Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Forumdaki birçok kişi size o lastiği değiştirin diye tavsiye vermişti yakın zamanda. Şunu unutmayın lastiğin yan tarfında meydana gelen bozulmalar tehlikeli olabilir.

O fiyat bandında size tavsiyem (link) lastik. Çok kullanan var. Memnun kalırsınız.
Hocam o bahsettiğiniz lastik ön lastikti. Benim yarılan arka lastik.

Kaza yaptığım sırada oldu okumuşsunuzdur, kazada arkadan arkadaş girdi. Lastik hala nasıl öyle yarıldı şok içindeyim. Hala olayı çözemedim pedal mı çarptı noldu öyle.

Önerdiğiniz lastik daha önce de önerilmişti ona da göz atacağım bı. Tavsiye için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Scudo
Hocam o bahsettiğiniz lastik ön lastikti. Benim yarılan arka lastik.

Kaza yaptığım sırada oldu okumuşsunuzdur, kazada arkadan arkadaş girdi. Lastik hala nasıl öyle yarıldı şok içindeyim. Hala olayı çözemedim pedal mı çarptı noldu öyle.

Önerdiğiniz lastik daha önce de önerilmişti ona da göz atacağım bı. Tavsiye için teşekkürler
Geçmiş olsun. Sizdeki lastik sıkıntılıymış. Yanlardan çabucak yarılıyor. En kısa zamanda diğerini de değiştirin bence.
 
Geçmiş olsun. Sizdeki lastik sıkıntılıymış. Yanlardan çabucak yarılıyor. En kısa zamanda diğerini de değiştirin bence.
Ön lastik de yanaklarda kaza sonrası böyle tel gözükmesi var. Lastik telsizdi benim bildiğim. Bu sorun olur mu. Patlamadı hala sapasağlam şiş
IMG20250814110153.jpgIMG20250814110156.jpgIMG20250814110211.jpgIMG20250814110138.jpg
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: sccetin
Ön lastik de yanaklarda kaza sonrası böyle tel gözükmesi var. Lastik telsizdi benim bildiğim. Bu sorun olur mu. Patlamadı hala sapasağlam şiş
329551 dosyayı görüntüle329552 dosyayı görüntüle329553 dosyayı görüntüle329554 dosyayı görüntüle
Telli lastik katlanamayan telsiz ise katlanır lastik demek. Sizin yanaklarda gözüken şeyler lastiğin yanlarındaki iç teller artık tam olarak ne denilir bilmiyorum. O şeylerin gözükmesi iyi bir şey değil her an yanlardan parçalanabilir. O lastiği ben 1 metre dâhi kullanmam. Gider en ucuz sağlam lastik alırım ama yanlarından darbe almış ya da bozulmuş lastiği bisikletime takmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Telli lastik katlanamayan telsiz ise katlanır lastik demek. Sizin yanaklarda gözüken şeyler lastiğin yanlarındaki iç teller artık tam olarak ne denilir bilmiyorum. O şeylerin gözükmesi iyi bir şey değil her an yanlardan parçalanabilir. O lastiği ben 1 metre dâhi kullanmam. Gider en ucuz sağlam lastik alırım ama yanlarından darbe almış ya da bozulmuş lastiği bisikletime takmam.
Anladım jant sizce sorun olur mu elime prüz geliyor. Pabuçun sürtüğü yer deforme olmuş. Sizce sorun yaratır mı
 
Anladım jant sizce sorun olur mu elime prüz geliyor. Pabuçun sürtüğü yer deforme olmuş. Sizce sorun yaratır mı
Elinize pürüz geliyor ise frenlemede sıkıntı yaratabilir, ve fren pabuçlarını kısa sürede kullanılmaz hale getirecektir.
 
