Scudo Sports

Lastik tavsiyesi

Ride now tpu iç lastik kullanıyorum. Sarf olarak kolay ulasılabilir ve uygun fiyatlı olmasından...Henüz patlak yaşamadım. İki bisikletimde de kullanıyorum ve toplam km +4000 km oldu...Tahminim, gelenekel iç latiklerden daha dayanıklı, en az onlar kadar patlasa bile ağırlık ve yuvarlanma direncine değer.. Kaldı ki, patlak koruma konusu, dış lastiklerle ilgilidir iç lastiklerle pek ilgili değildir., İkinci konu da rotasyon etkisi ile tırmanısta, duzlukte ve yokus ınıste bunun poztıf etkisinı yani hafiflik etkisini tecrübe ederiz. Benim tavsiyem, kullandıktan sonra yorum yapmak lazım. Kullanmadan yorum yapmak herkesin işi... Cağrı terzioglu gibi, vittoria nın en iyi tpu sunu takıp, sonra da diğer tpu lar leştir demek ya da kullanmadıgı halde uzak dogu kadroları horlama falan yapması yerine kullandıktan sonra yorum yapması daha kabul edilebilir, daha şık, daha etik olurdu... Al kardeşim bir sezon 2 sezon bin, +30 bin m tırman ondan sonra yaz tecrubenı biz de ciddiye alalım..Gecen hafta içinde 2023 s works sl 7 kadro alan bir abimiz, bisikleti yana dusurdukten sonra, kadro, sele borusu kokunden kırıldı...Baska bir abimiz de bianchi yeni nesil kadro aldıgının haftası jantlarını patlattı.. (bu abilerle bire bir gorusturebilirim.) demek ki s works ler beş para etmez, bianchi kadro jant setiyle alınmaz mı demeliyiz?
Söz çöpe atacak param olursa senden bir kadro alicam.
 
Scudo
Hocalar selamlar bir şey danışcağım.

Bu lastikteki balansı nasıl alıyoruz beni çok dellendiriyor alamıyorum.

Dış lastik önce sibop tarafından mi tam karşısından mi yerine sokulmalı.

Bisiklet carraro race 062 orjinal diş lastiği iç lastik farklı
 
Hocalar selamlar bir şey danışcağım.

Bu lastikteki balansı nasıl alıyoruz beni çok dellendiriyor alamıyorum.

Dış lastik önce sibop tarafından mi tam karşısından mi yerine sokulmalı.

Bisiklet carraro race 062 orjinal diş lastiği iç lastik farklı

Merhabalar, bununla ilgili pek çok detay verilebilir. Eğer jantınızdan emınsenız yani balansında sorun yok ise, mesela sadece yatay yalpalama değil dikey de yalpalama için tel gergileri kontrol edilmiş ise , iç lastik ve dış lastikte anormal ve asimetrik şişikler / incelikler / kalınlıklar gibi gerek üretim kusuru gerekse de sonradan meydana gelen kusurlar, balansın kaçmasına sebep olabilir. Hatta eğer 21 ya da 24,25 gibi genişliğe sahip dış lastiklerle 18,20,24 gibi tel sayılarına sahip hassas jant setlerinde, normalden uzun sibop uzunluğu ya da ağırlıgı bile balans sorunu yaratabiliyor. Jantı ayrı balanslayıp , lastikleri taktıktan sonra yenıden balanslarını kontrol ettiğinizde daha kesin sonuçlar elde edeceksinizdir.

