Scudo Sports

mtb mi? yol mu? fazla teknik gerektirir...

hangisinin teknik zorluk derecesi daha fazladır?


  • Toplam katılım
    62
@AYTEKİN ERZAN

Vealeykümselam, hamdoldun iyiyim, umarım sizde iyisinizdir.
Bugünde hava güzelmiş, bakalım yarın ne olur, umarım en kısa zamanda birlikte pedallarız.
 
Scudo
Galiba viraj hususu yanlış yerlere gitmiş , şehir efsaneleri falan karışmış ortalık.

Şimdi en keskin viraj için düşünelim, 170 derecelik asfalt kalitesi orta şeker,Türkiye'deyiz unutmayın!
Yol bisikletli, bu durumda virajın sonunu görmek için çok daha fazla çaba sarfeder ve bu arada yol kalitesini de gözden geçirir. Ama dağ bisikletli ne yapar, istediği mümkün olan en yüksek hızla viraja çok daha rahat girer ve savrulmadan da çıkar çünkü lastikleri geniş olduğundan en iyi tutunmayla virajda daha iyi yatar ve daha az sorunla virajdan çıkar. Ben ustalığı daha karıştırmıyorum dikkat edin.
 
Kastım sürücüsünün ustalığı değil benim, merak etmeyin ben çok uzun yıllardır MTB de yapıyorum. Ama bunun yanında yol tecrübemde var tabi. Yol bisikleti yapısı yani kadro açıları, ağırlık dağılımı, yüksek basınçlı lastikleri, ağırlık merkezinin düşüklüğü ve daha pek çok özelliği ile her şartta asfalt üstünde MTB ye karşı avantajlıdır. Tersi düşünce aynen söylediğim gibi hurafe. Siz bir lastikte zeminle temas ettiği yüzey alanına ne kadar yüksek basınç uygulayabilirseniz lastiğin tutuşu o oranda artacaktır. Buna birde yukarıdaki diğer parametleri eklerseniz hurafenin cevabına rahatça ulaşabilirsiniz. Asfalt kalitesinin çok bozuk olduğu yerler için bişey söyleyemem çünki bu bozuk diye kabul ettiğimiz hayali noktanın ne kadar bozuk olduğu ile alakalı.
 
@bicylerace

yol bisikletini hiçbir koşulda asfalt bir yolda mtb ile ne hızlanmasını ne de viraj kabiliyetini kıyaslamayalım; yol bisikleti üstündür!!!
en bariz örneği büyük turları izlerken dikkatinizi çekmedimi hiç? inişte adamların arkasından motorlar yatamıyor virajlara! o kadar hızlılar yani.. kaldı ki bir mtb ile o hızları görmek dahi ne denli zor kullananlar iyi bilir..
ama iş durmaya gelince kesinlikle mtb. zaten yol bisikletinde frenler durmaktan çok sadece yavaşlama için kullanılıyor
 
Yol bisikletinin viraj performansını Fransa turlarından birini izlerseniz göreceksiniz. Mesela MTB'nin gidon yapısı nedeniyle bile viraj kabiliyenin yol bisikletine göre yüksek olmadığını söyleyebiliriz. Bu arada bende hem MTB hem yol bisikleti kullananlardanım, böylece karşılaştırma yapabilmemizde kolaylaşıyor.
 
@bicylerace

yol bisikletini hiçbir koşulda asfalt bir yolda mtb ile ne hızlanmasını ne de viraj kabiliyetini kıyaslamayalım; yol bisikleti üstündür!!!
en bariz örneği büyük turları izlerken dikkatinizi çekmedimi hiç? inişte adamların arkasından motorlar yatamıyor virajlara! o kadar hızlılar yani.. kaldı ki bir mtb ile o hızları görmek dahi ne denli zor kullananlar iyi bilir..
ama iş durmaya gelince kesinlikle mtb. zaten yol bisikletinde frenler durmaktan çok yavaşlamak için kullanılıyor..
 
@AYTEKİN ERZAN

kıyaslamak öğrenmemize yaradı bir amaç değil araç olarak, bilenler bildiklerini kendine saklasın görüşüne katılmıyorum; tüm yanıtlar benim bilgilenme gereksinimimi gidermeye devam ediyor ve karşılığı ödenemeyecek değerde.Tüm Teknik fikir beyan eden arkadaşlarıma sonsuz şükran.
 
@s.usta

İstersen 1000 kere aynı mesajı kopyala buraya...,benim açıklamam üzerine konuş,virajda savurur o kadar başka birşey söylemiyorum. Önce kalite.
 
Ke$ke her ikisi de secenegi de olsaydi...Anneni mi yoksa babani mi daha cok seviyorsun gibi olmu$...
 
türkiye yollarında bence kesinlikle yol, çünkü ; türkiyenin bozuk tümsekli yollarında giderken şehirler arası yada köyler arası her yer yama dolu tümsek dolu virajda mtblerle kapışıyorum grubun ortasında tek yol bisikleti olarak geneldde virajda geri kalıyorum. İlk olarak frene erkenden basmam gerekiyo yol tümsekli ise yol tutuşu ve fren kalitesi yok oluyor neredeyse zaten ve bazen ideal çizgiyi kaçırıp viraj çıkışında bile doğru düzgün hızlanamıyorum. Yanımdan mtbler son anda frene bi basıyor onlarda o kadar kayıp olmuyor daha iyi dönüyorlar. Ben hala yoldaki tümseklerle denge kurmaya çalışıyorum o arada ve bir kaç saniye kaybediyorum bazen demin dediğim gibi virajı kaçırıp yoldan çıkma tehlikesiyle karşılaşıyorum.


Ve yolda viraj dönerken ( ülkemizin tümsekli yamalı yollarında ) yoldan her an bir şey çıkabilir diye korkarak dönüyorsun
 
bence mtb daha fazla teknik gerektirir çünkü mtbde her zmn ters giden bişeyler olabilir ve mtb yaparken düşersen daha çok canın yanar
 
Bence iş kullanıcıda biter dikkatli,uyanık ve kurallara riayet eden bir kullanıcı her zaman daha önemlidir.sonuçda mtb,rb,ck,hepsi bisiklet
 
@yiğithan kemaneci
mtb de düşmenin daha can yakıcı olduğunu nereden çıkardınız 30-40 km/s ile taşlık arazide giden bisikletten düşmek mi daha can yakar yoksa 80-90 km/s lerde asfalttan inen bir yol bisikletinden düşüp sürüklenmek mi ?
 
Geri