Scudo Sports

Mekanik disk fren mi v fren mi?

@BerkEvren "ani fren gerektirebilecek yerlerde yavaş gidiyorum" dedim. "hep yavaş gidiyorum" demedim :) sadece arka kullanınca değişen ne oluyor, 1 metre mesafede durmuyorum da 3 metrede duruyorum. zaten dediğim gibi depar basıyorsam yakınlarda tali yol olmayan, insan/hayvan fırlamayacak ıssız yerlerde basıyorum.

ön frenin aero etkisi az değil, bildiğiniz üzere çelik dönemindeki açık hava tt'lerde kaliperler maşanın arka tarafına monte ediliyordu mesela.
 
Scudo
sakardan bisikletle inmek...bana ürkünç geliyor...orda doğru düzgün emniyet şeridi vs de yok sanırım..araba gelir arkadan, e virajda ne olacak, motor gibi yatamazsında...

İnişte üç tane sıkıntılı viraj abi. İlk ikisi Net Tesislerinin hemen öncesi ve hemen sonrasında. Diğeri de yeni yapılan kaçış rampasının hemen sonrasında. Buralarda savrulan araçlara dikkat etmek lazım. Yoksa bisikletle dönülmeyecek viraj yok iniş yönünde. Çıkış yönünde emniyet şeridinin yarım metreye düştüğü yerler var ama. Buralar daha tehlikeli. Ağır vasıtalar sıkıştırıyor.

Minibüsler sefer başına bir adet bisiklet kabul ediyor bu arada. Tırmanmak yerine bundan yararlanmak en mantıklısı.
 
@Cem Coşkun arabayla motorla inerken hep test ederim, bisikletle inebilirmiyim diye, trafik olmasa zaten sorun yokta, arabalar çok hızlı ve sabırsız..bariyerle aranda 20-30 cm mesafe, iri mıcır tanesi denk gelse, teker sekse, bariyere bir kere dokunsan bitti...belki gözüm korkmuş 😁..
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
@BerkEvren "ani fren gerektirebilecek yerlerde yavaş gidiyorum" dedim. "hep yavaş gidiyorum" demedim :) sadece arka kullanınca değişen ne oluyor, 1 metre mesafede durmuyorum da 3 metrede duruyorum. zaten dediğim gibi depar basıyorsam yakınlarda tali yol olmayan, insan/hayvan fırlamayacak ıssız yerlerde basıyorum.

ön frenin aero etkisi az değil, bildiğiniz üzere çelik dönemindeki açık hava tt'lerde kaliperler maşanın arka tarafına monte ediliyordu mesela.
Ön fren komple sökülü mü yani sizde?
Birde ani fren kullanılacak yerleri nasıl önceden belirleyebiliyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@necmeddin kritik sorumuz şu, V-fren ile uzun süreli inişte iç lastik patlattın mı hiç? :)

@HakanAydn klima açmadığım için gece yola çıkıyorum Datça'ya giderken. Sakar'dan sabah 6 gibi geçeceğim için yapabilicem bunu. öğle vakti yanımdan kocaman tırlar geçerken o gerginlikle elim kolum titremeden o yokuşu inebileceğimi sanmıyorum.

@BerkEvren evet ön fren takmıyorum. yeni bir yere gideceksem öncesinde rota üzerindeki hız yapılacak ıssız ve düz yerleri belliyorum haritadan. ona göre davranıyorum.
 
@can_celik Hiç patlatmadım hocam çok şükür . :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
işin ilginci günübirlik ordan çıkanlara denk geliyorum bazen, hangi saatte geri dönüyorlar diye merak etmedim değil..neyse konuyu dağıtmayalım..
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@necmeddin kritik sorumuz şu, V-fren ile uzun süreli inişte iç lastik patlattın mı hiç? :)

@HakanAydn klima açmadığım için gece yola çıkıyorum Datça'ya giderken. Sakar'dan sabah 6 gibi geçeceğim için yapabilicem bunu. öğle vakti yanımdan kocaman tırlar geçerken o gerginlikle elim kolum titremeden o yokuşu inebileceğimi sanmıyorum.

@BerkEvren evet ön fren takmıyorum. yeni bir yere gideceksem öncesinde rota üzerindeki hız yapılacak ıssız ve düz yerleri belliyorum haritadan. ona göre davranıyorum.
Bisikletinizi merak ettim gerçekten. Bu kadar ufak bir aero / ağırlık etkisine kadar detaylara geldiğinize göre 5,5kg ama acaip aero bir kadro var işin içinde 🤔
 
Bisikletinizi merak ettim gerçekten. Bu kadar ufak bir aero / ağırlık etkisine kadar detaylara geldiğinize göre 5,5kg ama acaip aero bir kadro var işin içinde 🤔

Oyle bir bisiklet var mi😁😁 konu degisik yere gidiyor , takipteyim.
 
