Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Bu olabilir mi gözümde canlandıramadım. İç lastik çapı dar olduğu için 90-100 psi de basılsa iç lastiğe bazı noktalardan temas etmeyebiliyor.🤔 peki oralarda hava boşluğu mu kalıyor?

Hava kesinlikle oluyor ama bunu lastik inik halde iken, gözlemleyebilirsiniz.. ince iç lastikler parmak kadarken, biraz daha büyük iç lastikler, örn 28-34" aralığında önerilenler gibi, inik hali 2 parmak kadar genişliktedir..bu fark durumunda, ince lastiğinizi(örn 28" dış lastikte kullandığınız 19-25 mm iç lastiği) tam şişirseniz dahi lastiği yanlardan elinizle sıkarak kontrol ettiğinizde hala tam olarak şişmediğini farkedersiniz. Halbuki basmanız gereken havadan +3,4 psi fazla şişirmiş olmanıza rağmen...
 
Scudo
Hava kesinlikle oluyor ama bunu lastik inik halde iken, gözlemleyebilirsiniz.. ince iç lastikler parmak kadarken, biraz daha büyük iç lastikler, örn 28-34" aralığında önerilenler gibi, inik hali 2 parmak kadar genişliktedir..bu fark durumunda, ince lastiğinizi(örn 28" dış lastikte kullandığınız 19-25 mm iç lastiği) tam şişirseniz dahi lastiği yanlardan elinizle sıkarak kontrol ettiğinizde hala tam olarak şişmediğini farkedersiniz. Halbuki basmanız gereken havadan +3,4 gpsi fazla şişirmiş olmanıza rağmen...
Bana hiç denk gelmedi. Mantık olarak basıncı oluşturan dış lastik, yani 90 psi yi iç lastiğin sağlaması mümkün degil. İç lastik dış lastiğin çeperlerine tam yapışmadan 90 psi nasıl oluşabilir bilemiyorum. Zira iç lastigi boşta şişirin, 5 psi zor okursunuz, genişlemeye devam eder. Dediğiniz belki mümkün ama nasıl olabileceği konusunda tatmin olamadım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Yol kalitesi yanında kütlenize oranla nispeten ince kalan lastik kullanıyorsanız da yapabilir. Örneğin 90 kilosunuz ve 23 mm lastik kullanıyorsanız, jantın iç lastiği kesme ihtimali , jant teli batma ihtimali , fazla ezilmeden kaynaklı sürekli patlak olabilir.. Buna göre 28 kullanırsanız, mukavemeti daha da artabilir. Ya da daha kalın ve belki de zırhlı lastik faydanıza olur. Şu da var , iç lastiklerin jant limitleri vardır. 19-25 mm iç lastiği , 28" dış lastik için kullanırsanız, jantın dış lastikle arasında kalan boşlukları doldurmuyor. Özellikle de yanlar boş kalıyor ve virajlara yattığınızda ya da tümsekten geçerken jant iç lastiği izi kesebilir..

Yoldan kastım da sürekli örme taş ya da mıcırı bol yani düzlenmemiş soğuk asfalt da lastiklerinize fazla zarar verir. Her bir taş , aslında ince kalan dış lasikleriniz için pusuda bekleyen bıçak gibidir.
Bu olabilir mi gözümde canlandıramadım. İç lastik çapı dar olduğu için 90-100 psi de basılsa dış lastiğe bazı noktalardan temas etmeyebiliyor.🤔 peki oralarda hava boşluğu mu kalıyor?


Zırhlı schwalbe marathon kullanıyorum, hiç patlamıyor. Aşırı memnunum, diken vs dinlemiyor. 700 km lik turda bile 1 kez patlamıştı. Öyle aman aman ağır da değil.
Schwalbe One Evo 700X25 dış lastiğim var,jant tel başları sağlam üstelik jant lastiğide var.Hatta patlak önleyici şerit alıp iç lastikleride değiştirdiydim sırf bunun için. Valla kafa yemelik bir durum.Dış lastiği içten ve dıştan defalarca baktım ama görülen bir tel vs yoktu. Yani tekere bir şey girip patlattığını sanmıyorum. Kilom bu arada 86. İç lastik kalitesiz herhalde.Dış lastik 130 psi kadar destekliyor. Ben genelde 100 psida kullanıyorum. 100 psi basıp bisiklet sabit dursa bir şey yok, bindikten sonra 10 kmden sonra patlıyor aşağı yukarı. CST İÇ LASTİK 700X18/25C PRESTA 48MM kullanıyorum bu arada. Aynısı öndede var, onda bir şey olmuyor. Ya iç lastik kalitesiz ya da dış lastikte benim göremediğim çok ince bir tel var ve yüksek basınçla ağırlık birleşince yolda iç lastiğe batıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Bana hiç denk gelmedi. Mantık olarak basıncı oluşturan dış lastik, yani 90 psi yi iç lastiğin sağlaması mümkün degil. İç lastik dış lastiğin çeperlerine tam yapışmadan 90 psi nasıl oluşabilir bilemiyorum. Zira iç lastigi boşta şişirin, 5 psi zor okursunuz, genişlemeye devam eder. Dediğiniz belki mümkün ama nasıl olabileceği konusunda tatmin olamadım...

