Scudo Sports

Marlin 8 Buçuk

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
910
Tepki
1.016
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Öncelikle Selamün Aleyküm arkadaşlar;

İlk aldığımda bisikletimin üzerinde hiçbir işe yaramayan sr suntour maşa ve 3X7 olan giriş seviyesi bir vites sistemi vardı.

Bisikletimi yaklaşık 1.5 sene kullandıktan sonra ihtiyaçlarıma göre güncellemeye karar verdim. Bu arada bendeki bisikletin modeli marlin 5 ve marlin serisinin en son modeli olan 8'in bir tık üzerine çıkarmak istiyorum. Zaten başlıkta o yüzden 8 buçuk yazıyor.

Tabi hafiflik uğruna bisikletin amacından ve sağlamlığından ödün verilmeyecek. Toplama işlemi bittikten sonra resimleri eklemeye çalışacağım. Neyse, parça listesini yazmaya başlayayım.


- Maşa:

Gidip bir tane sr suntour raidon havalı maşa satın aldım, eskisine göre oldukça hassas çalışıyor.


- Furç Takımı:

Eski bilyalı furç takımı söküldü yerine ve cane creek'in bir tane rulmanlı furç takımı takıldı.


- Jant Çemberi:

Bisikletin üzerinde bontrager connection jant seti vardı. Gidip sun ringle helix sl 27 aldım. Bu jant çemberinin hem ağır arazi yeteneği var hem de oldukça hafif sayılır.


- Göbek:

En çok bozduğum parçalardan birisi arka göbek olduğu için biraz kalitelisine kaçıp novatec d 790 serisi göbek siparişi verdim. Bu göbek serisi rulmanlı olmasıyla beraber çok hafif ki dağ bisikleti yarışları için tasarlanan bir model olduğunu biliyorum.


- Jant Telleri:

Pahalıya kaçmayarak aliexpress'ten sipariş verdim, yakında gelirler.


- Aynakol:

İyisi olsun diyip sram nx tercih ettim. Bu arada sram'dan herhangi bir vites sistemi parçası satın alıyorsanız nx serisinin altında bulunan herhangi bir serinin ürününü almayın, hatta imkanınız varsa gx serisinin altına düşmemeye çalışın. Aklınızda bulunsun.


- Aynakol Hariç Geriye Kalan Vites Sistemi:

Henüz karar vermedim, büyük ihtimalle kaliteli bir microshift serisi alacağım. Özellikle microshift lafını duyunca ne alaka demeyin, 9'lu advent'i bile neredeyse 11'li sram nx'le yarışır bir fiyatla satıyorlar. Vites sistemi konusunda herhangi bir tavsiyeniz var ise alabilirim.


- Fren Sistemi:

Normalde yine hidroliklerle devam etmeyi düşünüyordum ama yağ sorunlarıyla uğraşmaktan bıktığım için son anda karar değiştirip avid bb7 siparişi verdim.


- Fren Diskleri:

Elimde centerline rotor var, ya bir tane daha aynısından sipariş edeceğim ya da diatech'in tepe iniş rotorlarını satın alacağım. Bu arada rotorları 180 mm kullanacağım. Tavsiyelere açığım.


- Lastikler:

Hala karar veremedim, seçimimim vittoria mezcal olma ihtimali az değil.

- İç Lastikler:

Bisikleti aldığınıza kenda iç lastiklerle birlikte geliyorlar, ben bunların yerine continental-bontrager marka ürünler aldım.


- Elcikler:

Üzerinde fena sayılmayan bontrager elcikler vardı ama bu parçaları standart sünger elcikler ile değiştireceğim.


Daha iyi parçalarla toplanabilir miydi?
- Kesinlikle evet ama ne o kadar yetenekli bir sürücüyüm ne de bisikletten ciddi bir performans beklentim var.

