Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Scudo
Anladım teşekkür ederim
 
merhabalar ben lastik değiştirmeyi düşünüyorum fakat boyut konusunda ne yapacağımı anlamadım. kadrom 26 jantlarım 27.5 şuan arkada cst jet kullanıyorum fakat dişleri %30-40'da olmasına rağmen tutuşu berbat frene basmaya fırsat bulamıyorum. şuanda cst jet takılıyken arada yaklaşık 2.5cm bir boşluk var. cst jet'in ölçüsü 54-57x584 yazıyor. sanırım maxxis rekon race ile aynı ölçülerde arkaya sığarmı acaba lastik? sürtme olurmu?
 
merhabalar ben lastik değiştirmeyi düşünüyorum fakat boyut konusunda ne yapacağımı anlamadım. kadrom 26 jantlarım 27.5 şuan arkada cst jet kullanıyorum fakat dişleri %30-40'da olmasına rağmen tutuşu berbat frene basmaya fırsat bulamıyorum. şuanda cst jet takılıyken arada yaklaşık 2.5cm bir boşluk var. cst jet'in ölçüsü 54-57x584 yazıyor. sanırım maxxis rekon race ile aynı ölçülerde arkaya sığarmı acaba lastik? sürtme olurmu?
54-57x584 gibi ölçüleri boşver, lastiğin üzerinde genişliği ve boyutu yazıyordur 27.5 2.10 gibi.

Cst jet in genişliği 2.10 olması lazım.

2.25 lastik sığar gibi duruyor, akortun düz değilse kadroya sürtebilir. bisikletçide 2.25 lastik deneyip sonra alsan daha iyi.

Rekon raceyi tercih etmeni pek önermem. yarış odaklı bir lastik olduğu için uzun ömürlü değil.

Race versiyonu olmayan 2.25 rekon alabilirsin. Çok agresif gelirse maxxis ikon, toprakta da sürüyorsan schwalbe smart sam.
 
Merhabalar arkadaşlar, forumda bu konuda birçok başlık olduğunu biliyorum ancak kendi ihtiyaçlarıma net bir cevap bulamadığım için ayrıca yeni bir konu da açamadığım için buraya yazma gereği duydum.
Yakın zamanda arkadaşlarımla birlikte Adana’dan Antalya’ya uzanan bir kamp/bisiklet turu planlıyoruz. Bisikletim, fabrika çıkışında gelen Salcano RACING XCM 2.20 (29 jant) dış lastikler mevcut. Ancak ne yazık ki bu lastiklerle yaptığım hemen hemen tüm 10 km üzeri turlarda en az bir defa patlak yaşıyorum. Artık bu durum güvenlik ve konfor açısından beni oldukça zorlamaya başladı.

Bu yüzden hem iç hem de dış lastiklerimi tamamen değiştirmek istiyorum.

Beklentilerim:

  • Patlamaya karşı dirençli, sağlam ve güvenilir bir dış lastik,
  • Mümkünse hakimiyet ve konforu yüksek, uzun yol koşullarına uygun yapı,
  • Aynı şekilde dayanıklı ve güvenilir bir iç lastik/tüp önerisi,
  • Hız önceliğim yok, esas amacım sorunsuz, rahat bir tur geçirebilmek.

Bütçem:

  • Tek lastik için maksimum 2000 TL, yani iç-dış, ön-arka toplam 4000 TL

Şehir içi asfaltla karışık, zaman zaman stabilize/bozuk yolların da olacağı bir rotamız olacak. Bu nedenle melez (asfalt + hafif araziye uygun) yapıda bir lastik daha mantıklı olabilir gibi düşünüyorum ama sizlerin deneyim ve önerilerine tabii açığım.