Burada mantığı ıskalamamanız önemli... psi değerleri kilonuza, bisiklet tipiniz, kullanacağınız yol ve hava şartlarına göre, dış lastiğinizin izin verdiği Max psi değerine göre değişir. Konu; iç ve dış lastik yanında, jantın da izin verdiği iç ve dış lastik ebatlarının uyumlu olması..
Schwalbe One Evo 700X25 dış lastiğim var,jant tel başları sağlam üstelik jant lastiğide var.Hatta patlak önleyici şerit alıp iç lastikleride değiştirdiydim sırf bunun için. Valla kafa yemelik bir durum.Dış lastiği içten ve dıştan defalarca baktım ama görülen bir tel vs yoktu. Yani tekere bir şey girip patlattığını sanmıyorum. Kilom bu arada 86. İç lastik kalitesiz herhalde.Dış lastik 130 psi kadar destekliyor. Ben genelde 100 psida kullanıyorum. 100 psi basıp bisiklet sabit dursa bir şey yok, bindikten sonra 10 kmden sonra patlıyor aşağı yukarı. CST İÇ LASTİK 700X18/25C PRESTA 48MM kullanıyorum bu arada. Aynısı öndede var, onda bir şey olmuyor. Ya iç lastik kalitesiz ya da dış lastikte benim göremediğim çok ince bir tel var ve yüksek basınçla ağırlık birleşince yolda iç lastiğe batıyor.


Dış lastiği çıkarıp, içini kontrol edin.. bazen dikey değil de yatay olarak da lastiğe saplanan ve iç lastiğe ulaşan metal çapaklar olabilir. Hatta jantta da olabilir. Jantınızı da kontrol edin. İç lastiği tamir ettiyseniz, janta yerleştirdikten sonra yamalı yeri tekrar kontrol edin.. belki de sibop kusurludur.. bazen siboptan da hava kaçırıyor.. ben de schwalbe kullanıyorum iç lastik .. onun kitapçığında zamanla hava kaçırması normaldir, kontrol edin falan diyordu ama sizdeki patlak.. vallaha bende çareler tükendi 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Burada mantığı ıskalamamanız önemli... psi değerleri kilonuza, bisiklet tipiniz, kullanacağınız yol ve hava şartlarına göre, dış lastiğinizin izin verdiği Max psi değerine göre değişir. Konu; iç ve dış lastik yanında, jantın da izin verdiği iç ve dış lastik ebatlarının uyumlu olması..



Dış lastiği çıkarıp, içini kontrol edin.. bazen dikey değil de yatay olarak da lastiğe saplanan ve iç lastiğe ulaşan metal çapaklar olabilir. Hatta jantta da olabilir. Jantınızı da kontrol edin. İç lastiği tamir ettiyseniz, janta yerleştirdikten sonra yamalı yeri tekrar kontrol edin.. belki de sibop kusurludur.. bazen siboptan da hava kaçırıyor.. ben de schwalbe kullanıyorum iç lastik .. onun kitapçığında zamanla hava kaçırması normaldir, kontrol edin falan diyordu ama sizdeki patlak.. vallaha bende çareler tükendi 😁
Hocam iç lastik bariz bir şekilde iğne ucu kadar deliniyor. Normal bir şekilde hava inme olayı değil. Sıkıntı dışarıdan bir şeyin delme olasılığı düşük. Dış lastiğin bir zırhı var zaten. Ek olarak patlak önleyici şeritte var, hatta tekinde iyice inatlaştım 2 tane taktım şerit attım gene patladı.:) Sonra dedim acaba şeritler mi yırtıyor diye 1 taneye indirdim yine patladı. Dış lastik fena değil hani başka dış lastik alayım desem.

