Norveç ve Almanya'nın benzinli otomobil yasağı

Berkay S.

Üye
Kayıt
12 Eylül 2014
Mesaj
67
Tepki
71
Şehir
Adana
Bisiklet
Salcano
Duydunuz mu bilmiyorum ama bundan birkaç hafta önce Norveç ardından Almanya benzinli araç üretimini ve satışını yasaklayacağını açıkladı. Tarihler ise Norveç'te 2025, Almanya'da 2030'dan sonra olarak belirlenmiş. Anlaşılan Avrupa ülkelerinde elektrikli araçlara verilen önem arttırılacak, yatırımlar o yönde olacak. Dizel araçların akıbeti hakkında bir şey denmemiş, son Volkswagen vakasını da hatırlatayım şuradan. ---> (link)

--Almanya--
Almanya, 2030 yılına kadar benzinli otomobillerin kullanımının sıfıra indirileceğini açıkladı. Alman hükümeti, 2030’dan itibaren benzinli araç üretimine izin verilmeyeceğini ve bu tarihe kadar tüm Otomobillerin sıfır emisyon değerine sahip olması gerektiğini duyurdu. Norveç ise 2025’ten itibaren benzinli araçların üretim ve satışının yasaklanacağını ilan etmişti. Dünyanın en büyük otomotiv firmalarının bulunduğu Almanya’da BMW, Mercedes ve Volkswagen gibi firmaların elektrikli otomobil üretimine ağırlık vermesi bekleniyor. Otomobil endüstrisi, araçlar için akaryakıt dışındaki enerji kaynaklarına yönelmek isterken, Avrupa’daki hükümetler petrol ve petrol ürünlerine karşı yasal adımlar atmaya başladı.
(link)

--Norveç--
Norveç'in geçenlerde ağaç yasağı olayı da vardı,o konuda da bir şeyler yapmışlardı adamlar. Herhalde insanlığın geleceğini tam olarak düşünen tek topluluk çağdaş Avrupa ülkeleri olsa gerek.
(link)
 
Scudo

mtbcanavarı

Daimi Üye
Kayıt
19 Eylül 2015
Mesaj
279
Tepki
162
Şehir
zng
İsim
mosso
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Saçma bir uygulama eğer Türkiye'ye getirilirse.
 

The UGUR

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.274
Tepki
2.174
Yaş
28
Şehir
ankara
İsim
Uğur
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Türkiye'ye hiçbir şekilde gelmez zaten ama gelirse iyi olur gerçekten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Örümböcük

EmreTzn090909

Aktif Üye
Kayıt
22 Mayıs 2016
Mesaj
142
Tepki
82
Yaş
25
Şehir
Aydın
İsim
Emre Tüzün
Bisiklet
Trek
Gelse nolur gelmese nolur elektrikli araçlarla bile bisikletlilere saygizlik eder bizim memleketin vatandasi :(
 
  • Beğen
Tepkiler: FReeDoMSpY

Berkay S.

Üye
Kayıt
12 Eylül 2014
Mesaj
67
Tepki
71
Şehir
Adana
Bisiklet
Salcano
@EmreTzn090909 Mesele otomobilin insan davranışları üzerindeki etkisi değil(öyle bile olsa yine düzelmezler de o ayrı bi olay) , mesele doğaya verilen zararın azaltılması üzerine yoğunlaşmak.

@Malik altuntaş Asıl saçmalık insanların mahalle bakkalına ekmek almaya bile arabayla gitmesi. Fosil yakıt bulunmuş eyvallah , kullanılıyor paşa paşa. Uçaktır,jeneratördür,raylı sistemlerdir,plastiktir vb. yararlı(aynı zamanda tabi ki zararlı) amaçlar için kullanılıyor ona da tamam fakat her sabah 2km uzaklıktaki iş yerine araçla gitmek ? , arada 500m olmayan bakkala gitmek ? bir de toplu taşıma sistemi dört dörtlük olan yerlerde otomobil kullanmak var. (kayseriye gitmiştim şehirleşme ve toplu taşıma böyle olur diyerek döndüm adanaya)
 

alpagu6

Aktif Üye
Kayıt
27 Mayıs 2016
Mesaj
147
Tepki
33
Şehir
Ankara
İsim
Erdem
Almanya icin sıkıntı olmaz pek . BMW si Audisi Mercedesi Opeli... Bisey dusunurler elbette. Urettikleri milyonluk benzinli arabalari ne yaparlar acaba merak ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mesutmutlu

