Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

O zaman bana tahminimce onerecekleriniz

Mosso Legarda 2224 LSM H
Carraro Sportive 226
Carraro SPORTIVE 325

21 viteslileri direk eleyin diye anladim..istedigim egik kadro seklinde de bu 3 model kaldi diye dusundum.listeye ekleyeceginiz baska model varsa belirtirseniz cok sevinecegim.

diger yandan baktigimda bu yazdigim 3 bisiklette satista neredeyse yok..

Evet, hepsi doğru.
Bir alternatif model daha var ama onun da bulunabileceğinden emin değilim. Resmi sitesindeki fiyatı Mosso ve Carraro'daki denklerinden yüksek: (link)
Pandeminin başında beri ürün temini çok sıkıntılı. Mosso'nun 22xx'leri de yeni yeni bayilerde görünmeye başlıyor. Başka bir konu olsa doğrudan markaya ulaşıp nereden alınabileceğini sormayı önerirdim ama yerli bisiklet markaları bu konuda hiç yardımcı olmuyor. Yerelde benzer model deneyip uygun kadro boyunu bularak internette tam model ve kadroyu bulmaya çalışmak denenebilir.
 
Scudo
cok tesekkurler.bu sizinde eklediginiz peugeot ile beraber 4 unude bulabilirsem deneyip alacagim.ozelden yazdigim modeli de gerekirse denemek istiyorum cok merak ettim nasil.
 
Merhaba arkadaşlar tiagra setli Mosso 735TCA mı yoksa Claris setli Carraro rc022 mi? Hangisini tavsiye edersiniz?
 
Merhaba arkadaşlar tiagra setli Mosso 735TCA mı yoksa Claris setli Carraro rc022 mi? Hangisini tavsiye edersiniz?

(link) > ((link) ≈ (link))
Tavsiye/karar için bütçe önemli. Claris'lilerin üstüne %50 konabiliyorsa tabii ki 735TCA.
 
Merhabalar, mosso legarda almaya niyetlendim ve buradan çok yararlandım, öncelikle cevaplar için çok teşekkürler. Bir de sorum var, 2121 ya da 2124 hidrolik fren versiyonundan alma niyetindeyim. Beni en çok düşündüren yolumun ilk 1km lik kısmı yaklaşık 9-10 derece yokuş. İnerken sorun olmaz da çıkarken 21 vitesle 24 vites çok farkeder mi sizce? 21 vitesin son dişlisi 34, 24 vitesinki 32 dişli. 21 viteste 28 den 34 e bit atlama oluyor, bunlar kafayı takmam gereken detaylar mı yoksa önemsiz mi sizce?
 
Merhabalar, mosso legarda almaya niyetlendim ve buradan çok yararlandım, öncelikle cevaplar için çok teşekkürler. Bir de sorum var, 2121 ya da 2124 hidrolik fren versiyonundan alma niyetindeyim. Beni en çok düşündüren yolumun ilk 1km lik kısmı yaklaşık 9-10 derece yokuş. İnerken sorun olmaz da çıkarken 21 vitesle 24 vites çok farkeder mi sizce? 21 vitesin son dişlisi 34, 24 vitesinki 32 dişli. 21 viteste 28 den 34 e bit atlama oluyor, bunlar kafayı takmam gereken detaylar mı yoksa önemsiz mi sizce?

Önemli detaylar. Sayılar da yazdığınızdan biraz farklı.

xx21'lerde frenler DT M500, sonrakilerde Shimano BR-MT200.

xx21'lerde (link) ruble kullanılıyor, diş sayıları 14-16-18-20-22-24-34 şeklinde. 28'den değil, 24'ten 34'e çıkılıyor. xx24'lerde ise diş sayıları 12-14-16-18-21-24-28-32.
21'lerde en küçük ruble 14 dişli olduğundan teorik maksimum hızda da dezavantaj var.