Lastik takma işi biraz hassas bir konu. Herkesin yapacağı ya da yaptıgı bir şey de olsa lastiği takarken ve çıkarırken pek çok detay yer alıyor. Levye vb seyleri kullanan da var, gerek jantı gerek iç ve dış lastiği korumak adına levyesiz montaj yapan kişiler de.. İç lastikleri önce yerleştrip ve hafif şişirerek dış lastiği takmak bir alternatif iken, dış lastiğin içine iç lastiği yerleştirip de takmak mümkün.. Burada iç lastiğin sibop kısmını, hem dış lastiğe yerleştirmelisiniz hem de şişirirken, iç lastiğin, janta ve dış lastiğin iç tarafına tam oturmasından emin olmalısınız.. Yoksa iç lastikler falan cok kolay balon yapıyor....Bu da balans sorunu yaratıyor... Bu konuda sıfır alındıgı halde saklama ve ortam kosullarının etkisiyle, henüz sürüş yapmadan başka bir yeni iç lastik almak zorunda kalan kullanıcıların yorumlarını okumustum.. Bu konu ile ilgili YTube da bolca içerik var.. Çözersiniz...
 
Merhabalar, bununla ilgili pek çok detay verilebilir. Eğer jantınızdan emınsenız yani balansında sorun yok ise, mesela sadece yatay yalpalama değil dikey de yalpalama için tel gergileri kontrol edilmiş ise , iç lastik ve dış lastikte anormal ve asimetrik şişikler / incelikler / kalınlıklar gibi gerek üretim kusuru gerekse de sonradan meydana gelen kusurlar, balansın kaçmasına sebep olabilir. Hatta eğer 21 ya da 24,25 gibi genişliğe sahip dış lastiklerle 18,20,24 gibi tel sayılarına sahip hassas jant setlerinde, normalden uzun sibop uzunluğu ya da ağırlıgı bile balans sorunu yaratabiliyor. Jantı ayrı balanslayıp , lastikleri taktıktan sonra yenıden balanslarını kontrol ettiğinizde daha kesin sonuçlar elde edeceksinizdir.

Lastik takma işi biraz hassas bir konu. Herkesin yapacağı ya da yaptıgı bir şey de olsa lastiği takarken ve çıkarırken pek çok detay yer alıyor. Levye vb seyleri kullanan da var, gerek jantı gerek iç ve dış lastiği korumak adına levyesiz montaj yapan kişiler de.. İç lastikleri önce yerleştrip ve hafif şişirerek dış lastiği takmak bir alternatif iken, dış lastiğin içine iç lastiği yerleştirip de takmak mümkün.. Burada iç lastiğin sibop kısmını, hem dış lastiğe yerleştirmelisiniz hem de şişirirken, iç lastiğin, janta ve dış lastiğin iç tarafına tam oturmasından emin olmalısınız.. Yoksa iç lastikler falan cok kolay balon yapıyor....Bu da balans sorunu yaratıyor... Bu konuda sıfır alındıgı halde saklama ve ortam kosullarının etkisiyle, henüz sürüş yapmadan başka bir yeni iç lastik almak zorunda kalan kullanıcıların yorumlarını okumustum.. Bu konu ile ilgili YTube da bolca içerik var.. Çözersiniz...
Jantta sıkıntı yok lastik yokken döndürdüğümde anlaşılıyor zaten olmadığı. Yatay değil dikey şekilde balans.

Lastiği takarken oluyor ama bir türlü çözemedim,


YouTube videoları da samimiyetsiz geliyor burdan 1. Ağızdan tavsiye almak daha iyi
 
Jantta sıkıntı yok lastik yokken döndürdüğümde anlaşılıyor zaten olmadığı. Yatay değil dikey şekilde balans.

Lastiği takarken oluyor ama bir türlü çözemedim,


YouTube videoları da samimiyetsiz geliyor burdan 1. Ağızdan tavsiye almak daha iyi
İç lastiği içinde katlanmayacak kadar havayla yerleştirmek daha sağlıklı. Yoksa katlanma vs. yapabiliyor. Çok fazla hava olursa da dış lastiği yerleştirmek baya zor olabilir. Biraz havasını düşüre düşüre bulursunuz o değeri.

En son sibop tarafından yerleştirmek daha iyi sonuçlar veriyor. Eskiden sibopun tam karşısından yerleştirmek daha iyi deniyordu(uzun süre ben de böyle taktım). Bu konuda kendi tecrübeme göre sibop tarafından yerleştirmek daha sağlıklı ve kolay oluyor.

