Murat EVGİN
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 9 Kasım 2004
- Mesaj
- 976
- Tepki
- 955
- Şehir
- İstanbul
http://www.eekle.com/img/86959459.jpg
NASA 'bir acayip' bisiklet peşinde
ABD'de Curtis DeForest adlı bir mucit tarafından icat edilen, normal bisikletten daha hızlı ve güvenli olan 'HyperBike', NASA'nın ilgisini çekti. Buluşuna HyperBike adını veren ve normal bisikletin kusurlarını ortadan kaldırmak için bu aracı tasarladığını söyleyen DeForest, HyperBike'ı kullanmayı 'kuru mekanda yüzmeye' benzetiyor.
Koltuğu bulunmayan ve sürücünün ayakta durduğu araç, kolaylıkla saatte 80 km hıza ulaşabiliyor. Aslında DeForest'ın bisikletler hakkında söyledikleri de ilginç. Atın yerine daha kontrollü vw güvenli bir araç aramanın sonucu olarak ortaya çıkan bisikletlerin tek sorunun oturma yerleri olduğunu ifade eden DeForest, Hyperbike ile bu sorunu çözdüğünü anlatıyor.
Yaklaşık 2.5 metre çapındaki 2 tekerleğin birbirinden alttan 160 cm, üstten ise 65 cm uzaklıkta durması araca farklı bir görünüm veriyor. Araçta kollar yardımıyla ilave güç de yaratılabiliyor.
Resmi Sitesi için (link)...
Bu tuhaf görünümüne karşın mükemmel bir denge yeteneğine sahip bulunan HyperBike'ın ağırlık merkezi, standart bisikletlerin tersine, sürücünün konumundan dolayı tekerleklerin ekseninin altında bulunuyor.
Ağırlık merkezi ve denge yetenekleri nedeniyle NASA'nın ilgisini çeken buluş, bilimadamlarınca yerçekiminin az olduğu ortamlarda kullanılması amacıyla geliştirilecek araçlar için iyi bir seçim olarak görülüyor.
NASA, HyperBike'ın geliştirilmesi ve yeni bir modelin üretilmesi amacıyla Uzay Teknolojileri Programı aracılığıyla mali kaynak ayırdı.
kaynak superonline
NASA 'bir acayip' bisiklet peşinde
ABD'de Curtis DeForest adlı bir mucit tarafından icat edilen, normal bisikletten daha hızlı ve güvenli olan 'HyperBike', NASA'nın ilgisini çekti. Buluşuna HyperBike adını veren ve normal bisikletin kusurlarını ortadan kaldırmak için bu aracı tasarladığını söyleyen DeForest, HyperBike'ı kullanmayı 'kuru mekanda yüzmeye' benzetiyor.
Koltuğu bulunmayan ve sürücünün ayakta durduğu araç, kolaylıkla saatte 80 km hıza ulaşabiliyor. Aslında DeForest'ın bisikletler hakkında söyledikleri de ilginç. Atın yerine daha kontrollü vw güvenli bir araç aramanın sonucu olarak ortaya çıkan bisikletlerin tek sorunun oturma yerleri olduğunu ifade eden DeForest, Hyperbike ile bu sorunu çözdüğünü anlatıyor.
Yaklaşık 2.5 metre çapındaki 2 tekerleğin birbirinden alttan 160 cm, üstten ise 65 cm uzaklıkta durması araca farklı bir görünüm veriyor. Araçta kollar yardımıyla ilave güç de yaratılabiliyor.
Resmi Sitesi için (link)...
Bu tuhaf görünümüne karşın mükemmel bir denge yeteneğine sahip bulunan HyperBike'ın ağırlık merkezi, standart bisikletlerin tersine, sürücünün konumundan dolayı tekerleklerin ekseninin altında bulunuyor.
Ağırlık merkezi ve denge yetenekleri nedeniyle NASA'nın ilgisini çeken buluş, bilimadamlarınca yerçekiminin az olduğu ortamlarda kullanılması amacıyla geliştirilecek araçlar için iyi bir seçim olarak görülüyor.
NASA, HyperBike'ın geliştirilmesi ve yeni bir modelin üretilmesi amacıyla Uzay Teknolojileri Programı aracılığıyla mali kaynak ayırdı.
kaynak superonline