Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Kadir Yılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Temmuz 2008
Mesaj
692
Tepki
320
Şehir
istanbul kartal yakacık
merhaba ben ascente 26*150 dış lastik aldım.cst marka .acaba iç lastik olarak ne kullanmalıyım .ebetlar ve marka konusunda bilgi verirmisiniz. saygılar.
 
Scudo
Merhaba ic lastik boyutunu da 1.50 -1.75 olandan alabilirsiniz. Genelde hepsi bir birine uyar
 
  • Beğen
Tepkiler: hız
üzerindekiler olmaz yani
üzerindeki iç lastik 1.90 dış lastik 2.10
araba siboplu varmıdır teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: hız
ayrıca fiyatları nedir teşekkürler
 
Selam. Benim mtb bisikletime CST traveller classic 1.40 dış lastik aldım.. 26 x 2.00 dış lastikte kullandığım iç lastiği güzelce yerleştirip şişirdim.. Bunu Shimano yetkili bayisinde birinde yaptık hemde..son 3 gündür 120 km yol yaptım.. Hiç bir sorun yok..

Şimdi CST 26 x 1.40 dış lastik var mı diye sorular gelebilir.. Evet var.. Buraya resim koyamadım ama isteyen olursa mail adresine fotoğraf gönderebilirim. Benim avatar resmimdeki bisiklette şu an.. Orada görünen 26 x 1.75 lik bir lastik.

Tolga..
 
Acil bir durum söz konusu olursa kullanın.

Onun dışında önermeyiz. Genel olarak bu ölçülere pek bakılmaz. Çok önemli değil ama eğer sürekli kullanırsanız dış lastiğinizde bombeler yapar ve zarar verir.

Buna benzer ayağınız 42 numara ve siz ya 43 numara ya da 41 numara ayakkabı giyiyorsunuz.
 
peki CST traveller classic 1.40 ı nereden bulabiliriz yardımcı olursanız sevinirim...
 
CST traveller classic 1.40 kullanıyorum, bisikletçilerde bulmak mümkün. sahtesini almadıysam eğer , tanesi 13 tl. :)
 
@paramedik34

ben de AYNEN sızın gıbı yapıyorum (mtb bisikletime CST traveller classic 1.40 dış lastik aldım.. 26 x 2.00 dış lastikte kullandığım iç lastiği güzelce yerleştirip şişirdim..) :)
yalnız yerlestırmek bıraz sıkıntı oluyor bende. cok bol gelıyor

@Erman Kurban

ben de 8-10 tl gıbı bıseye almıstım. cstler genelde oyle uygun

@ali tatlı
normal dıs lastık satan bısıtketcılerde bulabılırsın. cok ozel bı lastık degıl...
 
yararı daha akıcı bi sürüş ama zararı patlama oranının yüksek olmasıdır.
 
ben basınca dikkat etmiyorum mahalledeki bisikletçiye gidiyorum nerdeyse sonuna kadar şişiriyo yıllardır böyle :D patlamadı şimdiye kadar. Zararı olur mu böyle yapmamın? yeni bisiklet alınca dikkat edicem herşeyine ama:)
 
Lastiğinize hava basarken dış lastiğe,iç lastiğe ve jant çemberine dikkat etmeniz gerekir.Her birinin maksimum kaldırabileceği hava basınçları vardır.Lastiğinizde maksimum 65 yazıyorsa ona en fazla 60 basmanız sizin yararınza olacaktır.65 psi o lastiğin alacağı en fazla basınçtır ve o kadar basmanız pek de iyi olmaz.Bisiklete binince ve diğer ağırlıklarla beraber lastiğin yanaklardan yarılmasına sebep olabilirsiniz.
 
Bunun yanında eğer arazide kullanmak isterseniz çok yüksek hava basıncı size negatif yol tutuşu olarak geri dönecektir.. Arazi için lastiğin önerilen min. değeri genelde en başarılı sonucu veriyor. Ancak eğer kilonuz fazlaysa, kilonuz oranında minimum değerden biraz daha artırmanız iyi olur..
 