xx24'lerdeki bu 12-32 dişliyi başka hiçbir bileşeni değiştirmeden
- Altus CS-HG31-8 Acera CS-HG41-8, Alivio CS-HG51-8 (link) (11-13-15-18-21-24-28-32) ya da (link) (11-13-15-17-20-23-26-34)
- Claris (link) 11-32 (11-13-15-18-21-24-28-32) ya da 11-34 (11-13-15-18-21-24-28-34)
dişlilerle değiştirebilirsiniz ama xx21'lerdeki vidalı rubleyi göbeği değiştirip jantı tekrar ördürmeden 14-28 dışında hiçbir rubleyle değiştiremezsiniz.

xx21'lerle gelen rublede 24'ten 34'e çıkmak birden boşluğa düşmek gibi. 10 diş birden değişmesi bence kullanımını çok zorlaştırıyor. Benzer şekilde 8'li Altus, Acera ve Alivio 11-34 rublelerde de ondan daha iyi olsa da 26'dan 34'e çıkmak da biraz sıkıntılı. HG50-8'de 28'den 34'e çıkmak biraz daha iyi.

Ben 24 vitesli kombinasyonda en çok 11-32'de rahat ettim. 28'den 32'ye çıkmak 8'li dişli için yeterince yumuşak bir geçiş. 34'e ihtiyaç duyacak kadar yokuşlu bir yerde yaşamadığım için 11-32 yeterli oluyor.

Mosso, 21 vitesli modellerde ayrıca göbeklerden de kısıyor; sonraki modellerin ön, arka, orta göbekleri 21 viteslilerden daha iyi.

Bütçeniz yetiyorsa 21 vitesli Legarda'ları geçip sonrakilere bakmakta fayda var.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: popayed
Çok teşekkürler, çok aydınlatıcı oldu. Ne yazık ki izmirde 24 vites hidrolik 51 kadro hiçbir yerde yok. Sizce ikinci el alınır mı? 10 aylık az kullanıldığı söylenen bisikletler 5 bin civarında var. Sıfırı da 6 bin civarında. Sizce ikinci ele 5k vermek mantıklı mıdır?
 
Ben 1.5 yıllık garantili bisikleti 3900 e aldım sıfırı 6 bin. Ama kargoyla gelecek ondan çekindim biraz. Üzerinde 500 TL lik ekstra malzemelerde vardı... Nakitin varsa verilir taksitle alacaksan siz bilirsiniz. İzmir'de bı tane bisan trx 8500 var mesela 4800 den 4.200 e düştü favorimde ekliydi ordan gördüm bence verilir.
Çok teşekkürler, çok aydınlatıcı oldu. Ne yazık ki izmirde 24 vites hidrolik 51 kadro hiçbir yerde yok. Sizce ikinci el alınır mı? 10 aylık az kullanıldığı söylenen bisikletler 5 bin civarında var. Sıfırı da 6 bin civarında. Sizce ikinci ele 5k vermek mantıklı mıdır?
 
Çok teşekkürler, çok aydınlatıcı oldu. Ne yazık ki izmirde 24 vites hidrolik 51 kadro hiçbir yerde yok. Sizce ikinci el alınır mı? 10 aylık az kullanıldığı söylenen bisikletler 5 bin civarında var. Sıfırı da 6 bin civarında. Sizce ikinci ele 5k vermek mantıklı mıdır?

Gerçekten temizse o fiyatlara alınır.
İzmir'de nerelere baktınız? Eskiden Bostanlı Sundu'da Legarda'ların çoğu boy ve modeli olurdu. Kadrodan emin olduktan sonra internetten de alınır, hem daha ucuza gelir.
İnternetten bildiğim birkaç yere baktım, bu yılın modellerinde de geçen yılınkilerde de 21 vitesten büyük modellerin hidrolik frenlileri yok, sadece DT frenli modeller var. Bu konuda bir temin sıkıntısı olabilir ya da onlar hızla tükenmiş olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: popayed
Gerçekten temizse o fiyatlara alınır.
İzmir'de nerelere baktınız? Eskiden Bostanlı Sundu'da Legarda'ların çoğu boy ve modeli olurdu. Kadrodan emin olduktan sonra internetten de alınır, hem daha ucuza gelir.
İnternetten bildiğim birkaç yere baktım, bu yılın modellerinde de geçen yılınkilerde de 21 vitesten büyük modellerin hidrolik frenlileri yok, sadece DT frenli modeller var. Bu konuda bir temin sıkıntısı olabilir ya da onlar hızla tükenmiş olabilir.
Barış bey sizce @nrcnft ’nin söylediği modele ne dersiniz. Trx 8500 ile kıyaslarsak legarda 2124 ler nasıl sizce.
 
