MakRo
🤘Forever Metal🤘
- Kayıt
- 5 Temmuz 2015
- Mesaj
- 3.290
- Tepki
- 10.240
- Yaş
- 33
- Şehir
- Denizli
- İsim
- Alperen Atman
- Başlangıç
- 1998—99
- Bisiklet
- b'Twin
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Herkese iyi forumlar ve sağlıklı günler. Malumunuz çalışan kesim hariç herkes evde oturmuş durumda ve eğer kendinizi veya çevrenizi umursuyorsanız böyle yapmanız/yapmamız herkesi avantajına olan bir durum.
İş yerime sadece 500 metre gibi bir mesafede oturduğum için ve bazende şehir merkezine gitmelik bir single speed/fixed toplama niyetim vardı. Forumda gezerken @halil halil 'in attığı mosso monza single speed'i gördüm ve biraz daha gezince 58 ve 56 kadrosunun 350 liraya düştüğünü gördüm. Ertesi gün işten geldiğim sabah siparişi geçtim ve 1 gün içerisinde paket elime ulaştı. Gözüme küçük gelince yol bisikleti ile şöyle kabaca bir yan yana bakıp ölçtüm gözüme boş olunca küçük gelmiş. Proje belli cyclocross/grave/adventure/tur/macera siz her ne isim veriyorsanız. Malum bu gravel bisiklet konusu ülkemizde tam bir çıkmaz. "Bu açılarda gravel olmaz", "drop bar taktınız diye gravel olmadı" "fitness kadro en yakını" "gravelin amacı bu değil" vs. şeklinde uzuyor gidiyor ve çoğu zaman konu altında tartışmalar oluyor. Bir çok kişi corelli goat 2.0'ı bekledi hala bekliyor da, carraro dışında alternatif yok gibi duruyor. Döviz kuru uçunca hayalimdeki 1000 dolarlık bisiklet fantastik fiyatlara çıktı, ve böylece projeye ilk adımı attım.
Kafamda bir plan oluşturdum. O planda dahilinde gidiyordum, bu arada forumdan bir kaç kişinin yorumu ve fikrini almaya başladım tabi ki en başta Trek Fx 7.5 dan macera bisikleti yapma projem konusundan bildiğimiz üzere @mariokaldato Raşit abi oldu. Bu süreç boyunca kafasını çok şişirdim. Çoğu zaman gece vardiyalarımızın uymasıyla bol bol fikir alış verişi yaptık. Ve bir anda konu kadroyu boyama geldi, sonra Raşit abi öyle birisiyle tanıştırdı ki beni gece 23:30'da eve gelip ıslak zımpara yaparken buluyordum kendimi. Hatta acemilikten maşada abartıp alüminyuma indiğim yerler oldu
Kadronun boyasını forumda olmayan bir bisikletçi abim yapıyor, kendisinin işi bu bisiklet boyamak. Mtb grup set üzerine barend shifter ile başladığım projeye, i-spec kollar ile devam etmeye karar verdik. Barend için fazladan 700 vermekten kurtuldum. Facebooktan bir kişi ile anlaştım, 2x10 güzel bir deore set aldım, kadro boyada normalde cumartesi yapılacak malum sokağa çıkış yasağı ile bu haftaya kaydı.
I-spec kolları bana sevdiren içerik : (link)
Konuyu biraz daha geç açacaktım fakat fikir almak açısından biraz daha öne aldım. Bir kaç eksiğim var, bunlardan en önemlisi de tabi ki jant seti. İlk aklımda olan jant forumdaki bir arkadaşındı fiyatta uygun fakat Van'dan Manisa'ya kargo bedeli olarak 250 lira civarı para çıkınca daha yakın yerlere bakmaya karar verdim. Sonra aynı janttan Antalya'da rast geldi, biraz bir sorup araştırma ile jantın desteklediği lastik genişliğinde sıkıntı çıkabileceğini öğrendim. Şuanda kararsızım 700x38/40c mi yoksa 27.5"(650B) ile biraz daha geniş teker mi gerçi onun sığıp sığmayacağı da meçhul. (link)
Şuanda grup set ve sele borunu satın aldım, sele var. eksik olarak :
-Gidon ---> Drop bar 44cm veya üzeri.
-Gidon boğazı
-Gidon Bandı
-Fren kolları (klasik tip) ((@mariokaldato sendne alacağım))
-Fren grubu (kaliper, rotor). Aslında uygun bir kaç seçenek buldum alacağım janta göre 6 vida yada centerlock durumunu seçeceğim
-Jant Seti (önerileri bekliyorum)
27.5 : (link)
29 : (link)
-Janta bağlı olarak lastik seçimi (700 ve 650b olarak modelleri belirledim bile)
-Fren ve vites telleri
Bilgisayara atmadan telefondan sildiğim için fotoğraf kaliteleri biraz kötü whatsapp'tan indirmek zorunda kaldım. Arka bagajı biraz uydurma ile ön bagaj yaptım, bir kaç yerden maşaya da monte edersem sağlam olacaktır.


denemek için 29x2.25leri koyduğumda böyle olmuştu.


