OzgurIskin
Daimi Üye
- Kayıt
- 6 Haziran 2006
- Mesaj
- 297
- Tepki
- 209
- Şehir
- Istanbul
@eldorado
Bu karşılıklı iki pistonlu dizaynlarda bi piston digerinden daha baskın oluyo. Kaliper diski ortaladıgı halde frene basıldıgında bi piston digerinden daha fazla cıkıp rotoru bi yöne dogru itebilir. Bunu düzeltmek icin fren sıkıldıgında hareket eden pistonu bi bıcak ya da tornavida falan ile sabit tutup, freni sıkıp, diger pistonun hafifce oynamasını saglayabilir, bu sekilde ikisinin de rotora olan mesafesini 'nispeten' minimal duzeye indirebilirsiniz. Kirden şundan bundan dolayı piston, yuvasında digerine göre daha çok sıkışmış da olabilir tabi. Bu dedigim yontemle sıkısanı cıkartıp etrafını hafifce temizlerseniz daha raht calısacaktır.
Yok fren sıkıldıgında iki piston da esit miktar ilerliyosa ama rotorda yine de egilme varsa o zaman da kaliperin kadroya montesinde bi yamukluk olsa gerek. Ben bisikletimi aldıgımda arka rotorda yarım cmlik esneme vardı. Şuan 0 (belki yarım mm falan olabilir) Ugrasmanız gerek duzeltmek icin.
Birisinin bisikletinde görmüstüm fren sıktıgında rotor jant tellerine degecek kadar esniyodu
Kullanılıyo mu kullanılıyo, ama bu demek degil ki o şekilde kullanılması 'normal'. Hiç esneme yapmaması her zaman daha iyidir 
Bu karşılıklı iki pistonlu dizaynlarda bi piston digerinden daha baskın oluyo. Kaliper diski ortaladıgı halde frene basıldıgında bi piston digerinden daha fazla cıkıp rotoru bi yöne dogru itebilir. Bunu düzeltmek icin fren sıkıldıgında hareket eden pistonu bi bıcak ya da tornavida falan ile sabit tutup, freni sıkıp, diger pistonun hafifce oynamasını saglayabilir, bu sekilde ikisinin de rotora olan mesafesini 'nispeten' minimal duzeye indirebilirsiniz. Kirden şundan bundan dolayı piston, yuvasında digerine göre daha çok sıkışmış da olabilir tabi. Bu dedigim yontemle sıkısanı cıkartıp etrafını hafifce temizlerseniz daha raht calısacaktır.
Yok fren sıkıldıgında iki piston da esit miktar ilerliyosa ama rotorda yine de egilme varsa o zaman da kaliperin kadroya montesinde bi yamukluk olsa gerek. Ben bisikletimi aldıgımda arka rotorda yarım cmlik esneme vardı. Şuan 0 (belki yarım mm falan olabilir) Ugrasmanız gerek duzeltmek icin.
Birisinin bisikletinde görmüstüm fren sıktıgında rotor jant tellerine degecek kadar esniyodu


