Scudo Sports

Mosso başkası için üretip satamadığı kadroları Mosso olarak mı satıyor?

@Edip Dinçer

Bencede kötü değil aksine iyi birşey. Kayseri'de bir firma dünya markalarının kot pantolon üretimini yapıyor ve ihraç fazlası malları çok ücra biryerde satıyor. Arada bir uğrarım beden bulursam kaçırmam :)
 
Scudo
@Mustang64 Gerek Bianchi, gerekse Carraro'nun, yurtdışı modelleriyle burada satılanların pek alakası yok. Tamamen isim hakkı alınmış modeller. Kesinlikle İtalyan Bianchi sPa ile alakası yok.

<<1997 yılında, Bianchi Bisiklet Sanayi ve Ticaret A.Ş. , % 100 Türk sermayeli bir şirket olarak “Bianchi”nin Türkiye sınırları içerisindeki üretim lisansını alır ve efsane bir markanın pazar gücünü, kaynaklarını ve bilgi ağını, ulusal bir markanın gücüyle birleştirir. Bir yandan ürün yelpazesini zenginleştirmeye devam ederken, bir yandan da uluslararası arenada rekabet edebilmek için pazar faaliyetlerini sürdürür.>>
(accell bisiklet'în web sitesinden)

Zaten Bianchi'nin yurtdışı web sitesine girerseniz, sittin tane ülke görürsünüz, sadece Türkiye yoktur. İtalyan Bianchi, İsveçli Grimaldi Industri AB'nin sahip olduğu Cycleurope Grubun içinde.


Kadro meselesi zaten apayrı bir konu. Türkiye'de üretim yapan herkesin kadrosu Tayvan'dan geliyor, aslında dünyada üretim yapan neredeyse herkesin kadrosu Tayvan'dan geliyor.. Tayvan'dan geliyor olması, markayı İtalyan Bianchi yapmıyor.


edit: Yahu ayrıca ben anlamıyorum Accell Bisiklet, neden İtalyan Bianchi'nin görsellerini kullanır ama sattığı modellerin alakası yoktur.

Örneğin İtalyan Bianchi'nin C-Sport 2 modeli.
(link)

Bu model Türkiye'de tabiatıyla yok, ancak Bianchi Türkiye satmadığı halde Şehir Bisikletleri sekmesi altında bu modelin resmini kullanmakta beis görmüyor.

(link)

Biri de demiyor ki arkadaş bu nasıl iş?

Benim gözümde Bianchi Türkiye, sadece Bianchi'nin adını kullanarak bisiklet pazarlayan, Tayvan'dan kadro getirtip toplayan bir şirket.
 
@Mustang64

Yurt dışında olunca ne oluyor onu anlamadım? Hiç merak etmeyin, ABD'nden Endonezya'sına kadar envai çeşit ülkede bisiklet gördüm, anlatmanıza gerek yok.

Ben zaten sizin aksiniz birşey iddia etmiyorum, dünyadaki tüm üreticiler zaten kadrolarının büyük çoğunluğunu Tayvan'dan alıyorlar, zira Tayvan dünyanın en büyük kadro üreticisi.

Tüm markalar bu ithal ettikleri kadroların üstüne istenen desen ve boya atılıp (ki bazılarında ona bile gerek yok, hazır yapılmış gelir) komponentler montajlayıp piyasaya sürüyor. Çocuk bisikleti falan değil, tüm bisikletler için bu böyle.

OEM Kadro üreticisi siz nasıl isterseniz o şekilde yapar bu kadroyu. Bir çoğu da dünyanın hemen her tarafındaki acayip acayip markalara aynı jenerik kadroyu sunarlar. Böylece arge'ye, tasarıma vb.ye gerek kalmaz.

Bianchi bölge müdürü eniştenize sorun bakalım, Bianchi.it sitesinde neden Türkiye çıkmıyor, ve o sitedeki modellerle (onlar da büyük oranda Tayvan'dan geliyor) Bianchi türkiye sitesindekilerin alakası yok?
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Bianchi de yönetici ekibinden tanıdığım bir arkadaşım var sanırım yanlış hatırlamıyorsam bianchi manisada ithal ettiği markalar ital edildiği ilkeler de üretiliyor bence bu sohbetler aşık atismasina dönmemeli bisiklet isi kıyafet gibi ben bu mosso yu alana kadar 50 tane bisiklet denedim bu sanki benim için yapılmış gibiydi
 
@Tarikİzmir35 Yanlış anlaşılmasın, Accell Bisiklet'i veya üretimini burada kötülemiyorum. Sonuçta Manisa fabrikası, yanlış hatırlamıyorsam toplam 40bin m2 alanıyla Avrupa'nın sayılı bisiklet montaj tesislerinden birisi. Ama Manisa'da üretilen Bianchi ile Avrupa'da üretilen satılan Bianchi aynı değil.

