp yenisini almam söylendi. Aslında haklılardı da... ancak baştan bu sete sahip birisi böyle karşılaştırma yapamazdı. Bu sete sahip olmanın muhteşemliğinin de bu denli farkına varamazdı. O yüzden bu yolu izlediğim için mutluyum. Okula gitmek ve ufak arazi sürüşlerinde kullanmak için aldığım bisikletin bu seviyeye geleceğini düşünmezdim. Tabi kendimin de :)

Şu dandik elcikler ve sele sırada. Ondan sonra bisikletin ilk halinden kalan kadro (umarım) enduro ya da trail kadroyla, maşa ise ilk etapta kalburüstü bir maşa ile değişecek. Umarım bu konuyu bisikletin çift süspansiyon i haliyle güncellemek kısmet olur.



Sorunun cevabını ise direk veremem. 450 liraya elbette değer. Gerisi kullanış biçimine ve bütçeye bakar. Nasıl asgari ücretle çalışıp en yüksek telefonu alınca mutlu olunamıyorsa bunda da aynı şey mümkün. Ya da toprak yolda süren birisinin xtr stabilitesine ihtiyacı olmaz. Aktarıcıyı tam kapasite kullanamadığı için parasına değmeyeceğini düşünür. Benim için kesinlikle değdi :)

Bu da ilk günden
m2dEPZ.png

Satın alım sürecinde yardımcı olanlara tekrardan teşekkürler, iyi forumlar.
 
Scudo
Hayırlı olsun dostum. Bisiklet çok afilli olmuş .
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Sıradan Çinko Pil
Teşekkürleeer. Gerçekten de öyle oldu. Bazen durup durup bisikleti izliyorum :D
@hamlet2006
Hatırlıyorum bu makineyi :) teşekkür ediyorum. Keşke hepimiz kendimize yakıştırdığımızı alabilsek :rolleyes: bir sonraki kadromum biraz daha ben buradayım demesini istiyorum. Çooook zor ama sarı kadro ve mor detaylar fena olurdu. Tabi benim boyumla ben bisikleti değil, bisiklet beni seçiyor :D

@a.f.k.
Teşekkür ederim. :)

Bu arada bu şarkı benden mavi gidonlu beyaz bisiklet' e gelsin :
Yalnız ı can't wait for the night with you kısmını ı can't wait for the ride with you yapalım :D:D
 
@Mustafa Zeybek Aldigim duyuma göre dünyayi yöneten karanlik güclerde xt - xtr kullaniyorlarmis.
Kesin bilgi arkadaslar yayalim :D :D Hayirli olsun pek zalım olmuş makina. Bende tur bisikletimde 1 sene torney set kullandim ve genel izlenimime bakarsam şoyle diyebilirim : " Allah'indan bul torney " ahahaha ya rampaya gelmeden vitesi kuculturdum rampanin ortasinda belki geçerdi belki geçmezdi. Tabi ki buna katlanilamazdi heleki mario sozkonusu ise :D Sonra inanilmaz ölü fiyatlara 96 model xtr nin ilk serisinden parcalar denkleyince isin rengi degisti tabi. 3x8 ama yetiyor bize be abi ehehe

Soyle huzura gark olalim iki dakka :D
2017-08-08_11-02-10_HDR.jpg
 
@mariokaldato
Saint ya da xx' i uzaylılar mı kullanıyor yoksa :eek:
O rampa meselesi cidden insanın keyfini rezil ediyor. Bunda ise yokuş aşağı hemencik sona alıyorum, rampaya gelince son vitesten 2 kola 2 hamlede basarak 1-1 yapabiliyorum. Cidden zalim :D

Ben önce 21 sonra 24 şimdi 27 kullanıyorum. Aslında 8 9 vites bile yeter bana :) 24' te şöyle bir sıkıntı vardı; 1-1 asla kullanmıyordum zaten. 1-2 ile 1-3 ün yetersiz kaldığı yerde 2-2 yapmam gerekiyordu, bu da istediğim aralığı vermiyordu. Artık 1-4 yapabildiğim için tam istediğim gibi.

@atasoy
Yapacağım en büyük iş sürekli sürdüğüm rotadan birkaç kom almak olur en fazla :D
 
@Mustafa Zeybek
Onu bilmemde en bariz gecis hissi kesinlikle vites kollarindan kaynakli. Yani setiniz misal alivio bile olsa kollari en azindan bi slx filan yaparsaniz cok temiz sonuclar olusuyor
 
@mariokaldato
Tabi kol altus olduktan sonra aktarıcılar xtr olsa bile vites geçişi konusunda çok değişiklik olmasa gerek. Sonuçta geçişi yaptıran kol. Ne kadar güç harcayarak ne kadar vites değişimi yapacağın tamamen kola bağlı. Dediğim gibi kollar beklediğim yumuşaklıkta değil. Ancak kolun içine sıvı gres koysam canavar olur gibime geliyor. Sonuçta eski bir seri.
 