Edit:
ÖzellikBilgi
Marka/ModelSalcano NG650 HD – 21 Vites
Jant Boyutu29 inç
Mevcut Lastik Ebatı29 x 2.20
Fren TakımıHidrolik Disk Fren Sistemi
Jant SetiSalcano HARDTAIL XC 8X4H Özel Örüm Jant Seti
 
Son düzenleme:
Schwalbe marathon bak baskasinada bakma. Tur icin bu lastikler 1numara. Ama nekadar kalin zirhlisini alirsan bisikletin okadar hantallasir. Ama 5mm zirhlisini patlatman cok zor.
 
Öneri için teşekkür ederim. Şu an için büyük ihtimalle Schwalbe Marathon Plus MTB 29x2.25 SmartGuard TwinSkin telli dış lastik ve Schwalbe 27.5/28/29 AV19 40 mm iç lastik tercih edeceğim. Yine de farklı marka veya model önerilerine, özellikle saha deneyimi paylaşımlarına hala açığım.

Ek:
Aslında Schwalbe Marathon Plus MTB 29x2.25 yerine, daha dar bir lastik olan 29x2.10 tercih etmeyi düşünüyordum.
Uzun yol ve asfalt ağırlıklı bir kullanım yapacağımız için daha az yuvarlanma direnci ve biraz daha akıcı bir sürüş istiyordum. Ancak stoklarda 29x2.10 ölçüsünde uygun bir model bulamadım.
Bu ölçüde veya benzer performansa sahip, patlamaya dayanıklı alternatif lastik önerileriniz varsa çok memnun olurum.
 
Merhaba,
2023 şubatta bir çift Vittoria Rubino Pro Limited Edition 700x25c almıştım. Üretim ve mağazada bekleme süresini de katarsak neredeyse 3 yıllık. Bu sürede oda sıcaklığında, katlı şekilde, kutusu içerisinde muhafaza ettim.

Genel kontrollerini yaptım. 24C° de 32.5km/h ortalamalı 65km lik bir test sürüşü de yaptım. Bu sürüşte bir tık zorladım, sorunu varsa şimdiden ortaya çıksın düşüncesiyle.

Takmadan önce yanaklarda sertçe sıktığımda hafiften bir gıcırtı sesi geliyordu. Buraya yazmadan chatgpt ile fikir alışverişi yaptım. Bana kısa vadede idare edeceğini, uzun ve performanslı sürüşler için yeni bir set edinmem gerektiğini söyledi. Ben yine de tecrübe sahiplerine danışmak istedim.

3 yıl ve üzeri beklemiş lastik kullanan, benzer durumu yaşayan ya da fikir sahibi olanlar yardımcı olursa sevinirim.
Teşekkürler.1000050487.jpg1000050493.jpg
 
Son düzenleme:
Kenda lastik kalitesi nasıldır? Aldığım bisikletin lastiği kenda marka. Jant velomann
 
Merhabalar, carraro sportive 227 şehir bisikleti ve Bianchi nirone 7 gravel bisiklet sahibiyim. Gravel bisikletimin lastiği 700x40 ve carraronun lastiği ile değişmek istiyorum. Ne derece mümkün acaba bşlen arkadaşlar destek verirse sevinirim
 
arkadaşlar merhaba. bir sorunum var

şimdi lastikdeki sibop kalın uçlu , benzinlikteki ucu takınca içindeki havada çıkıyor, hava basmıyor , sonra direk hava verme modunu açıyorum hava basıyor aynı şekilde geri çıkıyor. bende havayı basınca hemen hortumu çekiyorum ,bazende bunu yapamıyorum. buradaki sıkıntı nedir acaba ...
bir keresinde sürüşden gelince eve de yaklaşmıştım .benzinlikten az hava basıyım dedim içindeki hava boşaldı .

sonuç da bundaki de araba sibop degilmi. uyduruk bir pompa vardı onunlada denedim banamısın demedi.
 
Merhaba,
2023 şubatta bir çift Vittoria Rubino Pro Limited Edition 700x25c almıştım. Üretim ve mağazada bekleme süresini de katarsak neredeyse 3 yıllık. Bu sürede oda sıcaklığında, katlı şekilde, kutusu içerisinde muhafaza ettim.