Bunun dışında en güzel, en iyi bisiklet emin olun üstünde en rahat ettiğiniz, aidiyet hissettiğiniz bisiklettir. İsterse Pinokyo marka olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tarikİzmir35
@Mert E.
Sizin şu dediğiniz millet anlamıyor nedense.Işin gerçeği şu.Accell'in sattığı markalar'ın hiçbiri yurtdışıyla alakali değil lapierre hariç.Ben bu yüzden lapierre aldım zaten.Aynı modelleri birebir kendi sitelerinde de görebiliyorsunuz.Ancak bianchi ya da carraro gibi markaların yurtdışı ile kesinlikle bir bağı yok.
 
@Mustang64
Ben burada yapılıyorlar demedim bu 1.Daha çok biliyorum demedim bu 2.Ben yurtdışı ile bağlantıları yok dedim.
 
@Mustang64

Oncelikle ben sizin kardesiniz degilim. Ben size nasil hitap ediyorsam, sizden de ayni ozeni bekliyorum.

Ikincisi, hic alakasi olmadigi halde "yurtdisinda yasiyorum, size anlatamam" gibi bir argumani one surup daha iyi bildigini ima eden ben degilim, sizsiniz. Zaten konunun da yurtdisinda olmakla ilgisi de yok, bunu da belirtmistim.

En iyisini ben bilirim gibi bir iddiam zaten yok ama gorunen o ki sizin de bisiklet uretiminin ne oldugu konusunda pek bilginiz yok. Israrla cocuk bisikletleri, ki bir cogu celiktir, orada uretiliyor diyorsunuz. Bisiklet uretiminden kasit nedir? Kadronun orada uretilmesi mi?

Yoksa bisiklet uretimi, secilmis bir geometri ve sekildeki kadroyu, bir cogu Tayvan ve Cin'de bulunan aluminyum kadro ureticilerinden alip, uretim yerinde gerekiyors boya ve tasarim islemlerini yapip, gerekli komponentleri montajlayip piyasaya surmek midir? Ilkini ve ikincisini birden yapan firma sayisi zaten cok fazla degil, en buyuk firmalar dahi ekseriyette ikinci yolu seciyor zaten. Bazilari kendi geometrilerini kendileri olusturup bunu Uzakdogulu ureticilere urettiriyor, bazilari Uzakdogulu ureticilerin kataloglarindan OEM kadro secip bunu yapiyor.

"Ben size dedim mi Bianchi Italyan" diye soruyorsunuz. Peki burada kimse dedi mi "hayir Bianchi Turkiye, kadrosunu Manisa'da yapiyor" diye? Bakin tam da sizin dediginizi zaten surada demistim:

@Mert E.

Hal boyleyken, zaten hemen her ureticinin kadrosunu Uzakdogu'dan aldigi bir dunyada, bunu kim der ki zaten? Ama burada diyoruz ki, kadronun uzakdogudan ithal ediyor olmasi onu bambaska bir lige sokmuyor. Zaten herkes Uzakdogu'dan ithal ediyor. Kimi kendi geometrisinde, tasariminda: kimi oem.. Ki, bu konuda zaten siz de hem fikirsiniz:

@Mustang64

Dolayisiyla baskalarina "okudugunu anla" demeden once sizden okudugunuzu asil sizin anlamanizi rica ediyorum.

Buradaki tartisma Turk yapimi Bianchi'nin kadrolari nereli, tartismasi degil. Buradaki tartisma Bianchi Turkiye ile Bianchi Italya ayni mi? Ayni fabrikalardan mi cikiyorlar? Ayni bantlarda mi montajlanmislar? Ayni modelleri mi uretiyorlar, ayni arge'leri mi kullaniyorlar, ayni tasarimlara mi sahipler, ayni kalite aligisiyla mi uretiliyorlar? Yoksa her ikisi de kadrolarini zaten uzakdogudan getirtiyorlar. Ama Uzakdogu'dan gelen "kadro" var, "kadro" var. "Tasarim" var, "Tasarim" var.

Ben diyorum ki, bunlarin birisi siyah, digeri beyaz; siz diyorsunuz ki hayir bu tavuk, "ne kadar'mı eminim benim eski eniştem bianchi bölge müdürü"..
 