Bisikletimin 12.5 kilo bandına inmesi yeterli, olmazsa o da sorun değil. Son olarak işin içine aliexpress karbonları girerse 11 küsür kiloları görmek pek de zor değil ama yukarıda saydığım sebepler var. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Scudo
Eski ve yeni halini bekleriz
 
  • Beğen
Tepkiler: Ebabil
Eski ve yeni halini bekleriz
Konuya ekleyeceğim hocam.
Selamün Aleyküm arkadaşlar;

Maşayı yarın garantiye göndereceğim, sebebi ise yeni olmasına rağmen maşanın kilit mekanizması çalışmıyor. Maşayı tamir etme ihtimalleri çok düşük bence, kilit ve hava mekanizması aynı bacakta olduğu için geriye tek seçenek olarak içerideki kartuşu değiştirmek kalıyor. 2013 model olan bu maşanın o parçasını bulabilmek çok zor ki 100 mm için olan kartuşu bulabilmek daha da zor. Neyse, maşayı iade alırlarsa manitou, rockshox vesaire gibi bir şeyler bakabilirim.

Bu arada ufak bir şimarıklık yapıp titanyum vidalı truvativ stylo t40 sele borusu siparişi verdim. Karbon olan noir t40 ile arada öyle ahım şahım fiyat farkı yoktu ama özensiz kullanımdan dolayı karbon sele borusunu birkaç ayda çöp edeceğimi bildiğim için tercihimi alüminyumdan yana kullandım. Son olarak fren kolu tavsiyeniz var ise alabilirim. Aklımda avid speed dial 7 ve onun bir alt modeli olan avid fr5 var, sd7 fena değil gibi duruyor. Geçenlerde raidon havalı maşayı denemek için sürüşe çıktım, beklediğimden çok daha büyük bir fark oldu. Ön fren takımı takılı değildi ve bisiklet tahmini olarak pedallarıyla birlikte 12.7-12.8 kilo civarlarında geliyordu. Yanlış hatırlamıyorsam bisikleti ilk aldığımda pedalsız bir şekilde 14.45 kilo idi, 2 küsür kilo fark ciddi anlamda büyük bir değişim getirdi. Bu kadarını gerçekten ben de beklemiyordum. Kilo muhabbeti önemli değil aslında, sadece o kadar emek harcamışken bisiklet de biraz hafiflesin istiyorum. Olmazsa o da önemli değil, sağlam olsun yeterli benim için.
 
Son düzenleme:
Kolay gelsin ismini bilmedigim Arkadas. Allah gönlüne göre versin, insallah projende basarili olursun.
Yanlis anlamasan bir iki sorum var ve 1 de öneride bulunacagim.

- Jant Çemberi:
Bisikletin üzerinde bontrager connection jant seti vardı. Gidip sun ringle helix sl 27 aldım. Bu jant çemberinin hem ağır arazi yeteneği var hem de oldukça hafif sayılır.

- Göbek:
En çok bozduğum parçalardan birisi arka göbek olduğu için biraz kalitelisine kaçıp novatec d 790 serisi göbek siparişi verdim. Bu göbek serisi rulmanlı olmasıyla beraber çok hafif ki dağ bisikleti yarışları için tasarlanan bir model olduğunu biliyorum.

- Jant Telleri:
Pahalıya kaçmayarak aliexpress'ten sipariş verdim, yakında gelirler.

Jant Cemberini almissiniz ve göbek ile telleri siparis vermissiniz. Sorum su, jember ile göbegin mesafesini göbek elinize gecmeden nasil ölctünüz ve hangi ölcüye göre telleri aldiniz?
Yanlis anlamayin, eger yanlis ölcü alirsaniz bosa masaraf yapmis olursunuz.

- Fren Sistemi:
Normalde yine hidroliklerle devam etmeyi düşünüyordum ama yağ sorunlarıyla uğraşmaktan bıktığım için son anda karar değiştirip avid bb7 siparişi verdim.

1,5 senede nasil sizi biktiracak kadar yag sorunu oldu da hidrolikten sogdunuz ve biktiniz. Ben hic sorunsuz HD freni 2-3 sene kullaniyorum ve yine sorun yüzünde degil sadece bakim amacli yagini yeniliyorum ve 2-3 sene yine hic sorunsuz devam.
Bence bu kadar masaraf yapmisken mekanik olmasada yine HD fren olsa bence daha iyi olur ama tabiki iyisini almak sartiyla.

- Fren Diskleri:
Elimde centerline rotor var, ya bir tane daha aynısından sipariş edeceğim ya da diatech'in tepe iniş rotorlarını satın alacağım. Bu arada rotorları 180 mm kullanacağım. Tavsiyelere açığım.

Rotorlari 180mm kullana bilirsiniz ama kullanmadan önce kadro 180mm icin uygunmu onu ögrenin. Masa uygundur, genelde masalar 180mm uygun oluyor.

- Elcikler:
Üzerinde fena sayılmayan bontrager elcikler vardı ama bu parçaları standart sünger elcikler ile değiştireceğim.

Elcikler de size tavsiyem Crankbrothers Cobalt HT alin, kesinlikle sizi paisman etmez ve cok dayanikli ve asiri rahat bir elcik.

Bisikletimin 12.5 kilo bandına inmesi yeterli, olmazsa o da sorun değil. Son olarak işin içine aliexpress karbonları girerse 11 küsür kiloları görmek pek de zor değil ama yukarıda saydığım sebepler var. Kolay gelsin.
Eger bigün Karbon isin icine girecek olursa cakmalardan uzak durun derim. Bu tabiki tamamen benim kendi görüsüm.

Umarim yazdiklarimi yanlis anlamasiniz. Tekrar kolay gelsin.
 
Kolay gelsin ismini bilmediğim arkadaş. Allah gönlüne göre versin, inşAllah projende başarılı olursun.
Yanlış anlamazsan bir iki sorum var ve bir de öneride bulunacağım.

- Jant Çemberi:
Bisikletin üzerinde bontrager connection jant seti vardı. Gidip sun ringle helix sl 27 aldım. Bu jant çemberinin hem ağır arazi yeteneği var hem de oldukça hafif sayılır.

- Göbek:
En çok bozduğum parçalardan birisi arka göbek olduğu için biraz kalitelisine kaçıp novatec d 790 serisi göbek siparişi verdim. Bu göbek serisi rulmanlı olmasıyla beraber çok hafif ki dağ bisikleti yarışları için tasarlanan bir model olduğunu biliyorum.

- Jant Telleri:
Pahalıya kaçmayarak aliexpress'ten sipariş verdim, yakında gelirler.

Jant Cemberini almışsınız ve göbek ile telleri sipariş vermişsiniz. Sorum şu, çember ile göbeğin mesafesini göbek elinize geçmeden nasıl ölçtünüz ve hangi ölçüye göre telleri aldınız?
Yanlış anlamayın, eğer yanlış ölçü alırsanız boşa masraf yapmiş olursunuz.

- Fren Sistemi:
Normalde yine hidroliklerle devam etmeyi düşünüyordum ama yağ sorunlarıyla uğraşmaktan bıktığım için son anda karar değiştirip avid bb7 siparişi verdim.

1,5 senede nasıl sizi bıktıracak kadar yağ sorunu oldu da hidrolikten soğudunuz ve bıktınız. Ben hiç sorunsuz HD freni 2-3 senedir kullanıyorum ve yine sorun yüzünden değil sadece bakım amaçlı yağını yeniliyorum ve 2-3 sene yine hiç sorunsuz devam.
Bence bu kadar masraf yapmışken mekanik olmasada yine HD fren olsa bence daha iyi olur ama tabiki iyisini almak şartıyla.

- Fren Diskleri:
Elimde centerline rotor var, ya bir tane daha aynısından sipariş edeceğim ya da diatech'in tepe iniş rotorlarını satın alacağım. Bu arada rotorları 180 mm kullanacağım. Tavsiyelere açığım.

Rotorları 180 mm kullanabilirsiniz ama kullanmadan önce kadro 180 mm icin uygun mu onu öğrenin. Maşa uygundur, genelde maşalar 180 mm'ye uygun oluyor.

- Elcikler:
Üzerinde fena sayılmayan bontrager elcikler vardı ama bu parçaları standart sünger elcikler ile değiştireceğim.

Elciklerde size tavsiyem Crankbrothers Cobalt HT alın, kesinlikle sizi pişman etmez ve çok dayanıklı ve aşırı rahat bir elcik.

Bisikletimin 12.5 kilo bandına inmesi yeterli, olmazsa o da sorun değil. Son olarak işin içine aliexpress karbonları girerse 11 küsür kiloları görmek pek de zor değil ama yukarıda saydığım sebepler var. Kolay gelsin.
Eger birgün karbon işine girecek olursanız cakmalardan uzak durun derim. Bu tabiki tamamen benim kendi görüşüm.

Umarım yazdıklarımı yanlıs anlamazsınız. Tekrar kolay gelsin.

Yüce 'RABBİM' razı olsun abi, yanlış anlayacak bir şey yok. 😊

Jantın ve göbeklerin ölçüsünü internetten bulup yazılımla hesaplattım ve öyle sipariş verdim.

Frenler konusunda hassasiyet olarak hidrolik disk frenler kesinlikle çok iyi çalışıyorlar. 4orunları yormasa mekaniğin yüzüne bakmam. Yağ sorunlarını bir şekilde çözüyordum da pistonun toz kapıp yerine geri gitmemesi sonucu balataların fren disklerine dayanma sorununu çözemedim. Bu yüzden jantları çıkarıp takınca çoğu zaman kaliperi yeniden ayarlamak zorunda kalıyordum. Ana sebep bu yani, yoksa performans olarak mekanik disk frenlerin hidroliklerin yerini tutması çok zor.

Belli olmaz, içimden bir ses hidrolik disk frenleri özleyeceksin diyor.

Evet, 180 mm konusunda firmadan bilgi aldım. Yoksa kadroya zarar verme ihtimali hiç az değil.

Elcik konusunu aklıma not ettim, denemek isterim.

Karbon konusunda benzer görüşlere sahip olabiliriz.

Maliyeti düşürmek için güvenilmeyen karbonlara güvenmek pek mantıklı değil.

Orijinal olmayan ürünleri çok sevmiyorum, hatta nefret ediyorum. Bunlar dışında vasat markaların vasat karbonları da bir garip, almışken iyisini almak gerekiyor. Özensiz kullanmayacağımı bilsem almak isterdim birkaç karbon parça ama bu çok zor benim için, yoksa en azından sele borusu karbon olsun istiyordum. Teşekkür ederim değerlendirme için, kolay gelsin.
 
Arka göbek bugün geldi ve jant çemberinin eşini de ancak bugün sipariş verebildim. Göbek, tel vesaire indirimle almama rağmen jant toplama işi bayağı pahalı imiş gibi geldi. Keşke direk olarak jant seti alsa idim. Bu arada bir çift de diatech tepe iniş rotoru satın aldım.

Kafamdaki fikrin daha yarısına gelmeden tahmini olarak hesapladığım maliyetlere ulaştım, bisikleti 5-6 sene kullanacağım için sorun değil gibi görünüyor şimdilik.

Jant telleri, bb7'ler, sele borusu, fren diskleri vesaire yolda. Yarın kilitleme mekanizması bozuk olan maşayı garantiye yollamayı düşünüyorum, iade durumu olursa belki manitou falan bakabilirim. Neyse, daha yolumuz uzun galiba. Benim gibi acemi birisi için ciddi zaman ve para gerektiriyor maalesef.

IMG_20220902_221016.jpg
 
Selamün Aleyküm arkadaşlar, bugün jant tellerim geldi. Acemi birisi için fena olmayan bir sonuçla karşılaştım, bu arada ikinci çemberin gelmesi 40-50 günü bulacak ki galiba tren yoluyla gelecek.

IMG_20220907_135809.jpgIMG_20220907_135810.jpgIMG_20220907_122514.jpgIMG_20220907_122406.jpg
 
Aynı bisikleti kullanıyorum bana kalırsa değişmesi gerekenler öncelikle vites sistemi ve maşa. Ama mekanik disk frene niye döndünüz onu anlamadım, üzerindeki hidrolik disk fren alt seviye olsa da mekanik frenden iyidir. Kolay gelsin fotoğraf bekliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Ali Eren
Aynı bisikleti kullanıyorum bana kalırsa değişmesi gerekenler öncelikle vites sistemi ve maşa. Ama mekanik disk frene niye döndünüz onu anlamadım, üzerindeki hidrolik disk fren alt seviye olsa da mekanik frenden iyidir. Kolay gelsin fotoğraf bekliyoruz.
Teşekkür ederim.

Havalı bir maşa da satın aldım, vites sistemine de gireceğim zaten.

Fren sistemindeki değişimin ana sebebi toz, çamur vesaireden etkilenen pistonların bir süre sonra yerine geri gitmemesi ve bu yüzden balataların fren diskine dayanması denebilir.

İkinci bir sebep ise benim dikkatsiz bir kullanıcı olmamdan başka bir şey değil. Tekerlek takılı değilken kola basmak vesaire gibi alışkanlıklarım var, pistonlar yerinden çıktığı zaman balatalar yağdan dolayı çöp oluyor ki eski diskimin birisi de yağ meselesinden çöp oldu.

Yoksa bb7'ler pek ucuz frenler değil ki güncel olanlarının takım fiyatına neredeyse dört pistonlu fren seti alabiliyorsun. Bazı kaynaklarda dünyanın en iyi mekanik disk frenleri olduğu da geçiyor ama bilmiyorum.

Güncelleme:

Jant telleri büyük geldi, hem de öyle böyle büyük değil. Eski tellerle ördüm ama bilmiyorum, tecrübe kazanmam gerekiyor.

Bu arada jagwire kablo seti sipariş ettim. Henüz kolları alamasam da bb7'ler elime ulaştı.

IMG_20220907_123833.jpgIMG_20220907_123805.jpg

 
Bu işin maliyetini çok merak ediyorum. Kolay gelsin.
 
Jant telleri büyük geldi, hem de öyle böyle büyük değil. Eski tellerle ördüm ama bilmiyorum, tecrübe kazanmam gerekiyor.

Ilk yorumumda söyle bir soru sormustum....

- Jant Telleri:
Pahalıya kaçmayarak aliexpress'ten sipariş verdim, yakında gelirler.

Jant Cemberini almissiniz ve göbek ile telleri siparis vermissiniz. Sorum su, jember ile göbegin mesafesini göbek elinize gecmeden nasil ölctünüz ve hangi ölcüye göre telleri aldiniz?
Yanlis anlamayin, eger yanlis ölcü alirsaniz bosa masaraf yapmis olursunuz.

Bu soruyu tam da böyle fuzuli masaraflari önlemek icin sormustum. Simdi ise gercekten merak ediyorum hangi ölcüye göre tellerin uzunlugunu belirlediniz ve nasil ölcütünüz?
 
Bisikletiniz (link) gibi olmuş. İlgiyle takip ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Bu işin maliyetini çok merak ediyorum. Kolay gelsin.
Bitince paylaşacağım hocam, teşekkür ederim.
Ilk yorumumda söyle bir soru sormustum....

- Jant Telleri:
Pahalıya kaçmayarak aliexpress'ten sipariş verdim, yakında gelirler.

Jant Cemberini almissiniz ve göbek ile telleri siparis vermissiniz. Sorum su, jember ile göbegin mesafesini göbek elinize gecmeden nasil ölctünüz ve hangi ölcüye göre telleri aldiniz?
Yanlis anlamayin, eger yanlis ölcü alirsaniz bosa masaraf yapmis olursunuz.

Bu soruyu tam da böyle fuzuli masaraflari önlemek icin sormustum. Simdi ise gercekten merak ediyorum hangi ölcüye göre tellerin uzunlugunu belirlediniz ve nasil ölcütünüz?
Abi göbeğin teknik detaylarını içeren resimlerden ölçülerine ulaşmıştım ki aynı şey jant çemberi için de geçerli. Kaç yerden hesaplamama rağmen benzer sonuçlar almıştım. Haklısınız, tecrübe oldu.
Fotoğraftan tam olarak belli olmuyor ama jant örümü karışık olmuş gibi geldi bana.



Tel uzunluğu hesaplamak için bazı kaynaklar içeren eski bir paylaşımım: Jant teli tercihi
Fotoğraf açısından dolayı öyle duruyor maalesef. Örüm sayısında değil de başka bir yerde hata yapmıştım. Evet, çoğu jant teli boyu hesaplama yazılımı benzer sonuç veriyordu. Hals anlam veremedim, 4-5 mm uzun gelmemesi lazım tellerin.
Bisikletiniz (link) gibi olmuş. İlgiyle takip ediyorum.
Teşekkür ederim hocam, sonucu ben de merak ediyorum.


Güncelleme:

Karşılaştığım sorunlar;

Eski jant çemberimle yenisini tarttım ve farkın sadece 10 gram olduğunu gördüm, daha fazla olmasını beklerdim. Janta akord yaparken kaynak yeri sürekli tepiyordu, düzeltemeyince bir sorun olduğunu anladım. Jantın kaynak yeri birbirine tutturulurken simetrik kaynatılamamış. Daha önce bu markanın kaynak yerinden lastik sıvısı kaçırdığına dair resimler görmüştüm ama kaynak yeriyle ilgili herhangi bir sorunun başıma geleceğini düşünmemiştim.

Maalesef çemberden patladık, ikincisinin siparişini iptal ettirmeye çalışıyorum.

Bu arada bb7'nin tekini sattım, diğerini de satacağım. Tellerin esnemesi vesaire kafamda soru işareti bıraktı. Hidroliklerden devam edeceğim. Kafamda da juin tech db1 var, xt belki de xtr ayarında bir fren takımı diye hatırlıyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
Selamün Aleyküm forum, umarım iyisinizdir.

Birkaç can sıkıcı detay yaşandı maalesef ki bunlardan ilki takım diye sipariş verdiğim diskin yalnızca bir tanesinin gelmesi, ikincisi ise arka göbeğin bir anda ses vermeyi kesmesi diyebilirim.

Göbeği ilk aldığımda ses azalıp çoğalıyordu, aslında durumu o zaman anladım ama önemsemedim. Bugün bir anda çok ciddi anlamda ses kesildi. Yani göbekten de ciddi zarar ettim, projenin en maliyetli parçalarından sayılabilecek jant çemberi ve göbekten ciddi sorunlar yaşadım.

Elimdeki ikinci bb7'yi de sattım, sağlam bir hidrolik alacağım. Kablolar kadrodan geçtiği için arka hidrolik freni muhtemelen kadronun üzerinden geçireceğim.

Bugün maşayı tekrardan taktım, ön fren takımı komple sökükken ve üzerinde 12x32 dişli varken tahminimce pedalsız bir şekilde 12.1-12.2 kilo geliyor.

Fren sistemi 180 mm dönüştürücü ile tahminimce 450-460 gram civarlarında, 11X42 dişli de benzer ağırlıklarda geliyor. 11 küsürlere inse iyi olurdu ama belirli bir bütçenin üzerine çıkınca giriş seviyesi bir bisiklete pahalı ekipmanlar almak kabak tadı vermeye başlıyor.

Ön jantı eskisiyle devam etme kararı aldım, belki hazır bir takım jant alırım belli olmaz. Acemi birisi için akord sehpası olmadan jant toplamaya çalışmak kötü bir karar imiş. Önümdeki ana sorun alınacak olan yeni hidrolik frenleri kadronun içerisinden geçirerek bisiklete takmak.

Zor değil ama uğraştırıyor, bazen de her yer yağ oluyor. Daha önce düzgün bir şekilde bu işlemi yaptım, galiba kabloyu dışardan çekmek fena bir fikir değil.

Lastikle ilgili de ufaktan bir sorunum var, lastiğin yanağının bir kısmı janta tam oturmadığı için lastik tepme yapıyor. Düzeltmeye çalıştım ama olmadı.
 
Selamün Aleyküm, geçenlerde diatech 185 mm fren diskim ve truvativ sele borum geldi. Bugünlerde jagwire kablolarım da gelecek, vites sistemi de büyük ihtimal 11'li olacak. Üzerinde advent x olan bisikletlere göz attım, oldukça da beğendim fakat elden çıkarma durumunda marka microshift olunca fiyat ciddi anlamda düşüyordu ki advent x fiyat olarak da üst seviye setlere yakın.

Bu durum olmasa kesinlikle microshift alırdım.

Disk ve sele borusunun resimlerini aşağıya ekliyorum. Bu arada diskin fotoğrafları internetten alınma, yakında kendim de resmini çekebilirim.

IMG_20220915_154923.jpgIMG_20220915_155119.jpg1296745572-1812024834.jpg-204226085251322218.jpg
 
Tekrardan Selamün Aleyküm değerli forumdaşlar.

Geçenlerde jagwire kablo setim geldi, bisikletimi satma ihtimalim kalmayınca da advent x kol ve arka aktarıcı satın aldım. Zincir ve arka dişli kaldı ki bu parçaları 11-51 ve x10 olarak satın almayı düşünüyorum.

Frenleri de juin tech db1 satın aldım. Bu frenlerin muadillerinin güç olarak xtr olduğunu düşünürsek iyi bir seçim oldu.