  • Beğen
Tepkiler: mziyaeddin
ayrıca max.basınçlı lastiklerde ani frenlerde duruş mesafesinin artmasına da sebep olur...bu sebepten ötürü az daha kaza yapıyodum...neyseki şansım varmış...:)
 
Bisikletimizi sürüşe hazırlarken aklımıza sık sık takılan bir sorudur: "Lastiklere hangi havayı basmalı? Basınç düzeyini seçerken nelere dikkat etmeli?"
Konu ile ilgili olarak kafalarda oluşan soru işaretlerini bir nebze olsun giderebilmek ve sürüşlerinizden olası en yüksek keyfi alabilmeniz için işte birkaç tavsiye:

Eski bisiklet meraklılarının hararetle savundukları ve vazgeçemedikleri bir yaklaşımdır: "Lastiklerinize ne kadar fazla hava basarsanız, o kadar hızlı dönmelerini sağlar, o denli hızlı gidersiniz"
Aslında tamamen yanlış bir mantık ve temelsiz bir savdan öteye gidemeyecek bu hataya kimi zaman profesyonel dağ bisikletçilerinin dahi düştüğünü görmekteyiz. Özellikle günümüzde iyice yaygınlaşan içsiz lastikler (tubeless lastikler) ise bu savı olumsuzlamada olası en iyi örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bu tür lastiklerin klasik lastiklere oranla yapı itibariyle nispeten düşük hava basınçları ile kullanımının tavsiye edilmesi, lastiğin, yol üzerindeki küçük çıkıntılar ile karşılaşıldığında hızla deforme olabilmesine ve sürücü - bisiklet ikilisinin son derece pürüzsüz düz bir çizgiyi takip edebilmesine yardımcı olmaktadır.

Yüksek hava basıncı basılmış, sert bir lastik kullanımında, sürüş esnasında ileriye doğru kazanılan ivme, karşılaşılan her küçük çıkıntıda yukarı yönlü bir ivme haline dönüşeceğinden enerji ve hız kaybına neden olmaktadır.

Bu durumda "yılan ısırığı" (snake bite) olarak tabir edilen ve "düşük basınçlı lastikler" ile sert zorlu zeminlere gelindiğinde iç lastiğin, jant ile "dış lastiğin çarptığı sert zemin" arasında kalarak birkaç yerden aynı anda delinmesine neden




olan patlama türünü önleme isteği, yüksek basınçla lastik kullanımının yegane mantıklı nedeni olmalıdır!
Büyük boyut için tıkla!

Doğru "Yüksek" Hava Basıncını Nasıl Bulmalı?

2.0" ile 1.8" ebatlarında lastikler için 50psi, 2.1" ile 2.25" lastikler için 35psi, bu ebatların üzerindeki tepe inişi lastikleri için de 25psi basınç uygulaması iyi bir başlangıç seviyesi olacaktır.
Eğer bu seviyelerde yılan ısırığı patlama yaşamıyorsanız ya da diyelim lastik patlamalarınız sıklaşmamışsa, sürüşlerinizde her seferinde 5psi inerek bu durumların oluşmaya başladığı noktayı bulmaya çalışmalısınız. Bu noktaya ulaştığınızda ise "5psi" basıncı arttırmak hedefinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Unutmayın amacımız sağlıklı ve akıcı bir sürüşü sağlayabilecek "en düşük" basınç seviyesini yakalayabilmek!..

Düşük basınç seviyelerinde virajlarda lastiklerinizin "gömülme-zıplama" benzeri tepkiler verdiğini ve kontrolün azaldığını hissediyorsanız yukarıdaki ince ayarın biraz üzerinde basıncı korumaya özen gösterin.

Sıklıkla asfalt zeminde sürüyorsanız ise yukarıdaki hesaplamanın genelde toprak zeminler için yapıldığını aklınızdan çıkarmayıp örneğin 50-60 psi civarlarında yüksek basınç seviyelerini ve mümkünse "slick" ya da "semi slick" olarak tabir edilen az dişli ya da dişsiz lastikleri kullanmaya özen gösterin. Önemli olan zemine uyum sağlamak ve iyi bir tutuşu sürekli kılmak.

Ancak bu şekilde lastiklerinizin yüzey tasarımının zemine tam olarak uyum sağlamasını ve en iyi performansı sunmasını sağlayabileceğinizi göreceksiniz.

Keyifli sürüşler...

Kaynak: MTBAction Ocak - 2005

(link)
 
bu iki tip lastik arasınaki hız farkı 'asfalt'da ne kadardır ortalama.
ben bu soruyu neden soruyorum aldıgım bisiklette dişli lastik var ve ben şu an asfalt'da kullanıyorum yoğun olarak.düz kanallı lastik alsam hem daha fazla yol ,hemde daha az yorgunluk olurmu ?
 
ciddi fark var, asfalta uygun lastik ve araziye uygun lastik arasında tabiki ciddi fark var. ince ve az dişli bir lastik akıcılık ve hız bakımından çok daha elverişli tabiki asfaltta. bunun yanında ıslak ortamda gibi yerlerde tabiki yol tutuşu düşer
 
Geri