Karışmak istemiyordum ama yazmazsam içim rahat etmeyecek. Özellikle yol bisikleti kullanan genç arkadaşlar için, frenlerden birini sökmek herhangi bir sebepten cazip görünebilir ama bilin ki hayatta fren telinin kopması diye bir gerçek de var.
 
Karışmak istemiyordum ama yazmazsam içim rahat etmeyecek. Özellikle yol bisikleti kullanan genç arkadaşlar için, frenlerden birini sökmek herhangi bir sebepten cazip görünebilir ama bilin ki hayatta fren telinin kopması diye bir gerçek de var.
Fren teli kopmasından daha yüksek risk olarak tek frenin takılı olduğu taraftaki lastiğin patlama tehlikesi var. Lastik aniden içindeki tüm havayı kaybederse, jant üstünde giderken o fren sizi durduramaz.
 
@Murat B. hocam sizin fikriniz nedir, yarım frenle gerçekleşen hızlı inişlerde, balata sürtünmesiyle oluşan ısının iç lastiği eritip patlatması konusunda..
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Murat B. hocam sizin fikriniz nedir, yarım frenle gerçekleşen hızlı inişlerde, balata sürtünmesiyle oluşan ısının iç lastiği eritip patlatması konusunda..

İnişte lastiğin ısınıp patlamasına kendi gözlerimle şahit olmuşluğum var. Jantın karbon olması ve kısa süreli sert fren yapmak yerine sürekli fren yapmak bu riski arttırıyor. Fren yüzeyi fazla ısınırsa, lastiği patlatmasa bile fren pedini camlaştırıp frenleri tutmaz hale getirebiliyor ayrıca. O yüzden herkese önerim, uzun inişlerde sürekli fren yapmak yerine sadece gerektiğinde sert fren yapmak. Ayrıca kilosu fazla olanlara da karbon jant alacaklarsa tubeless veya tubular almalarını tavsiye ederim.
 
@BerkEvren 10 kg luk bildiğin dikişli su borusundan yapılma bisikletim var (Phoenix - SPB10). eski çelik kadroları zarifliklerine zaafım olmasından dolayı bırakamıyorum. kadro ağır olunca da ben de neyi hafifletsem neyi çıkarsam diye düşünüyorum mecburen. ön frensiz sürmeye alışmam da bunun sonucu. aero devede kulak bir katkı tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@BerkEvren 10 kg luk bildiğin dikişli su borusundan yapılma bisikletim var (Phoenix - SPB10). eski çelik kadroları zarifliklerine zaafım olmasından dolayı bırakamıyorum. kadro ağır olunca da ben de neyi hafifletsem neyi çıkarsam diye düşünüyorum mecburen. ön frensiz sürmeye alışmam da bunun sonucu. aero devede kulak bir katkı tabi.
ön freni çıkarınca % kaç azalma oldu ağırlıkta..hafifletmek için freni feda etmek..bilm..
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ben inişlerde haşortmanımın aero sürüklenmeyi artırmasından faydalanıyorum, haşortmanım sağolsun beni yavaşlatıyor. :ssrtcbya:
Haşortmanım paraşüt kumaşından.

Swissstopları da arada bir sıkıyorum yetiyor.Swissstoplar candır.:harika:
 
@BerkEvren 10 kg luk bildiğin dikişli su borusundan yapılma bisikletim var (Phoenix - SPB10). eski çelik kadroları zarifliklerine zaafım olmasından dolayı bırakamıyorum. kadro ağır olunca da ben de neyi hafifletsem neyi çıkarsam diye düşünüyorum mecburen. ön frensiz sürmeye alışmam da bunun sonucu. aero devede kulak bir katkı tabi.
Ağırlık için fren söküp, fren yok diye yavaş sürmek... Neden hafifletiyoruz o zaman bu aleti? İlginç bir çalışma gerçekten.
 
can_celik
aman hocam naaptın ön fren çıkarılırmı,ben şunu bilir şunu söylerim,arka fren yavaşlatır ön fren durdurur,yeterki doğru dengeyi sağla :harika: bırak 250gr fazlalık oluversin senin sağlığından kıymetlimi
 
Geri