Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Güneşten olmuş olabilir mi?

Çatlak lastik ile sürmek tehlikelidir fakat günümüzün lastik fiyatlarını ele alırsak ben olsam yavaş ve güvenli bir şekilde sürerdim fakat uzun yol yapmazdım.

Bisikleti muhafaza ettiğin yerin zemini ile alakası olduğunu düşünüyorum. Örnek vermem gerekirse bisikleti ilk aldığım zaman depo da muhafaza edip aktif bir şekilde de sürüyordum fakat lastiklerde yine de çatlaklar oluşuyordu. Sonra bisikleti evimin içinde muhafaza etmeye başladığımdan beri yeni lastiklerimde çatlaklar oluşmadı.
Bisiklet yüklük olarak kullandığımız oda da kadroya takılı olarak askıda duruyor lastikler yere temas etmiyor. Her ne kadar güneş almıyor olsa da Denizlideki +40 derecelik sıcaklar düşünüldüğünde hali ile bulunduğu ortam sıcak, keza hemen altında da dağ bisikletim duruyor.
bişi olmaz. hissiyatta değişiklik yoksa devamke.
Bende öyle düşünmüştüm ama farklı bir kaç görüş alıp emin olmak istedim. Zaten kilo olarak 60-65 civarında gezdiğim ve üzerindeki lastik basıncı aralığında kullandığım için çok sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. normalde benim kilo için son limit olan 8bar önerdiler de 7bar gibi kullandığım halde basketbol topu gibi hissediyorum. Lastik üzerinde 6-8Bar arası yazıyor.

Yol bisikletinin her ne kadar konforsuzda olsa seriliğini, hafifliğini özlemişim. Şeytan yeniden dürtmeye başladı.
 
Scudo
Bisiklet yüklük olarak kullandığımız oda da kadroya takılı olarak askıda duruyor lastikler yere temas etmiyor. Her ne kadar güneş almıyor olsa da Denizlideki +40 derecelik sıcaklar düşünüldüğünde hali ile bulunduğu ortam sıcak, keza hemen altında da dağ bisikletim duruyor.

Bende öyle düşünmüştüm ama farklı bir kaç görüş alıp emin olmak istedim. Zaten kilo olarak 60-65 civarında gezdiğim ve üzerindeki lastik basıncı aralığında kullandığım için çok sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. normalde benim kilo için son limit olan 8bar önerdiler de 7bar gibi kullandığım halde basketbol topu gibi hissediyorum. Lastik üzerinde 6-8Bar arası yazıyor.

Yol bisikletinin her ne kadar konforsuzda olsa seriliğini, hafifliğini özlemişim. Şeytan yeniden dürtmeye başladı.
O zaman nedenini bilmiyorum maalesef.
 
Bisiklet yüklük olarak kullandığımız oda da kadroya takılı olarak askıda duruyor lastikler yere temas etmiyor. Her ne kadar güneş almıyor olsa da Denizlideki +40 derecelik sıcaklar düşünüldüğünde hali ile bulunduğu ortam sıcak, keza hemen altında da dağ bisikletim duruyor.

Bende öyle düşünmüştüm ama farklı bir kaç görüş alıp emin olmak istedim. Zaten kilo olarak 60-65 civarında gezdiğim ve üzerindeki lastik basıncı aralığında kullandığım için çok sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. normalde benim kilo için son limit olan 8bar önerdiler de 7bar gibi kullandığım halde basketbol topu gibi hissediyorum. Lastik üzerinde 6-8Bar arası yazıyor.

Yol bisikletinin her ne kadar konforsuzda olsa seriliğini, hafifliğini özlemişim. Şeytan yeniden dürtmeye başladı.

Lastik defolu da olabilir. Çatlaklar büyüyene kadar kullanabilirsiniz. Benim rubino lastikler 1 ayda böyle olmuştu. 1 yıl daha kullandım. Bir kaç çatlak büyüyüp derinleşince değiştirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Yol bisikletime 8 aydır binmiyorum bisiklet kapalı balkonda askıda duruyor sıcak veya soğuk ile temas halinde değil. Schwalbe durano plus folding 700x25c toplamda 1200km falan oldu. Tekrardan aktif olarak geçen gün bindim bugün temizlik yapacağım zaman lastik yüzeyinde çatlaklar olduğunu gördüm. Acaba herhangi olumsuz bir tarafı olur mu?
Lastiği çıkarıp da baktım çatlaklar lastik yüzeyindeki kanal çevrelerinde yüzeysel olarak. Bunu korumanın yada daha da olmasını engelleyebilir miyim? İlk defa böyle bir şey görüyorum. 2020de wiggledan almıştım.
Merhaba, benim Schwalbe One lastiklerimin de aynı şekilde kılcal çatlakları olmuştu. Daha yeni sayılabilecek bir kilometredeydi. Buradan tecrübeli arkadaşlara sormuştum, aynen @srdrmrs ’ın dediği gibi hissiyat önemli devam et demişlerdi. Yol tutuşlarında bir sorun olmadan 7000 küsür kilometreye tamamladım. Çatlaklar fotoğraftaki hale gelince, değiştirdim. 18BE1F76-BC5B-4D1A-A0A6-409B51C1D3AF.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Merhaba, benim Schwalbe One lastiklerimin de aynı şekilde kılcal çatlakları olmuştu. Daha yeni sayılabilecek bir kilometredeydi. Buradan tecrübeli arkadaşlara sormuştum, aynen @srdrmrs ’ın dediği gibi hissiyat önemli devam et demişlerdi. Yol tutuşlarında bir sorun olmadan 7000 küsür kilometreye tamamladım. Çatlaklar fotoğraftaki hale gelince, değiştirdim. 307317 dosyayı görüntüle