DIş lastiği içten ve dıştan kaç kere baktım, batmış gözüken bir şey göremedim. olmadı bir ara mercek ile bakacağım artık. İyice yılmaya başladım valla. Patlaması sorun değil, değiştiriyorum ama el pompasıyla fazla hava vurulmuyor. Bisiklet eşşek arabası gibi gidiyor. :) Tek aklıma gelen iç lastik dayanıksız olabilir diye. Olmadı başka marka iç lastik alıp denemek. Ondada olursa valla daha ne yaparım bilemiyorum.
 
Bende lastik patlamalarından İllallah ettim. 1 haftada 4-5 kez lastiğim patlayınca Schwalbe Marathon Plus taktım. 700 kilometreden fazla yol yaptım Maşallah bir kere bile patlamadı. Lastiklerim 700x35 ve kilom doksandan fazla. Profesyonel değilim ama hislerime ve tecrübeme dayanarak diyorum ki eski daha hafif ve bir tık ince olan lastiğime göre de hızda da farkedilir bir düşüş hissetmedim. Bu arada iç lastiğim de Schwalbe ve Vittoria jant bandı mevcut.
 
Bende lastik patlamalarından İllallah ettim. 1 haftada 4-5 kez lastiğim patlayınca Schwalbe Marathon Plus taktım. 700 kilometreden fazla yol yaptım Maşallah bir kere bile patlamadı. Lastiklerim 700x35 ve kilom doksandan fazla. Profesyonel değilim ama hislerime ve tecrübeme dayanarak diyorum ki eski daha hafif ve bir tık ince olan lastiğime göre de hızda da farkedilir bir düşüş hissetmedim. Bu arada iç lastiğim de Schwalbe ve Vittoria jant bandı mevcut.
Hocam o işin yol bisikletine uyarımı daha pahallıya geliyor.Şuanki dış lastiklerim bundan:
(link)
Bu zamanda dış lastik yenilemekte ayrı bir güç istiyor valla, özellikle lastik:" Ben bitti abi, beni sal." demeden bu masrafada giremem gibi.:komik:
 
Burada mantığı ıskalamamanız önemli... psi değerleri kilonuza, bisiklet tipiniz, kullanacağınız yol ve hava şartlarına göre, dış lastiğinizin izin verdiği Max psi değerine göre değişir. Konu; iç ve dış lastik yanında, jantın da izin verdiği iç ve dış lastik ebatlarının uyumlu olması..
Bu konuda zaten hemfikiriz. İç lastikle dış lastik arasında (lastik inikken değil doğal olarak, arkadaş 100 psi basıyor) hava kalması ancak lastik inikken, yani binilmezken, test amaçlı olabilir. Bu da patlamayla alakalı bir konu değil. Size 100 psi de iç lastikle dış lastik arasında hava kalamayacağına dair neler sunmalıyım sunabilirim bilemedim. Herneyse diyelim. :)
Hocam iç lastik bariz bir şekilde iğne ucu kadar deliniyor. Normal bir şekilde hava inme olayı değil. Sıkıntı dışarıdan bir şeyin delme olasılığı düşük. Dış lastiğin bir zırhı var zaten. Ek olarak patlak önleyici şeritte var, hatta tekinde iyice inatlaştım 2 tane taktım şerit attım gene patladı.:) Sonra dedim acaba şeritler mi yırtıyor diye 1 taneye indirdim yine patladı. Dış lastik fena değil hani başka dış lastik alayım desem.

DIş lastiği içten ve dıştan kaç kere baktım, batmış gözüken bir şey göremedim. olmadı bir ara mercek ile bakacağım artık. İyice yılmaya başladım valla. Patlaması sorun değil, değiştiriyorum ama el pompasıyla fazla hava vurulmuyor. Bisiklet eşşek arabası gibi gidiyor. :) Tek aklıma gelen iç lastik dayanıksız olabilir diye. Olmadı başka marka iç lastik alıp denemek. Ondada olursa valla daha ne yaparım bilemiyorum.
Bence de kaliteli bir iç lastikle deneyin ve tabi tam ölçüsünde. Zırhlı lastiğin her 10 km de patlaması, bilemedim...🤔
 
aynı olay benim başıma geldi 700 x32 iç lastik patlıyordu iç lastiği yenisi ile değiştiriyordum daha binmeden ertesi gün iniyordu dış lastiği büyüteçle inceledim bulamamıştım daha sonra dış lastiği yeniledim olayı çözmüştüm ama ara ara çıkardığım lastiği hep inceledim hatta eşimde ayrı inceliyordu en sonunda innnnceeeciiik bir cm uzunluğunda çelik bir tel çıkardıydım oda şansa buldum lastlkte schwalbe maraton plus idi şuan yedekte
 