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Mesaj
660
Tepki
739
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Arkadaşlar mutlaka coğrafi konumu ayrıca ikincü üçüncü dünya ülkelerine yön vermek adına belli süre daha uzun tutulur petrol olayı. Ama asıl sorun şu ki bu fosil yakıtlı araçları artık dünya kaldıramıyor. Yani gelecekte işin Almanyası Norveçi olmayacak sorun. Buzulların erimesi küresel ısınma gibi kavramlardan dünya aşırı şikayetçi. Ve her geçen yıl daha da tehlikenin boyutu artıyoor . Bize gelince de bizde elektrikli araca uymak zorundayız hatta bunu talep eden ülke olmalıyız. Artık içten patlama devri kapanıyor ve kapanmalıdır da... Her şey elektrikle olmalı zaten. Çok geç kalınmış aslında çok güzel bir karar. Ben mesala motosiklet kullanan da biri olarak o gaza basma sesini duyamayacak biri olarak bile, buna değer diyorum. Gerisi boş.... Çocuklarımız ailemiz yaşayacak bir dünya kalmadıktan sonra neyliyim arabayı motoru...
 

Murat.Bagci

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Mayıs 2010
Mesaj
482
Tepki
299
Şehir
oslo
Bisiklet
Scott
millyetin haberi eksik ve yanlis bilgi veriyor. isin dogrusunu ise soyle. oncelikle norvecte 2025den sonra benzinli araclarin satisi icin daha fazla vergi konulmasi gundemdeydi yani boylelikle benzinli araclarin elektrikli ve dusuk emisyon degerli tasitlara gore cok daha fazla pahali olmasina neden olacakti ki standart maasla yasayan birisinin bu tur benzinli araclari artik satin almasi mumkun olmayacakti. su anda elektrikli ve hibrit araclar zaten dusuk vergi ile satiliyor benzinli araclara gore ve yol ve tunellerde ekstradan para alinmamasi gibi ayricaliklari zaten var (norvecte her tunele girdiginzi de arac basina para kesiliyor ayrica kisin yol vergileri vs gibi ek bir suru vergi var.) ayrica eger elektrikli araclarin satisinin daha fazlasini olmasini istiyorlarsa zaten onlara uygun daha cok sarj istasyopun oldugu yollar, hidrojenle calisan araclar isin ozel istasyonlar vs gibi altyapi calismalari yapilmasi gerekli ki buna da hukumet karar verecek ama kabul edilmeyecek zaten. liberallerin elektrikli arac tuccarlari ile hukumetten destegini almak icin ortaya cikardiklari bi kac soylemden birisi bu politik bi mesele. hristiyan sagci parti ile aralarinda ki olusan bi kac meseleden birisi. neyse bunlar onemli degi bizim icin.
yani milleyetin haberinin soyledigi gibi 2025den sonra benzinli arac olmayacak diye bi sey yok ki sunu da eklemekte fayda var norvec zaten petrolleri sayesinde son 50 yilda zengin olmus bir ulkedir su anda da en az 100 150 sene yetecek seviye de stoklari var ve halen petrol arayislarina devam ediyorlar bir cok ulkeye de petrol satiyolar zaten . boyle bir durumda kendi ulkelerinde petrollu araclarin olmamasi ama disariya petrol satmalari da onlari pek cevreci insanlari dusunen bir ulke haline de getirmez ki savaslarda silah destegini verenlerin basinda norvec gelir ayrica. agaclarin kesilmemesi gibi bir durum da yok herhangi bir ev arsa aldiginiz zaman evin bahcesinedeki 100 yillik agaci dahi kesebilirsiniz cunku ev satislarinda bulundugu yeri arsa olarak satin aldiginiz icin uzerinde ki her sey ile size ait oluyor kimse karismiyor. o yuzden zero deforestation olayi da mumkun degil zaten petrolden baliktan sonra kagit kerestecilik gelir kaynaklari geliyor ulke de agaclarin tuvalet kagidina donustugu ulkelerin basinda geliyor norvec. ulkenin tabiki nufus az oldugundan ve her yeri ormanlik yesillik gozuktugunden kesilen agaclar fazla goze batmiyor. bizim ulke de az sayida olunca bi tane bile kesilince ulke ayaga kalkiyor ama norvecte oyle bir durum soz konusu degil. onun haricinde nesli tukenmekte olan golden eagle denilen kus turunun de mesela avlanmasina izin cikmisti ..greenpeace imza kampanyalari falan yapmisti daha yeni. yani istesek listeyi uzatabiliriz.. onemli olan bu tur cikan dogru olmayan haberlerin amaci hemen ulkemiz hukumet vs ile bir karsilastirma yapmak ve sonrasinda kendimizi kotulemekten baska bir amaca hizmet etmiyor ne yazik ki sonrasinda da zaten haberin kaynagini dogrulugunu kimse arastirmadigi icin hemen sosyal medya da paylasip yayiliyor.
almanya icin de cok fazla soylenecek sey var ama unuttunuz sanirim adamlar nukleer santrallerini kapatip komure gectiler daha yeni .simdi fosil yakitli araclari mi kaldiracaklar :)) vw skandalini bile sorun etmedi adamlar cezayi odeyip gectiler ceo degisti tamam olay kapandi. gecen sene zaten tesla patent telif haklarini vs kaldirdi zaten. yani bu tur olaylar biraz da politik karisik meseleler..neyse lafi fazla uzatmadan bitirelim.