Barış bey sizce @nrcnft ’nin söylediği modele ne dersiniz. Trx 8500 ile kıyaslarsak legarda 2124 ler nasıl sizce.

(link) güzel bisiklet, güncel modeli (link)'nin dengi sayılır, 2124 MSM H'den daha iyi. Tabii model yılı, buna bağlı olarak konfigürasyonu ve durumu önemli. Bisan TRX modellerinin piyasadaki modelleri her zaman sitedekilerle aynı olmuyor.

Bahsedilen bisiklet sanırım bu: (link)
Fotoğrafları öyle bir çekmiş ki bisikletin konfigürasyonu anlaşılmıyor. Yazmamış da. Kendisine sorulabilir, pazarlık edenleri engellermiş ama özellik soranları engellemez herhalde. Genel hatlarıyla temiz görünüyor. 54 kadro size uyar mı bilmiyorum.

------------------------

Buradan bisikletini satmak için ilan vereceklere hatırlatma olsun:
Bisikletin fotoğrafı çekilirken öncelik drive-side'a, yani bisikletin vites setini net olarak görebileceğimiz sağ kısmına verilir, mümkün olduğunca bileşenleri net görebileceğimiz ve modellerini okuyabileceğimiz açıdan ve mesafeden çekilir. HD frenli olduğunda bir de soldan fotoğraf iyi olur. Çanta, sele kılıfı, kadro koruyucu gibi aksesuarlar detayları kapatıyorsa onlar kaldırılır, beraberinde verilecekse sonra onlarla da çekilir. Lastikler, (V frenli ise) fren gibi zamanla değiştirilmesi gereken bileşenlerin durumunu gösterecek, nispeten kolay yıpranan parçaları (elcikler, sele v.b.) yakından gösterecek fotoğraflar eklense iyi olur. Onlardan sonra hala fotoğraf hakkı kaldıysa diğer açılardan gösteren ve sanatsal fotoğraflar eklenebilir.
Fotoğraflar kadar önemli bir konu olarak bisikletin bilinen tüm özellikleri yazılır, bilinmeyenler de bulunabildiği kadarıyla araştırma yapılıp eklenir.
 
Merhabalar, mosso legarda almaya niyetlendim ve buradan çok yararlandım, öncelikle cevaplar için çok teşekkürler. Bir de sorum var, 2121 ya da 2124 hidrolik fren versiyonundan alma niyetindeyim. Beni en çok düşündüren yolumun ilk 1km lik kısmı yaklaşık 9-10 derece yokuş. İnerken sorun olmaz da çıkarken 21 vitesle 24 vites çok farkeder mi sizce? 21 vitesin son dişlisi 34, 24 vitesinki 32 dişli. 21 viteste 28 den 34 e bit atlama oluyor, bunlar kafayı takmam gereken detaylar mı yoksa önemsiz mi sizce?
%9-%10 eğim diyorsanız 1 km mesafe için ciddi efor gerekiyor. 22 veya 24 aynakol daha iyi olabilir. dağ bisikletlerinde kullanılıyor.
 
@Spartiat gerçekten çok teşekkürler, bana da temiz göründü, görmeye gideceğim ama neyine bakılır tam da bilmiyorum, sanırım üstündeki vites seti, sitelerdekiyle aynı mı, frenler tutuyor mu, pas var mı falan diye bakacağım. Sizin öneriniz var mıdır şunlara kesin bakın diyeceğiniz?

boyum 180 ve 80 cm bacak iç boyu sanırım tam gibi ama emin değilim, mosso da 51 e bakıyordum.
 
