Scudo Sports

Lastik patlamasından bıktım artık!

Yunus M.

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ekim 2014
Mesaj
450
Tepki
276
Yaş
38
Şehir
MANİSA
Bisiklet
Diğer
arkadaşlar merhaba.
29 jant mtb sahibiyim. 92 kiloyum. dış lastiğim schwalbe rapıd rob(actıve line k-guard) iç lastik cst nin.
jant çemberinde kalın iç bandımda var. aynı gün için de hem ön hem arka lastiğim(2 yerden) patladı. sebebi de küçük dikenler..
daha fazla ne önlem alabilirim ??
vaktinizi ayırıp cevap verebilirseniz cok memnun olurum teşekkürler.
 
Scudo
Lastik zirhi ve ic lastik icin patlak önleme sivisi...
Ya da lastik yamasi ve degistirmeye devam :)
Ben israrla yama ve degisime devam ediyorum bu onlemler yerine :D
 
Fırat bey teşekkürler.
kesin çözüm mü ? daha önce kullandınız mı ?
 
Kesin cozummu bilinmez... Kullananlar Marathon Plus'tan cok memnun (birkac arkadasimda var oradan biliyorum. Ama patlak onleyicide kullaniyorlar). Ancak fiyati 140 TL / adet civari, agirligi 1 kg / adet. Mantigi lastik zirhi tarzi 5 mm kalinliginda bir serit lastigin icine gomulu.

Lastik zirhi iki adet kevlar veya sentetik seritin dış lastik ile iç lastik arasina konulmasindan olusturulan bir onlem, amaci bahsettiginiz tarz minik diken vb. nin sirt kismindan patlatma ihtimalini azaltmak. Cifti 40 TL civari ve agirligi cifti 60-80 gr civarı.

Patlak onleyici ic lastige basilan, 3 mm genislige kadar patlakları aninda doldurarak tamir eden bir cesit sivi. 177 ml sisesi 25-30 TL civari ve 2 lastik icin yeterli oldugu soyleniyor. Ancak sibop keserseniz ic lastikle beraber patlak onleyici sivida bosa gider.

Schwalbe Marathon Plus bilgi ve videolari bu linkte:
(link)

Reklama girmezse onume gelen ilk siteden digerleri (açıklamaları nedeniyle tercih ettim bu linkleri):
(link)
(link)

Bazilari zirh ve patlak onleyici bir arada, bazilari da marathon plus ve patlak onleyici bir arada kullaniyor.
Karar maliyet ve agirlik tercihlerinize gore sizin!
 
Lastik basıncınız doğru mu?
Kullandığınız dış lastikte psi değerinde minimum ve maksimum basınç değerleri belirtilmiş olması lazım. Bu değerlerden düşük veya yüksek hava basarsanız lastiğiniz çabuk patlayabilir.
 
Suat bey çok teşekkür ederim. ciddi şekilde beni aydınlattınız vakit ayırdığınız için teşekkürler :)ama 2 lastik de 2 kg cok fazla bende siz gibi yamamaya devam edeyim bari :)
Fatih bey inanın psi değerlerine hiç bakmam elle kontrol ederim sadece. hep de maksimum sert düzeyde tutarım lastiklerimi..
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@Yunus M.

Bence bir de lastik üzerindeki psi değeri kadar hava basıp öyle tura çıkın. Hatta dış lastiğiniz eski değilse max psi değerine yaklaşın. Bazen elle kontrol etmek hatalı olabiliyor. Max düzeyde olduğunu düşündüğünüz lastik askında minimum değerin çok altında kalabiliyor.
 
@Yunus M.

Rica ederim yardimci olduysam ne mutlu. Bu arada Fatih Bey'in dedigi gibi lastik havasina dikkat etmenizi tavsiye ederim. Lastik yanaginda min. ve max degerler yazar.
Minimum altinda basarsaniz; ic lastik, dis lastigin icinde hareket ederek sibopun dikey pozisyonunu kaybetmesini saglayarak sibop kesmesine neden olabilir. Sertce kaldirim veya cukura vurdugunuzda jant ic lastigi kesebilir. Lastik yanaklari uzun vadede olmasi gerektiginden once catlayabilir.
Min. veya biraz uzeri hava basili lastigin yola basan yuzeyi artar daha cok guc ve daha dusuk hiz saglarsiniz.
Max. veya yakın basarsaniz; lastik modelinede bagli olarak minimum yol temasi ile verimli bir tutus, yuksek hiz elde edersiniz. Ancak arazide-gevsek zeminde kullanacaksaniz basinci max. yerine minimuma yakin tutmak size saglikli surus saglar. Max. hava varsa ve koruyucu yoksa (sivi/serit vb) lastik sivri bir cisimde esneme payi olmayacagi icin kolayca delinecektir. Yolun titresimini daha cok hissedersiniz.

Asfaltta daha cok yol yapiyorsaniz max. yakin hava basmanizi tavsiye ederim. Benzinliklerdeki basinc ayarli pompalarda basarsaniz kolayca halledersiniz. Cogu kisi pompayla lastigi sisirip, ilk benzincide ideal havaya getiriyor zaten.
 
haklı olabilirsiniz deneyip görmek lazım. lastiklerim daha 250 km anca görmüştür yani yeni olmasına rağmen hep patlaması canımı sıktı zaten.
tekrar teşekkür ederim
 
@Yunus M.

