Scudo Sports

Neden "yol bisikleti yerine şehir bisikleti al"

İstanbul Anadolu yakasında ve sahil şeridinde bisiklete binen biri olarak gördüğüm 100 bisikletin 80'i Mtb :)

Bu insanların yüzde kaçı haftasonu araziye çıkıyor.. Hadi 20 tanesi çıksın. Geri kalan napıyor bazı arkadaşların deyimiyle asfaltta hamallık yapıyor.

Sorun yol bisikletine yada şehir bisikletine bakış açısında. Sağlam olsun yolda teker bir yana gidon bir yana dağılmasın mantığı. Böyle bişey yok arkadaşlar.

Korkmayın..
 
Scudo
@ONUR ÖZGÜR

Tamamen katılıyorum bende aynı şeyi savunuyorum zaten insanlar kullanış tarzına göre bisiklet almalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: ONUR ÖZGÜR
İkisi bence tamamen farklı amaçlara yönelik. Yol bisikletinin bizim gibi amatör kullanıcılar için en büyük dezavantajı dişli oranlarının hız yapmaya yönelik olması (Yokuşta tırmanmayı zorlaştırır ve bayağı güçlü olmanız gerekir) ve lastiğin çok ince olması (şehir içerisindeki çukur tümsek ve mazgallar büyük sorun yaratır ve yokuş aşağı inişlerde hakimiyet zorluğu ortaya çıkar) ayrıca sürekli eğik pozisyonda oturmak tekniği zayıf sürücülerde bel sırt ve kol ağrılarına sebep olur.

Yol bisikletinin en büyük avantajı ise hafif olmasıdır ancak bu hafifliği sağlamak için amortisör disk fren aynakol kapağı gibi bir çok konfor öğesinden vazgeçildiğini unutmamak gerekir.

Kısacası yol bisikleti satın alıp hafta sonu sahilde gezmeniz veya tura çıkabilmenizden ziyade sürekli yüksek eforla hız yapmanıza uygun bir bisiklettir.

Yol bisikletiyle gezinti hiç yapılmaz mı derseniz. Gezinti de yapılır ama olduğu kadar olur işte.
 
@Mert Çelilk


mert bey mesajınızı okudum ,
şimdi tarzlarımızı belirleme olacak sele üstünde ne tarz bineceğiz ,ve bisiklet çeşitlerine bakacağız, araştıracağız mtb var şehir bisikleti var ve yol bisikleti var bir de cyclo cross yol bisikleti var 4 ana konuda olayı toplar isek ,bu bisikletlerden birisi ya da bütçemize göre ikisini seçebiliriz bisikletlerin mekanlara göre işlevleri olduğunuda bileceğiz tabi...kişi ormanda binmeyi sever tabi mtb alacak ormanda binecek kişi diyebilir ben hem ormanda bineceğim hemde asfaltta süratli süreceğim bir yol bisikleti alır birde mtb ...veya kişi ben hem sert düz toprağa gireceğim hemde ağır stabilizede süreceğim oradan asfalta geçeceğim diyebilir , alacak cyclo cross tarzı insanların zevk alışkanları farklı farklı olabilir,ve bu konuda insanlar hürdür tabi kimse kimseye diyemez vay efendim sen ne diye mtb aldın diye ,kullanacağımız sahaya hangi bisiklet uygun ise ona yöneleceğiz ,zevkimizi keşfedeceğiz tarzımızı perçinleyeceğiz...mtb ile 200 km gittim aynı bisikleti 28 e çevirdim karbonu 50 dakika kendime fark attım demekki uzun yolda 26 ile 28 jant arasında fark var...bunu bizzat deneyleyerek gördüm ama nerede kaybettim amortisörü satınca fox yüzlüğü çatlak zeminli ağır toprak arazilere artık giremedim ama zevkini almış idim ..şimdi zevkim artık kemikleşti sert düz toprak yol ve ağır stabilize ve asfalt istanbulda mekanlarım bunlar ,evet önemli olan sele üstünde tarzını bulmak ...ve sevdiğimiz mekanlara göre o mekanlara uygun bisiklete yönelmek işin anahtarıdır şehir bisikleti 28 jant ile uzun turlarada gidilebileceğinide unutmayalım tabi..
 
Bu tip önerimlerin çoğu bilgisizlik yüzünden. Bilirsiniz ki bizdeki milletin pis bir huyu vardır, bilmediği konular hakkında bildiği konulardan daha çok konuşurlar.