Hayırlı olsun pedalşör. Evet o paraya değer.sram x5 slx setinden sonra deore xt kullanıyorum farkı var kesinlikle xt te ilk geçtiğimde çok sert gelmişti elime şimdi alıştım slx ile sramx5 in farkı yok sram daha sessiz geçiş yapıyor bence. normal kullanıcıya deore ve slx yeter daha altı sürekli bozulur hastası olana ve proya xt xtr gerekli
 
@selami atay
Teşekkürler pedalşörüm :D geçiş konusundan bahsetmeyi unutmuşum, geçiş yaparken animede gibi hissediyorum. Sesli ama net geçiyor. Sağdan soldan insanlar bakıyor hatta. Özellikle çoklu geçişlerde. Ben bu şekilde geçiş yapmasını sevdim. Tak diyor geçiyor tak diyor geçiyor :D video çekme imkanım olsa memnuniyetle gösterirdim ama stand yok :(

@eren konu
Teşekkür ederim Eren abi. Renk uyumu için ciddi vakit harcadım ama değmediğini kimse söyleyemez bence :D aslında kadroyu değiştirmeden oyunlardaki gibi +9 falan yapabilsek yapardım ama sonunda değiştireceğim sanırım. Bütçem olsa yanına 2.yi toplarım ama öğrenci için zor iş. Hele 2. Bisiklet çift süspanyonsa... Görüntü olarak seviyorum ama asıl sevdiğim açı tipi şunlar gibi arka çatal ile üst borunun birleştiği kısmın 180° olanları
_20180116_222603.JPG images (1).jpeg
Buna hastayım
_20180116_222814.JPG
 
@eren konu
Evet dropbarlı bisikletler içinde görüntü itibariyle daha fazla beğendiğim bir model yok diyebilirim. Benim gibi dağ hastası adama gidecek model de o :D forumda 2 kişide vardı sanırım.

Özellikle @anzolot un anyroad ı beni büyülemişti. Yeni yol arkadaşım Giant Anyroad
 
450 TL te bedavaya almışsın hayırlı olsun güle güle kullan birde maşa lazım sana 400 TL ye kapatırsın iyi bişey
Değermi sorusuna gelirsek her kuruşu değer hafiflik , çalışması , stabil oluşu , daha sağlam vs vs
 
@Melih Çolak
Ivırı zıvırıyla 600-650 arasına denk geldi ama sadece arka aktarıcının sıfır fiyatı o civarda olduğu için yine bedava :D doğrusu bisikleti aldığımdan beri bir defa bile ağırlığına bakmadım. Yeni Setin 2 kilo 45 gram olduğunu biliyorum ama bisikletin tümü bilinmez. Elimde 4 kat taşıyorum, açıkçası fark hissetmedim :islik: ama çalışması, stabilitesi....


500 e manitou maşalar görüyorum gruplarda. Hem daha şekil görünüyorlar hem benimkinden yarı yarıya hafifler(xct)
Onun dışında rockshox recon silver, Rockshox recon, 30, suntour epixon bulabileceğimi düşündüğüm aklıma ilk gelenler. Bir 3 ayı var maşanın :rolleyes:

Yalnız sprint segmentindeki farkı şimdi farkettim :eek:Screenshot_20180116-225506.png
KOM 1 dakika 6 saniye. 2.25 15-16 kilo bisikletle set değişimi ne kadar fark yaratmış :rolleyes: maşanın kilit mekanizması da bozuk :kyfmyrn:
 
Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. İnce eleyip sık dokumak işin içine hobi girince ayrı bir keyif veriyor. Kendi adıma tüm parçaları tamamlayıp titanyum vida olayını bile hallettim.Tüm yazdıklarını odamın bir kenarında duran bisikletime bakarak yazıyorum ki bu da bu spora gönül verenlerin anlayacağı bir şey. Ön amortisör olayında bakım kolaylığı, ağırlık ve f/p ye dikkat edersen rahat edersin. ;)
 
@Bülent Gökmen
Teşekkür ediyorum, hepimize. Bakım kolaylığından öte masrafsız bakım yapılabilen bir şeyler ayarlamayı düşünüyorum :D ağırlık olarak 2 kilodan az olsa yeterli. 500-600 e 2. Elde 1700 gram bir şey bulurum. Fiyat performans zaten şart :D Setin taksitleri bitsin bakacağız :rolleyes:
 
Geri