sozun ozu internette gordugunuz duydugunuz her seye inanmayin :)
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Mesaj
815
Tepki
1.464
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
Bize gelmesin falan, hayırdır kendi petrolümüz bize yetiyor da haberimiz mi yok?
Zamanında menderes'e demiryolu yatırımlarını karayoluna dönüştürsün diye ödenek verip yol yatırdılar. Sonuç, bugünkü araba görgüsüzü türkiye. Ne arabanı üretiyorsun, ne pertolün var; dünyaya bağımlı yaşayıp gidiyorsun. Yol medeniyettir diye de bir türkü tutturmuş bu tayfa, yıllardır aynı terane.

20 milyon araç varmış trafiğe kayıtlı. Ortalama bugünkü fiyattan 70000 lira desek ederine 1.4 katrilyon lira. Vay be, kendi otomobili olmayan, petrol üretmeyen ülke için bayağı iyi gider. Tabi buu araçlar sürekli yakıt da yakıyor. Elektrikli araç muhabbeti umarım gelmez çünkü mazallah kaynağını kendimiz üretebileceğiz bir yakıt ülkenin sonu olur.

Araba görgüsüzlüğü bir bakıma kendini yolların tek hakimi gören bisiklet düşmanı zihniyetin de kaynağı zaten.

Merak etmeyin, faydalı bir şey olduğu için avrupa'da en son bize gelir.
 

Hastateker

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Ocak 2016
Mesaj
801
Tepki
772
Şehir
Ankara
İsim
Osman Özgün Yıldız
Bisiklet
Trek
Tesla markasına bakınız bi...
Tesla model x. Elektrikli ama beygir gücüne dönüştürülırse 650 beygir motoru var. Sıfırdan yüze 3 küsür saniye. Ve bu araba 7 koltuklu aile arabası. Sahibi elon musk ile yapılan röportaj da elon musk: Diğer firmalar bizimle ortak projelere girmiyorlar. Onlardan daha iyiyiz daha geleceğe yöneliğiz diye. En önemlisi de onların sonunu bizim getireceğimiz için bize yanaşmıyorlar.
Demişti
15 dakika da şarj oluyor, 500 600 km yol mesafesi veriliyor. Be şarjı 2.5 3 lira.
Harika bir proje.
Tek sorun şu. Alman markaların ürettiği milyonlarca araba nereye gidecek?
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçan Tospa

C.Biberci

Tulpar
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
1.864
Tepki
5.477
Yaş
43
Şehir
Bursa
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Türkiye'de makam sahipleri akaryakıttan %300 vergi kârı elde ederken biz ancak dünyada petrol tükendiğinde elektrikli araçlara geçeriz..
Emin olun güneş enerjisindende "güneş kullanım bedeli" diye vergi alırlar..
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@Murat.Bagci

Hay siz çok yaşayın yaa.. Burada romantik çevrecilere bunu anlata anlata dilimde tüy bitti. Greenpeace Türkiye'den telefon ettiler bir kere -nükleer santrale karşı bağış toplamak için- "almanya nükleer santrallerini kapatıyor" diye papağan gibi tekrarlıyor. Yoo, yerine termik (kömür) santral yapıyorlar, diye cevap verdim, üstelik de 1 nükleer santrali kapatınca aynı enerjiyi ancak 3-4 termik santralden çıkartabiliyorsunuz. Gak, guk ediyor. E paşam sen daha bunu bilmiyorsun, üstünde giydiğin fosforlu yeleğin üstündeki floresan boyanın çevreye etkisinden habersizsin, dersini çalışmadan çevrecilik oynuyorsun.

