Scudo Sports

Mineral yağı kaç numara???

@eldorado

Bu karşılıklı iki pistonlu dizaynlarda bi piston digerinden daha baskın oluyo. Kaliper diski ortaladıgı halde frene basıldıgında bi piston digerinden daha fazla cıkıp rotoru bi yöne dogru itebilir. Bunu düzeltmek icin fren sıkıldıgında hareket eden pistonu bi bıcak ya da tornavida falan ile sabit tutup, freni sıkıp, diger pistonun hafifce oynamasını saglayabilir, bu sekilde ikisinin de rotora olan mesafesini 'nispeten' minimal duzeye indirebilirsiniz. Kirden şundan bundan dolayı piston, yuvasında digerine göre daha çok sıkışmış da olabilir tabi. Bu dedigim yontemle sıkısanı cıkartıp etrafını hafifce temizlerseniz daha raht calısacaktır.

Yok fren sıkıldıgında iki piston da esit miktar ilerliyosa ama rotorda yine de egilme varsa o zaman da kaliperin kadroya montesinde bi yamukluk olsa gerek. Ben bisikletimi aldıgımda arka rotorda yarım cmlik esneme vardı. Şuan 0 (belki yarım mm falan olabilir) Ugrasmanız gerek duzeltmek icin.

Birisinin bisikletinde görmüstüm fren sıktıgında rotor jant tellerine degecek kadar esniyodu :p Kullanılıyo mu kullanılıyo, ama bu demek degil ki o şekilde kullanılması 'normal'. Hiç esneme yapmaması her zaman daha iyidir ;)
 
Scudo
Drag F5, adamım bilgilerin gayet aydınlatıcı, çok teşkr ederim;)
 
@eldorado
Selam Eldorada
Hala freninin markasını yazmadın.Önce de sormuştum. Ya frenin Hayes veya Avid ise? O zaman mineral değil DOT yağ koyman lazım..
Şunu bir açıklayıver yahu!!
Diğer soru soracaklara da mesaj:
Arkadaşlar bir konuda fikir danışırken malzeme ile ilgili tüm bilgileri verin ki biz de çabucak cevap verebilelim.. Siz doktora gittiğinizde " ağrım var, beni tedavi et" diyemezssiniz. Doktor bir yığın soru sorduktan sonra tedaviyi saptayabilir.

Yukarıdaki örnekte olduğu gibi "bir mineral yağ" konusudur gidiyor.. Belki mineral yağ değil de DOT yağ lazım.. O zaman her şey değişiyor. Yalnış olan doğru doğru olan yalnış oluyor. Bu kadar önemli yani..(Gerçi 2 çeşit yağı karıştırmak hepten yalnış, o da ayrı konu)
 
Geri