Yol bisikletinin viraj alma hızının MTB'ye göre yavaş olduğu kişiden kişiye değişir. Eğer binici profesyonel ise viraj performansıda MTB kadar iyidir. İlle de lastik ince diye kayacak diye bir şey yoktur, bu sadece binen kişinin tedirginliği ile orantılıdır.
Mesela şu bile bisikletin viraj alma performansını etkiler; Ayna kol sağda olduğundan bisikletinizi sağa yatırırken sadece kolunuz ve birazda vücudunuz ile yatarsınız, sola dönerken ise diz ve biraz vücut yardımıyla dönersiniz.
90'la bir aracın rüzgarında gitmek ve fren yapıp virajdan çıkarken de hızlanmak ise yol bisikletine göre değildir. Çünkü frenleri V frenler kadar bile tepki vermez, eğer tepkisi biraz artarsa lastikler kayar ve dengede kalmazsınız. Ama araç ile hızınızı sabitler mesafeyi biraz uzun tutarsanız ve viraja girmeden MTB'ye göre biraz daha önce frenlemeye başlarsanız, bisikleti yatırmayı iyi becerirseniz (bu durmda zaten MTB kadar yavaşlamanıza gerek kalmaz) viraj bitiminde hızlanmak için sprint yaparsanız bu size hız kazandıracaktır. Ama yol bisikletinde öyle MTB'deki gibi hızlanayım derseniz 20 km bile dayanmanız zordur. Yol bisikletlerinde 100 ve üstü km'lerde yarışlar düzenlendiğinden, tempo denilen olayı gerçekleştirmeniz ani spritnlerden daha fazla yarar sağlayacaktır. Mesela önde bir grup var ve yetişmek istiyorsunuz, sprinte kalkarsanız ve yarışın bitimine çok varsa yetişip geçtiğiniz grup sizi yine geçecektir. Bunu yerine ortalamanızı 1-2 km artırırsanız, öndeki gruba, 3-4 km artırırsanız onun önündeki gruba rahatça yetişirsiniz, bu olay MTB'ye göre çok uzun zaman alır ama sonuç verir.