Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi forumlar. Ben Salcano NG650 26" V-fren modelini yaklaşık 4 yıldır üstünde gelen Salcano Racing XCM 2.20 lastikleriyle beraber kullanıyorum ancak üstündeki dişler hem arka hem ön için gitti ve arka tekerle önün yerlerini zamanında değiştirmiştim şu an ikisi de aslında kabak denecek durumda ve patlama sıklıkları gerçekten arttı. Artık yeni bir lastik almanın zamanı geldi ve bu lastiğin 2.20 kalınlığından daha ince olmasını beni yormaması ilk isteğim. Genel olarak %80-85 belki daha fazla şekilde bisikletimi asfalt yolda kullanıyorum geri kalan %15de ise mıcır toprak kum yolda kullandığım oluyor ayda ise ortalama aşağı yukarı 100 kilometre civarı bisiklet sürüyorum.Sizden isteğim buna göre bir lastik, iç lastik kombinasyonu önermeniz mümkün olursa dış lastiklerin toplma fiyatı 200 tlyi geçmezse sevinirim olabildiğince f/p önerilerinize açığım. Şimdiden teşekkürler.

Merhabalar. Asfaltta ayda 100 km için lastiğe çok da para harcamanıza gerek yok açıkçası. Rubena Cobra 26x1.90 iyi lastiktir; iş görür.
 
Scudo
Önerin için teşekkür ederim, bir başka arkadaşın tavsiyesi ile
Mitas Flash LW+STU+RS Zırhlı 26x1.75
ürününü aldım. Dün N11'den 90₺'ye aldım ancak bugün 102₺ olmuş, umarım doğru bir lastik tercih etmişimdir, yorum yapmak istersen fikrine önem veriyorum.
Ayrıca iç lastik işini de Decathlon'dan 2si 35₺ olan iç lastiklerden aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdal Apardım
Arkadaşlar merhaba konu acamadigim için burdan yazicam benim lastiğim 2 dir bıraktığım yerde kendiliginden patlıyor (farklı iç lastikler) neden oluyor bu ??
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdal Apardım
Soğuk mermere bırakıyorsan, veya iç lastiğin eskimişse çürümüş veya ufak deliklerden zamanla hava kaçırıyor olabilir, bisiklet binmediğimde altına battaniye üstüne de bir örtü koyarak muhafaza ediyorum hem boyası hem de lastik basınçları korunmuş oluyor tavsiye ederim.
 
@Okan.1212 Jant bandı delinmiş ya da yerinden oynamış olabilir.
 
3 gün önce cst byte padova 700x28 lastik aldım. lastikleri taktığım ilk gün rahatlığından çok memnun kaldım. 2. gün sabahı ön lastiğin patladığını farkettim, onardım ve toplam 75 km yol hedefledim. Yaklaşık 30 km de arka tekerde sekme başladı. o halde gidip geldik. Bu sabah arka lastiği önce sökmeden indirip şişirdim, olmadı komple söktüm sabunlayıp taktım düzelme yok. Ayrıca bugün ön tekerde de geniş bombe tarzı bir dalgalanma başladı, aynen arkadaki gibi. turu bu yüzden kısa kesip döndüm (25 km), zira engelli parkur gibi sürekli bir zıplama. lastik üstünde max 90 yazıyor ben 85 bastım. aldığım firmayla görüştüm, resim video çekip gönderdim bekliyorum...Bu olay lastiklerin tamamen deforme olduğunu mu gösterir yoksa başka bir sebebi varmıdır..95 e indim sanırım ağırlığım sebep olmuş olabilir mi? önceki lastikler 23 lük duranoydu, 125 psi basıyordum..😐..geri takacağım sanırım..
 