Yol bisikleti büyük taşlı stabilize yollar hariç neredeyse her yola girer. Madone ile girdiğim yerleri görseniz şaşırırsınız.

Bulabildiğim en hafif fotoğraf. En az iki tatı bozuk yola girmişliğim var. (bizzat bu yoldanda gittim. barbaros-şarköy arası.)

http://www.mtbtr.com/uploads/854Z35.JPG
 
http://www.mtbtr.com/uploads/854Z35.JPG

tuncay bu yolda yol bisikleti asla konforlu değildir ama 700 x 32 teker ile bu tip yoldan daha yeni gittim ora kurtdoğmuş offroad cehennem yolu idi ama ne oldu amortisör olmadığı için inişlerde yavaş indim halbuki altımda fox yüzlük amortisör var iken ve 26 jant iken yukardaki resimdeki yollardan daha berbat üstelik çatlak zeminlerden uçarak indim çünki fox yüzlük demek 600 yuro demek senin anlayacağın . yol bisikleti olan barış dostum altında focus var idi bu yukardaki benzer yola tabiki gelmedi haklı olarak bu yolda asla yol bisikleti konforlu değildir hele teker hacmi 23 ise ..kralın hakkı krala verilecek bu yolda cyclo cross lar ve mtb ler gider ....ama cyclo ların amortisörlü olanları..
 
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/11487_605063696192875_1554409218_n.jpg

evet offroada girmeden önce,,,bisiklet karbon 10 kilo 350 gram aliminyum çatal no amortisör 28 jant ön v-break arka mekanik disk fren ..
 
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1044307_605064956192749_750190376_n.jpg

çakıllar oynayan zemin kontrol güç..ilerdeki rampa alınacak
 
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1010315_605066626192582_2103162176_n.jpg

dahada berbatlaştı üst üste rampalar ..toprak kum karışımı..
 
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1005273_605077536191491_18346989_n.jpghttps://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1010737_605072696191975_1371121857_n.jpg

ölüm rampaları ..
bura meşhur anadolu yakanın kurtdoğmuş offroadu toplam gidiş ve dönüş aynı yer 18 km paso iniş çıkış var..
 
@Erdal Ceylan

Yol bisikleti derken, bunu tek yol bisikleti olarak sınıflandırırsanız, "olduğu kadar" kısmı da tartışmaya açık olur. Bikeforums.net sitesine girin;

(link)

Aşağıda kategoriler var. Sadece single speed ve road cycling kategorilerinde mesaj sayısı 4,5 milyona yakınken, MTB'de ve tur kısmında yarım milyona yakın. Refah düzeyi düşük bir ülkede, insanlar MTB'yi tercihlerine daha uygun buldukları için değil, yol bisikleti veya hibritlere yeteri kadar para ayıramadıkları için yanlış yola sapıyorlar. Bisiklet yolu yok, yollar bozuk, bisiklet ve bisiklet sürücüleri ile ilgili kanunlar yetersiz. Bu ortamda en ucuz ve en dayanıklı görülen tercih edilir. Başka yerlerde ise tam tersi durum görüldüğü gibi. İnsanlar gezintilerini de, antrenmanlarını da, sporlarını da yol bisikleti ve türevleriyle yapıyorlar. Çünkü imkan var, kültür var, bilinç var ve teşvik var. Yol bisikleti var, yol bisikleti var. Her yol bisikleti aynı işi görmüyor.

Sizin şu mesajınızı okuyan biri, ne yazık ki yol bisikletini yarış yapmaktan, antrenman yapmaktan ibaret sanacak ve "benim neyime böyle lüks ve narin şeyler" diyerek vazgeçecektir. Büyük oranda yanlış bilgilendirme olmuş bu, kusura bakmayın.
 
Açıkcası eğer yol bisikletine geçicekseniz zaten vücut yapısının değişmesi gerekicek, 1 hafta boyun ve bel ağrısı çekebilirsin, onun haricinde ağır dişli oranlarına bacakların alışması var, alıştıktan sonra bacak kasları ciddi anlamda güçleniyor, mtb dişlileri hafif geliyor. Yol bisikletiyle dik duvar gibi bayırları çıkmak gerçekten zorlayıcıdır(onun için tasarlanmamıştır), aynı şekilde inmeside.
Fren performansı, yol tutuşu bir city bike a göre düşüktür ve komforsuzdur, heleki 23 lastiklerle frenleme yapıldığında zaten arka lastik direk kızaklanır, ıslak yolda kaymaya çok meyillidir. Denildiği gibi şehir içindeki mazgallarada çok dikkat edilmeli. Araçlardan ve diğer bisikletlilerden uzak sürülmeli malum frenleme mesafesi uzun duramayıp ani frenlerde başkalarına çarpılabiliyor.

