Scudo Sports

Mosso Wizart 7.8 105

D. Oğuz

Daimi Üye
Kayıt
26 Mart 2014
Mesaj
269
Tepki
531
Şehir
İzmir
Herkese merhabalar. Ameliyattan sonra bisiklete ocağa kadar dönemeyeceğimi söyleyen doktor, son kontrolde iyileşmeyi görünce başlayabileceğimi söyledi. Ben de boş durur muyum? Buyrun fotoğraflar... :)

Öncelikle mavi kardeşine göre kırmızıyı daha çekici buldum ben. :)
DSC_2235.JPG
DSC_2233.JPG
DSC_2237.JPG

Teknik bilgi vermeye çok gerek yok aslında, 11'li 105 set mevcut. Kalan parçalar mossonun kendi üretimi.
Lastikler ve Gidon boğazı dışında problem göremedim. Boğaz da uzun olduğundan sorun oldu. Gidon ve sele borusu, ağırlıktan kazanmak için değiştirilebilir. Sele fizik antares çakması olmuş. O baya hoşuma gitti :D
Jantlar çok akıcı, beklemediğim kadar akıcı. 105 göbekler iyi iş çıkarıyor. Sadece Total ağırlığı fazla.

Kabloların içeriden geçmesi çok hoş bir detay.
DSC_2229.JPG DSC_2239.JPG DSC_2238.JPG

Bisiklet hakkında olumsuz olarak lastik özellikle değişmesi gerek. Gelen iç lastikler araba sibop, çöp direk :) iğne siboplu ile değiştirmek lazım. Fakat burada risk alıp lastikleri eskitene kadar kullanmayı düşünüyorum :)

Bisikletin sürüşü, yokuşta jantlar mavic aksium/fulcrum racing 7 gibi Jantlardan tek farkı ağırlık. Yokuş antrenmanları için öldürene kadar kullanabilirsiniz. Daha sonra hafif bir janta geçmeniz Size yokuşta avantaj sağlar + cepten tasarruf.

Kalipiye pedal + kot pantolon ve eldivensiz kullanmış olmama rağmen çok sevdim keretayı. Çok hızlı kaçıyor. Tek eksisi Jantlardan gelen ağırlık yokuşta çok az da olsa kendini hissettirdi. Uzun çıkışlarda lastik Değişimi ile deneyeceğim, sonucu paylaşırım.

Her türlü fikir öneri soruya açığım. Sezonu geçmesine rağmen neden böyle bir şey yaptın derseniz, mossonun karbon kalitesi bir specialized kadar olmasa da, Rijitlik konusunda gerçekten iyi. Bu fiyata alınabilecek en iyi bisikletlerden, jant, Gidon + boğazı ve sele borusu değişimi ile çok rahat 8 kilo altına inebilir. Pedallı ağırlık 8.68 olarak görünüyor. Fakat ölçüm yapmadım, fakat kilitli pedal ve lastik değişiminden sonra yapmayı düşünüyorum.

Yöneticilerden birisi konuyu yol Bisikleti başlığına taşırsa sevinirim.
 

Dosyalar

  • DSC_2232.JPG
    DSC_2232.JPG
    137,5 KB · Okunma: 73
Scudo
hayırlı olsun öncelikle. nerden aldınız ve kadro boyu kaç acaba. ben de mosso 730 tca kullanmıştım. lastikleri öldürene kadar kullanabilirsiniz 6 ay kullandım patlama vs olmadı bir süre idare eder yani. @D. Oğuz
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
@D. Oğuz

Dostum hayırlı olsun bende mavi rengini kullananlardanım
Jant ve lastikleri değiştirdim birde kilitli pedal gelince 7,90 a kadar düştü
Buradan son halini görebilirsin gerçi bu resimden sonra pedallar takıldı
Yol Bisikletlerimizin Fotoğrafları
Bence bu paraya alınabilecek en iyi karbon bisiklet

Buda pedalları değişmiş son hali ( berkenin bisikleti ile birlikte çekmiştik)
Yol Bisikletlerimizin Fotoğrafları
Sele altı çanta çıktı onun yerine btwin alet kutusu takıldı.
 
hayırlı ollsun bende 730tca tiagralı olan var şuan bende bundan sonra ona geçmeyi planlıyorum ona jant yaptınmı tadından yenmez :D Birde sen kaç cm aldın boyun kaç ?
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
@mustafa ç

Teşekkür ederim öncelikle.
İzmir Sundu Bisiklet, 54 kadro. 100 lük gidon boğazı olduğu için aero pozisyonuna rahat gelebiliyorum. :D
Boyum 182 cm. Bacağı bilemedim :)
Jant lastik ikilisini bir ıslak zeminde test etmek isterim. Lastik değişmesi gerektiğini düşündüm fakat eskit diyorsanız öyle yapalım, söz dinleyelim. :)

@Deniz A

7.90, güzel bir ağırlık. Jant değişimi olmayana kadar 8 küsürlerde kullanmaya devam edeceğim sanırım :D Jant setini de tırmanış antrenmanları için kullanmayı düşünüyorum. Ağır jant belli bir yerden sonra öyle bir duruma getiriyor ki sizi, hafife geçtiğinizde uçuyormuş hissini yaşamanız işten bile değil.
Gidon+boğaz+boru değişimi yaparsak, oradan da yarım kilo kadar ağırlık kazanabiliriz. (alüminyum olup da çok hafif olan parçalar var.)

Aslında bu kadroyu kötüleyenler var fakat şöyle düşünürsek, ritchey wcs serisi boğaz gidon ve boru+ rs81 jant seti ile 6.5-7 kilo arasına bile düşebilir. tabi ona birazcık bütçe lazım :D
Sadece kadro+grupsete para ödüyoruz, diğer parçalar gereksiz ağır.