@Spartiat gerçekten çok teşekkürler, bana da temiz göründü, görmeye gideceğim ama neyine bakılır tam da bilmiyorum, sanırım üstündeki vites seti, sitelerdekiyle aynı mı, frenler tutuyor mu, pas var mı falan diye bakacağım. Sizin öneriniz var mıdır şunlara kesin bakın diyeceğiniz?

boyum 180 ve 80 cm bacak iç boyu sanırım tam gibi ama emin değilim, mosso da 51 e bakıyordum.

Boy uygun gibi, çok az büyük de olabilir. Büyükse üst borunun yüksekliği dışında sorun olmaz, onu seleden inikken tam tabanla yere basarak denemek lazım.
Lastiklere bakılabilir, havasız beklemekten çatlaklar oluşmuş mu diye. Eskiden olsa "alt tarafı lastik, değiştirilir" derdim ama artık öyle değil.
Modele göre olması gereken bileşenlerin olup olmadığına bakılabilir, olması gerekenden daha düşük bileşenler varsa duruma göre fiyat düşürmek ya da alımdan vazgeçmek yoluna gidilebilir.
Derin çizik, çatlak, kaynak, boyada rötüş olup olmadığına bakılabilir. Özellikle sticker, kadro koruyucu ve bagajın altına bakmak lazım. Çatlak ve kaynaklar alımdan vazgeçirmeli, diğerlerinin hikayesi dinlenebilir, anlayan bir yere gösterilebilir.
O anda anlamak çok zor olabilir ama belirgin eğrilik, maşada arkaya doğru kaçıklık, elcik kenarlarında sert bir düşüşün izleri olup olmadığına bakılabilir. Eğrilik durumunda alımdan vazgeçilmeli. Maşa arkaya kaçıksa alın borusu civarında da deformasyon var mı diye bakılabilir, varsa alımdan vazgeçilmeli, yoksa ciddi indirim istenmeli ya da yine vazgeçilmeli.
Vites geçişleri, göbek dönüşleri, gidon dönüşü, maşa boşluğu gibi konularda belirgin, ayarla düzeleceği şüpheli bir sorun olup olmadığına bakılabilir. Göbekler tıkırtılı ya da vuruntulu dönüyorsa masraflarını karşılayacak kadar indirim istenmeli.
Sele kılıfı sökülüp sele durumuna da bakmakta fayda var. Kişisel bir konu olduğu için nasılsa değiştirilecekse önemli değil.

Bir de
- faturası/fotokopisi varsa alın
- mümkünse ödemeyi banka üzerinden "xxxxxxxxxxx seri numaralı bisikletin satın alma bedeli" diye gönderin
- tarih ve yer bilgisini de içerecek şekilde "xxxxxxxxxx seri numaralı bisikleti Aaaaa Bbbbb'den YYYY bedelle satın aldım, ücretini havale yoluyla ödedim" gibi her iki tarafın imzaladığı bir belge düzenlemekte büyük fayda var. Fatura fotokopisi üzerine de yazılabilir.
 
(link) güzel bisiklet, güncel modeli (link)'nin dengi sayılır, 2124 MSM H'den daha iyi. Tabii model yılı, buna bağlı olarak konfigürasyonu ve durumu önemli. Bisan TRX modellerinin piyasadaki modelleri her zaman sitedekilerle aynı olmuyor.

Bahsedilen bisiklet sanırım bu: (link)
Fotoğrafları öyle bir çekmiş ki bisikletin konfigürasyonu anlaşılmıyor. Yazmamış da. Kendisine sorulabilir, pazarlık edenleri engellermiş ama özellik soranları engellemez herhalde. Genel hatlarıyla temiz görünüyor. 54 kadro size uyar mı bilmiyorum.

