Mesafeli satışta ödemeyi kredi kartı ile yaparsanız banka ürünün size karşı sorumludur. Bu bankanın keyfine kalmış bir husus değil, yasal zorunluluk. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 30'uncu maddesinde şu ifade var:
(4) Bağlı kredilerde, mal veya hizmet hiç ya da gereği gibi teslim veya ifa edilmez ise satıcı, sağlayıcı ve kredi veren, tüketicinin satış sözleşmesinden dönme veya bedelden indirim hakkını kullanması hâlinde müteselsilen sorumludur. Tüketicinin bedelden indirim hakkını kullanması hâlinde bağlı kredi de bu oranda indirilir ve ödeme planı buna göre değiştirilir. Tüketicinin sözleşmeden dönme hakkını kullanması hâlinde, o güne kadar yapmış olduğu ödemenin iadesi hususunda satıcı, sağlayıcı ve kredi veren müteselsilen sorumludur. Ancak, kredi verenin sorumluluğu; malın teslim veya hizmetin ifa edilmediği durumlarda satış sözleşmesinde veya bağlı kredi sözleşmesinde belirtilen malın teslim veya hizmetin ifa edilme tarihinden, malın teslim veya hizmetin ifa edildiği durumlarda malın teslim veya hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren, kullanılan kredi miktarı ile sınırlı olmak üzere bir yıldır.
Yani satın aldığınız ürün teslim edilmez ise satıcı, sağlayıcı (n11, ebay, vs) ve kredi veren (banka) müteselsilen (zincirleme olarak) sorumlular. Sorununuzu satıcı ve varsa sağlayıcı ile çözemezseniz bankaya gidersiniz, banka size "bana ne, kendin satın almışsın" diyemez. Derse tüketici hakem heyetine veya mahkemesine gidersiniz, en nihayetinde icra yoluyla paranızı geri alırsınız.