Genel kontrollerini yaptım. 24C° de 32.5km/h ortalamalı 65km lik bir test sürüşü de yaptım. Bu sürüşte bir tık zorladım, sorunu varsa şimdiden ortaya çıksın düşüncesiyle.

Takmadan önce yanaklarda sertçe sıktığımda hafiften bir gıcırtı sesi geliyordu. Buraya yazmadan chatgpt ile fikir alışverişi yaptım. Bana kısa vadede idare edeceğini, uzun ve performanslı sürüşler için yeni bir set edinmem gerektiğini söyledi. Ben yine de tecrübe sahiplerine danışmak istedim.

3 yıl ve üzeri beklemiş lastik kullanan, benzer durumu yaşayan ya da fikir sahibi olanlar yardımcı olursa sevinirim.
Teşekkürler.327824 dosyayı görüntüle327825 dosyayı görüntülemerhaba, lastikte bir çatlak veya bir sorun gözükmüyor. Normalde üretim tarihinin üstünden 2 yıl geçmiş olan lastikleri almamaya özen gösterin fakat çok ciddi bir fark olacağını sanmıyorum biraz yol tutuşunu inceleyin memnun kalırsanız problem çıkana kadar devam edin derim. Ben 4 sene beklemiş miras kullanmıştım lastikler zaten rezaletti bir de bekleyince daha da kötü olmuşlardı fakat yağmur dışında çok bi sorun teşkil etmemişti. Sadece biraz fren mesafesi uzundu.
Miras değil mitas yanlış yazmışım
 
Fark ettiyseniz orada bir cevap yazdım niye böyle oldu bilmiyorum ama cevabım sizin yazınızla birleşmiş. Yazdığım yazıda da mitas yazarken klavye düzeltmiş ve miras olarak yazmış. Bende anlaşılması için aşağıya düzeltme olarak ekledim. İyi günler.
 
Fark ettiyseniz orada bir cevap yazdım niye böyle oldu bilmiyorum ama cevabım sizin yazınızla birleşmiş. Yazdığım yazıda da mitas yazarken klavye düzeltmiş ve miras olarak yazmış. Bende anlaşılması için aşağıya düzeltme olarak ekledim. İyi günler.
Ha tamamdır, iyi günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: adematik
arkadaşlar merhaba. bir sorunum var

şimdi lastikdeki sibop kalın uçlu , benzinlikteki ucu takınca içindeki havada çıkıyor, hava basmıyor , sonra direk hava verme modunu açıyorum hava basıyor aynı şekilde geri çıkıyor. bende havayı basınca hemen hortumu çekiyorum ,bazende bunu yapamıyorum. buradaki sıkıntı nedir acaba ...
bir keresinde sürüşden gelince eve de yaklaşmıştım .benzinlikten az hava basıyım dedim içindeki hava boşaldı .

sonuç da bundaki de araba sibop degilmi. uyduruk bir pompa vardı onunlada denedim banamısın demedi.
sibobunuz preste değil anladığım kadarı ile, bence bir fotoğrafını atın, ona göre yorum yapalım ama pompanın ucu vidalı değilse basmak genelde zor oluyor.
 
sibobunuz preste değil anladığım kadarı ile, bence bir fotoğrafını atın, ona göre yorum yapalım ama pompanın ucu vidalı değilse basmak genelde zor oluyor.
Bu şekil
 

Dosyalar

  • IMG_0191.jpeg
    IMG_0191.jpeg
    61 KB · Okunma: 14
  • IMG_0190.jpeg
    IMG_0190.jpeg
    65,5 KB · Okunma: 14
Sibobun presta değil schrader.

Pompanın siboba oturmamasının sebebi, İç lastiğin sibop boyu küçük olabilir yada ilk hava basılırken sibop yukarı doğru çekilmemiş, bu sebepten pompa ucu siboba tam oturmuyor.

Pompan varsa lastiği tamamen indir, sibobu yukarıya çekip, pompayı tam oturtup öyle hava basmayı dene.
 
Geri