Yol bisikletiyle yavaşta olsa resimlerdeki gibi bozuk topraklı yollarda da gidilebiliyor, istersen merdiven bile inersin birşey olmaz, nazik değildir.

Bu kadar sıkıntıya rağmen yol bisikleti sürüşü zevkli tabikide özellikle düz gidona geçildiğinde çok sıkıcı geliyor bana.

Yol bisikletimi satıp bende düz gidonlu city bike düşünmüyorum değil, nedenini sorucak olursan, daha güvenli sürüş ve frenleme, yolu daha az takip etme ve daha fazla konfor, daha hafif dişli oranları ve çok dik rampalarda fazla kasmaması, bozuk yollarda daha rahat etme diyebilirim.

Dışarıdan ne kadar da zevkli bir sürüşü olduğu gözüksede yol bisikleti sürmek zordur, dikkat ister. Diğer bisikletleri sürmeye göre çok daha fazla şey düşünmek lazım ki ani bir durumda kazaya sebebiyet vermeyesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: N.ÖZKAN
@Mustafa Şükrü YILDIRIM

İlk bisikletim olacak :) (Yıllar sonra tabi)
 
Bisiklet almadan önce başka bir forumda milletin kafasını bu sebepten çok şişirdim. Dağ bisikleti ile şehir bisikleti arasında kalmıştım.
Dağ bisikleti ; Hantal, yorucu ama yakışıklı ve sportif görüntüye sahipti. Şehir bisikleti : Hafif ve kullanışlı idi.
1 ay boyunca dağ ve şehir bisikletinin en ekonomik, en kullanışlı, en çok satanlarını inceledim. tavsiyelere kulak verdim.

NG650 ile İstanbul M arasında kaldım.
Son noktayı arkadaşımın Dağ bisikleti Kron XC250 kullanınca koydum. Kısa bir mesafede beni çok yordu. Bisikletçiye gidip İstanbul M binince dedim konfor bu,
Çünkü amacım işe git gel (20km) olacaktı, yeri gelince arkaya bir şeyler koyabilecektim. yeri gelince kamp için yükleyebilecektim.
Ben kararımı verdim. ihtiyaçlarıma göre haraket ettim. ilerde nasip olursa bir dağ bisikleti almak isterim.
 
@Mert Çelilk

Yol bisikleti sürdüğünde ağır dişli oranlarından malum spd pedalada geçmek isteyeceksin, senin için iyi bir tecrübe olur ancak dediğim gibi riskli heleki ilk bisikletin olucaksa :). Geçenlerde gece sürüşü yaparken anayolda 40km/h tempo tutuyorum aydınlatmam vs. var, birden sağlam bir çukura girdim neye uğradığımı şaşırdım, ciğerlerim yerinden oynadı sanki o hızla düşmediğim için gerçekten şükür ettim, ne kadar dikkatli olursan ol bazen süprizler çıkabiliyor :). Onun için tur bisikleti alırsan kafan rahat olur demek istediğim, içinde yol bisikleti takıntısı varsa zaten eninde sonunda alırsın, ancak alışmak için tur bisikleti tavsiye ederim, daha sonra yola geçilmesi daha sağlıklı olabilir.
 
Arkadaşlar ben yol bisikletiyle şu yola girdim gibi yaklaşımları ben doğru bulmuyorum. Evet o yola girmiş ve sapasağlam çıkmış olabilirsiniz.

Ben bu tarz durumları, "cebime taş doldurup denizde yüzdüm, hiçbir şey olmadı" demekle eşdeğer buluyorum. İyi yüzücüyseniz cebinize taş doldurup yüzmeyi başarabilirsiniz ama bu yapılan hareketin doğru olduğu anlamına gelmez.