Lastik isi kullandiginiz yerlerin (arazi,diken vb. kullaniyorsaniz hele) yanisira birazda sans isi.
Bu yaz bir haftada 9 kez lastik patlattim ve canimdan bezdim sicakla beraber. Ama sonrasinda 2 aydir patlak gormedim. Dis lastiklerim ayni!
Simdi bunu yazdim ya yarin lastik patlar kesin :p
 
@suat akman

umarım 2 yıl daha hiç patlamaz :) aynı iç lastikle kalırsınız çürümezse tabi :)

Suat bey bir de presta sibop ile oto sibobun arasında ne fark var ?
ayrıca şunu almak mantıklı geldi bana
https://www.deltabisiklet.com/SLIME-LITE-SMART-TUBE-29x185-220-IGNE-SIBOP-IC-LASTIK,PR-577.html
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Siboplar konusunda herkesin farkli fikirleri var. Buna dair bir konuda yapilan Laciverti adli uyenin aciklamasina bak istersen:

"Presta sübap (Fransız) daha kolay şişirilir ve yüksek basınçları kaldırabilir.
Schrader de yüksek basınç kaldırırı, ama daha geniştir.
Uzun yolda yol lastiği (ince jant ve lastik) daha amaca uygun olur.
Seçim kişinin alışkanlıklarına ve Jant kalınlığına, uygunluğuna bağlıdır. Oresta ile geleni Schrader takacağım diye genişletmek anlanmsız ve Schrader çapında delik halihazırda varken İnce Presta kullanmak da anlamsızdır.
Aşağıdaki not daha açıklayıcı olacaktır.
Bisikletlerde üç farklı sübap kullanılıyor. Bunlar
a) Sıradan bisiklet sübabı, Dunlop sübap: Bu model yaratıcısının adıyla anılıyor, Dunlop sübap. Bu sübap 8-8,2mm’lik bir dış safta sahip, asil sübap öğesi bu şaftın iç tarafında ve yukarıdan bir somun ile tutturuluyor, kapak görevi de gören bu somun aynı zamanda sübaptan hava kaçmasını da engelliyor, ölçülü hava bırakmak için sübabin kapağını biraz gevşetmek yeterli. Avantajı güvenilir, sorun çıkarmayan bir sübap olması, dezavantajı ise hava basarken biraz güç gerektirmesi
b) Fransız ya da Sclaverand sübap: En büyük özelliği inceliği, 6-6,2mm çapında bir safta sahip. Sübap konisi somun ile şaftın içine yerleştiriliyor. Hava boşaltmak gerektiğinde bu somun çıkarılıp sübaba bastırılıyor. Bir dezavantajı pompa yerleştirilirken hava kaçması ve pompayı eğri koyma gibi durumlarda sübabin da eğrilebilmesi. En büyük avantajı ince şaftı sayesinde çok yüksek basınç kaldırabilmesi, 9-10 barlık basınçlara dayanması. Bu nedenle yarış sübabı olarak da bilinen bu model, daha çok yüksek basınç gerektiren yarış bisikletlerinde kullanılıyor. Yine yarış bisikletleri açısından bir avantajı ince yarış jantlarında dar sübap deliğine imkan tanıması.
c) Araba tipi sübap: Araba sübabının en büyük avantajı sübap öğesinin şaftın içine yerleştirilmiş olması nedeniyle sağlam olması ve bu sayede aynı şekilde yüksek basınçlara dayanabilmesi. şaftı bu modelin de 8-8,2mm çapında. En büyük avantajlarından biri de tabii ki her benzincide hava basılabilmesi. Bu model son yıllarda dağ bisikletlerinde gittikçe yaygınlaşıyor."

Ben schrader (araba sibop) tercih ediyorum. Benzincide bile aparatsiz kolayca sisiriyorsunuz. Birde jantinizdaki deligin hangi sibopa uygun olduguna bakin. Prestaya uygun ise schrader'a gectiginizde deligi genisletmeniz gerekir.

Sectiginiz ic lastik icine az once konusulan "patlak sivisi" konulmus hazir lastik Bu nedenle sivinin parasi ile pahali hale gelmis. Bunu alabileceginiz gibi, 2 adet ic lastik ve patlak sivisi alarak kendinizde bu sonuca daha uygun maliyetle ulasabilirsiniz.

Fiyat/performans urunu olarak dusunurseniz baktiginiz lastigin muadili en uygun fiyata (8,95 TL - 2 Adet) bu sitede veya gidebilirseniz magazasinda. Patlak sivisi ile size 40 TL civarina mal olur...
(link)
 
lastik bulundu teşekkürler
 
Abi ben mi şanslıyım siz mi bedevisiniz, bisiklet 3k da daha teker hiç patlamadı :)
 
benim sıfır aldığım gün patladı suç bende değilmiş içerden jant teli değmiş lastiğe
 
Geri