Mehmet Altuğ
surrender.to.music
- Kayıt
- 10 Ağustos 2008
- Mesaj
- 2.055
- Tepki
- 7.390
- Şehir
- Eskişehir
- Bisiklet
- Scott
Merhaba arkadaşlar,
Daha çok şehir içinde ve asfaltta kullandığım dağ bisikletimin üzerinde Bontrager Team Issue XR0 26/2.10 lastikler vardı. 3 gün önce bu lastikleri, Schwalbe Marathon Supreme 26/1.60 lastikler ile değiştirdim. Lastikte patlak koruma olarak Schwalbe'in HD Ceramic Guard olarak adlandırdığı, yapı olarak Kevlar'a benzeyen ancak Kevlar'dan 5 kat daha dayanıklı ve hafif olan Vectran adındaki bir polimer lif kullanılıyor. Lastik 440 gr.'lık ağırlığını Vectran'a borçlu; zira X birim Kevlar'ın sağladığı koruma X/5 birim Vectran ile sağlanabiliyor. Vectran üzerinde yaptığım araştırmalarda, bu maddenin NASA tarafından Mars'a gönderilen keşif araçlarının, Mars yüzeyine iniş sırasında şişerek aracın etrafını saran hava yastıklarında ve astronot giysilerinde de kullanıldığını öğrendim. İnsanın sürdüğü bisiklette uzay teknolojilerinin de kullanıldığını bilmesi güzel bir şey
Dış lastikleri değiştirince iç lastikleri de değiştirmek zorunda kaldım zira eski iç lastiklerim 1.75-2.10 aralığındaki lastikler içindi. İç lastik olarak da Schwalbe SV14 Extra Light iç lastiklerini tercih ettim. Bu iç lastik 130 gr. ağırlığında ve 1.50/2.35 ölçü aralığında kullanılabiliyor.
Dış ve iç lastik değişimlerini kendim yaptım. Eskiden bu tür işler için bisikletçinin yolunu tutardık ancak böylesi daha zevkli, daha öğretici ve daha ekonomik oluyor Bisiklet mekaniğine ilgi duymaya yeni yeni başladım ve vitesler, frenler, lastikler derken her geçen gün yeni yeni şeyler öğreniyorum. Forumda deneyimlerini ve yeri geldiği zaman fiili yardımlarını esirgemeyen herkese yeri gelmişken tekrar teşekkür ederim.
Lastikleri Marathon Supreme'lerle değiştirdiğimden beri yaklaşık 50 km. yol yaptım. Çoğunlukla asfalt olmak üzere parke taşı zemin, mıcırlı zemin ve toprak zeminde de sürdüm bisikletimi. İlk farkettiğim şey, Bontrager lastiklerimle asfalta çıktığımda duyduğum o "vın.. vın..." sesinin kesilmesi oldu. Bisiklet neredeyse tamamen sessizleşti diyebilirim. Ayrıca aynı güzergahta, aynı tempoda sürdüğümde Bontrager lastiklerime kıyasla ortalama hızımda artış ve ivmelenmede kolaylık/artış gözlemledim. Pek tabii ki bozuk zeminde sürüş Bontrager'ler kadar konforlu değil, ayrıca yoldaki kasis, çukur, tümsek ve mazgallara da eskisinden daha fazla dikkat etmek gerekiyor. Bunların dışında, asfalt zeminde kullanıldığında sürüş performansını epey yükselttiğini ve harcanan eforu azalttığını söyleyebilirim. Lastiklerin yol tutuşu da iyi seviyede; sert dönüşlerde bisiklet asla sözünüzden çıkmıyor ve yol hakimiyetinizi kaybetmiyorsunuz.
Bisikleti ıslak zeminde deneme imkanım olmadı haliyle; toprak ve bozuk zeminlerde de yeterince kullanamadım. Önümüzdeki günlerde boş zaman bulursam, daha çok bu tür zeminlerde lastiklerin performansını sınamak istiyorum. Ancak yine genel kullanım asfalt zeminde olacak. Bu konuya ara ara, lastikleri kullandıkça (100, 250, 500 km. gibi aralıklarla) güncellemeler yapacağım. Amacım hem lastiklerin vaadettiği patlak korumasının yeteneklerini sınamak, hem de Türkiye'de tahminimce pek fazla satılmayan Marathon Supreme serisiyle ilgili kısa da olsa yazılı bir kaynak oluşturmak.
Dış ve iç lastiklerin maliyeti konusuna da değinmek gerekirse, dış lastiklerin tanesi 150 TL'ye, iç lastiklerin tanesi ise 35 TL'ye maloldu bana. Yani toplamda 360 TL'lik bir harcama kalemi söz konusu. Dış ve iç lastikler yurtiçinden sıfır olarak temin edildi.