İç lastiği yerleştirdikten sonra özellikle dış lastiğin açık kalan kısmına iyice dikkat etmek gerekiyor. Yani en son kısmı yerleştirmeden önce elinizle dış lastiği çekiştirerek kontrol edip, iç lastiğin tamamen dış lastiğin içine iyice yerleştiğine dikkat etmeniz gerekiyor. Elle hafif ayırdığınızda iç lastiği görmemeniz lazım. Eğer bu şekildeyse sibopu ittirerek son kısmı takın.
Ride now tpu iç lastik kullanıyorum. Sarf olarak kolay ulasılabilir ve uygun fiyatlı olmasından...Henüz patlak yaşamadım. İki bisikletimde de kullanıyorum ve toplam km +4000 km oldu...Tahminim, gelenekel iç latiklerden daha dayanıklı, en az onlar kadar patlasa bile ağırlık ve yuvarlanma direncine değer.. Kaldı ki, patlak koruma konusu, dış lastiklerle ilgilidir iç lastiklerle pek ilgili değildir., İkinci konu da rotasyon etkisi ile tırmanısta, duzlukte ve yokus ınıste bunun poztıf etkisinı yani hafiflik etkisini tecrübe ederiz. Benim tavsiyem, kullandıktan sonra yorum yapmak lazım. Kullanmadan yorum yapmak herkesin işi... Cağrı terzioglu gibi, vittoria nın en iyi tpu sunu takıp, sonra da diğer tpu lar leştir demek ya da kullanmadıgı halde uzak dogu kadroları horlama falan yapması yerine kullandıktan sonra yorum yapması daha kabul edilebilir, daha şık, daha etik olurdu... Al kardeşim bir sezon 2 sezon bin, +30 bin m tırman ondan sonra yaz tecrubenı biz de ciddiye alalım..Gecen hafta içinde 2023 s works sl 7 kadro alan bir abimiz, bisikleti yana dusurdukten sonra, kadro, sele borusu kokunden kırıldı...Baska bir abimiz de bianchi yeni nesil kadro aldıgının haftası jantlarını patlattı.. (bu abilerle bire bir gorusturebilirim.) demek ki s works ler beş para etmez, bianchi kadro jant setiyle alınmaz mı demeliyiz?
Şahsen kadro alacağım zaman sizin kadrolara da denk gelmiştim. 2017'de aliexpressten aldığım kadro hala taş gibi duruyor ki çok hafif ve dikkatli bisiklet kullanan birisi değilim. O açıdan açıkça direkt Çin veya Tayvan ürünlerine karşı genel bi önyargım yok. Ama nedense üzerinde başka bi marka yani çakma dediğimiz kadrolarda muhatap bulamama ve ne gibi testlerden geçtiği konusunda hep kafada bi soru işareti var. En başta yasal değiller. Evet çok sağlam olabilirler, çok fazla kişi denemiş vs. olabilir ama ya değilse. Bu durumu bilmek imkansız gibi. Ben Specialized veya yerel çinli üretici marka hakkında başımdan gelen olayı Youtube'a atabilirim veya İnstagramdan paylaşıp o kadroyu alacak kişileri uyararak markanın bana verdiği zarara çok olmasa bile bi karşılık verebiliyorum. Ama karşımda yasal olmayan ve muhatabı belli olmayan bi ürün olunca olay çok tek taraflı kalıyor maalesef.

Diğer üreticilerde bu yok ama en azından yerel üretici bile olsa çinli(yerel) markaların kendi itibar puanı için bi test vs. göstermesi gerekiyor. Hatta bu algıyı kırmak için böyle konularda belki büyük markalardan daha fazla özen bile gösteriyor olabilirler. Şahsen mesela Deng-fu, OG-Evkin, Elves, Twitter, Sava gibi markalar bana biraz daha güven veriyor. Veya jant seti olarak Elite markası. Neden böyle kadrolar veya jant setleri getirtmediğinizi anlamadım şahsen ben kadro bakarken. Hatta Türkiye Turunda gördük. Astana Çin markası X-Lab bisikletlerle resmen tozu dumana kattı :) Tabi bizim insanımız gösterişi seviyor ama nicelik olarak bakanlar için bu tarz yerel çin markaları daha güvenli geliyor bana.

