Scudo Sports

Norveç ve Almanya'nın benzinli otomobil yasağı

ahahah yorumlara gülüyorum,

adamlar geleceğini şekillendiriyor, biz geleceğimiz ... ... .... .. .. . . . ... . .. . . --- **** $$$#### ^^^^&&&/()=/&....
 
Scudo
@Mert E.
Sızıntı önemli evet. Teşekkür ederim bilgi yanlışımı düzelttiğiniz içim
 
Bilimi sadece kar etmek için kullanan bir sistemde ne insanın ne de doğanın geleceği düşünülür.Sürdürülebilir enerji karın sürdürülebilirliğini garanti altına alır,insanların ağzına bir parmak bal çalar dünyanın geleceğini düşünüyoruz martavalları okurlar.Çok yazılacak şey var ama siyaset der aforoz edersiniz.
 
Hem doğa dostu olduğunu söyleyip hemde karbon bisiklet kullanımıda ayrı bir tezattır..
Ben sadece hafifliğine bakarım derse o ayrı tabi..
 
Yapılan yorumları yavaş yavaş okuyorum, haberin kısmen palavra olduğunu bilmeseydim ben de sizin gibi düşünüyordum. Bunlar petrolü kime satacak o zaman diye o sırada dizel motor baş gösterdi tabi , kendimce mantıklı bulmuştum benzin üretimi yerine dizele ağırlık verileceğini oradan kazanç sağlamaya devam ederler diye düşünmüştüm.
@Ormanci o nükleer santral olayının destekçisiyim. ortada ihtiyaç olan bir elektrik var , üretmek şart. hes kurup doğayı geri dönülmemek üzere mi katledelim , o kadar filtresi olmasına rağmen yine de havayı kirleten termik santral mi kuralım ya da getirisi pek fazla olmayan kendini uzun sürede amorti eden rüzgar türbinleri mi kuralım ? bence hiçbiri, en iyisi hem az yer kaplayan hem de ciddi miktarda üretim sağlayan nükleer santral. gelgelelim daha doğru dürüst çöp toplamayı beceremeyen devlet onun atığının depolanmasını-lojistiğini,denetimini ne kadar ciddi becerebilir . o akkuyu santrali ruslarla anlaşmalıydı sanırım, son yaşanan krizden sonra rusların da saman altından sabotaj veya spekülasyon girişimlerine girmeyeceği ne malum. politika bu, her şey mübah mantığıyla ilerler

@Hasan Saylık Dizel araçların filtre olayı tam ve kaliteli olursa çevreye verdiği zarar benzinliden daha az.

@Mert E. Organik tarım konusunda haklısınız. Birim başına alınan verim miktarının arttırılmasına yönelik yapılan tüm çalışmalara rağmen(ilaçlama-gübreleme vs.) Türkiye tarımının verimli olduğu söylenemez.Ha , toprak verimli mi ? evet. Fakat çiftçi bu verimi kullanamıyor , yanlış ilaçlama-gübreleme-sulama ve yapılmayan toprak analizleri verimin düşmesine neden oluyor. Organik tarıma geçilirse ister istemez verim düşecek ve bu da ihtiyaçların karşılanamaması,pazar fiyatının artması demek. Bırakın Türkiye'yi Dünya buna hazır değil. Eğer organik tarım istiyorsanız bireysel olarak yapabilirsiniz ama endüstri olarak geçilmesi imkansız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ormanci
Fosil yakıt kullanımı ancak fosil yakıtın sağladığı güçte bir enerji türü üretildiğinde yada icat edildiğinde bazı şeyleri yasaklayabiliriz. Aksi takdirde bence mümkün görünmüyor.
 
zaten yerli arabamız da hibrit olacak inşallah sabırsızlıkla bekliyorum. volvo mu satıp hemen alcam bi tane
 
@Kudret Kurtcebe Abi hidrojen iyi güzel de , yakıt olarak en mükemmel yakıt şu anda belki fakat üretimi ve depolanması konusunda ciddi sıkıntılar var. Onu geçtim , "kurtlar" böyle bir şeyin gerçekleşmesine zerre izin vermezler.

@7haiku Yorum için teşekkürler. Motor konusuna da değineyim , sizin o gördüğünüz apaçiler egzoz içindeki elyafı çıkaran-orasını burasını kesen veya delen tipler. Gidip alıyorlar 150 lik bir motor sonra başımıza rossi ve motoru kesiliyorlar. Millete rahatsızlık vermekten başka bir şey yapmıyorlar , her geçişlerinde arkalarından sağlamca sövüyorum.