Tabii ki bu tamamen şahsi fikrimdir katılmayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL
@Mustafa Şükrü YILDIRIM

Alacağım yere kalpiye sordum var ellerinde spd vs amotöre ilk aşamada fazla gibi hocam :) Gece sürüşüne kesinlikle çıkmayı düşünmüyorum zaten . Çok nadirde olsa sahilde aydınlatma bol . Çok sık bisiklet değiştiremeyeceğim malesef. Şu an alacağım bisikleti en az 2 yıl kullanmayı düşünüyorum. Sonrasında profesyonel bir bisiklet .. En başında Merida Crossway 40V gibi kilitli amortisörlü (Fiyat olarak yakın modeller de hep sabit maşa) şehir bisikleti alacaktım fakat aklımı çeldi bu yol bisikletleri :) Sonra kullanım amacımı düşündüğümde yükleme yapmayacağım , turlarda düşünmüyorum . Şehir içinde gezi , asfaltta sürüş için ne MTB lazım ne de amortisörlü bir city bike diye düşündüm. +1000 model şehir bisikleti genelde tur için ve sabit maşa oluyor bunun yerine yol bisikleti mantıklı geldi kısaca :)

@ErdalCeylan

Hocam onlar benim için zaten olabilecek çok ekstrem durumlar (Zoraki olursa fena da değil) . Amacımı bilerek seçtiğimden sıkıntı çıkmaz

Bu arada max kaç ölçüde lastik takılabilir bunlara ? 23 çok ince deniyor 25 ile fark olur mu aralarında elle tutulur
 
@Erdal Ceylan

Neyi doğru bulmuyorsunuz anlayamıyorum. Sürekli kullandığımız yolları örnek gösteriyoruz. Yani bir kerelik denenmiş bir olay değil. Fakat siz 2 aylık bisiklet dürücüsü olarak ( profik bilgileriniz ve geçmiş mesajlarınıza göre yazıyorum) kullandığınızdan farklı bisiklet türleri için nasıl bu kadar emin olarak "bunu yapamaz" "bu yola giremez" diyebiliyorsunuz. Ben de bunu doğru bulmuyorum.

Yaşadığım yer nedeniyle sürekli olarak sert toprak, kilit taş, bozuk asfalt yollarda 700C x 32 lastik kullanıyorum. Daha önce 28mm kalınlıkta lastikler kullandım. 25 ve üzeri lastikler bu yollarda kişisel tecrübemle denenmiştir kullanılabiliyor. 28 ve üzeri konforlu olarak kullanılıyor.
 
Yine aynı muhabbetler dönmüş. Bilgi kirliliği ve dezenformasyon had safhada. Kullanmayın abicim yol bisikleti falan. Gidin MTB alın, şehir bisikleti de değil.
 
@Tolga Günsezer

tolga bey,,
evet tecrübe ile sabit bi durum sizinki ama herkez yapabilirmi,riskli yollar belli sert toprak zemin 700 x32 ile kurtdoğmuş çatlak zeminde denedim ama yavaş indim iniş çok dik idi ama 26 jant var iken amortisör fox iken ben aynı yoldan uçarak iniyordum şimdi bisikleti modifiye edince çatal geldi tabi..amortisör gitti,28 mm lik teker risklidir sert arazide konforlu olmaz ...
tecrübe gerektirir,evet düz toprak ağır stabilizede 28 jant cyclo cross lar emin olarak gider teker çapı 700 x32 de ise ...altları bence risklidir tecrübelide olsa insan en ufak bi hata saniye hata ile yeri öpme durumu son derece bozuk olan ağır stabilize yola dostum scott yol bisikleti ile girdi ve tekeri 28 mm lik idi ne oldu yokuş aşağı inerken virajda arka teker kaydı ve yoldan çıktı bunlar olacak tabi ....

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1010737_605072696191975_1371121857_n.jpg

evet kurtdoğmuş toprak yol çakıl taşlı bol bol,
bazı yerlerde toprak yarıkları çok derin idi ama 700 x32 ile aliminyum çatal ile gittim teker 28 jant ,idi ama asla bisikletimin eski hali gibi olmadı burada ben fox yüzlük amortisör kullandım teker 26 jant idi teker continetal offroad tekeri idi kalın dişli idi bu yolu süratle almış idim ama şimdi 700 x32 ile bunu başaramadım ...yani sürat olmadı..karşıda gördüğünüz çıkışı indim ama çok yavaş 700 x 32 ile aynı yeri tekrar aldım dönüşte o rampayı devirdim tabi sayısız rampaları..


https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/11487_605063696192875_1554409218_n.jpg

evet offroada girmeden önce,,,bisiklet karbon 10 kilo 350 gram aliminyum çatal no amortisör 28 jant ön v-break arka mekanik disk fren .teker hacmi 700 x 32
 
Geri