Tpu'larla ilgili aşağıdaki tabloyu paylaşabilirim. Yani "Ucuzsa çöptür" demek önyargısı maalesef var bazılarında. Yine yukarıdaki X-Lab örneği ve geçen sene Van-Rysel bisikletlerin kendilerinden kat kat pahalı olan bisikletlere göre performanslarına bakarak da bunları görebiliyoruz.

1746825851579.png
kaynak: (link)
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
İç lastiği içinde katlanmayacak kadar havayla yerleştirmek daha sağlıklı. Yoksa katlanma vs. yapabiliyor. Çok fazla hava olursa da dış lastiği yerleştirmek baya zor olabilir. Biraz havasını düşüre düşüre bulursunuz o değeri.

En son sibop tarafından yerleştirmek daha iyi sonuçlar veriyor. Eskiden sibopun tam karşısından yerleştirmek daha iyi deniyordu(uzun süre ben de böyle taktım). Bu konuda kendi tecrübeme göre sibop tarafından yerleştirmek daha sağlıklı ve kolay oluyor.

İç lastiği yerleştirdikten sonra özellikle dış lastiğin açık kalan kısmına iyice dikkat etmek gerekiyor. Yani en son kısmı yerleştirmeden önce elinizle dış lastiği çekiştirerek kontrol edip, iç lastiğin tamamen dış lastiğin içine iyice yerleştiğine dikkat etmeniz gerekiyor. Elle hafif ayırdığınızda iç lastiği görmemeniz lazım. Eğer bu şekildeyse sibopu ittirerek son kısmı takın.

Şahsen kadro alacağım zaman sizin kadrolara da denk gelmiştim. 2017'de aliexpressten aldığım kadro hala taş gibi duruyor ki çok hafif ve dikkatli bisiklet kullanan birisi değilim. O açıdan açıkça direkt Çin veya Tayvan ürünlerine karşı genel bi önyargım yok. Ama nedense üzerinde başka bi marka yani çakma dediğimiz kadrolarda muhatap bulamama ve ne gibi testlerden geçtiği konusunda hep kafada bi soru işareti var. En başta yasal değiller. Evet çok sağlam olabilirler, çok fazla kişi denemiş vs. olabilir ama ya değilse. Bu durumu bilmek imkansız gibi. Ben Specialized veya yerel çinli üretici marka hakkında başımdan gelen olayı Youtube'a atabilirim veya İnstagramdan paylaşıp o kadroyu alacak kişileri uyararak markanın bana verdiği zarara çok olmasa bile bi karşılık verebiliyorum. Ama karşımda yasal olmayan ve muhatabı belli olmayan bi ürün olunca olay çok tek taraflı kalıyor maalesef.

Diğer üreticilerde bu yok ama en azından yerel üretici bile olsa çinli(yerel) markaların kendi itibar puanı için bi test vs. göstermesi gerekiyor. Hatta bu algıyı kırmak için böyle konularda belki büyük markalardan daha fazla özen bile gösteriyor olabilirler. Şahsen mesela Deng-fu, OG-Evkin, Elves, Twitter, Sava gibi markalar bana biraz daha güven veriyor. Veya jant seti olarak Elite markası. Neden böyle kadrolar veya jant setleri getirtmediğinizi anlamadım şahsen ben kadro bakarken. Hatta Türkiye Turunda gördük. Astana Çin markası X-Lab bisikletlerle resmen tozu dumana kattı :) Tabi bizim insanımız gösterişi seviyor ama nicelik olarak bakanlar için bu tarz yerel çin markaları daha güvenli geliyor bana.

Tpu'larla ilgili aşağıdaki tabloyu paylaşabilirim. Yani "Ucuzsa çöptür" demek önyargısı maalesef var bazılarında. Yine yukarıdaki X-Lab örneği ve geçen sene Van-Rysel bisikletlerin kendilerinden kat kat pahalı olan bisikletlere göre performanslarına bakarak da bunları görebiliyoruz.

