Scudo Sports

Merlin Cycles rezilliği

@Groims
Chainreaction İrlanda diye biliyorum ben.

@Groims
Chainreaction İrlanda diye biliyorum ben.
 
Scudo
Çağrı merkezlerindeki personele derdinizi anlatmaya çalışmanıza gerek yok. Kredi kartınızın bağlı olduğu banka hesabınızın bulunduğu şubeye giderek "kredi kartı harcamasına itiraz dilekçesi" örneği isteyin. Bu matbu bir evraktır ve her şubede bulunur. Eğer hazırda yoksa yukarıda clubber rumuzlu arkadaşın yazdığına benzer bir şekilde dilekçe hazırlayın ve müşteri temsilcisine teslim edin. Bu dilekçenizi işleme almak zorundalar.

Eğer bu işlemi yapmamak için ayak direrlerse, bankayı VISA, MasterCard firmalarına ve BKM'ye şikayet edeceğinizi belirtin.
 
@Boran Selçuk

İnanmıyorum yazdıklarına. Çünkü Garantiden defalarca iade aldım.

@Boran Selçuk


Mesela Garanti'nin şöyle bir email adresi var: harcamaitirazi@garanti.com.tr

Oraya birşeyler yazıp gönder, otomatik bir cevap gelecek. O cevabı oku sonra benimle tartış.

Banka ismine gerek yok çünkü bu bir uluslararası kural. Bankaya bağlı değil.
 
Mesafeli satışta ödemeyi kredi kartı ile yaparsanız banka ürünün size karşı sorumludur. Bu bankanın keyfine kalmış bir husus değil, yasal zorunluluk. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 30'uncu maddesinde şu ifade var:

(4) Bağlı kredilerde, mal veya hizmet hiç ya da gereği gibi teslim veya ifa edilmez ise satıcı, sağlayıcı ve kredi veren, tüketicinin satış sözleşmesinden dönme veya bedelden indirim hakkını kullanması hâlinde müteselsilen sorumludur. Tüketicinin bedelden indirim hakkını kullanması hâlinde bağlı kredi de bu oranda indirilir ve ödeme planı buna göre değiştirilir. Tüketicinin sözleşmeden dönme hakkını kullanması hâlinde, o güne kadar yapmış olduğu ödemenin iadesi hususunda satıcı, sağlayıcı ve kredi veren müteselsilen sorumludur. Ancak, kredi verenin sorumluluğu; malın teslim veya hizmetin ifa edilmediği durumlarda satış sözleşmesinde veya bağlı kredi sözleşmesinde belirtilen malın teslim veya hizmetin ifa edilme tarihinden, malın teslim veya hizmetin ifa edildiği durumlarda malın teslim veya hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren, kullanılan kredi miktarı ile sınırlı olmak üzere bir yıldır.


Yani satın aldığınız ürün teslim edilmez ise satıcı, sağlayıcı (n11, ebay, vs) ve kredi veren (banka) müteselsilen (zincirleme olarak) sorumlular. Sorununuzu satıcı ve varsa sağlayıcı ile çözemezseniz bankaya gidersiniz, banka size "bana ne, kendin satın almışsın" diyemez. Derse tüketici hakem heyetine veya mahkemesine gidersiniz, en nihayetinde icra yoluyla paranızı geri alırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Imlampre ve Atacan
@clubber Dediğini bankaya gidip deneyeceğim dostum. sürecide buraya yazacağım.

@clubber Dediğin gibi yaptım dostum. Keşke yazdıkları ilk başta yazsaydında bu kadar uzamasaydı; burada yazdığın şekilde dilekçeyi doldurdum ama sistem biraz değişmiş; Garanti bankası (link) bu adresten (seninde buraya yazdığın mail adresinden) harcamairazi@garanti.com.tr gönderiliyor ya da subeye gidip itiraz edebiliyorsunuz ya da internet bankacılığına girip oradanda itiraz edilebiliyor.

Bugün Garanti bankasından harcama itirazıyla ilgili mektup geldi. İçeriğinin özeti; karşılıklı yazışmalar ve itirazlardan dolayı 180 gün içerisinde ödeme yapılacağını belirttiler.

Bugün merlincycle'a attığım eposta adeti 59'u buldu ve bir haftadır cevap verme gereği bile duymuyorlar.

***************************************************

07.11.2017 tarihinde, bankaya göndermiş olduğum harcama itirazının sonucu belli olup, aldığım jantın parasını aldım. Merlinden pahalı bir ürün almayı düşünüyorsanız, düşünmenizle kalması tavsiyemizdir. Benzer bir olay başka bir arkadaşımında başına geldi. Aldığı ürün beş ay önce merlincycle'a ulaşmasına rağmen ücreti hala kendisine ulaşmamıştır. :)

@clubber

arkadaşımızada verdiği harcama itirazı bilgisi için; her ne kadar ilk başta yanlış anlasakta kendisine teşekkürlerimi sunarım.

Saygılarla.
 
Son zamanlarda ürün siparişi veren oldumu acaba merlin den :) ??
 
Ptt görevlileri de adres eksikliği ya da adreste bulunmadığınız gibi gerekçelerle aslında hiç yola bile çıkarmadan merkezde kargonuzu bekletip 7 gün içinde de teslim almadığınızdan geri gönderiyorlar kargoyu.
Bunu neden yapıyorlar acaba? Konu hakkında tecrübesizim bu yüzden sormak istedim.
 
Anladığım size rezillik yasatan asil firma ptt.
 
Geri