Scudo Sports

MTB de vites kullanımı

Bu çaprazlığa da bir çözüm bulacağım ben yakında dur bakalım hele bir maddiyatı düzeltelim 21 vitesin hepsini kullandıracam siteye var bi proje kafamda :D :D :D
 
Scudo
@Gazel Girgin

Benim hatam :) 1161D yazıcaktım 1162D yazmısım kusura bakmayın :D
 
Önemli bir bilgi vermek istiyorum.
Vitesı değiştirdiğiniz sırada asla pedal çevirmeyin. Bisikleti akışına bırakarak vitesi attırın. Ardından pedal çevirmeye başlayın. Eğer vites değişiminde bu yöntemi uygulamazsanız, zamanla kadro kulağı yamulacak ve kırılacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat nedim
@Kenan Çeliktaş

Pedal çevirmeden vites nasıl değişecek?
 
Pedal çevirmeyin derken arkadaş bence şunu kastetmiş , yani vites değiştirirken bisiklete ivme kazandıracak şekilde pedala asılırsanız bu çekiş sisteminiz için iyi olamayabilir.Vites değiştirirken pedalı boşa dönecek bir tempoyla çevirmekte fayda var bence.
 
Güzel konu... Eğitici... Teşekkürler...
 
@Tuncay Üner
Cemal'de açıklamış gerçi ama iyice açmak gerekirse yapılması gereken şu;
Örneğin diyelim ki vites dizilimi 2x4 iken 8 km hızla gidiliyor ve vites 2x6 ya yükseltilmek isteniyor. Vites değiştirmeden önce pedal çevirmeyi bırakın. Bisikletin kendi hızında gitmesini sağlayın ( Aynı şey olmasada, araçlarda vitesi boşa almak gibi düşünün). Bisiklet kendi hızıyla giderken vitesleri 2x6 konumuna getirin ve ardından tekrar pedal çevirmeye başlayın. Eğer bu yöntem uygulanırsa, kadro kulağı gibi illet bir parçanın kırılmasını engelleyebilirsiniz. Aksi takdirde pedal çevirirken aynı anda vites de değiştirilirse, kadro kulağı zamanla deforme olacaktır.
 
@Kenan Çeliktaş

Bu görüşe katılmıyorum. Yalnız az yük altında değiştirilen vites aktarma organlarının ömründen daha az götürecektir.
 
@Cengiz ADANUR

Bu vites kombinasyonlarıyla ilgili açıklamayı yapmıştım;okunmamış sanırım.Zira "1.vitesle kalkmayı denemeyin....3.vites uygun ve idealdir" ifadesi çok yanlış olmuş.Yazılalı epey olsa da yanlışın düzeltilmesi anlamında faydalı olacaktır.Şöyle ki:
bisikletimiz 24-27-ya da 30 vitesli bile olsa 1.vites en kolay pedal çevirme kombinasyonudur.Neden? Çünkü ayna dişli en küçük (1) Ruble ise en büyüktedir.Rubledeki en büyük dişli de 1. dişli olduğu için 1x1=1.vites diyoruz.

3.vites ifadesi aynada 1,rublede ise 3.dişliyi ifade eder.Yani aynakolun en küçüğü 1.Orta dişli 2. en büyüğü ise 3. vitestir.
Ya rublede durum nedir?
Rublede de en büyük dişli 1,sırasıyla dişliler küçüldükçe 2.3.4....rublede kaç dişli varsa o.

Soruya dönecek olursak,kalkış için üçlü aynakolda 2,rublede 4 oldukça uygun kombinasyonlar.1.ayna dişlisinin rubledeki 1 2.ve max 3. dişlilerle birlikte ve yokuşlarda kullanılması gerektiğini unutmayalım.
Aynı şey(24 vites yani 8 li ruble için) aynada 3 rublede 7 ve 8 in dışına çıkılmamalı.

8 li ruble için kanımca ideal olan kombinasyonlar
1X1-2-(3)
2X4-5-6
3X7-8
3 ü neden parantez içine aldım,şundan.1x1-2 de zincir konumunu korurken 1x3 te konumu koruyamıyor.Aynı şey 2X3 için de geçerli.Bu benim dikkatlice yaptığım bir gözlem.Yani 8 li rublelerde, rubledeki 3. dişli, bire çok,ikiye az geliyor gibi.9 lu rublede böyle bir sorun yok.10lu rubledeki vites kombinasyonlarında zincir konumu ideal rotasını koruyor mu bilemem.Ancak ayna çarkındaki aşınmaların çoğu bu kombinasyonlardaki uyumsuzluktan kaynaklı.
 
10 lu rublede şöyle kullanmaya çalışıyorum :

eğer yanlış bir yöntemse ,düzeltin lütfen...


aynakol / ruble

1 //// 1-2-3- (4)

2 //// (4)-5-6-(7)

3 //// (7)-8-9-10

parantez içindeki ruble dişlilerini uzun sğre kullanmamaya çalışıyorum, geçişlerimi yumuşatması için kısa vadeli kullanımlar oluyor genelde.

ayrıca vites kollarım sram x7 trigger , 10 lu sistem uyumlu. ancak vites göstergesi olmadığından bazen rublenin hangi dişlide olduğunu unutuyorum. genelde içinden sürekli tekrarlıyorum 10,9,5,7 diye...
unuttuğum yada karıştırdığımda oluyor. biraz zor bi yöntem yani.

bu konuda fikir verecek olan varsa çok makbule geçer :)
 
Geri