Awacs7n
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Temmuz 2022
- Mesaj
- 910
- Tepki
- 1.016
- Şehir
- Trabzon
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Öncelikle Selamün Aleyküm arkadaşlar;
İlk aldığımda bisikletimin üzerinde hiçbir işe yaramayan sr suntour maşa ve 3X7 olan giriş seviyesi bir vites sistemi vardı.
Bisikletimi yaklaşık 1.5 sene kullandıktan sonra ihtiyaçlarıma göre güncellemeye karar verdim. Bu arada bendeki bisikletin modeli marlin 5 ve marlin serisinin en son modeli olan 8'in bir tık üzerine çıkarmak istiyorum. Zaten başlıkta o yüzden 8 buçuk yazıyor.
Tabi hafiflik uğruna bisikletin amacından ve sağlamlığından ödün verilmeyecek. Toplama işlemi bittikten sonra resimleri eklemeye çalışacağım. Neyse, parça listesini yazmaya başlayayım.
- Maşa:
Gidip bir tane sr suntour raidon havalı maşa satın aldım, eskisine göre oldukça hassas çalışıyor.
- Furç Takımı:
Eski bilyalı furç takımı söküldü yerine ve cane creek'in bir tane rulmanlı furç takımı takıldı.
- Jant Çemberi:
Bisikletin üzerinde bontrager connection jant seti vardı. Gidip sun ringle helix sl 27 aldım. Bu jant çemberinin hem ağır arazi yeteneği var hem de oldukça hafif sayılır.
- Göbek:
En çok bozduğum parçalardan birisi arka göbek olduğu için biraz kalitelisine kaçıp novatec d 790 serisi göbek siparişi verdim. Bu göbek serisi rulmanlı olmasıyla beraber çok hafif ki dağ bisikleti yarışları için tasarlanan bir model olduğunu biliyorum.
- Jant Telleri:
Pahalıya kaçmayarak aliexpress'ten sipariş verdim, yakında gelirler.
- Aynakol:
İyisi olsun diyip sram nx tercih ettim. Bu arada sram'dan herhangi bir vites sistemi parçası satın alıyorsanız nx serisinin altında bulunan herhangi bir serinin ürününü almayın, hatta imkanınız varsa gx serisinin altına düşmemeye çalışın. Aklınızda bulunsun.
- Aynakol Hariç Geriye Kalan Vites Sistemi:
Henüz karar vermedim, büyük ihtimalle kaliteli bir microshift serisi alacağım. Özellikle microshift lafını duyunca ne alaka demeyin, 9'lu advent'i bile neredeyse 11'li sram nx'le yarışır bir fiyatla satıyorlar. Vites sistemi konusunda herhangi bir tavsiyeniz var ise alabilirim.
- Fren Sistemi:
Normalde yine hidroliklerle devam etmeyi düşünüyordum ama yağ sorunlarıyla uğraşmaktan bıktığım için son anda karar değiştirip avid bb7 siparişi verdim.
- Fren Diskleri:
Elimde centerline rotor var, ya bir tane daha aynısından sipariş edeceğim ya da diatech'in tepe iniş rotorlarını satın alacağım. Bu arada rotorları 180 mm kullanacağım. Tavsiyelere açığım.
- Lastikler:
Hala karar veremedim, seçimimim vittoria mezcal olma ihtimali az değil.
- İç Lastikler:
Bisikleti aldığınıza kenda iç lastiklerle birlikte geliyorlar, ben bunların yerine continental-bontrager marka ürünler aldım.
- Elcikler:
Üzerinde fena sayılmayan bontrager elcikler vardı ama bu parçaları standart sünger elcikler ile değiştireceğim.
Daha iyi parçalarla toplanabilir miydi?
- Kesinlikle evet ama ne o kadar yetenekli bir sürücüyüm ne de bisikletten ciddi bir performans beklentim var.
Bisikletimin 12.5 kilo bandına inmesi yeterli, olmazsa o da sorun değil. Son olarak işin içine aliexpress karbonları girerse 11 küsür kiloları görmek pek de zor değil ama yukarıda saydığım sebepler var. Kolay gelsin.