İş yerime sadece 500 metre gibi bir mesafede oturduğum için ve bazende şehir merkezine gitmelik bir single speed/fixed toplama niyetim vardı. Forumda gezerken @halil halil 'in attığı mosso monza single speed'i gördüm ve biraz daha gezince 58 ve 56 kadrosunun 350 liraya düştüğünü gördüm. Ertesi gün işten geldiğim sabah siparişi geçtim ve 1 gün içerisinde paket elime ulaştı. Gözüme küçük gelince yol bisikleti ile şöyle kabaca bir yan yana bakıp ölçtüm gözüme boş olunca küçük gelmiş. Proje belli cyclocross/grave/adventure/tur/macera siz her ne isim veriyorsanız. Malum bu gravel bisiklet konusu ülkemizde tam bir çıkmaz. "Bu açılarda gravel olmaz", "drop bar taktınız diye gravel olmadı" "fitness kadro en yakını" "gravelin amacı bu değil" vs. şeklinde uzuyor gidiyor ve çoğu zaman konu altında tartışmalar oluyor. Bir çok kişi corelli goat 2.0'ı bekledi hala bekliyor da, carraro dışında alternatif yok gibi duruyor. Döviz kuru uçunca hayalimdeki 1000 dolarlık bisiklet fantastik fiyatlara çıktı, ve böylece projeye ilk adımı attım.
Kafamda bir plan oluşturdum. O planda dahilinde gidiyordum, bu arada forumdan bir kaç kişinin yorumu ve fikrini almaya başladım tabi ki en başta Trek Fx 7.5 dan macera bisikleti yapma projem konusundan bildiğimiz üzere @mariokaldato Raşit abi oldu. Bu süreç boyunca kafasını çok şişirdim. Çoğu zaman gece vardiyalarımızın uymasıyla bol bol fikir alış verişi yaptık. Ve bir anda konu kadroyu boyama geldi, sonra Raşit abi öyle birisiyle tanıştırdı ki beni gece 23:30'da eve gelip ıslak zımpara yaparken buluyordum kendimi. Hatta acemilikten maşada abartıp alüminyuma indiğim yerler oldu
I-spec kolları bana sevdiren içerik : (link)
Konuyu biraz daha geç açacaktım fakat fikir almak açısından biraz daha öne aldım. Bir kaç eksiğim var, bunlardan en önemlisi de tabi ki jant seti. İlk aklımda olan jant forumdaki bir arkadaşındı fiyatta uygun fakat Van'dan Manisa'ya kargo bedeli olarak 250 lira civarı para çıkınca daha yakın yerlere bakmaya karar verdim. Sonra aynı janttan Antalya'da rast geldi, biraz bir sorup araştırma ile jantın desteklediği lastik genişliğinde sıkıntı çıkabileceğini öğrendim. Şuanda kararsızım 700x38/40c mi yoksa 27.5"(650B) ile biraz daha geniş teker mi gerçi onun sığıp sığmayacağı da meçhul. (link)
Şuanda grup set ve sele borunu satın aldım, sele var. eksik olarak :
-Gidon ---> Drop bar 44cm veya üzeri.
-Gidon boğazı
-Gidon Bandı
-Fren kolları (klasik tip) ((@mariokaldato sendne alacağım))
-Fren grubu (kaliper, rotor). Aslında uygun bir kaç seçenek buldum alacağım janta göre 6 vida yada centerlock durumunu seçeceğim
-Jant Seti (önerileri bekliyorum)
27.5 : (link)
29 : (link)
-Janta bağlı olarak lastik seçimi (700 ve 650b olarak modelleri belirledim bile)
-Fren ve vites telleri
Bilgisayara atmadan telefondan sildiğim için fotoğraf kaliteleri biraz kötü whatsapp'tan indirmek zorunda kaldım. Arka bagajı biraz uydurma ile ön bagaj yaptım, bir kaç yerden maşaya da monte edersem sağlam olacaktır.


denemek için 29x2.25leri koyduğumda böyle olmuştu.