Ulaşım amaçlı 25c lastik rezaletten başka bişey değil. Schwalbe marathon plus 25c lastik aldım, vittoria jant bandı aldim.cst, schwalbe, continental, iç lastik kullandım ve kullanıyorum. Bunlara rağmen Yinede ayda 1 patlamasa hatrı kalır, darılır bana lastikler. Çoğu da çukura girip iç lastiğin yırtılmasından dolayı maalesef
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Artık öyle bir hal olduki, patlamasa şaşacağım. Evdeki 1 metre uzunluğundaki pompayı sırtımda taşıyacağım bu gidişle. El pompasıyla olmuyor valla, insanıın canı çıkıyor hava basmak için oda en fazla 40psi kadar falan. Hani patlamış, tur yarıda kalmış, zaman kaybı olmuş geçtim onları. :)
Şuna eminim yolda ikide bir bir şey tekera girip patlatmıyor. hem tekerin kendi zırhını hem patlak önleyici şeriti geçecek bir nesne kesinlikle geride iz bırakması lazım. ağırlıklı olarak iç lastikten şüpheleniyorum ama karamsarlığa iten şey, zaten 2 dir lastik patlıyor diye aldığım yeni iç lastiğin en az 3-4 kere patlaması. hani ucuz olsa sağlam dış lastiği atacağım. :) illet birşey harbiden ya.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
bence arka dış lastiği öne tak öndekinide arkaya hem patlama durumunda daha az uğraştırır ve bence sorun arka dış lastikte kesinlikle dış lastikte göremediğin minnak bir şey var bire bir sendeki durumun aynısını yaşadım hem bakalım ön lastik arkada patlayacakmı yoksa arkadan öne aldığın lastikmi patlayacak
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet- ve krank
Bu konuda zaten hemfikiriz. İç lastikle dış lastik arasında (lastik inikken değil doğal olarak, arkadaş 100 psi basıyor) hava kalması ancak lastik inikken, yani binilmezken, test amaçlı olabilir. Bu da patlamayla alakalı bir konu değil. Size 100 psi de iç lastikle dış lastik arasında hava kalamayacağına dair neler sunmalıyım sunabilirim bilemedim. Herneyse diyelim. :)


Bu konu başıma geldi. Ben normalde 28-32 arası dış lastik kullanıyorum. Kendi işlerimden zaman ayıramadığım için bisiklete ve bazen de farklı bisiklet konularından genelde mekanikçime bırakırım bisikleti. Lastiğim de patlamıştı, -yamalı lastik kullanmam ve önermem de.. yüksek hızlarda ya da fazla büyük yama ya da yaması sayıca çok olan iç lastikler, balans sorunu yaratır.- bisikletimi bıraktığımda, yama yapmamasını, yeni iç lastik takmasını söyledim. 21-25 mm aralığındaki vittoria lastik koymuş.. ben de agresif kullanmayı seven biriyim. Virajlara ya da kısa süren yokuşlara hızlı girmeyi severim.. neyse , akşamüstü iş çıkışı bisikletimi aldım , yanlardan elimle kontrol ettiğimde inik gibiydi ama yola temas eden yüzey taş gibiydi..abi dedim hayırdır?merak etme , sorun yok , vittoria taktım dedi..ama sadece marka kurtarmıyor böyle şeyleri 😄 neyse, kontrolsüz bir kavşakta sağa dönüş yaparken, jant iç lastiği kesti, inip baktım, incecik lastik, 21-25 mm için..inik hali neredeyse 1 parmak genişliğinde ve hamuru da ince .. benim kullandıklarım 28-36 arası falan oluyor.. bu iç lastik , dış lastiğin altını daha doğru ve tam dolduruyor.. jant ile dış lastik arasında daha statik bir tampon oluşuyor.. bunu anlamamanız için daha açık nasıl anlatayım? Siz takmışsınız psi değerine 😅 o zaman bu ince lastiği MTB lere de koyalım, yeter ki basınç fazla ya da jant ile dış lastiği dolduracak kadar olsun, yeterli (?) bu konu çok değişken.. daha önceki mesajımda değişkenlere örnek verdim..ama değişmeyen şeyler benim söylediğim özellikteki şeyler..mesela 2x11 vites grubuna 2x9 zincir ya da 31,6 gidon çapı olan furşa ya da gidona 25,4 lük çapta olan boğaz ya da gidon takılmaz...iç lastik, dış lastik ve jant iç yüzey genişliği de bu konuda önemli ...
 