Elinize pürüz geliyor ise frenlemede sıkıntı yaratabilir, ve fren pabuçlarını kısa sürede kullanılmaz hale getirecektir.
Az da olsa geliyor. Sadece sağ tarafta. Çifti 10 bini geçkin bu jantın. Vision Team 30 jant seti. Pabuç ise çok ucuz pabucu sürekli değiştirmek acaba nasıl olur?
bu bisikletcinin bişi olmaz devam et dediği lastik miydi?
Hayır hocam yukarda yazdım. Ön lastikti o. Yarılan arka lastik. Tek yarık da bu değil 1-2 tane küçük de var
 
Az da olsa geliyor. Sadece sağ tarafta. Çifti 10 bini geçkin bu jantın. Vision Team 30 jant seti. Pabuç ise çok ucuz pabucu sürekli değiştirmek acaba nasıl olur?

Hayır hocam yukarda yazdım. Ön lastikti o. Yarılan arka lastik. Tek yarık da bu değil 1-2 tane küçük de var
Janttaki puruzleri zimparalayabilirsin. On lastigi de degis bu halde surme. Kaza yaptiysan duzgun bir bisikletciye goster jantta yamulma akord bozuklugu gobeklerde gevseme vs var mi baksin. Kadronun altina ek yerlerine masaya iyice bak kirik catlat var mi.
 
Janttaki puruzleri zimparalayabilirsin. On lastigi de degis bu halde surme. Kaza yaptiysan duzgun bir bisikletciye goster jantta yamulma akord bozuklugu gobeklerde gevseme vs var mi baksin. Kadronun altina ek yerlerine masaya iyice bak kirik catlat var mi.
Akordun altından kendim çıkamam. Baya lazım akort. Bisikletçiye göstereceğim. Göbekler ben biraz baktım sorun yok gibi. Kadroda çok şükür sağlam. Maşa karbon onda bile sorun yok.
 
23 ve ya 25 istiyorum 28 kafamda yok

Bunların kalitesi nasıl kolay çıkarılip takılıyor mu? Kolay patlar mı?

28mm ve 30mm nin seni 23 ve 25 ten daha hızlı götüreceğini bilsen bunları yazmazsın devir değişti :)
 
28mm ve 30mm nin seni 23 ve 25 ten daha hızlı götüreceğini bilsen bunları yazmazsın devir değişti :)
Sürtünme daha fazla. Viraja 30 mm lik lastik ile daha hızlı girilebilir evet. Ama onun dışı bence aşırı saçma.

Kaldı ki kaç tane viraja sert giriyorum ki. Limitlerde girdiğim viraj sayısı bir elin parmağını geçmez
 
Sürtünme daha fazla. Viraja 30 mm lik lastik ile daha hızlı girilebilir evet. Ama onun dışı bence aşırı saçma.

Kaldı ki kaç tane viraja sert giriyorum ki. Limitlerde girdiğim viraj sayısı bir elin parmağını geçmez
Senin aşırı saçma dediğin lastik oranını pro pelaton kullanıyor ama senin kadar düşünememiş onca takım malesef :)
 
Senin aşırı saçma dediğin lastik oranını pro pelaton kullanıyor ama senin kadar düşünememiş onca takım malesef :)
Bence dedim zaten. Bu iş nasıl oluyor o zaman bi anlatın öğrenelim. Ben bilmiyorum. Varsa böyle bir şey cahil kalmayalım hocam
 
Sürtünme daha fazla. Viraja 30 mm lik lastik ile daha hızlı girilebilir evet. Ama onun dışı bence aşırı saçma.

Kaldı ki kaç tane viraja sert giriyorum ki. Limitlerde girdiğim viraj sayısı bir elin parmağını geçmez
Aşırı saçma değil. Özellikle bozuk yollarda lastik kalınlığı arttıkça yerle temas artıyor titreşimden kaynaklanan boşluk kaybı önleniyor ve kalın lastikle daha düşük hava basıncı vurabiliyorsun yine temas noktası ve tutuş artıyor.
23-25 daha iyi performans gösterebilmesi için hiç titreşimin olmadığı pürüzsüz yollar lazım. Bize daha hızlı gelmesinin sebebi verdiği titreşim hissinin daha fazla olması. Modern kaliteli süspansiyona sahip bir arabada 150 yaparken "gitmiyormuş gibi" hissederken tofaşla 150 ile giderken sanki uçuyormuş gibi hissedilmesiyle aynı.