@farukbursali

Hocam çok sağolun. Jantlar ve kadro boyu ile ilgili şeyleri yukarıda söyledim fakat jantları da öldürene kadar kullanın. Tırmanış yapın bol bol. Aksium, fulcrum racing gibi setlerle sürdüğünüz zaman farkı hemen anlarsınız. :)
 
@D. Oğuz
Bence ağırlığa pek takılmamak lazım. 2 tane suluk suluk kafesi ve içecek dediğiniz zaman zaten minimum 1,5 kg yapar:) 1 kg hafifletmek için en az (jantları kastetmiyorum bile) gidon gidon goğazı sele borusu vs 500 tl falan harcamak lazımki bence gerekli değil. Ben lastik ve jantları tamamen görseli hoşuma gitmediğinden ve kendi jantlarını satıp üzerine az bir para ekleyerek aldım.
Ayrıca kadroyu kötüleyenler niçin kötülüyor bir türlü anlamadım tabiki üst düzey kadrolar kadar performans odaklı değildir ama bu paraya daha esnemez bir karbon kadro var ise onu tavsiye etsinler bizde öğrenelim.
 
@Deniz A

O zaman eskitene kadar kullanmak en mantıklısı fakat, jant setinin hafif ve kaliteli göbekten oluşması, suluk kafesinden gelen ağırlık açığını genellikle kapatıyor. (Tırmanış için.)
Antrenman için kullanılabilecek jantlar en azından, bisiklet beli büktü biraz. Şu sıralar parça değişimi zor, bir süre stock kullanmayı düşünüyorum ben de. :)

Bir yarışa katılma durumu için parçalar gözden geçirilebilir.

D.N: gidon sargısından bahsetmeyi unuttum. Şahsen ben sevmedim. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz A
Hayırlı olsun, çok şık duruyor. Allah tüm bisiklete gönül vermiş kardeşlerimi kazadan, beladan, nazardan korusun inşaallah. (amin) Kırmızı rengi de güzelmiş, güzel bir anlatım olmuş...
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
@D. Oğuz gidon sargısının neyini beğenmedin alan bir kaç kişide daha bunu duymuştum. Ben aldığımda xcl gidon sargısı vardı üzerinde (değiştirmişler)ve gayet kullanışlı ama bende rengini pek beğenmiyorum siyah daha fazla yakışıyor gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
@sinemaperdesi

Allah hepimizi kazadan esirgesin. Çkk teşekkür ederim :)

@Deniz A

Prologo onetouch sargıdan sonra bu odun gibi geldi bana hocam, ne yalan söyleyim :)
Bisiklete gerçekten yakışıyor o konuda haklısınız. Belki de sarımı düzgün olmadığından da olabilir, tekrar saracağım :)
 
aynısını ben de kullanıyorum çok memnunum aldığım fiyat ve performansa lastiklerini bu ay değiştirmeyi düşünyorum bakalım bu arada hayırlı olsun :)
 
@zeynepbalci Umarım şu bisikleti kullanan herkesle bir gün karşılaşırım. Kazasız belasız kullanın inşallah, tekeriniz düz bassın. :)

Düzeltme: Lastikleri Islak zeminde deneme şansım oldu. Tahliye kanallarından olsa gerek, fren mesafesi iyi sayılır, tahliye kanallarından ötürü de kaydırma yapmadı.
 
Lastikleri ben de 700 km kadar kullandım. Yağmurlu ve ıslak zeminde de tecrübe şansım oldu. Yol tutuşları gayet iyi.
700 kmde de hiç patlamadılar. Tek sıkıntısı telli olduklarından ağır olmaları(370 gr civarı). Onun dışında gayet güzel lastik.
Yazlık hafif bir setin kışlığı olabilirler, ben o şekilde kullanacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
@NKurtuldu Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim, o zaman kışı geçirmek için güzel lastikler. Bunları eskitelim, yeni sezona gıcırlarla gireriz :)
 
Mavisi var bende de. Hayırlı olsun. Jantları ve lastikleri değiştirdim uçak oldu:))
 
  • Beğen
Tepkiler: D. Oğuz
@Ersin savaş Güle güle kullanın. :) Teşekkür ederim.

Ekleme: Gidonun drop açıları tek kelime ile çöp. U şeklinde değil de, V şeklinde gidiyor gidon. Bu da droptan tutarken vites-fren kolu kontrolünü engelliyor.

Ayrıca gidon genişliği omuz genişliğimden daha fazla, kısaca gidon rafa kalkacak :)

Makbul olanı: (link)
 
Kısmet olursa Triban 3 bisikletimi satınca alacağım bisiklet. Acayip yakışıklı. Bu bisiklete sahip olanlar değerini bilsinler :harika::)
 
@D. Oğuz easton ec90 slx3,
Karbonfiber, 42cm, 200 gr.
Forumdan Cevdet Bilge Bey den aldim, elinde hala mevcut tavsiye ederim.
image.jpg

Bizimkiler 320 gr bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin savaş
@NKurtuldu

Sargısını siz mi sardınız. Ağırlığı öğrendiğim iyi oldu:) Montajları bisikletçide mi yaptırdınız?
 
@Ersin savaş montaji da ben yaptim sargiyi da. Btwin alyan takimi, makas ve elektrik bandi yeterli oldu.
Hatta o gun istedigim sargiyi bulamadigimdan eski sargimi sokup yeni gidona sarmistim.image.jpg image.jpgimage.jpg
Montajdan bazi resimler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin savaş
Geri