Scudo Sports

Mekanik disk fren mi v fren mi?

@BerkEvren ön fren yok diye yavaş sürmek mi? kim dedi bunu? hafifletme çabası, hızlanma performansından çok, yokuş çıkarken bir nebze de olsa az inlemek için olabilir mi? aynı sebepten çelik jantları, boğazı, gidonu, sele borusunu çıkarıp alu ya geçtim.
 
Scudo
Nascar arabası gibi olmuş hocam sizin iş.
Konu ön fren mi arka fren mi olmuş :)
Ben Hidrolik fren sistemi kullanıyorum Mtb kullannıcı olarak toz toprakta daha çok güven veriyor.
Ön frensiz hayat düşünemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Çocukken bisiklet sürerken şunu kavramıştım, Ön fren bisikleti durdurur. Arka fren yavaşlatır. :hımm:
Not: Ön fren yüzünden takla attığımı hatırlamıyorum ama çok dik bir yeri çıkarken sadece arka frene basıp geriye takla atmışlığım var. :hhhhhh:
Çocukken korkusuzca bisiklete biniyordum, şimdi o günleri özlemiyor değilim :)
 
En iyisi bence mekanik diskli hidrolik v-fren.
Tel koptu, disk yamuldu, öndekini söküp ortadakiyle birleştirdim falan bunun üstüne fren tanımam :eek:
 
Ben hidrolik disk fren diyorum. Her ne kadar disk frenleri arıza durumunda tamir etmek zor olsa da uzun inişlerde daha rahat olacağını düşünüyorum.

Mekanik V Frende en büyük problem jantın ısınması. Uzun inişlerde belli bir yerden sonra balatalar ısıdan şişiyor ve frensiz kalıyorsunuz. Açıkçası çok çok nadir gerçekleşebilecek hidrolik sistem arızasındansa V fren şişmesi çok kolay oluyor.

V Fren'de lastik patlatma mitinin gerçekçiliği bana göre var. Yol bisikletimle Olimpos taraflarında rampa inerken arka lastiğimi patlattım. Sebebi fren miydi net olarak bilemiyorum ama genelde arka frenle durmayı seviyorum ben.

Fren iptali konusunu da bir anımla anlayayım. Yine aynı turda kamp yükü yüklüyken bisiklette tekirova öncesinde arka lastiğim patladı. Hemen az ileride petrol istasyonu görünce bisikleti elime alıp doğruca petrole girip ufak bir mola ile yedek lastiği takıp hava makinesinde 110 psi'a şişirdim.

Petrolden çıkıp. 600-700 metre kadar gittikten sonra arka lastiğim inanılmaz bir gürültü ile infilak etti. Patlamanın şiddetinden dış lastik janttan fırladı ve direk jantla yere oturdum. Ön fren olmasa saatte 20 km/h ile giden bisikleti durdurma imkanım kesinlikle yoktu. Lastik olmayınca buz pateni gibi gidiyor jant yolda.:koptum:

Fren sisteminizin yedeği mutlaka olmalı. Hatta en iyisi hidrolik disk ile mekanik V frenden oluşan kombine sistem. Bana kesinlikle böyle bir bisiklet lazım.
 
@smtdgncy yokuş çıkarken fren basmak enteresan... pedal çevirmeyi kessen yarım saniye içinde durursun zaten yer çekiminin etkisiyle.
 
@smtdgncy hocam cidden bu konuyu biraz açın yokuş çıkarken arka freni kullanıp geriye takla atmak...🤔
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
@can_celik hocam bu deney yeni bi başlığı hakeder. Bizi bilgilendirirsiniz.
 
Ben hidrolik disk kullanıyorum bakımı yapıldığı sürece arıza oluşacağını düşünmüyorum.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: sspl
karbon jant v fren kullanırken en korktuğum şey sert frenlerde jantı kırmaktı, bu korku yüzünden fren mesafem hep uzun oldu, şimdi hidrolik frene geçtim evet daha güvenli hissediyorum , yokuş inerken parmaklarım acımıyor, fren mesafem kısladı. biraz bu kıyas düz vites otomatik vites araba kıyasına benziyor . Düz vites savunanlardandım ta ki otomatik vitese geçene kadar
 
@Gkt34 tabii ki :harika:

@bariss.t V-frende balata dediğiniz nedir? pabuçlar mı? kauçuk pabuçlar nasıl şişiyor?
 
@sspl onu biliyorum, başıma da geldi. o sebeple yedek pabuç taşıyorum zaten hep. arkadaş "şişme" ile başka bir şey kastediyor olmalı.
 
Yol bisikleti kullanıcısı olarak v candır. Hiç fren problemi yaşamadım. Ekstra ağırlık ve ekstra masraf bence. Tabiki beklenti tercih meselesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Kamyonların çoğunda iç lastik var,uzun inişlerde kamyon lastiği patlamıyor da bisiklet lastiği patlayacak ilginç. Uzun yıllar kamyon tecrübesi olan biri olarak söylüyorum.Arkadaşın yaşadığı olay büyük olasılıkla tesadüf olmalı.
 
Kamyonların çoğunda iç lastik var,uzun inişlerde kamyon lastiği patlamıyor da bisiklet lastiği patlayacak ilginç. Uzun yıllar kamyon tecrübesi olan biri olarak söylüyorum.Arkadaşın yaşadığı olay büyük olasılıkla tesadüf olmalı.

Bisiklet jant çemberinde fren pabuçlarının temas edip ısıttığı yer, iç lastikle direkt temas halinde. (Jant frenlerinden söz ediyoruz. Disk frenlerde böyle bir sorun yok).
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
@uğur ufuk kamyonların iç lastikli olması? konu ile ne alakası var? kamyonlarda kampana jantı sıkmıyor ki? mile bağlı diski sıkıyor bisikletteki gibi. frenlemede jantın sıcaklığı artmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
@can_celik kampana mile değil janta bağlı..jantlar inanılmaz ısınır bu yüzden, el değilmez..hele kamyonda...piuuu..
kampana frenden bahsediyorsak disk yok bu arada...tambur gibi bir çember ve içini çevreleyen, ona basan balatalar...
bugün bisikletimi takas yaptım...giant ta maşaya tek noktadan bağlı sistem vardı, specialized de maşanın sağ ve solunda 2 ayak olan sistem..2. sinde pabuçlar daha uzun...giantta duramıyordum..spe. de zınk diye duruyor..hal böyleyken disk benim için asla elzem değil artık...
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri