Scudo Sports

Markaların sitelerinden neden bisiklet sipariş edemiyoruz?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Arkadaşlar, Selamun aleyküm, merak ettiğim bir konu var. Örneğin Salcano, Kron, Sedona vb. sitelerden neden doğrudan bisiklet siparişi veremiyoruz? Bisikletleri demonte halde kutulayıp neden göndermiyorlar? Biz de gidip serviste montaj işlemlerini yapabiliriz. Örneğin ben bisikletimi alırken bisikletçi Salcanoya sipariş geçmişti ve bisikeltim kutulu halde gelmişti. Ben de servise götürüp montajlatmıştım. Ama neden son kullanıcıya internet üzerinden doğrudan satış yok?
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Scudo
Muhtemelen bisiklet üreticileri rekabet etiği gereği perakende satışa girmiyorlardır .Onun yerine anlaşmalı olduğu yetkili satıcılarında son kullanıcıya hazır bisiklet sunulmasını tercih ediyorlardır.
 
@Eaworkz Selamlar hocam internet üzerinden direkt satış yapılsaydı rekabet kurumu mu araya girecekti. Bu soru benim aklımı çok kurcalamıştı. Direkt satış daha mantıklı geliyor çünkü iki tarafın da mutlu olacağını düşünüyorum.
 
Bu etik duruş ile ilgili bir konu. Pek çok işte olduğu gibi üreticiler ürünlerini bayileri üzerinden satmayı hedefliyorlar ve bayilerini gözetmek adına son tüketiciye ulaşmak istemiyorlar. Bayilerini korumak ve cirolarını düşürmemek adına bana göre şık bir davranış.

Aynı Sigorta Şirketlerinde olduğu gibi ürünlerini direkt satmayıp acentelerine sattırmaları gibi düşünülebilir.
 
Araba alırken gidip fabrikadan mı alıyorsunuz?
Hocam zaten bahsettiğimiz konu o. Neden gidip fabrikadan alamıyoruz? Aracı bir firma istemiyoruz. Elbette bakım yapacak firmalar lazım ama satış yapacak firmaya gerek yok ki.
 
Ticaretin doğası bu , bir sürü yazı çizi işi personel vs çalıştırması lazım bu durumda. Bunun için bu tip angaryalar bayilere yıkılır. Üreticide yüzbin kişi ile uğraşacağına 200 tane bayi ile uğraşır.
 
Bazi Bisiklet firmalari ( CANYON, ROSE gibi) kimseye bayilik vermeyip direkt fabrikadan satis yapiyorlar. Bu sekilde kaliteden taviz vermeden direk son kullaniciya ulastiklarini iddia etmektedirler. Ben de CANYON kullanicisi olarak direkt fabrikadan satilmasini daha avantajli buluyorum.
 
Bazi Bisiklet firmalari ( CANYON, ROSE gibi) kimseye bayilik vermeyip direkt fabrikadan satis yapiyorlar. Bu sekilde kaliteden taviz vermeden direk son kullaniciya ulastiklarini iddia etmektedirler. Ben de CANYON kullanicisi olarak direkt fabrikadan satilmasini daha avantajli buluyorum.
Fabrikadan derken yani internet üzerinden mi satış yapıyorlar?
 
Ekonomik fayda açısından bakıldığında bayi yerine doğrudan satmak üretici için de tüketici için de daha mantıklıdır. Bayinin faydası ürünün müşteriye tanıtımı, ürünün teslimi, son kullanıcı ayarlarının yapılması, müşteri taleplerinin ve şikayetlerinin halledilmesi kısmında oluyor. Bunun karşılığında da bayi komisyonu alıyor. Eğer bayi yukarıdaki o katkıları doğrudan satışa göre daha fazla yapamazsa bir süre sonra elimine olmak zorunda kalır. Ucuza satmak isteyen üretici ve ucuza almak isteyen tüketici onu aradan çıkarır. Doğrusu da budur. Diğer sektörlerde de böyle oluyor.
Bizim müşteri memnuniyeti olayını anlayamayan ve buralarda devamlı eleştirdiğimiz esnafın anlayamadığı husus budur. Müşteri bir telefon ve web sayfası yerine kendi dilinden anlayan ve kendisine yardımcı olmaya çalışan esnafı her zaman tercih eder. Ancak kazık veya kötü muamele görünce alternatif aramaya başlıyor. Mesela ben her gittiğimde dükkanda inceleyebileceğim makul bir ürün çeşitliliği bulamıyorsam, sorularıma samimi ve teknik olarak doğru bir yanıt alamıyorsam, tutarlı bir fiyat politikası göremeyip yüzüme bakıp fiyat söyleniyorsa niye bayi payını ödeyeyim ki? Decathlon gibi alternatiflere veya internet mağazalarına yönelirim.
Olan arada iyi esnafa da oluyor. Model değişince hepsi birden güme gidiyor.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bazı ülke ticaret yapıları bunu gerektiriyor. Mesela telekom devi cihaz üreticileri kanal sistemi kullanırlar. Asla ama asla satış yapmaz, stok tutmaz. Servis hizmeti vermez. Nasıl olduğunu bilir, know how ondadır. Geri kalan da teferruattır. Canyon ülkemizde çok gördüğüm bir marka değil. Müşteri üst segment olsa gerek, ferrari gibi.
 
Vosvos bir ara bir arabasını lupo yu sanırım internetten sattı. Alan aldı ama tutmadı.
 
Kooperatif benzeri yapılanmalar kurmadığımız sürece bayi vb aracilara kendimizi yoldurmaya devam... Oh missss.
 
üreticiler bayilik usulüyle çalışmıyor olsa bildiğimiz markaların iyi ihtimalle üçte birini anca duymuş olurduk ve bu fiyat düzeyleri çok daha yukarıda olurdu.

düzen bu noktaya geldikten sonra da bayileri aradan çıkarıp direkt üreticiden satış yapmasını beklemek komik ve imkansız bir istek olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eshquia™
üreticiler bayilik usulüyle çalışmıyor olsa bildiğimiz markaların iyi ihtimalle üçte birini anca duymuş olurduk ve bu fiyat düzeyleri çok daha yukarıda olurdu.
düzen bu noktaya geldikten sonra da bayileri aradan çıkarıp direkt üreticiden satış yapmasını beklemek komik ve imkansız bir istek olur.
Süvarilerinden vazgeçtiyse ordular bayilerden vazgeçmek daha mı zor olur bisiklet dünyası için?
 
Vosvos bir ara bir arabasını lupo yu sanırım internetten sattı. Alan aldı ama tutmadı.
Peki kaç sene önce? O zamanlar ben daha bebektim yahu. Şimdi sizce durum değişmedi mi? Yoksa siz mağazaya gidip mi bisiklet beğeniyorsunuz? Aracıların hortumu kesilmelidir. Kişi başı 100 lira olsa dahi o hortum kesilmelidir. xc150 ve xc500 bisikletleri internetten aldım. Ben ve kardeşim bu modellerden oldukça mutluyuz. Yeni karbon kron yol bisikletimi de internetten satın alacağım. Bahsettiğim hortum müşteri ve firmaya kesinlikle zarar veriyor.
 
Geri