@Battutaettanci Hibrit veya elektrikli araçların aylık 100 euro ya varan vergisini öderken iyi sürüşler efendim :)... ---> "AYLIK"
 
  • Beğen
Tepkiler: mesutmutlu
@Berkay S.

7 düveli çanakkalede devirmek bence en zoru idi,koca koca kruvazörleri top mermileri ile indirmek daha zor idi,türk topçusu nelere kadir olduda , bu millet depolama konusunda sınıftamı kalacak,eksik tarafımız argemiz,diyorum ya biz çok iyi savaşırız ama iş ekonomik kalkınma savaşına gelince tııııııııııs,
bi kere istihbarat teşkilatınız çok güçlü olacak,bu ülkede petrol baronlarının tetikçilerini anında yakalayacaksınız, cıa ,mossad mı5 ,rus gizli teşkilatı alman isihbaratı fransız keza ,tırsacak sizden,istihbarat savaşlarında 1 numara olacaksınız ,benim ülkemde bomba patlayacak, ben bunun faillerini bulacam bulmakla kalmayacam,uzantısı hangi devlet ise onun ülkesinde bombayı patlatacam,beni vuranı bende vururum ilkesi geçerli olacak..
 
Hibrit araçlarda biri içten yanmalı (genellikle benzinli) biri elektrikli olmak üzere 2 motor vardır. Vergisi motor hacmi üzerinden hesaplanır. Elektrikli araçlarda ise 1300 cc ve aşağısı olarak ödenir vergi (pil kirası ödenen araçlarda durum farklı).

Enerji üretirken emisyonun en kirletici kısmı NOx gazlarıdır. Bu gazlar yanma sıcaklığı arttıkça artar. Hidrojen fosil yakıtlara göre daha yüksek sıcaklıklarda yanar arkadaşlar emisyonu daha yüksektir. N gazının kaynağı havadaki yüzde 76 lık oksijendir. Teoride hidrojeni de benzini de yaksak ortaya CO2 ve H2O çıkar ama pratikte yanma sıcaklığının yüksekliğinden dolayı NO NO2 gibi kirletici emisyon gazları da çıkıyor. Hatta şöyle diyim sırf yanma sıcaklığı aşağı düşsün diye dizel motorlarda egzoz gazının bir kısmı yanma odasına tekrar gönderilmekte(EGR).

Amacım buradaki kimseye laf sokmak değil arkadaşlar ama tam bilgi edinmeden çok atıp tutuluyor bizim memlekette. En sağlam enerji kaynağı güneş ama maalesef verimli enerji üretecek bir teknoloji daha icat edilmedi. İşallah birileri yapar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkay S.
@forwett Bu durumda dizel motorlar daha fazla NO türü gaz salgılıyor, peki benzinlinin verdiği zarar dizel karşısında ne? Benim bildiğim dizel motorun atığı daha zararlı fakat filtre edilerek havaya salındığından benzinliye oranla zararı daha az, yanlış mıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: forwett
@Berkay S. Güncel motorlarda yanma verimliliği çok yüksek şu anda o yüzden karbon monoksit gibi gazları süzmek çok daha kolay. Benzinli motorlarda da dizeldeki gibi emisyon regülasyonları var ama benzinde bu regülasyonları sağlamak için katalitik konvertör yeterli oluyor. Aynı durum dizeller için geçerli değil bildiğiniz gibi ama filtreleme her iki motor için de geçerli dizelinki daha zor ve maliyetli. Teoride dizel motorlar iyi filtre edilebiliyor ama ben sadece vw değil otomobil firmalarının büyük bir çoğunluğunun emisyon değerlerini manipüle ettiğini düşünüyorum.

Bu durumu kendiniz de test edebilirsiniz. Çalışan bir dizel aracın arkasında bir arkadaşınız ile sohbet edin. Daha sonra aynı şeyi benzinli bir aracın arkasında yapın. Dizel aracın arkasında ciğerlerinde, burnunun üst kısımlarında bir yanma hissedeceksin Ciğerde yanma NO2 gazının tipik etkisidir. Şimdiki motor üreticileri NOx gazlarını milyonda tek basamaklı sayılada partiküle indirdiklerini iddaa ediyorlar. Bu kadar az derişimde olan bir şeyin ciğerlerinizi açık şekilde rahatsız etmesi anormal bir durum. Ben şahsen dizel motor üreticilerinin bu konudaki iddaalarını yalan buluyorum. Emisyon skandalı sümen altı edildi ve birçok firma yırttı bu konuda.
 