3 gün önce cst byte padova 700x28 lastik aldım. lastikleri taktığım ilk gün rahatlığından çok memnun kaldım. 2. gün sabahı ön lastiğin patladığını farkettim, onardım ve toplam 75 km yol hedefledim. Yaklaşık 30 km de arka tekerde sekme başladı. o halde gidip geldik. Bu sabah arka lastiği önce sökmeden indirip şişirdim, olmadı komple söktüm sabunlayıp taktım düzelme yok. Ayrıca bugün ön tekerde de geniş bombe tarzı bir dalgalanma başladı, aynen arkadaki gibi. turu bu yüzden kısa kesip döndüm (25 km), zira engelli parkur gibi sürekli bir zıplama. lastik üstünde max 90 yazıyor ben 85 bastım. aldığım firmayla görüştüm, resim video çekip gönderdim bekliyorum...Bu olay lastiklerin tamamen deforme olduğunu mu gösterir yoksa başka bir sebebi varmıdır..95 e indim sanırım ağırlığım sebep olmuş olabilir mi? önceki lastikler 23 lük duranoydu, 125 psi basıyordum..😐..geri takacağım sanırım..

Üç günlük lastiğin dışarıdan darbe alıp bombe yapmış olma ihtimali düşük...

Nasıl tarif edeceğimden emin değilim ama şu ihtimal de var: Lastiğe hava basarken sibopu dışarıya doğru fazlaca asılmış olabilir misiniz? Bu durum iç lastiğin içeride az da olsa kaymasına/kıvrılmasına neden oluyor. Biz de bunu lastik dönerken ritmik bir zıplama şeklinde hissediyoruz.

Bir de lastikler imalat hatalı diyeceğim ama ikisi birden nasıl hatalı çıkar ben de bilmiyorum.

Son olarak jantınızın ETRTO kodu neydi? Üstünde yazıyorsa..
 
@Cem Coşkun sibop kısmında değil bombe, ilk bisikletimde dediğiniz olmuştu, iç lastik dış lastikle jant arasında sıkışmıştı, o şekilde dalgalanma oluyordu, o zaman lastikçi çözmüştü olayıama bu sefer alakasız bir bölgede. arka lastiği söküp takarken özellikle çevirdim tekrar takarken, janta otursun diye sabunladım fırçayla, iç lastiği iyice çevire çevire dış lastiğin yuvasına iterek yerleştirdim (ve dua ettim 🙂), olmadı. jantın modeli giant pr2, dediğiniz kod janta aitbaşka bir kod mu?
aklıma şu geliyor, 85 psi bastım ve yola çıktım, lastik ısındı, e bende 95 kg yim, max 90 olan psi değeri geçildi belki...aslında illaki bu 90 max safe rakamıdır, 91 basınca patlamaz ama belki dediğim sebeplerden 100 ü geçiyor yolda kimbilir...
15832621376758838493490719684157.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Fotoğraf için teşekkürler. Aradığımız kod 622x14.

28mm lastiğin, 14mm iç çaplı jant çemberiniz için ne kadar uygun olduğu tartışılabilir bir konu sanki @HakanAydn . 25mm lastik daha mı uygun olurmuş, bilemedim. Yaşadığınız güncel sorun bundan kaynaklı değildir tabii ama bir araştırın isterseniz bunu da ayrıca.

Keşke @Murat B. gelse de bir baksa şu sıkıntıya.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@Cem Coşkun giant tcr spec e baktım, max 28 e kadar destekler diyordu..olmazsa yarın direk lastikçiye danışayım...ancak ben tur için düşünüyordum, o ihtimal en azından kalmadı, 25 lik schwalbe maraton düşünüyorum o nasıldır? Ya da başka öneriniz?
 
@Cem Coşkun giant tcr spec e baktım, max 28 e kadar destekler diyordu..olmazsa yarın direk lastikçiye danışayım...ancak ben tur için düşünüyordum, o ihtimal en azından kalmadı, 25 lik schwalbe maraton düşünüyorum o nasıldır? Ya da başka öneriniz?

Hemen vazgeçip yeni lastik almayın isterseniz. İlla ki bilen biri yardım eder sorunu çözmeye. Daha fazla yardımcı olamadığım için kusura bakmayın.