------------------------

Buradan bisikletini satmak için ilan vereceklere hatırlatma olsun:
Bisikletin fotoğrafı çekilirken öncelik drive-side'a, yani bisikletin vites setini net olarak görebileceğimiz sağ kısmına verilir, mümkün olduğunca bileşenleri net görebileceğimiz ve modellerini okuyabileceğimiz açıdan ve mesafeden çekilir. HD frenli olduğunda bir de soldan fotoğraf iyi olur. Çanta, sele kılıfı, kadro koruyucu gibi aksesuarlar detayları kapatıyorsa onlar kaldırılır, beraberinde verilecekse sonra onlarla da çekilir. Lastikler, (V frenli ise) fren gibi zamanla değiştirilmesi gereken bileşenlerin durumunu gösterecek, nispeten kolay yıpranan parçaları (elcikler, sele v.b.) yakından gösterecek fotoğraflar eklense iyi olur. Onlardan sonra hala fotoğraf hakkı kaldıysa diğer açılardan gösteren ve sanatsal fotoğraflar eklenebilir.
Fotoğraflar kadar önemli bir konu olarak bisikletin bilinen tüm özellikleri yazılır, bilinmeyenler de bulunabildiği kadarıyla araştırma yapılıp eklenir.

Fotoğraf ile ilgili çok doğru yazmışsınız , ilan verirken fotoğraf çekecekler dikkate almalı .

ben kötü kusurlarını ön plana çıkartıyorum extra dan. Bi bisiklet gördüm fotodan süper yeni gözüküyor kusursuz yeni kullanılmamış gibi . Yakından bir sürü kusuru var çiziği var .
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
(link) güzel bisiklet, güncel modeli (link)'nin dengi sayılır, 2124 MSM H'den daha iyi. Tabii model yılı, buna bağlı olarak konfigürasyonu ve durumu önemli. Bisan TRX modellerinin piyasadaki modelleri her zaman sitedekilerle aynı olmuyor.

Bahsedilen bisiklet sanırım bu: (link)
Fotoğrafları öyle bir çekmiş ki bisikletin konfigürasyonu anlaşılmıyor. Yazmamış da. Kendisine sorulabilir, pazarlık edenleri engellermiş ama özellik soranları engellemez herhalde. Genel hatlarıyla temiz görünüyor. 54 kadro size uyar mı bilmiyorum.

------------------------

Buradan bisikletini satmak için ilan vereceklere hatırlatma olsun:
Bisikletin fotoğrafı çekilirken öncelik drive-side'a, yani bisikletin vites setini net olarak görebileceğimiz sağ kısmına verilir, mümkün olduğunca bileşenleri net görebileceğimiz ve modellerini okuyabileceğimiz açıdan ve mesafeden çekilir. HD frenli olduğunda bir de soldan fotoğraf iyi olur. Çanta, sele kılıfı, kadro koruyucu gibi aksesuarlar detayları kapatıyorsa onlar kaldırılır, beraberinde verilecekse sonra onlarla da çekilir. Lastikler, (V frenli ise) fren gibi zamanla değiştirilmesi gereken bileşenlerin durumunu gösterecek, nispeten kolay yıpranan parçaları (elcikler, sele v.b.) yakından gösterecek fotoğraflar eklense iyi olur. Onlardan sonra hala fotoğraf hakkı kaldıysa diğer açılardan gösteren ve sanatsal fotoğraflar eklenebilir.
Fotoğraflar kadar önemli bir konu olarak bisikletin bilinen tüm özellikleri yazılır, bilinmeyenler de bulunabildiği kadarıyla araştırma yapılıp eklenir.
Evet hocam bu. Bende son ne olur diye sormuştum az bı fiyat düşmüştü. Daha sonra 500 TL birden indirim yapmış. İlanı ilk açarken pazarlık yok filan diyorlar ama arayıp sormayan olunca mecbur iniyorlar. Yani ben bisiklet almadan önce bu fiyat olsaydı ben gider bunu bir inceledim yada dediğiniz gibi detaylı foto isterdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: popayed
Evet hocam bu. Bende son ne olur diye sormuştum az bı fiyat düşmüştü. Daha sonra 500 TL birden indirim yapmış. İlanı ilk açarken pazarlık yok filan diyorlar ama arayıp sormayan olunca mecbur iniyorlar. Yani ben bisiklet almadan önce bu fiyat olsaydı ben gider bunu bir inceledim yada dediğiniz gibi detaylı foto isterdim.
Hocam ben aldım o bisikleti, gayet temiz bir bisiklet bir tek arka tekerden arada gelen bir ses var. Satan arkadaş da en baştan söyledi zaten sıkıntısını, fiyatına göre uygun gördüğümden satın aldım. Eve gelince incelerken arka tekerdeki sesin bir tek üzerinde biri varken, yani sürerken çıktığını farkettim, bir de jantlardan biri ters örülmüştü. altta resmi var. alttan gelmesi gereken teli üstten alıp geçirmişler. tempImage8rqKiW.pngOndan olabilme ihtimali çok yüksek gibi. elimle üstüste binen o iki jantı hareket ettirince üzerindeykenki ses benzer bir ses geliyor. Maalesef başlık açamadığım için buradan sormuş olayım, çok deneyimli insanlar var, sesin jant telinden kaynaklı olma ihtimali nedir? ya da ters örülmüş ve üstüste gelmiş bu jant telinden kaynaklı bir ses gelmesi muhtemel midir? bir de komple söküp, o tek teli içten tekrardan yerine koymam mümkün müdür? elim yatkındır bu işlere.
 
