Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Herkese merhaba, ben carraro big 1029 kullanıcısıyım. bisikletimin lastiklerini değiştirmem gerekiyor üzerinde fabrika çıkışlı 29x2.10 lastik vardı ve daha önce bu ebatlarda lastik değişimi yapıp kullanmıştım. Ama şu an siteleri incelediğim zaman 29x2.10 ebatında lastik seçeneğinin pek fazla olmadığını gördüm daha çok 29x2.25 ebatında seçenek var. bu ebatı daha önce kullanmadığım için kadroya uyum sağlar mı bilmiyorum. 29x2.10 ile 29x2.25 arasında boyut olarak çok fark var mıdır? alıp denemeyi düşündüm ama malesef fiyatlar malumunuz. Daha önce bu model bisiklet kullanıp benzer değişim yapan oldu mu acaba? lastik olarak maxxis crosmark 2, schwalbe smart sam ve continental cross king arasında kaldım bu modeller arasında hangisini tavsiye edersiniz? hem arazi hem yol sürüşlerinde kullanacağım.
Maxxis Crossmark 2 ve Schwalbe Smart Sam lastiklerini kullanmış olan biri olarak karşılaştırırsam:

Crossmark 2:
Kuru koşullarda asfaltta ve toprakta çok iyi tutunuyor.
Hızlı yuvarlanan bir lastik. Arkadaşımda cst rock hawk vardı, yokuş aşağı pedal çevirmeden yanından uzayıp gidiyordum.
Islak zeminde pek iyi olduğunu söyleyemem aniden çekişi kaybettiği anlar çok oluyordu.
Dayanıklı olduğunu söyleyebilirim 1.5 sene oldu sert kullanmama rağmen %75 gibi bir durumda.

Schwalbe smart sam:
Çok yönlü bir lastik kuru ve ıslak zeminde gayet iyi tutunuyor.
Maxxis kadar hızlı yuvarlanmıyor ama yine de iyi.
Arkadaşımın bisikletinde yaklaşık 1.5 yıldır takılı pek erime gözleyemedim.

Cross king i kullanmadım ama almayı düşünmüştüm bazı kişiler çok dayanıklı olmadığını söylüyorlardı, o yüzden vazgeçip Crossmark 2 almıştım.

2.25 lastik muhtemelen sığacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gmlk
Scudo
Arkadaşlar 700x25 veya 28 lastik arıyorum. Benim için önemli olan güvenlik. Yol tutuşu ve patlama direnci iyi olsun yeter.
 
Arkadaşlar 700x25 veya 28 lastik arıyorum. Benim için önemli olan güvenlik. Yol tutuşu ve patlama direnci iyi olsun yeter.
(link)
Lithion 2 Reinforced kullanıyorum, 5.500 km'yi geçti, sanırım 1 kere patladı. Bu lastik, 2'nin üst modeli, fiyat da uygun gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ophellia
Merhabalar Carraro force 720 bisikletimin üzerinde schrader iç lastikler gelmişti, presta iç lastik de kullanabilir miyim?
 
Merhabalar Carraro force 720 bisikletimin üzerinde schrader iç lastikler gelmişti, presta iç lastik de kullanabilir miyim?
(link)

Bunlardan kullanırsanız daha sağlıklı olur, kullanabilirsiniz.
 
Merhabalar Carraro force 720 bisikletimin üzerinde schrader iç lastikler gelmişti, presta iç lastik de kullanabilir miyim?
Neden böyle bir şey yapmak istiyorsunuz?Schrader hem bulması daha kolay dağ bisikleti için hem benzin istasyonlarındaki pompalarla uyumlu.
 
Neden böyle bir şey yapmak istiyorsunuz?Schrader hem bulması daha kolay dağ bisikleti için hem benzin istasyonlarındaki pompalarla uyumlu.
Hocam yanımda her zaman schrader ve presta uyumlu pompamı taşıyorum. Prestaya geçmek istememin sebebi sibop kısmının çelikten yapılmış olması, sibop kısmı lastik olan 2 3 tane iç lastiğim yarılıp çöp oldu. Bir de her sürüş öncesi havasını kontrol etmekten bezmiş durumdayım.
 
Hocam yanımda her zaman schrader ve presta uyumlu pompamı taşıyorum. Prestaya geçmek istememin sebebi sibop kısmının çelikten yapılmış olması, sibop kısmı lastik olan 2 3 tane iç lastiğim yarılıp çöp oldu. Bir de her sürüş öncesi havasını kontrol etmekten bezmiş durumdayım.
Jantındaki sibop deliği daha geniş olduğu için presta iç lastik kullanırsan yarılma vs daha çok olabilir yada iç lastik fazla hava basarsan bombe yapabilir dışarı çıkmaya çalışabilir.. Arkadaşın attığı gibi deliği küçültmek için kapak kullanabilirsin ama bence gereksiz olur.
İleride presta iç lastik uyumlu yeni bi jant alıncaya kadar kaliteli markaların schrader iç lastiklerini kullanmaya devam et bence.
 