İlk aldığımda bisikletimin üzerinde hiçbir işe yaramayan sr suntour maşa ve 3X7 olan giriş seviyesi bir vites sistemi vardı.
Bisikletimi yaklaşık 1.5 sene kullandıktan sonra ihtiyaçlarıma göre güncellemeye karar verdim. Bu arada bendeki bisikletin modeli marlin 5 ve marlin serisinin en son modeli olan 8'in bir tık üzerine çıkarmak istiyorum. Zaten başlıkta o yüzden 8 buçuk yazıyor.
Tabi hafiflik uğruna bisikletin amacından ve sağlamlığından ödün verilmeyecek. Toplama işlemi bittikten sonra resimleri eklemeye çalışacağım. Neyse, parça listesini yazmaya başlayayım.
- Maşa:
Gidip bir tane sr suntour raidon havalı maşa satın aldım, eskisine göre oldukça hassas çalışıyor.
- Furç Takımı:
Eski bilyalı furç takımı söküldü yerine ve cane creek'in bir tane rulmanlı furç takımı takıldı.
- Jant Çemberi:
Bisikletin üzerinde bontrager connection jant seti vardı. Gidip sun ringle helix sl 27 aldım. Bu jant çemberinin hem ağır arazi yeteneği var hem de oldukça hafif sayılır.
- Göbek:
En çok bozduğum parçalardan birisi arka göbek olduğu için biraz kalitelisine kaçıp novatec d 790 serisi göbek siparişi verdim. Bu göbek serisi rulmanlı olmasıyla beraber çok hafif ki dağ bisikleti yarışları için tasarlanan bir model olduğunu biliyorum.
- Jant Telleri:
Pahalıya kaçmayarak aliexpress'ten sipariş verdim, yakında gelirler.
- Aynakol:
İyisi olsun diyip sram nx tercih ettim. Bu arada sram'dan herhangi bir vites sistemi parçası satın alıyorsanız nx serisinin altında bulunan herhangi bir serinin ürününü almayın, hatta imkanınız varsa gx serisinin altına düşmemeye çalışın. Aklınızda bulunsun.
- Aynakol Hariç Geriye Kalan Vites Sistemi:
Henüz karar vermedim, büyük ihtimalle kaliteli bir microshift serisi alacağım. Özellikle microshift lafını duyunca ne alaka demeyin, 9'lu advent'i bile neredeyse 11'li sram nx'le yarışır bir fiyatla satıyorlar. Vites sistemi konusunda herhangi bir tavsiyeniz var ise alabilirim.
- Fren Sistemi:
Normalde yine hidroliklerle devam etmeyi düşünüyordum ama yağ sorunlarıyla uğraşmaktan bıktığım için son anda karar değiştirip avid bb7 siparişi verdim.
- Fren Diskleri:
Elimde centerline rotor var, ya bir tane daha aynısından sipariş edeceğim ya da diatech'in tepe iniş rotorlarını satın alacağım. Bu arada rotorları 180 mm kullanacağım. Tavsiyelere açığım.
- Lastikler:
Hala karar veremedim, seçimimim vittoria mezcal olma ihtimali az değil.
- İç Lastikler:
Bisikleti aldığınıza kenda iç lastiklerle birlikte geliyorlar, ben bunların yerine continental-bontrager marka ürünler aldım.
- Elcikler:
Üzerinde fena sayılmayan bontrager elcikler vardı ama bu parçaları standart sünger elcikler ile değiştireceğim.
Daha iyi parçalarla toplanabilir miydi?
- Kesinlikle evet ama ne o kadar yetenekli bir sürücüyüm ne de bisikletten ciddi bir performans beklentim var.
Bisikletimin 12.5 kilo bandına inmesi yeterli, olmazsa o da sorun değil. Son olarak işin içine aliexpress karbonları girerse 11 küsür kiloları görmek pek de zor değil ama yukarıda saydığım sebepler var. Kolay gelsin.
Son düzenleme:

















