Scudo Sports

niye 53 dişli...

AHMET SAFA

Aktif Üye
Kayıt
9 Şubat 2010
Mesaj
122
Tepki
105
Şehir
lüleburgaz
Niye 53 39 aynakol kullanılıyor yol/yarış bisikletlerinde... aynakol ne kadar büyük olursa okadar hızlı gitme artar... Özellikle zamana karşı yapılan yarışlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
Scudo
neyse ben konuyu genişleteyim bir vites oranından verim almak için ne kadar zamanda pedala kaç defa basmak lazım hem yorulmamak adın hem hız adına mesala 53-14 e saniyede kaç defa basılmalı ve basarsak yaklaşık hızımız ne olur
 
Niye 53 dişli diye soranlara cevap vermiş.
 
Şimdikiler yine iyi :D 45-53 olsa hiç çevrilmez :D
 
vesileyle konuyu genişlettim ama cevap yok herhalde
 
Demek istediğim konu niye 53 aynakol niye 60 veya daha fazla diş....
 
@sadık özer

@sadık özer

Sorduğunuz sorular oldukça göreceli olduğundandır. Örneğin ne kadar bir verimden bahsediyorsunuz? Ya da yorulmamaktan kasıt nedir, sizin yorulmanız mı benim mi yoksa başka birinin mi?:) Ya da 'hız adına'dan kasıt saatte kaç km hız? Bütün bunları % kaç eğimli bir yol için soruyorsunuz?

İşte bu gibi nedenlerden dolayı sorunuz hayli boş olmuş ve cevap almanız da zor.
 
Türkçe'de soru cümlesi diye bir olgu var.O olgu içinde forumda sorunuzu sorarsanız karşınızdaki kişiler sizin soru sorduğunuzu anlar.Yazdığınız cümleler sizi anlatır forum ortamında.

Açalım 53 diş yol bisikleti için gayet yeterli.53-11 gibi bir oranı çevirmek kolay değil.Bu 53/11 oranı 4,81 gibi yeterince ağır bir vites oranıdır.Motorlu araçların kullandığı vites oranlarına göre çok ağır bir orandan söz ediyoruz. 90 devir çevirimde,23 mm lastikle 60 km/s üzerinde gidersiniz.

Bir de vites oranlarını ağırlaştırmak verimli olur diye düşünüyorsanız yanlışınız var.Fizikte basit makinalar konusunun bir kanunu var:
"Yoldan kazanırsanız,kuvvetten kaybedersiniz.Kuvvetten kazanırsanız hızdan kaybedersiniz".Vites oranlarını ağırlaştırdığınızda yoldan kazanırsınız ama tekeri döndürme torkunuzda düşüş olur.Bu tork düşüklüğü size hızlanmada yavaşlama,rüzgara karşı koyma zorluğu ve yollardaki engellerden fazla etkilenmenize neden olur.
 
Bende pedal kolu boylarının daha uzun yapılmasının avantaj olabileceğini düşünüyorum.
 
@bislet

Pedal kollarının uzun olması daha fazla kuvvet uygulayabilmeye olanak sağlar fakat bence zaten pratik olarak uygulanabilecek uzunlukta yapılıyorlar.
Daha fazla uzun yapmaya kalksan ergonomik olmaz. Bacak uzunluğu yetmez. Bacaklarımız rahatsız olur. Döndüremeyiz. Ayrıca pedal yere vurmasın diye bisikletin göbek kısmını yükseltmek gerekir. Kadro değişiyor. Tüm bisikletin yapısı değişiyor. Bence en ergonomik olanını hesaplamışlardır zaten.

Fakat farklı bir bisiklet sıfırdan tasarlanırsa dediğiniz neden olmasın. Ama ondada bacağımızın izin verdiği ölçüde uzunlukta olabilir. O yüzden yine pedal kolu uzunluğunun çok fazla değişeceğini zannetmiyorum. Mesela Recumbent bisikletler var. Onlarda pedal farklı yerde. Onlarda istenirse uzun yapılabilirdi pedal kolları. Fakat bence ayaklarımızın en rahat şekilde çalışabileceği bir sistem düşünülerek yapılıyorlardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@Özgün ÇETİN

Konu Dışı'ndan mısın? :D
 
Geri