Jantındaki sibop deliği daha geniş olduğu için presta iç lastik kullanırsan yarılma vs daha çok olabilir yada iç lastik fazla hava basarsan bombe yapabilir dışarı çıkmaya çalışabilir.. Arkadaşın attığı gibi deliği küçültmek için kapak kullanabilirsin ama bence gereksiz olur.
İleride presta iç lastik uyumlu yeni bi jant alıncaya kadar kaliteli markaların schrader iç lastiklerini kullanmaya devam et bence.
Bugüne kadar Continentalin çelik sibobunu kullanıyordum çok da memnundum. Bugün snakebite yediğinden pek kullanılabilecek gibi durmuyor. Yenisini alayım dedim fiyatı uçmuş, maxxis in prestasını daha ucuz görünce merak etmiştim teşekkürler.
 
Bugüne kadar Continentalin çelik sibobunu kullanıyordum çok da memnundum. Bugün snakebite yediğinden pek kullanılabilecek gibi durmuyor. Yenisini alayım dedim fiyatı uçmuş, maxxis in prestasını daha ucuz görünce merak etmiştim teşekkürler.
Schwalbe, maxxis, vittoria,conti, michelin hangisinin iç lastiği ucuzsa onu alın geçin derim. Dış lastik boy ve kalınlığına uygun olsun yeter. Merdivenden inme ön kaldırma vs gibi hareketler yapıyorsanız presta da kullansanız her zaman bu sorunlar olabiliyor zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak002
Merhabalar mtb için 27,5x2,25 ebatlarında mümkünse 1000 TL civarlarında (1500 civarina çıkabilirim maksimum) olabilirse 5mm zırhlı (3 de olabilir ama 5 daha makul olur) lastik aramaktayım dış yapısı maxxis ikon gibi olursa sevinirim yol ve arazi karışımı kullanacağim yardımcı olursanız sevinirim kendim hiçbir lastik bulamadim


Yol ve arazi derken yol bisikleti gibi değil ama yeri geldiğinde 45+ 45kilometre uzunluğunda asfaltta da turlara cıkmaktayım ama dağa da tırmanmaktayım ıslak zeminde asfalt dısında kullanmıyorum(toprak yola ıslakken girmiyorum arazi tutuşu sadece kuru iken önemli benim için) bulunduğum şehirde inanılmaz fazla diken var bu sebepten ötürü zırh baya önemli
 
Lastiği şişirirken prestanın ucu koptu. lastik tamamen indi. bunun bir çözümü var mı yoksa iç lastiği mi değiştirmemiz gerekir?
 
Lastiği şişirirken prestanın ucu koptu. lastik tamamen indi. bunun bir çözümü var mı yoksa iç lastiği mi değiştirmemiz gerekir?
Bazı prestaların ucu değişebiliyor, eğer değişen cinstense değiştirilebilir. Tabii yedeği nereden nasıl bulunur bilmiyorum. Günün sonunda muhtemelen lastiği değiştirmeniz gerekecek maalesef. Siz yine de bi' prestanızın resmini atın, ufacık bir farklılık oluyor, imkan varsa en azından şansınızı denersiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: murat serbet
Lastiği şişirirken prestanın ucu koptu. lastik tamamen indi. bunun bir çözümü var mı yoksa iç lastiği mi değiştirmemiz gerekir?
Sökülebilen türden bir lastik ve bu masrafa değecek seviyede ise aşağıdaki ya da benzeri bir malzeme işinizi görür.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: murat serbet
Lastiği şişirirken prestanın ucu koptu. lastik tamamen indi. bunun bir çözümü var mı yoksa iç lastiği mi değiştirmemiz gerekir?
Çok basit ve masrafsız bir çözüm var.
Kırılan ucu sibop'un arkasından lastiğe küçük bir delik açarak çıkartın. Eski bir iç lastikteki ucu aynı şekilde çıkartıp sibop'a yerleştirip geniş olan yama ile doğru ve temiz bir yama uygulaması ile sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam edersiniz.
 
(link)
Böyle bir dönüştürücü alsam acaba şimdilik idare eder mi?
 
1000160139.jpg
Büyük sıkıntı çıkarır mı sizce bu durum. Acelesi var mıdır
 
Geri