herkese selamlar, Daha önce gezi amaçlı kullandığım bisikletim eskidi ve yenisini almak istiyorum. Bir üst seviyeye çıkıp işi hobiye dönüştürmek isterim. Bu yönde araştırmalarımı yaptım ve 2 model arasında kaldım. Arada kalmamın sebebi fiyat performans. Hem kalitesiz bir donanım istemiyorum hem de belki de yeniden alevlenen bu sevdamın beni gereksiz pahalı donanımlarla soğutmasını istemiyorum. Sizlere bahsedeceğim Marka ve modellerden biri Mosso Legarda 2224 msm-h (6-7k) diğeri ise Giant roam 2 (12-13 k) İki bisikletin de ekipmanı sağlam. Biri 24 diğeri 18 vites. Bu yeni nesil düşük viteslerde büyük dişli kullanılarak performans eşitlenmeye çalışılmış. Kullanamadığım için maalesef arada kaldım. Tecrübelerinizin yardımcı olacağını düşündüm. Ve mosso da karar kılarsam 27 vitese geçmemi önerir misiniz 1k farkla. teşekkür ederim, herkese keyifli sürüşler.
 
herkese selamlar, Daha önce gezi amaçlı kullandığım bisikletim eskidi ve yenisini almak istiyorum. Bir üst seviyeye çıkıp işi hobiye dönüştürmek isterim. Bu yönde araştırmalarımı yaptım ve 2 model arasında kaldım. Arada kalmamın sebebi fiyat performans. Hem kalitesiz bir donanım istemiyorum hem de belki de yeniden alevlenen bu sevdamın beni gereksiz pahalı donanımlarla soğutmasını istemiyorum. Sizlere bahsedeceğim Marka ve modellerden biri Mosso Legarda 2224 msm-h (6-7k) diğeri ise Giant roam 2 (12-13 k) İki bisikletin de ekipmanı sağlam. Biri 24 diğeri 18 vites. Bu yeni nesil düşük viteslerde büyük dişli kullanılarak performans eşitlenmeye çalışılmış. Kullanamadığım için maalesef arada kaldım. Tecrübelerinizin yardımcı olacağını düşündüm. Ve mosso da karar kılarsam 27 vitese geçmemi önerir misiniz 1k farkla. teşekkür ederim, herkese keyifli sürüşler.

ön-arka attırıcılar 2227'de yeni Altus (M371/370), 2224'te eski Altus (M310)
aynakol 2227'de yeni Acera (T3010 - 48-36-26 - 175mm kol), 2224'te Tourney (TY301 - 48-38-28 - 170 mm kol)
maşa 2227'de gidondan kilitli, 2224'te maşadan
orta göbek 2227'de (link), 2224'te (link)
ruble 2227'de HG200-9 11-34, 2224'te HG200-8 11-32
zincir 2227'de YBN, 2224'te KMC
2227 13.70 kg, 2224 14.90 kg.

Bileşen/ağırlık/vites farklarına bakınca bence 1K makul, hatta iyi bir fiyat farkı.

Giant Roam 2'nin ekipmanı çok da sağlam değil; ortalama, hatta fiyatına göre oldukça düşük sayılır ama o bir Giant, parayı bileşenlerine vermiyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: bf5
Geri