@forwett

Bu paragrafta çok ciddi hatalar var, bir sonraki cümleniz muhteşem bir ironi olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tasogare
@Mert E.
sürdürülebilirlik;
sürdürülebilirlik, işleyen bir sistemin kendi kendini tüketmemesi, kaynak bazında, kazanılan değer için kaybın en az %49 olması durumu.

%100 organik tarım yapmaya ihtiyacımız yok, herhangi bir getirisi de yok. bunun yerine %85 iyi tarım, %15 organik tarım yapılabilir, böylece organic alarak kendini iyi hissetmek isteyen kesim ve rantçılar da üzülmez. tarım arazini 10 - 20 katına (bu nasıl bi istatistik ??) çıkarmadan organic tarım yapan ülkelerden benim bildiklerim; Bhutan, Mongolia, Maroc

diforıstreyşına yol açmadan yapmanın binlerce yolu var, permakültür denilen bi ekosistem var. buna ek olarak tarla olmadan da organik üretim yapılabilir, hatta toprak olmadan da... ve bunun için daha fazla su kullanmak zorunda değiliz, kar amaçlı kapital sistemlere uymak zorunda da değiliz. üstelik daha fazla suyu ziyan etmenin en iyi yolu suyu enerjiye, enerjiyi üretime, üretimi paraya/patronlara çevirmektir. HES
ama buna rağmen ormansızlaştırmaya devam edebilir rezidanslar tatil köyleri avmler yaparız, kondomda kullanmayız, konut ihtiyacı oldukça keseriz ağaçları dikeriz betonları, nedir yani ?
sonuçta herşey insan için, yeterki biz insanlara sıkıntı çıkmasın (o nasıl olacaksa:)

bir kere normal nedir ? endüstri devrimi önceki tarımcılık mı, şu anki tüccar tarımcılık mı ?

ilginç durum diye nitelendirdiğiniz şeyi tam anlamadım ? ama yerine başka enerji kaynağı koyulabilir, yalnızca şu anki enerji patronları bu yeni yatırımla vakit kaybetmek istemezler, sistem çalışıyo zaten. geçmişte nasıl oluyorduysa pekala olabilir, şimdi nüfus kalaba, yine de yapılabilir, acaba atomu hiç parçalamasaydık, doğadan hiç kopmasaydık, herkes kendi alanlarında kendi üretimini yapsaydı, bu kadar çok üretmesek üremesek dünya nasıl olurdu ? yanlışı burada yaptık, endüstri devrimi yapıldı, daha fazla insanı doyurmak için mi, daha fazla insanı tek kaynaktan doyurarak ganimeti paylaşmamak için mi ?

not: size gerçeği söyleyeyim diyen biri çıkarsa, önce onun gerçeği bilip bilmediğinden emin olunuz :)

termik kötü termik kaka demeye de gerek yok, saksıyı çalıştırmak yeterli, beyin bedeva...
şöyleki yapıyoruz termiği, çıkan co2 ve sera gazları deniz altındaki co2 ile beslenen yosunlarla filtre eden km.lerce tünellerden geçiriyoruz, alan razı veren razı, kimene :)
 
@Tasogare Organik tarım sadece ekim-biçim olayı değil mi? Yani ne gubreleme ne ilaçlama(doğrusu ZEHİRLEME) ne de bilimum teknolojiden faydalanılarak yapılan tarım. E zaten yerli tohum kalitesiz, yanında toprak da kalitesiz olursa verim düşmez mi? Bunun sonucunda da (yuksek oranda organik tarım yapmaya calısan ulke icin goz onune alırsak) ihtiyacı karşılamak için daha fazla tarım işi yapılması gerekecek. Daha fazla tarım=daha fazla tarım alanı. Dediginiz ulkeler sanırım 3.dunya ulkeleri yani tarıma dayalı olan ulkeler. Onlar zaten fakirlikten dolayı zorunlu organik tarım yapıyorlar ve nufuslarında tarımla ugraşan sayısı fazla olduğundan ulkenin iç ihtiyacı karşılanmış oluyor otomatikmen.