Bende şu an CST Compressor 700x25 var. Daha bisikleti alırken hemen orada söktürüp bir Conti taktırayım demiştim ama onu da alayım bunu da alayım derken kartın limiti yetmemişti. İyi ki de öyle olmuş. 1000 km'yi aştım. Henüz hiç patlamadı.
 
Son düzenleme:
Fotoğraf için teşekkürler. Aradığımız kod 622x14.

28mm lastiğin, 14mm iç çaplı jant çemberiniz için ne kadar uygun olduğu tartışılabilir bir konu sanki @HakanAydn . 25mm lastik daha mı uygun olurmuş, bilemedim. Yaşadığınız güncel sorun bundan kaynaklı değildir tabii ama bir araştırın isterseniz bunu da ayrıca.

Keşke @Murat B. gelse de bir baksa şu sıkıntıya.
14mm janta minimum 14x1,4= 20mm, maksimum 14x2,2= 30mm lastik takılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn ve CNC
aklıma şu geliyor, 85 psi bastım ve yola çıktım, lastik ısındı, e bende 95 kg yim, max 90 olan psi değeri geçildi belki...aslında illaki bu 90 max safe rakamıdır, 91 basınca patlamaz ama belki dediğim sebeplerden 100 ü geçiyor yolda kimbilir...
14mm genişliğindeki janta 28mm lastik takmak tavsiye edilen birşey olmasa da sorun yaratacak bir durum değil. Kaldı ki 40mm lastik bile taksanız bunun sonucu lastiğin bombe yapması değil, başka sorunlar olmalı.

Bu mevsimde evde 85 psi bastıktan sonra dışarıda ısındığı için 90'ı geçmesi pek olası değil. Eviniz 20 dereceyse, dışarıda 37'yi geçmeniz gerekiyor. Ayrıca her ürünün bir hata payı olması gerekir, max 90 psi hava basıncı için tasarlanmış lastiğin 91 psi'da zarar görmesi normal değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn ve CNC
@Murat B. Bir lastikçi yolu göründü sanırım yine, emek tabi o ayrı mesele ama bir hava vurmaya 5 tl almıştı 6 ay önce..saolun hocam
@Cem Coşkun @specific teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: specific ve CNC
az önce lastikçiye götürdüm, lastikçi diyorum ama küçük ilçe esnafı; bıçak bileycisi, bisiklet tamircisi, anahtarcı ve lastikçi, kombine bir abi.."takarken burmuşsundur" dedi, dükkanda elindeki bıçağı bilerken, "az bekle"... tmm..geldi baktı , " çevir " dedi tektek çevirdim. "yok takmakla alakalı değil, lastikten" . alışabilirmiş zamanla alışmasada böyle binilirmiş. İyide dedim 70 le iniyoruz rampaları..."bilemem" dedi..
aldığım yerden cevap bekliyorum...hayırlısı olsun.
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: CNC ve Okan.1212
@abidin3714 30 km gittim bugün, aynen devam...işin kötüsü hava da basamıyorum, 70 psi ya var ya yok..aslında lastikler iyiydi...talihsizlik oldu..😐
 
@Cem Coşkun gösterebilirim aslında ama lastikle alakalı olduğu belli...fiyatı 35 tl adet...allahtan çok vermedim...belki son kez söker takarım...
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
SEAGULL PATLAK ÖNLEYİCİ ŞERİT LASTİK ZIRHI YOL & YARIŞ İÇİN 58,99 TL yerine 43,40 TL
(link)
bu malzeme lastik çeperine destek vererek bombeyi engelleyebilir mi?
IMG_20200303_150453_4.jpgIMG_20200303_150333_2.jpg

10 cm lik bir kısımda 2 mm gibi bir yükselme oluyor...önde daha az...2 resim arasında görünüyor sanırım bu çıkıntı...
firma (isim vermek istemiyorum, ard niyetli değiller)büyük bir sorun göremedik şeklinde dönüş yaptı...zaten büyük problem yok..öyle olsa herşey kolay olacaktı.
 
Geri