Son düzenleme:
Artık öyle bir hal olduki, patlamasa şaşacağım. Evdeki 1 metre uzunluğundaki pompayı sırtımda taşıyacağım bu gidişle. El pompasıyla olmuyor valla, insanıın canı çıkıyor hava basmak için oda en fazla 40psi kadar falan. Hani patlamış, tur yarıda kalmış, zaman kaybı olmuş geçtim onları. :)
Şuna eminim yolda ikide bir bir şey tekera girip patlatmıyor. hem tekerin kendi zırhını hem patlak önleyici şeriti geçecek bir nesne kesinlikle geride iz bırakması lazım. ağırlıklı olarak iç lastikten şüpheleniyorum ama karamsarlığa iten şey, zaten 2 dir lastik patlıyor diye aldığım yeni iç lastiğin en az 3-4 kere patlaması. hani ucuz olsa sağlam dış lastiği atacağım. :) illet birşey harbiden ya.
Xiaomi şarjlı pompa kullanıyorum oldukça memnunum. Maddi olarak zorlamayacaksa çok rahat ettiriyor ayrıca arabamda bile kullanıyorum.
 
Xiaomi şarjlı pompa kullanıyorum oldukça memnunum. Maddi olarak zorlamayacaksa çok rahat ettiriyor ayrıca arabamda bile kullanıyorum.
Ben buna bu kadar para verirsem, tekerleğin sürekli patlamasını isterim valla, yoksa içme oturur. :komik:
 
Bu konu başıma geldi. Ben normalde 28-32 arası dış lastik kullanıyorum. Kendi işlerimden zaman ayıramadığım için bisiklete ve bazen de farklı bisiklet konularından genelde mekanikçime bırakırım bisikleti. Lastiğim de patlamıştı, -yamalı lastik kullanmam ve önermem de.. yüksek hızlarda ya da fazla büyük yama ya da yaması sayıca çok olan iç lastikler, balans sorunu yaratır.- bisikletimi bıraktığımda, yama yapmamasını, yeni iç lastik takmasını söyledim. 21-25 mm aralığındaki vittoria lastik koymuş.. ben de agresif kullanmayı seven biriyim. Virajlara ya da kısa süren yokuşlara hızlı girmeyi severim.. neyse , akşamüstü iş çıkışı bisikletimi aldım , yanlardan elimle kontrol ettiğimde inik gibiydi ama yola temas eden yüzey taş gibiydi..abi dedim hayırdır?merak etme , sorun yok , vittoria taktım dedi..ama sadece marka kurtarmıyor böyle şeyleri 😄 neyse, kontrolsüz bir kavşakta sağa dönüş yaparken, jant iç lastiği kesti, inip baktım, incecik lastik, 21-25 mm için..inik hali neredeyse 1 parmak genişliğinde ve hamuru da ince .. benim kullandıklarım 28-36 arası falan oluyor.. bu iç lastik , dış lastiğin altını daha doğru ve tam dolduruyor.. jant ile dış lastik arasında daha statik bir tampon oluşuyor.. bunu anlamamanız için daha açık nasıl anlatayım? Siz takmışsınız psi değerine 😅 o zaman bu ince lastiği MTB lere de koyalım, yeter ki basınç fazla ya da jant ile dış lastiği dolduracak kadar olsun, yeterli (?) bu konu çok değişken.. daha önceki mesajımda değişkenlere örnek verdim..ama değişmeyen şeyler benim söylediğim özellikteki şeyler..mesela 2x11 vites grubuna 2x9 zincir ya da 31,6 gidon çapı olan furşa ya da gidona 25,4 lük çapta olan boğaz ya da gidon takılmaz...iç lastik, dış lastik ve jant iç yüzey genişliği de bu konuda önemli ...
Uzuun uzun anlatabilirim...ama neyse..psi a takmak gibi bir derdim yok. Bu işin anahtarı psi (yani basınç miktarı), ama bunuda kabul etmeyeceksin "takıntılı" deyip kolaya kaçacaksın. Senin mantığınla pet şişeler asla tam istenildiği şekilde üretilemez. Ama üretiliyor, nasıl olabiliyor acaba. Bahsettiğimiz şey bisiklet lastiğini kamyon dış lastiğine koymak değil. Ama sana göre aradaki 1 cm fark iç lastiğin (her nekadar basınç uygularsan uygula) dış lastiğe değmeden 100 psi ye ulaşmasına engel değil. Bir iç lastiği serbest halde 100 yapamazsın. Balon olur ve patlar. Onu hacimsel olarak küçük tutan ( bu bağlamda 100 psi ye cıkmasini sağlayan ) dış lastiktir.
Arada boşluk dediğin eğer çok fazla yamadan dolayı (belki, bu da çok düşük ihtimal) potluk filansa bilemem. Ama senin ilk teorinde
" içlastik çapı küçük olduğu için dış lastikle arasında hava kalabileceği" idi, yani yamalar vs şimdi şimdi devreye giriyor.🙂
Sana göre bir balon bir kutuya iç çeperlerini tamamen saracak şekilde asla şişirilemez, doğru mudur? 🙂 buna cevabın evetse, pet şişe üretimiyle ilgili bi iki video seyredebilirsin. Plastik enjeksiyon sistemi diye bir şey yine senin teorine göre asla kaliteli yapılamaz, oysa yapılıyor. Arada hava filanda kalmıyor. Diyeceksinki ne alaka, ben o noktada zaten artık sana dönüş yapmamın gereksizliğini anlamış olacağım. Kusura bakma.
Ve evet "mesela 2x11 vites grubuna 2x9 zincir ya da 31,6 gidon çapı olan furşa ya da gidona 25,4 lük çapta olan boğaz ya da gidon takılmaz" bla bla, bunlar doğru ama lastikle alakasını, naçizane kuramadım.
Yanlışsın arkadaşım...
 