anladıgım kadarı ile lastiğin raf ömrü dolmuş. şıvalvelerin seri numarasında üretim tarihi yazıyor oradan bakılabilir.
 
Arkadaşlar merhabalar bisikletimin lastiği çok hızlı patladığı için artık lastik değiştirme ihtiyacı duyuyorum beni uzun süre üzmeyecek iç ve dış lastik arıyorum. köyün toprak yollarında ve şehir içi kullanıyorum ama sürekli kullanmıyorum onu da söylemiş olayım. Hem iç hem dış 2şer tane olacak. Lastik ölçüleri 26x2.10.
 
Bu çok sıcak günlerde uzun süre (8-9 saat civarı) güneşte bekleyince de iç lastiğiniz patlayabiliyor. Dün yaşadım bu durumu aman bilginiz olsun.
 
Bu çok sıcak günlerde uzun süre (8-9 saat civarı) güneşte bekleyince de iç lastiğiniz patlayabiliyor. Dün yaşadım bu durumu aman bilginiz olsun.
Mümkün mertebe bisikletleri imkan varsa ev içinde yada kapalı alanda muhafaza etmek malzeme ömrü için en iyi tercih olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Mümkün mertebe bisikletleri imkan varsa ev içinde yada kapalı alanda muhafaza etmek malzeme ömrü için en iyi tercih olacaktır.

Bir sebepten dolayı iş yerimin alt tarafına bağlayamıyorum, mecburen en az 100 metre uzakta olan bisiklet park demirlerine bağlamam gerekiyor.
O demirler de sokakta ulu orta bir yerde ve tamamen açıkta yer aldığı için bu tip sorunlar çıkıyor.
Ayrıca park ettiğim demirler ulu orta ve herkesin gözü önünde olduğu için kalın zincir kilitle bağlıyor olsam da pek rahat olamıyorum, bu da ayrı bir konu zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Merhaba, 28 inç jantlar ve 700x23c lastiklerim var. Ben bu janta 700x ile başlayan her lastiği takabiliyor muyum?, Yoksa sadece 700x23c mi uygun oluyor?
 
Merhaba, 28 inç jantlar ve 700x23c lastiklerim var. Ben bu janta 700x ile başlayan her lastiği takabiliyor muyum?, Yoksa sadece 700x23c mi uygun oluyor?
Jantınız yüksek ihtimal destekliyordur belirli bir ölçüye kadar fakat asıl önemli olan kadronun desteklemesi. Daha geniş lastik çatala sürtebilir ya da pabuçlu fren kullanıyorsanız fren genişliği desteklemiyor olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
Jantınız yüksek ihtimal destekliyordur belirli bir ölçüye kadar fakat asıl önemli olan kadronun desteklemesi. Daha geniş lastik çatala sürtebilir ya da pabuçlu fren kullanıyorsanız fren genişliği desteklemiyor olabilir.

Fren:Claris BR-2400
Maşa: Kron RC2000 maşası, neresini ölçeceğim?
 
Fren:Claris BR-2400
Maşa: Kron RC2000 maşası, neresini ölçeceğim?

Maşa iç genişliğini ölçebilirsiniz. Tabi lastiğin şişirilmiş genişliğini baz almalısınız. Frenler ise en fazla 28 ya da 30 destekliyordur muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
Jantınız yüksek ihtimal destekliyordur belirli bir ölçüye kadar fakat asıl önemli olan kadronun desteklemesi. Daha geniş lastik çatala sürtebilir ya da pabuçlu fren kullanıyorsanız fren genişliği desteklemiyor olabilir.
Hocam 700x23 ve 700x25 size uyumlu ölçülerdir . 700x28 de uyabilir ama kadroya veya kalipere sürtme ya da iç lastiğin uygun olduğu ölçülerin dışına çıkma ve ekstra iç lastik masrafı yaratma gibi durumlar yaşanabilir.

Bence 700x25 alıp maceraya girmemek en mantıklısı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
IMG_20230803_174003.jpg
İç lastikteki patlakların sebebi bu. Bu deformasyon nasıl olmuş olabilir?
 