IMG_20220927_170343.jpgIMG_20220927_170430.jpg
 
@Awacs7n Kolay gelsin başarılar dilerim. Toplama veya güncelleme yaparken göz ardı edilen ufak tefek varlığının çokta önemsenmediği parçaları da listeye ekleyince bir çok detay çıkıyor.
  • Sıradan gitmek gerekirse;
    Frenlerden bence hidrolik tercih etmek en iyisi. Almış olduğunuz bb7 frenleri vakti zamanında forumda olan Berk Evren bisikletinde kullanmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam dropbardan flatbar ve hidrolik frene geçmesinin en büyük sebebi kullanıma bağlı olarak fren telinin esnemesi tel gerginliğinin azalmasıydı. Çakma olsa da bir dönem kullanmış olduğum hibrid (mekanik-hidrolik) fren setinde aynı sorunu bende yaşadım. Hidroliğe geçme ile en iyisini yaptığınıza emin olabilirsiniz.
  • Jant örüm işi şu sıralar benimde aklımda olan şeylerden bir tanesi. Wiggle'da indirim üzerine sipariş verdiğim kadro boost/sokma mil/thru axle bende buna geçerken elimdeki QR (quick release) göbekleri elden çıkarıp sizin de almış olduğunuz novatec veya koozer modellerini düşünüyordum. Sonradan aklıma @Murat Cömez abinin dediği gibi tel uzunluğu durumu geldi. Yine forumdaki bir başlıkta bu durumu sordum sağ olsun @Spartiat abi yardımcı olarak hesaplama yapan bir kaç site attı. Sonra yurt içi yerel bir kaç sitede jant teli fiyatlarına baktım tanesi 50-70TL arası değişen başlangıç fiyatlı ürünler olduğunu gördüm. 32+32tel (4-5 tel de yedek) +ön arka göbek + örüm maliyeti derken sıfır jant fiyatına geliyor. Ama hala içimde örme jant konusunda düşünce var. Bunun bir nedeni ise internette bulduğum jant setlerinin 24 tel olması, yol bisikletimdeki jant 24 te olunca bende biraz kafa karışıklığına neden oldu.
  • Vites olarak bence güzel bir tercih yapmışsınız. Türkiye 'de yeni nesil microshift vites grubu kullanıcısı sayılı olduğunu düşünüyorum. Bizde herhangi bir inceleme videosu olmasa da takip ettiğim yabancı bisiklet forumları ve youtube kanalları özellikle gravel bisikletlerde (onlara göre) uygun olmasından dolayı bir hayli tercih ediliyor. Eğer size de maliyeti 11li Shimano veya Sram 'dan ucuz geldiyse tercih edilebilir. Yoksa yedek parça olarak ülkemizde Shimano ağı daha geniş.
  • Sele borusu olarak bir kaç emanet bisiklette dropper sele borusu kullandım gerçekten veli nimet, şu anda kendim alamıyorum ama bir sonraki tercihim bu yönde olacak.
Son olarak tekrardan kolay gelsin, sonucu görmeyi merakla bekliyorum. Birde microshift ürünlerini nereden sipariş ettiniz?
 
@Awacs7n Kolay gelsin başarılar dilerim. Toplama veya güncelleme yaparken göz ardı edilen ufak tefek varlığının çokta önemsenmediği parçaları da listeye ekleyince bir çok detay çıkıyor.
  • Sıradan gitmek gerekirse;
    Frenlerden bence hidrolik tercih etmek en iyisi. Almış olduğunuz bb7 frenleri vakti zamanında forumda olan Berk Evren bisikletinde kullanmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam dropbardan flatbar ve hidrolik frene geçmesinin en büyük sebebi kullanıma bağlı olarak fren telinin esnemesi tel gerginliğinin azalmasıydı. Çakma olsa da bir dönem kullanmış olduğum hibrid (mekanik-hidrolik) fren setinde aynı sorunu bende yaşadım. Hidroliğe geçme ile en iyisini yaptığınıza emin olabilirsiniz.
  • Jant örüm işi şu sıralar benimde aklımda olan şeylerden bir tanesi. Wiggle'da indirim üzerine sipariş verdiğim kadro boost/sokma mil/thru axle bende buna geçerken elimdeki QR (quick release) göbekleri elden çıkarıp sizin de almış olduğunuz novatec veya koozer modellerini düşünüyordum. Sonradan aklıma @Murat Cömez abinin dediği gibi tel uzunluğu durumu geldi. Yine forumdaki bir başlıkta bu durumu sordum sağ olsun @Spartiat abi yardımcı olarak hesaplama yapan bir kaç site attı. Sonra yurt içi yerel bir kaç sitede jant teli fiyatlarına baktım tanesi 50-70TL arası değişen başlangıç fiyatlı ürünler olduğunu gördüm. 32+32tel (4-5 tel de yedek) +ön arka göbek + örüm maliyeti derken sıfır jant fiyatına geliyor. Ama hala içimde örme jant konusunda düşünce var. Bunun bir nedeni ise internette bulduğum jant setlerinin 24 tel olması, yol bisikletimdeki jant 24 te olunca bende biraz kafa karışıklığına neden oldu.
  • Vites olarak bence güzel bir tercih yapmışsınız. Türkiye 'de yeni nesil microshift vites grubu kullanıcısı sayılı olduğunu düşünüyorum. Bizde herhangi bir inceleme videosu olmasa da takip ettiğim yabancı bisiklet forumları ve youtube kanalları özellikle gravel bisikletlerde (onlara göre) uygun olmasından dolayı bir hayli tercih ediliyor. Eğer size de maliyeti 11li Shimano veya Sram 'dan ucuz geldiyse tercih edilebilir. Yoksa yedek parça olarak ülkemizde Shimano ağı daha geniş.
  • Sele borusu olarak bir kaç emanet bisiklette dropper sele borusu kullandım gerçekten veli nimet, şu anda kendim alamıyorum ama bir sonraki tercihim bu yönde olacak.
Son olarak tekrardan kolay gelsin, sonucu görmeyi merakla bekliyorum. Birde microshift ürünlerini nereden sipariş ettiniz?
'Yüce 'RABBİM'' razı olsun hocam, teşekkürler.

