Siboplar konusunda herkesin farkli fikirleri var. Buna dair bir konuda yapilan Laciverti adli uyenin aciklamasina bak istersen:
"Presta sübap (Fransız) daha kolay şişirilir ve yüksek basınçları kaldırabilir.
Schrader de yüksek basınç kaldırırı, ama daha geniştir.
Uzun yolda yol lastiği (ince jant ve lastik) daha amaca uygun olur.
Seçim kişinin alışkanlıklarına ve Jant kalınlığına, uygunluğuna bağlıdır. Oresta ile geleni Schrader takacağım diye genişletmek anlanmsız ve Schrader çapında delik halihazırda varken İnce Presta kullanmak da anlamsızdır.
Aşağıdaki not daha açıklayıcı olacaktır.
Bisikletlerde üç farklı sübap kullanılıyor. Bunlar
a) Sıradan bisiklet sübabı, Dunlop sübap: Bu model yaratıcısının adıyla anılıyor, Dunlop sübap. Bu sübap 8-8,2mm’lik bir dış safta sahip, asil sübap öğesi bu şaftın iç tarafında ve yukarıdan bir somun ile tutturuluyor, kapak görevi de gören bu somun aynı zamanda sübaptan hava kaçmasını da engelliyor, ölçülü hava bırakmak için sübabin kapağını biraz gevşetmek yeterli. Avantajı güvenilir, sorun çıkarmayan bir sübap olması, dezavantajı ise hava basarken biraz güç gerektirmesi
b) Fransız ya da Sclaverand sübap: En büyük özelliği inceliği, 6-6,2mm çapında bir safta sahip. Sübap konisi somun ile şaftın içine yerleştiriliyor. Hava boşaltmak gerektiğinde bu somun çıkarılıp sübaba bastırılıyor. Bir dezavantajı pompa yerleştirilirken hava kaçması ve pompayı eğri koyma gibi durumlarda sübabin da eğrilebilmesi. En büyük avantajı ince şaftı sayesinde çok yüksek basınç kaldırabilmesi, 9-10 barlık basınçlara dayanması. Bu nedenle yarış sübabı olarak da bilinen bu model, daha çok yüksek basınç gerektiren yarış bisikletlerinde kullanılıyor. Yine yarış bisikletleri açısından bir avantajı ince yarış jantlarında dar sübap deliğine imkan tanıması.
c) Araba tipi sübap: Araba sübabının en büyük avantajı sübap öğesinin şaftın içine yerleştirilmiş olması nedeniyle sağlam olması ve bu sayede aynı şekilde yüksek basınçlara dayanabilmesi. şaftı bu modelin de 8-8,2mm çapında. En büyük avantajlarından biri de tabii ki her benzincide hava basılabilmesi. Bu model son yıllarda dağ bisikletlerinde gittikçe yaygınlaşıyor."
Ben schrader (araba sibop) tercih ediyorum. Benzincide bile aparatsiz kolayca sisiriyorsunuz. Birde jantinizdaki deligin hangi sibopa uygun olduguna bakin. Prestaya uygun ise schrader'a gectiginizde deligi genisletmeniz gerekir.
Sectiginiz ic lastik icine az once konusulan "patlak sivisi" konulmus hazir lastik Bu nedenle sivinin parasi ile pahali hale gelmis. Bunu alabileceginiz gibi, 2 adet ic lastik ve patlak sivisi alarak kendinizde bu sonuca daha uygun maliyetle ulasabilirsiniz.
Fiyat/performans urunu olarak dusunurseniz baktiginiz lastigin muadili en uygun fiyata (8,95 TL - 2 Adet) bu sitede veya gidebilirseniz magazasinda. Patlak sivisi ile size 40 TL civarina mal olur...
(link)