En yakın zamanda tekrar görüşmek dileğiyle
Daha çok şehir içinde ve asfaltta kullandığım dağ bisikletimin üzerinde Bontrager Team Issue XR0 26/2.10 lastikler vardı. 3 gün önce bu lastikleri, Schwalbe Marathon Supreme 26/1.60 lastikler ile değiştirdim. Lastikte patlak koruma olarak Schwalbe'in HD Ceramic Guard olarak adlandırdığı, yapı olarak Kevlar'a benzeyen ancak Kevlar'dan 5 kat daha dayanıklı ve hafif olan Vectran adındaki bir polimer lif kullanılıyor. Lastik 440 gr.'lık ağırlığını Vectran'a borçlu; zira X birim Kevlar'ın sağladığı koruma X/5 birim Vectran ile sağlanabiliyor. Vectran üzerinde yaptığım araştırmalarda, bu maddenin NASA tarafından Mars'a gönderilen keşif araçlarının, Mars yüzeyine iniş sırasında şişerek aracın etrafını saran hava yastıklarında ve astronot giysilerinde de kullanıldığını öğrendim. İnsanın sürdüğü bisiklette uzay teknolojilerinin de kullanıldığını bilmesi güzel bir şey
Dış lastikleri değiştirince iç lastikleri de değiştirmek zorunda kaldım zira eski iç lastiklerim 1.75-2.10 aralığındaki lastikler içindi. İç lastik olarak da Schwalbe SV14 Extra Light iç lastiklerini tercih ettim. Bu iç lastik 130 gr. ağırlığında ve 1.50/2.35 ölçü aralığında kullanılabiliyor.
Dış ve iç lastik değişimlerini kendim yaptım. Eskiden bu tür işler için bisikletçinin yolunu tutardık ancak böylesi daha zevkli, daha öğretici ve daha ekonomik oluyor Bisiklet mekaniğine ilgi duymaya yeni yeni başladım ve vitesler, frenler, lastikler derken her geçen gün yeni yeni şeyler öğreniyorum. Forumda deneyimlerini ve yeri geldiği zaman fiili yardımlarını esirgemeyen herkese yeri gelmişken tekrar teşekkür ederim.
Lastikleri Marathon Supreme'lerle değiştirdiğimden beri yaklaşık 50 km. yol yaptım. Çoğunlukla asfalt olmak üzere parke taşı zemin, mıcırlı zemin ve toprak zeminde de sürdüm bisikletimi. İlk farkettiğim şey, Bontrager lastiklerimle asfalta çıktığımda duyduğum o "vın.. vın..." sesinin kesilmesi oldu. Bisiklet neredeyse tamamen sessizleşti diyebilirim. Ayrıca aynı güzergahta, aynı tempoda sürdüğümde Bontrager lastiklerime kıyasla ortalama hızımda artış ve ivmelenmede kolaylık/artış gözlemledim. Pek tabii ki bozuk zeminde sürüş Bontrager'ler kadar konforlu değil, ayrıca yoldaki kasis, çukur, tümsek ve mazgallara da eskisinden daha fazla dikkat etmek gerekiyor. Bunların dışında, asfalt zeminde kullanıldığında sürüş performansını epey yükselttiğini ve harcanan eforu azalttığını söyleyebilirim. Lastiklerin yol tutuşu da iyi seviyede; sert dönüşlerde bisiklet asla sözünüzden çıkmıyor ve yol hakimiyetinizi kaybetmiyorsunuz.
Bisikleti ıslak zeminde deneme imkanım olmadı haliyle; toprak ve bozuk zeminlerde de yeterince kullanamadım. Önümüzdeki günlerde boş zaman bulursam, daha çok bu tür zeminlerde lastiklerin performansını sınamak istiyorum. Ancak yine genel kullanım asfalt zeminde olacak. Bu konuya ara ara, lastikleri kullandıkça (100, 250, 500 km. gibi aralıklarla) güncellemeler yapacağım. Amacım hem lastiklerin vaadettiği patlak korumasının yeteneklerini sınamak, hem de Türkiye'de tahminimce pek fazla satılmayan Marathon Supreme serisiyle ilgili kısa da olsa yazılı bir kaynak oluşturmak.
Dış ve iç lastiklerin maliyeti konusuna da değinmek gerekirse, dış lastiklerin tanesi 150 TL'ye, iç lastiklerin tanesi ise 35 TL'ye maloldu bana. Yani toplamda 360 TL'lik bir harcama kalemi söz konusu. Dış ve iç lastikler yurtiçinden sıfır olarak temin edildi.
En yakın zamanda tekrar görüşmek dileğiyle