@Mert E. daha konudan haberin yok konu mosso arkadaşım ne zaman bianchi italya ve türkiyeye geldi??? yada kim getirdi cevap sen getirdin bak son kez söylüyorum ama ısrarla inat ediyor anlamamak istiyorsun işine gelmiyor sana diyoruz'ki sadece çocuk kadroları burda üretiliyor accel bisiklet bünyesindeki manisada ok onun dışında'ki kadrolar burdamı üretiliyor hayır birde ne zaman ,çelik ve aluminyuma geldik.
 
@Mustang64

Hemen soyleyeyim, 27 Mayis 2014 tarihinde ben getirdim, zira konudaki olayda bahsi gecen bisikletlerden birisi Bianchi..

Iyi guzel, "cocuk kadrolari burada uretiliyor, onun disindakiler burada uretilmiyor" kismina nihayet geldiniz, zira kadro degil, bisikletler uretiliyor demistiniz.

@Mustang64

Sanirim besinci kere yaziyorum, kadrolarin zaten uzakdogudan gelmedigiyle ilgili bir iddiam hic olmadi; zaten ben de ilk mesajdan beri aksini iddia etmiyorum, hatta tam tersini soyluyorum; israrla anlamak istemeyen sizsiniz.

Imzasindaki yaziyla bu kadar celisen bir insan ilk kez goruyorum. Tebrikler.
 
@Mustang64 beni yanlış anlamayın konuyla alakası yok ama kullandığınız Türkçe dili hiç hoş değil. Özel isimler dışında kesme işareti kullanılmaz. Siz sürekli normal kelimelerde bile kesme işaretiyle ayırma yapıyorsunuz. Bunun özel bir sebebi var mı? Yoksa vurguyu bu şekilde mi yapıyorsunuz?

Örneğin, dünya kelimesi özel bir isim değildir. Bu yüzden dünya'ca diye yazılmaz. Uzay bilimleriyle alakalı konuştuğunuz zaman dünya kelimesi özel olur.

"Mars'tan Dünya'ya olan uzaklık şu kadardır" derken, uzay bilimiyle ilgili yazdığınız için kesme işaretiyle ayırma yapabilirsiniz ama onun dışında kullanılmaz. İmzada'ki derken nasıl bir kelime bu? İlgi eki ki böyle ayrı yazılmaz. İmzada diye özel bir isim de yoktur. Eğer bunu sırf farklı olmak için yapıyorsanız, size tavsiyem acilen buna son vermenizdir.

Unutmadan, yapım eklerinden hemen sonra gelen çekim ekleri de ayrı yazılmaz. Bu hatayı gazeteler ve haber siteleri çok yapıyorlar. Bunu neden yapıyorlar anlamıyorum. Bir nebze de olsa dikkatleri oraya çekmeye çalışıyorlar sanırım ama lisan kullanımı bu kadar da basite indirilmemelidir.
 
@Mustang64

Tesekkur ederim ben de, altinda Goethe'ye ait oldugunu belirtmenize ragmen az daha bu sozun size ait oldugunu dusunecektim.

Bilmedigim bir sozu bu, ama Goethe'nin bildigim ve sevdigim bir sozu var: Es ist nichts schrecklicher als eine tätige Unwissenheit.

Tercumesini siz artik kendiniz yaparsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner H. Arslan
Diyelimki Mosso üretipte satamadığı kadroları Mosso markası adında satıyor.Allah aşkına kadro kadro değil mi?
Başka markalar için ürettiği kadroları Mosso adında satıyorsa bir kalite farkı olamaz.
 
Mosso kendi bir markadır. Kim çıkardı bunu. Zaten markalar üzerindeki komponentleri SRAM YADA shimanoda almıyor mu? Sadece kadro markasına göre marka değerlendirilmesi yapmıyor muyuz?

Mosso gayet iyi, oldukça kaliteli tam bir fiyat performans ürünüdür ve çok üst sınıf kadrolarıda vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: NKurtuldu
Bu ve benzeri şehir efsanelerini üretip ağızdan ağıza dolaştıran insanlar bir defa bisikletin ruhunu anlayamamışlar. Eğer bunu profesyonel bir sporcu olarak ya da performans çabası gösteren biri olarak almıyorsan - tur bisikletinin hangi performansından bahsedeceksin- benzer özellik ve kalitedeki bisikletlerin markasının hiçbir önemi yoktur. Pazar payı ve marka değeri gibi sebeplerden ötürü bazı modeller f/p ürünleri olur. Bunlar da tüketicinin avantajına olan durumdur. Onu mosso üretse ne olacak başkası üretse ne olacak. Önemli olan üzerindeki insanın performansıdır. Aynı insan benzer özellikteki farklı markaların ürününe binince performansı 2 katına çıkmaz. Ufak değişimler olur onlar da profesyoneller dışında önemsizdir. Bisikletin motoru insandır.
 
Geri