Kaldı ki bu bahsedilen hız ve watt farkları çok düşük seviyelerde ama konfor, rahatlık ve yol tutuşu farkı çok büyük 25ten 28e geçince bile. Ayrıca Daha kalın lastikle özgüven daha fazla oluyor haliyle daha az fren yapılıyor bu da sürüşü etkiliyor.

Çoğu pro ve yarı pro yarışçılar özellikle yollar çok iyi değilse 700x28 üstü lastik tercih ediyor. Prolar bile böyle tercih yaparken normal bizim gibi insanların 25te hatta 23te diretmesi bana ilginç geliyor.
 
Sürtünme daha fazla. Viraja 30 mm lik lastik ile daha hızlı girilebilir evet. Ama onun dışı bence aşırı saçma.

Kaldı ki kaç tane viraja sert giriyorum ki. Limitlerde girdiğim viraj sayısı bir elin parmağını geçmez
bildiğim kadarıyla peloton için 30 mm neredeyse standart. acemi bisikletçiler için ise 32 neredeyse standart oldu bile.

kadro destekliyorsa 32 den aşağısına takmak istemezdim ben.
 
Aşırı saçma değil. Özellikle bozuk yollarda lastik kalınlığı arttıkça yerle temas artıyor titreşimden kaynaklanan boşluk kaybı önleniyor ve kalın lastikle daha düşük hava basıncı vurabiliyorsun yine temas noktası ve tutuş artıyor.
23-25 daha iyi performans gösterebilmesi için hiç titreşimin olmadığı pürüzsüz yollar lazım. Bize daha hızlı gelmesinin sebebi verdiği titreşim hissinin daha fazla olması. Modern kaliteli süspansiyona sahip bir arabada 150 yaparken "gitmiyormuş gibi" hissederken tofaşla 150 ile giderken sanki uçuyormuş gibi hissedilmesiyle aynı.

Kaldı ki bu bahsedilen hız ve watt farkları çok düşük seviyelerde ama konfor, rahatlık ve yol tutuşu farkı çok büyük 25ten 28e geçince bile. Ayrıca Daha kalın lastikle özgüven daha fazla oluyor haliyle daha az fren yapılıyor bu da sürüşü etkiliyor.

Çoğu pro ve yarı pro yarışçılar özellikle yollar çok iyi değilse 700x28 üstü lastik tercih ediyor. Prolar bile böyle tercih yaparken normal bizim gibi insanların 25te hatta 23te diretmesi bana ilginç geliyor.
Yukarda atılan sitedeki görselleri de inceledim biraz.

Kafama yattı biraz mantığı. Ama yine de bilemedim doğrusu. Mantığıma yatsada kendimi ikna edemiyorum doğrusunu söylemek gerekirse.

Özgüven meselesi viraj harici bende etki etmez. Şuan virajlara sert girmiyorum fazla korktuğum için. Açıkçası yol bisikleti viraj tepkilerine tam alışamadım 1 senede. Çok virajlı yollarda kullanmadım çünkü.

Şimdi 28 taksan da performansin aynı olur, doğru anladim değil mi? Yani ben daha yeni uzun turlar yaptığım için kondisyonum müthiş durumda değil. 100 km sonrasında pil bitmeye başlıyor. Çekincem bu kalın lastikte.
bildiğim kadarıyla peloton için 30 mm neredeyse standart. acemi bisikletçiler için ise 32 neredeyse standart oldu bile.

kadro destekliyorsa 32 den aşağısına takmak istemezdim ben.
Üzerindeki orjinal lastikler 25mm idi. Böyle teller çıkıyor ya onlar masaya sürtuyordu. Muhtemelen desteklemez o kadar. Yine de bakacağım. Baksam da 28 üzeri takmam muhtemelen. Jant da desteklemeli o ayrı mevzu
 
Senin aşırı saçma dediğin lastik oranını pro pelaton kullanıyor ama senin kadar düşünememiş onca takım malesef :)
muhtemelen jantın iç ölçüsünün de yeteri kadar geniş olması gerekiyor 32 - 35 gibi ölçülerin bazı getirileri için.
 
Geri