Her şeyden onemlisi tarımın organik olanına bakmaktansa dogru durust hesaplı kitaplı gubreleme-sulama-ilaclama yapılsa organik tarıma zerre ihtiyac duyulmaz. Ama gel bunu çukurovada antepfıstığı yetiştirenlere söyle. Akşamdan açarlar sulamayı 48 saat sonra kapamaya gelirler sonra her akşam havada yoğun nem bulutu. Zaten çukurdayız nem nereye gitsin o da haklı kendince...

O yosun olayı ciddi mi?
 
Önce amerika ve rusyadaki kömür santrallerini kapatsınlar , sonra araçlara el atarlar.
 
@Berkay S.
+ temelde "kimyasal*" atık bırakmama toprağa ve ürüne karıştırmama üzerine kurulu, bunu başarabilirsen bu yollar sana helal :)
+ gereklilik değil
+ evet, ama fakir oldukları için bunu yaptıklarını sanmıyorum, ki bi bakıma zenginler :) doğal malzeme daha pahalı, paramız çok olduğu için değil aklımız kıt ve kimyasal daha ucuz olduğu için böyle yaşyoruz :)
+ evet iyi tarım olsunda gerisi hikaye, fark ne dersen sertifika, yani sen kimyasal karıştırmadan iyi tarım yapabilirsin ama X km yakınından yol geçer, Xkm de havaalanı vardır, prosedüre göre organik sertifikası alamazsın.
ilaçlama mevzusunda bizim pederden gördüğüm bişey :) meyve sineklerinin üreme döneminde feromonları içeren koku tuzakları yapıyo (feromon hazır tabi) meyveye zerre ilaç değmeden talanı önlüyo.
+ ekmek musaf çarpsın ki doğru :)
çinlilerin keşfi, helel adamlara...
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkay S.
""""""@Emre Nakipoğlu Güzel yazmışsınız da şu cümleniz beni dağıttı: "Ben mesala motosiklet kullanan da biri olarak o gaza basma sesini duyamayacak biri olarak bile, buna değer diyorum." :)
O gaza basma sesi sizin motorda nasıldır veyâ nerelerde gaza basar da o sesi duymak istersiniz bilemiyorum, bundan dolayı lafım size olmasın, yaşadığım yerde akşamları şöyle bir caddede dolaşayım diyorum motorlarını bağırttıran bağırttırana. Saygısızlığın dik âlâsı olarak görüyorum bu durumu. Kaldırımda usulca yürürken ya da yolda sâkince pedal çevirirken kendini bilmezin teki o çok sevdiği motorunun sesini bağırttıra bağırttıra yanınızdan geçiyor...Burada bu tiplere büyük tepki var. Motor Sesi diye bir albüm yapılsa da mp3' te istedikleri motor seslerini kulaklıkla dinleseler de bizleri de rahatsız etmeyip tepkileri üzerlerine çekmeseler, adlarına da 'şehir magandası' denmese.
Not olarak tekrar edeyim: O gaza basma sesi sizin motorda nasıldır veyâ nerelerde gaza basar da o sesi duymak istersinizbilemiyorum, bundan dolayı lafım size değil. """"""" @7haiku

Bunları yazmışsınız. Öncelikli olarak yazdıklarımı okudum ve hatta orda anlatım bozukluğu da var gayet büyük bir şekilde... Şimdi senin dediğini anladım sinirlenmedim kızmadım. Çünkü haklısın... Ben motosiklet kullanıcısıyım aynı zamanda. Motosiklet kullananlarda o motor sesi çok özeldir. Vites değiştirdikten sonra uzun yolda yüksek devirlerden düşerken ya da yüksek devirlere çıkarken hepsinde oturduğun motor kısmından gelen ses vardır. Çok özeldir. Ve tüm motorcular bu sesi sever... Bu çok şahsidir o motosiklet için...
Gelelim sizin dediğinize. Mahallede ön kaldırıp saçma sapan artislik yapanlar mı dersin, bisikletin yanından geçerken yarışalım mı diyen dersin, yoksa egzozu açıp bağırta bağırta geçen mi dersin gerçekten kabul edilemez hareketlerde bulunan çok arkadaşımız var.... bu arkadaşlardan bahsettiğini düşünüyorum. Ama ne tüm motorcular ne de tüm bisikletçiler aynıdır. O nedenle ses olayına bakış açım bu... Sizi anladım :D ve o bahsettiğiniz tipler keşke motor alamasalarda bu şekilde insanlardan laflar duymasak.
 
@Kuzey Ege
http://www.authorsden.com/PoetryImage/337908.jpg

hay ağzını öpeyim senin...
ama hollanda'da :)
 
Geri