326931 dosyayı görüntüle
kaynak: (link)
Yazdiklariniz için teşekkür mu etsem, kutsama ayini mi yapsam bilemedim 😀 tabi latife ediyorum biraz ama özünde ciddi diyorum. Çok uzun uzadıya yazmak anlamsız olur ve konu kapsamına da zarar verir diyerekten , konuyla ilgili testler var aslında. Kadroya,masaya,jantlara,gidonlara ait ayrı ayrı yapılan testler. Bunu kendime açtığım YouTube kanalında kısa videolarda ve shbnden de ilanların bazılarında yer verdim. Tesise ait görseller de yer alıyor.. Benim tek derdim şu üslup konusu.. kendisini lord zanneden tipler.. cem yılmaz in ifade ettiği gibi, " business tık biz ama? Biz de mi öldük?" Kafasında yaşıyor pek çogu..
 
  • Beğen
Tepkiler: Özhan Akgöğ
İç lastiği içinde katlanmayacak kadar havayla yerleştirmek daha sağlıklı. Yoksa katlanma vs. yapabiliyor. Çok fazla hava olursa da dış lastiği yerleştirmek baya zor olabilir. Biraz havasını düşüre düşüre bulursunuz o değeri.

En son sibop tarafından yerleştirmek daha iyi sonuçlar veriyor. Eskiden sibopun tam karşısından yerleştirmek daha iyi deniyordu(uzun süre ben de böyle taktım). Bu konuda kendi tecrübeme göre sibop tarafından yerleştirmek daha sağlıklı ve kolay oluyor.

İç lastiği yerleştirdikten sonra özellikle dış lastiğin açık kalan kısmına iyice dikkat etmek gerekiyor. Yani en son kısmı yerleştirmeden önce elinizle dış lastiği çekiştirerek kontrol edip, iç lastiğin tamamen dış lastiğin içine iyice yerleştiğine dikkat etmeniz gerekiyor. Elle hafif ayırdığınızda iç lastiği görmemeniz lazım. Eğer bu şekildeyse sibopu ittirerek son kısmı takın.
Sizinki de yol bisikleti mi yani ince Lastik mi? Bir de ben levyeyle oturtuyorum sibop kısmı zor olmaz mı öyle
 
Hocam bisikleti sürdüğünüz zemini ve koşulları söylerseniz çok iyi olur.
zemin genellikle şehir yüzeyi(urban fr yapan tayfadanım öyle söyleyeyim) , havalar daha tam anlamıyla iyi olmadığından patikaya giremiyorum. Attığım listeden rockrider grip500 ve hemen onun altındaki maxxis modelini çıkardım. Conti Kaizer, Mitas Monarch ve Schwalbe Hans arasında git gel yaşıyorum. Başka model öneriniz varsa alabilirim.
 
Sizinki de yol bisikleti mi yani ince Lastik mi? Bir de ben levyeyle oturtuyorum sibop kısmı zor olmaz mı öyle
Yol lastiği ve TPI dediğimiz örgü sıklığı yüksek olan lastikler. Dolayısıyla geçirmesi biraz daha zor olan modeller aslında. Ben de elle direkt geçirmiyorum ama tek levye yardımıyla sibopu dış lastiğe doğru iterseniz çok daha kolay ve zararsız bi şekilde yerleşiyor. Yani bi çok yöntem denedim şahsen bana en kolay gelen sistem bu oldu.

Dediğim gibi yıllarca sibop karşısından yerleştiriyordum. Sonradan çıkan özellikle "Tubeless Ready" denilen jantlarda zorlanmaya başladım. Dedim bi de sibop tarafından son yerleştirmeyi yapıym ve cidden çok daha kolay olduğunu farkettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
zemin genellikle şehir yüzeyi(urban fr yapan tayfadanım öyle söyleyeyim) , havalar daha tam anlamıyla iyi olmadığından patikaya giremiyorum. Attığım listeden rockrider grip500 ve hemen onun altındaki maxxis modelini çıkardım. Conti Kaizer, Mitas Monarch ve Schwalbe Hans arasında git gel yaşıyorum. Başka model öneriniz varsa alabilirim.
Hocam urban fr için yanakları sağlam lastikler almalısınız. Şu anda Schwalbe nobby nic in addix performance modelini kullanıyorum yanakları gerçekten sağlam, tutuş olarak da çok yönlü bir lastik olduğu için ıslak ve kuru zeminde tutuşunu beğeniyorum.

