Scudo Sports

Mekanik disk fren mi v fren mi?

"Yağmur-çamur, çıkış-iniş dinlemem, her zeminde, şartta ve hava koşulunda bisiklete binerim, hız yapmayı da severim, ufak tefek kazalar ve vücudumda kırık-çıkık çizik-mizik olsa da umurumda değil, çünkü canım pek tatlı değildir, zaten severim böyle maceralı ve adrenalini yüksek hayatı" diyorsanız V-Fren'i; bu sınıfın dışında iseniz ve canınız tatlı ise Disk Freni tercih edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Scudo
V fren candır pabucunu yanına al kafi.
 
En kolay tamir edilen hangisi ise onu seçmek daha mantıklı geldi bana ve V fren seçtim.
 
Bu durum kişisel durumlarıda yanında çağırıyor. Ekonomi ve kolay tamir.
Evrensel gerçekler: Disk fren güvenlidir ve abartılı bir masrafı yoktur çünkü zırt pırt arıza yapmazlar. (Bakımı yapıldığı sürece).
Ek olarak disk frenlerinde bakımı veya arıza anında onarımı zor değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Ben 3 senedir hidrolik fren kullanıyorum , her sene bakımlarını düzenli yaptırırım (bu sene virüsten dolayı gidemedim bakıma) şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım frende.
 
Ben 3 senedir hidrolik fren kullanıyorum , her sene bakımlarını düzenli yaptırırım (bu sene virüsten dolayı gidemedim bakıma) şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım frende.
Bakımında neler yapılıyor hocam ?
 
v fren artık miyadı dolmaya başlamış bir sistem. turcu değilseniz anlamsız v frende ısrarcı olmak. yol bisikletleri bile ufaktan diske dönmeye başladılar...
tur bisikletlerinde sanırım kalıcı olacak...kimse yağla, boruyla, havasını almakla uğraşamaz uzun yolda..
 
@HakanAydn peki jant-frenlerin (tabir olarak "V-fren" kullanmıyorum. çünkü V-fren, janttan uygulanan fren tipinin bir türü sadece) çok uzun inişlerde yarattığı sıcaklıktan dolayı iç lastik patlatması efsanesi? var mı acaba bunu yaşayan?
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: oha
@can_celik hocam burda bahsi geçti, belki sizde hatırlarsınız. bir arkadaşın arkadaşının başına gelmiş, evet öyle bir hız ve sürtünme gerçekleşmişki iç lastik jantın sıcaklığından eriyip patlamış..ben test etmiştim bunu, iniş sonrası durdum yokladım..hiç sıcak değildi..bakır olsa belki soğumazdı 🙂.ama aluminyum çabuk soğuyor malum..
arkadaş demekki çok dik bir yokuştan, belli bir hıza ulaştıktan sonra, sürekli yarım fren yaparak indi..
 
@HakanAydn bunu tatile giderken Muğla'daki meşhurr Sakar geçidinde deniycem bu yaz. daha önce aklıma gelmemişti. bütün yokuşu yarım fren inicem, bizimkiler de önümde arabayla bana eşlik edecek ki frende bi sorun olursa akyaka'ya doğru uçmayayım. ayrıca ön fren kullanmıyorum yani arka jant baya bi ısınacak buradan bilgilendiririm forum ahalisini :)
 
@HakanAydn bunu tatile giderken Muğla'daki meşhurr Sakar geçidinde deniycem bu yaz. daha önce aklıma gelmemişti. bütün yokuşu yarım fren inicem, bizimkiler de önümde arabayla bana eşlik edecek ki frende bi sorun olursa akyaka'ya doğru uçmayayım. ayrıca ön fren kullanmıyorum yani arka jant baya bi ısınacak buradan bilgilendiririm forum ahalisini :)

Isınmadan kaynaklı patlama hiç yaşamadım ama Sakar'dan aşağıya inerken jant çemberleri öyle ısınıyor ki ne olur ne olmaz diye 4.km civarı durup manzarayı seyrediyorum her defasında.

Gerçi artık sıcak asfalt ve duble yol yapımından sonra Sakar'da gündüz trafiği öyle hızlandı ki, sol şeritten mermi gibi iniyor arabalar. Sağdan yavaş yavaş giden kamyon/tırları sollamak mümkün değil. Sağlarından geçmeye falan çalışıyoruz. İyice tadı kaçtı Gökova'ya inişlerin.
 
@can_celik inşallah bilgilendirebilirsin, sen yinede fazla zorlamasan o yokuşu..😁😂🤣🤣
 
@can_celik evet hocam bunu mutlaka Sakar'dan aşağıya inerken deneyin :) , efsane olmadığını yaşamadan anlamayacaksınız.

40 derece sıcakta v fren ile Sakar'dan yarım fren ile lastik patlak inersiniz
 
@BerkEvren aero + ağırlıksal kaygılar diyeyim. ani fren gerektirebilecek yerlerde depar atmıyorum zaten, yavaş gidiyorum. bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.
 
sakardan bisikletle inmek...bana ürkünç geliyor...orda doğru düzgün emniyet şeridi vs de yok sanırım..araba gelir arkadan, e virajda ne olacak, motor gibi yatamazsında...
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
@HakanAydn sağ çizginin sağında 1 metre daha kaymak asfalt var. rahat rahat yeter. hairpin ler o kadar keskin değil yahu, bisikletle dönülüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@BerkEvren aero + ağırlıksal kaygılar diyeyim. ani fren gerektirebilecek yerlerde depar atmıyorum zaten, yavaş gidiyorum. bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.
Kafamdaki soru işareti daha da büyüdü şimdi :) Ön frenin aero etkisi? Ağırlık kaygısı? Sadece arka frenle duracak kadar yavaş gitmek? + Yavaş giderken nasıl bir aero etki oluyor ?
 
@can_celik 5-10 km sağlam dağ inişlerim oldu, yıllara vursan hürmete değer kmler yaptım. Hidrolik dix frende kullandım, mekaniğide bir kaç kez test etme şansım oldu. Şimdi özellikle V frene döndüm bakımları daha kolay. V frendeki gerçek usul tecrübe , sürdüğün yolların yada yerlerin çok iyi takibi. Büyük E sınıfı araçlarda da mantık aynı durabileceğin mesafeyi hesaplamak. Dönüşlerde beynin hesap merkezinin oturması gerekiyor. Yani uzun matrajlı tecrübeler. Hangi fren kullanılırsa kullanılsın anı duruş çalışması yapılması şart. Ani duruşlarda fren bir yere kadar. Sürdüğün arazi ve hava şartları durumunu daha da bir etkiliyor. En önemliside anı duruşlarda fren yapmaktan kaçınmamak. Allah ne verdiyse yüklenmeyi bilmelisin. En fazla kayar yada takla atarsın hepsi başıma geldi. Daha ağır sonuçlardan kurtulduk çok şükür. Normal durumlarda kontrollü arka ön ortak baskı pompalayarak fren yapmak önemli. Zorlu inişlerde hiç acele etmem. 1 saatlik tırmanışlarda 30- 40 dakika soluya soluya indiğim çok oldu. Belki koyursam 10 dakikada inecek.
V frendeki en önemli hususlardan ikincisi kesinlikle lastik seçimi. Arazide öyle şehirde yada düz yolda önemli ama zor şartlar kadar değil.
Aslında fren sisteminden ziyade beynin reflex mekanizmasını eğitmek lazım diye düşünüyorum. Herkese hayırlı frenlemeler olsun diyorum.
 
Geri