MERHABALAR İYİ FORUMLAR BENİM CST 26.195 DIŞ LASTİĞİM VAR VE ARKA LASTİK KABAK OLMUŞ ACABA AYNI İÇ LASTİĞE 26.210 VEYA 26.220 OLURMU
 
Merhaba, 28 inç jantlar ve 700x23c lastiklerim var. Ben bu janta 700x ile başlayan her lastiği takabiliyor muyum?, Yoksa sadece 700x23c mi uygun oluyor?
700x28'e kadar destekler muhtemelen. Deneme şansın varsa bisikletçide dene. Kadroya ya da frenlere sürtmezse 30 da deneyebilirsin duruma göre ama 700x25 kesin destekler.
 
  • Beğen
Tepkiler: exsheal
Bu aralar bende arka lastik sık sık patlamaya başladı, öyleki her turda patlıyor. Valla iç lastiğe yama yapmaktan yer kalmayacak bu gidişle. Hayır dış lastiği içten dıştan o kadar kontrol ediyorum bir şey yok, jantı kontrol ediyorum bir şey yok. Hatta patlak önleyici şerit bile aldıydım, yeni iç lastik aldıydım yine patladı. valla bu gidişle bisikleti bıraktıracak bu durum. ya iç lastik mi kalitesiz anlamıyorum ki, patlaması sıkıntı değil, yolda el pompasıyla yeterli hava vurulmuyor, hem jantın akortu bozuluyor hem turun zevki kalmıyor. sizce neden oluyordur bu?
 
Bu aralar bende arka lastik sık sık patlamaya başladı, öyleki her turda patlıyor. Valla iç lastiğe yama yapmaktan yer kalmayacak bu gidişle. Hayır dış lastiği içten dıştan o kadar kontrol ediyorum bir şey yok, jantı kontrol ediyorum bir şey yok. Hatta patlak önleyici şerit bile aldıydım, yeni iç lastik aldıydım yine patladı. valla bu gidişle bisikleti bıraktıracak bu durum. ya iç lastik mi kalitesiz anlamıyorum ki, patlaması sıkıntı değil, yolda el pompasıyla yeterli hava vurulmuyor, hem jantın akortu bozuluyor hem turun zevki kalmıyor. sizce neden oluyordur bu?

Yol kalitesi yanında kütlenize oranla nispeten ince kalan lastik kullanıyorsanız da yapabilir. Örneğin 90 kilosunuz ve 23 mm lastik kullanıyorsanız, jantın iç lastiği kesme ihtimali , jant teli batma ihtimali , fazla ezilmeden kaynaklı sürekli patlak olabilir.. Buna göre 28 kullanırsanız, mukavemeti daha da artabilir. Ya da daha kalın ve belki de zırhlı lastik faydanıza olur. Şu da var , iç lastiklerin jant limitleri vardır. 19-25 mm iç lastiği , 28" dış lastik için kullanırsanız, jantın dış lastikle arasında kalan boşlukları doldurmuyor. Özellikle de yanlar boş kalıyor ve virajlara yattığınızda ya da tümsekten geçerken jant iç lastiği izi kesebilir..

Yoldan kastım da sürekli örme taş ya da mıcırı bol yani düzlenmemiş soğuk asfalt da lastiklerinize fazla zarar verir. Her bir taş , aslında ince kalan dış lasikleriniz için pusuda bekleyen bıçak gibidir.
 
Bu olabilir mi gözümde canlandıramadım. İç lastik çapı dar olduğu için 90-100 psi de basılsa dış lastiğe bazı noktalardan temas etmeyebiliyor.🤔 peki oralarda hava boşluğu mu kalıyor?
19-25 mm iç lastiği , 28" dış lastik için kullanırsanız, jantın dış lastikle arasında kalan boşlukları doldurmuyor.
Bu aralar bende arka lastik sık sık patlamaya başladı, öyleki her turda patlıyor. Valla iç lastiğe yama yapmaktan yer kalmayacak bu gidişle. Hayır dış lastiği içten dıştan o kadar kontrol ediyorum bir şey yok, jantı kontrol ediyorum bir şey yok. Hatta patlak önleyici şerit bile aldıydım, yeni iç lastik aldıydım yine patladı. valla bu gidişle bisikleti bıraktıracak bu durum. ya iç lastik mi kalitesiz anlamıyorum ki, patlaması sıkıntı değil, yolda el pompasıyla yeterli hava vurulmuyor, hem jantın akortu bozuluyor hem turun zevki kalmıyor. sizce neden oluyordur bu?
Zırhlı schwalbe marathon kullanıyorum, hiç patlamıyor. Aşırı memnunum, diken vs dinlemiyor. 700 km lik turda bile 1 kez patlamıştı. Öyle aman aman ağır da değil.
 
Geri