Hans dampf i kullanmadım ama dişleri nobby nic e göre daha agresif, çamurda falan sürecekseniz iyi bir tercih olabilir. Ama Hans Dampf kalınlığı sebebiyle yavaş yuvarlanan bir lastik, Çok agresif sürmüyorsanız 2.60 lık bir lastiğe pek gerek yok.

Conti yi kullanmadım, kullanımı arka lastik için, pek kötü yorum görmedim diğer sitelerde.

Ekstra öneri olarak vittoria mazza önerebilirim.

Merdiven indiğiniz için Schwalbenin super soft lastiklerine pek yanaşmayın arazide tutuşları çok güzel ancak merdivende hızlı erirler.
 
Hocam urban fr için yanakları sağlam lastikler almalısınız. Şu anda Schwalbe nobby nic in addix performance modelini kullanıyorum yanakları gerçekten sağlam, tutuş olarak da çok yönlü bir lastik olduğu için ıslak ve kuru zeminde tutuşunu beğeniyorum.

Hans dampf i kullanmadım ama dişleri nobby nic e göre daha agresif, çamurda falan sürecekseniz iyi bir tercih olabilir. Ama Hans Dampf kalınlığı sebebiyle yavaş yuvarlanan bir lastik, Çok agresif sürmüyorsanız 2.60 lık bir lastiğe pek gerek yok.

Conti yi kullanmadım, kullanımı arka lastik için, pek kötü yorum görmedim diğer sitelerde.

Ekstra öneri olarak vittoria mazza önerebilirim.

Merdiven indiğiniz için Schwalbenin super soft lastiklerine pek yanaşmayın arazide tutuşları çok güzel ancak merdivende hızlı erirler.
tamamdır, çok teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
schwalbe duranoların üretimini bitirmiş sanırsam kendi sitesinde yok. Onun yerine ne alacağız. Patlamasın yeter.
schwalbe one 365 çıkarmış duranodd lerin yerine kullanabilirsiniz denilmiş.
 
schwalbe duranoların üretimini bitirmiş sanırsam kendi sitesinde yok. Onun yerine ne alacağız. Patlamasın yeter.
schwalbe one 365 çıkarmış duranodd lerin yerine kullanabilirsiniz denilmiş.
Aynen, Schwalbe One 365 👍

Yaban ellere gidince alttakini oradaki adrese gönderteyim

(link)
 
Hocam artık lastik hakkında yorum yapmayacak 😁
 
  • Hahaha
Tepkiler: lrfan ve mcanerg
Hocam siz Pirelli’ye geçmiştiniz, memnun kaldınız mı?
Henüz yorum için erken, daha uzun sürede ve farklı yollarda test lazım ama ilk günden sürüş sonunda evin sokağına girdiğimde gül dikeni battı ve patladı :) Nazar diyelim, 1-2 ay sonra detaylı yazayım. Islakta, virajda, frenajda... görelim bi ;)
 
Merhabalar yol bisikletim için lastik almam gerekiyor yırtılma olmuş lastikte yarışlarda kullanabileceğim patlamaya dayanıklı yol tutuşu ekstra güvenilir bir dayanıklı lastik istiyorum tavsiyelerinizi alabilir miyim ikinci el sıfır kutulu da bakıyorum o yüzden marka model tavsiyeyi alayım ki ona göre bakayım istiyorum önceliğim güvenlik 700x25 alacağım lastik önerebilir misiniz zırhlı olur patlama direnci yüksek yol tutuşu üst seviye gibi olsun sizden ricam ?
 
Geri