Rhein kenarında ardı ardına yeni, yapılmış bir sürü termik santral var Almanya'da. Nükleerleri kapatmak işin reklam yüzü, sanki yerine rüzgar santralleri falan alıyor gibi de gösteriliyor ama öyle değil. Ha, termik santraller de ayı gibi pahalı, çünkü çevreye zararlarını minimize etmek için ciddi filtrasyon sistemleri kullanılmış durumda. (Bizim Afşin Elbistan gibi fosur fosur duman pompalamıyor gökyüzüne) Ama enerji fiyatlarını arttıracağı gerçeği yadsınamaz.

Sürdürülebilir enerji, bilim ve mantık çerçevesinde ele alınmalı. Yoksa bol keseden atmakla, kulaktan dolma bilgilerle çevreci de olunmuyor, sürdürülebilir enerji de olmuyor.

Rüzgar ve güneş enerji sistemleri, teknoloji bu kadar gelişmemiş ve bu kadar verimli değilken, Hidroelektrik Santralleri, sürdürülebilir enerji olarak örnek gösteriliyordu. Bugün HES'lerin doğaya aslında nasıl zararlı olduklarını görüyoruz, insanlar yollarda HES protesto ediyorlar.

Rüzgar santralleri hala en çevreci, en sürdürülebilir enerji kaynaklarının başında gösteriliyor; oysa son araştırmalar yatırım fayda/yatırım oranını yüksek tutmak için çok sayıda yapılması gereken rüzgar santrallerinin yarattıkları hava akımlarının kuş göçlerini olumsuz etkiledikleri ve bulundukları yerlerdeki hayvan habitatını bozduklarını gösteriyor.

Bizim memlekette çok sevilen enerji kaynaklarından birisi de güneş enerji panelleri. Baktığınız zaman, evet, güneş enerjisi panellerini binlercesini yanyana dizerek güneş ışığından enerji elde edebilirsiniz. Ancak kimsenin düşünmediği bir konu var. O enerji panelleri üretilirken ortaya çıkan kirlilik ne olacak? Yüksek miktarda toksik kimyasal malzeme kullanımı açığa çıkar ve su kaynakları kullanılır panel üretimi sırasında. Bunları düşünen yok. Üstelik güneş panelleri göreceli olarak ömürleri çok da uzun olmayan şeyler, geri dönüşüme sokma yolu da pek yok, milyonlarcasının çöpünü kim çekecek?

Önemli olan şey, sürdürülebilir bir çevrecilik anlayışını gerçekten benimsemek ve en önemlisi de bunu metoddan ziyade "insan"dan başlatmak.

Yoksa, Norveç ve Almanya da biliyor, fosil yakıtlı arabaları öyle bir anda ortadan kaldıramayacağını, tek yapabileceği öncelikli olarak insanları bunları kullanmamaya teşvik etmek olacaktır.

Ha, bu arada, VW, Mercedes, BMW, Opel vb. Alman firmaları, çoktan elektrik hücreli araba için alt yapılarını kurmuşlardır, bugün fosil yakıtı bir anda yasaklasalar, muhtemelen en geç 1 yıl içinde tüm ürün gamlarını elektrikli araçlara konvert edecek şekilde hazırdırlar.
 

Ormanci

Üye
Kayıt
28 Ocak 2010
Mesaj
95
Tepki
128
Yaş
42
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Merida
@Murat.Bagci

Çok güzel açıklamışsınız, özellikle gazeteler internet sayfalarında "sansasyon" yaratıp habere tıklanma oranı artsın diye salak salak haberler yapıyorlar.

Bir defa her bir otomotiv firması deli gibi petrol ile çalışan otomobil üretirken, petrol üretimi bugün hala devam ediyorken, hatta ülkeler birbirlerinin ekonomilerini baltalamak, zorlamak için talep olmamasına rağmen petrol üretimine devam ediyorken, "yarın benzinli otomobili yasaklıyoruz" demek, şaklabanlıktan başka bişey olmaz.

Petrol kaynakları azalmadıkça elektrikli, hidrojenli bilmemneli otomobilleri anca rüyamızda görürüz. Şimdilik otomotiv firmaları bunu sadece ve sadece şov amaçlı yapıyor. Maliyetler hala yüksek. Menziller, şarj süreleri hala sıkıntılı. O yüzden şu an yapılanlar "Bakın, üretebiliyoruz" demek için sadece. Pazarlama her şey. Bunu en düzgün başaran Tesla, o da zaten Musk'ın sayesinde, adam sıyırmış, en "gerçekçi" şekilde o birşeyler yapmaya çalışıyor. Geri kalanı hikaye.

Haberin asparagaslığına ve detayları adam gibi vermemesine zaten başka yerimle gülüyorum :) Mallar...