Hidrolik konusunda ben de tel esnemesi konusundan dolayı mekanik disk frenleri bisikletime bile takmadan sattım ki yeni satın aldığım frenlerin de güç olarak xtr seviyesinde olması da farklı bir sebepti.

Bir diğer nokta ise elimde hidrolik disk frenler için mineral yağdan hava alma kitine kadar bulunması ki bu konuda tecrübe de kazandım.

Bu arada microshift'i cr'den aldım, almak isterseniz şu anda neredeyse yarı fiyatına diye hatırlıyorum.

Jant konusunda kesinlikle bir daha jant toplama işine bulaşmam, hazır alıp geçmek daha mantıklı. Göbek hafif diye jant toplama işine girdim ama girmez olaydım. Çember ve göbek ilk günlerden patladı, hiç gerek yok bence.

Bu arada 10'lu olduğuna aldanıp 12'lilere göre daha hesaplı olduğunu düşününmemek lazım, indirimle almasaydım aktarıcı ve kol ikilisi 12'li sistemle neredeyse aynı hatta belki de daha pahalı idi ki 423 gram olan orijinal alüminyum kaset dişlisinin de fiyat olarak 12'liden pek bir farkı yok.

İlk izlenim olarak oldukça beğendim, gene 12'li alınabirdi ama iki pedal çevirip vites değiştirmek pek hoşuma gitmiyor. Bu arada alüminyum alaşımlı kaset dişlisiyle alırsanız arka aktarıcı + kaset dişlisi ve vites kolu üçlüsü bazı üst seviye setlerden bile daha hafif, gerçekten beğendim diyebilirim.

Aktarıcı ve kol alırken dikkatli olmayı gerektiren birkaç nokta var. İlk noktaya gelirsek aktarıcının alüminyum ve çelik olmak üzere iki türlü bacak materyali var, çelik olan 70 grama yakın daha ağır.
İkinci nokta ise kolun silikon pedli ve pedsiz, 2 rulmanlı ve 4 rulmanlı olmak üzere birkaç modeli var.

Ben de yükseltilebir sele borusu almayı düşünmedim değil ama ciddi derecede ağırlardı. Birkaç kez arazide seleyi indirdikten sonra keşke olsaydı dedim, almadığım için pişman değilim ama keşke alsaydım diyorum. Bazı konfor unsurları ağırlıktan çok daha değerli olabiyor. Bence yükseltilebilir sele borusu da bunlardan birisi diye düşünüyorum.

Eksik kalan birkaç parçayı daha aldıktan sonra kafamdaki bisiklet fikrini tamamlamış olacağım, daha fazlası maliyet olarak mantık sınırlarını aşıyor. Bisikletim benim için değerli olmasaydı muhtemelen yeni bir bisiklet almak çok daha mantıklı bir seçim olurdu.
 
Geri