Bu arada Norveç vs gibi ülkelerde "o kadar çok ağaç var ki, kestiğinizde bizdeki gibi bişey olmuyor" dediğiniz kısmı düzelteyim.

"Endüstriyel Orman" diye bir kavram vardır. Balık, tavuk vb. çiftliği gibi, sadece ve sadece kesilmek üzere, belirli kriterleri karşılayan fidanlardan, belli boy, çap, gövde özellikleri gösteren ağaçlardan oluşturulan ormanlardır. Tüm ahşap ürünleri bunlardan üretilir. Siz bahçenizdeki ağacı kesip mobilya, parke, kaplama vs. yapamazsınız mesela. O özellikleri sergilemez çünkü.

Hala reklam amaçlı kullanılıyor mesela, efendim basılı kağıt istemeyin ormanları koruyun. Hikaye... Yok öyle bişey. Adam gidip Bolu dağlarındaki yemyeşil ormanları kesmiyor ki?

Şu Ediz Hun'un oynadığı tuvalet kağıdı reklamı... "Bilmemne firması ağaçları katletmez, sadece endüstriyel ormanlardan elde edilen ağaçlarla yapar". Ulan dümbükler, zaten tüm ürünler öyle yapılıyor, kendi kendine ağaç kesmeye kullanmaya kalkarsan suç... İlla ki endüstriyel orman olacak tabi, başka ne olacak :) Ama büyük çoğunluk bunu bilmiyor tabi.

@Mert E.

Kesinlikle katılıyorum. Şu "çevrecilik" muhabbetleri de birçok konuda olduğu gibi bizde de "moda" ve "entellik" babında kullanılıyor ama kimse içeriğinden haberdar değil.

Millet "efendim rüzgar enerjisi, yok efendim güneş enerjisi" diyor. Fakat kimse bir nükleer santralden elde edilen enerji yerine kaç bin tane rüzgar gülü kurulması gerektiğini, yüzbinlerce güneş paneli kullanılması gerektiğini ve bunların daha büyük maliyetler getirdiğini, bahsettiğiniz gibi üretim aşamalarında ne haltlar döndüğünü bilmiyor.

Ama neymiş, nükleere karşıymışız. Bakın tüm Avrupa kapatıyormuş. Yahu 20 senedir anlamadılar hala da anlamıyorlar. Adamlar eskileri kapatıyorlar. Yenilerini açmaya devam ediyorlar. Bir de nükleer deyince 30 senedir de hemen Çernobil öne atılıyor. Çernobil'in o zaman bile teknolojisi eskiydi/farklıydı (hatta yanlış olduğu bile söyleniyor) ve adamlar deney yaparken patlattılar. Şimdi üzerine kaç nesil değişti.

Arkadaş Avrupa'ya bi bakın bakalım kaç tane faal nükleer santral var. Evet tehlikeleri şusu busu, doğru, diyecek birşey yok. Ancak böyle, yapacak pek de bişey yok. Alternatif ve aynı verimlilikte başka bir enerji kaynağı bulalım, onu kullanalım, gösterin :)
 

Mennan

Üye
Kayıt
26 Nisan 2016
Mesaj
13
Tepki
5
Şehir
İstanbul
İsim
Mennan
Bisiklet
Sedona
zaten yasaklanan benzinli araçlar değil. çevreye verdiği aşırı zarardan dolayı dizel motorların yasaklanma durumu var :)
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Bir gazetede (veya onun internet sayfasında) kaynak olarak "dış haberler servisi" gösteren bir haber görürseniz, büyük ihtimalle içinde yazanların bir bölümü palavradır. Bu servislerde kimler çalışıyor bilmiyorum ama yabancı dilleri veya gazetecilik becerileri orta okul öğrencisi seviyesinde.

Haberi doğru veren yabancı kaynaklardan birisi şu:
(link)

Ortada alınmış bir karar, hatta yasa teklifi falan bile yok. Sadece Ekonomi Bakan Yardımcısı açıklama yapmış; "2050 yılına kadar CO2 emisyonlarını %80-95 arası azaltma hedefine ulaşmak için 2030'dan itibaren satılacak araçların sıfır emisyon olması gerek" diyor.
 

mehmet roy

Daimi Üye
Kayıt
5 Eylül 2014
Mesaj
395
Tepki
295
Şehir
bursa
Bisiklet
Salcano
@Ormanci
Hocam katiliyorum size
Ama ne yaparsan yap anlamaz bazilari anlamak istemez
En guzel cevap lutfen okusunlar da ya da basin dikkati ceksinler Mehmet Ali Alabora gibi vatandaslik alsinlar ingiltereden
Onlar da rahat etsin bizde