Uzuun uzun anlatabilirim...ama neyse..psi a takmak gibi bir derdim yok. Bu işin anahtarı psi (yani basınç miktarı), ama bunuda kabul etmeyeceksin "takıntılı" deyip kolaya kaçacaksın. Senin mantığınla pet şişeler asla tam istenildiği şekilde üretilemez. Ama üretiliyor, nasıl olabiliyor acaba. Bahsettiğimiz şey bisiklet lastiğini kamyon dış lastiğine koymak değil. Ama sana göre aradaki 1 cm fark iç lastiğin (her nekadar basınç uygularsan uygula) dış lastiğe değmeden 100 psi ye ulaşmasına engel değil. Bir iç lastiği serbest halde 100 yapamazsın. Balon olur ve patlar. Onu hacimsel olarak küçük tutan ( bu bağlamda 100 psi ye cıkmasini sağlayan ) dış lastiktir.
Arada boşluk dediğin eğer çok fazla yamadan dolayı (belki, bu da çok düşük ihtimal) potluk filansa bilemem. Ama senin ilk teorinde
" içlastik çapı küçük olduğu için dış lastikle arasında hava kalabileceği" idi, yani yamalar vs şimdi şimdi devreye giriyor.🙂
Sana göre bir balon bir kutuya iç çeperlerini tamamen saracak şekilde asla şişirilemez, doğru mudur? 🙂 buna cevabın evetse, pet şişe üretimiyle ilgili bi iki video seyredebilirsin. Plastik enjeksiyon sistemi diye bir şey yine senin teorine göre asla kaliteli yapılamaz, oysa yapılıyor. Arada hava filanda kalmıyor. Diyeceksinki ne alaka, ben o noktada zaten artık sana dönüş yapmamın gereksizliğini anlamış olacağım. Kusura bakma.
Ve evet "mesela 2x11 vites grubuna 2x9 zincir ya da 31,6 gidon çapı olan furşa ya da gidona 25,4 lük çapta olan boğaz ya da gidon takılmaz" bla bla, bunlar doğru ama lastikle alakasını, naçizane kuramadım.
Yanlışsın arkadaşım...

Sizin dediğinizi baz alırsak örneğin küçük bir balon ile büyük bir balonun farkı yok. Ama küçük balona ne kadar hava basarsanız basın sahip olduğu esneme kadar genisler. Aynı durumu bende yaşadım 25c dış lastiğe 23c kalınlıkta iç lastik taktiginiz zaman ne kadar sisirirsenjz şişirin ki zorlarsaniz patlar tam manasıyla doldurmaz. Psi demek zaten içerideki havanın yaptığı basınç. İçerideki hava miktarı degilki 100e tamamlayınca lastik tam olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Jant cemberini kontrol ettiniz mi acaba? Jant cemberi olması gereken yerden kaydıysa ve delikler görünür haşe geldiyse iç lastik şişirilince o aralara girip bazı darbelerde patlayabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Jant cemberini kontrol ettiniz mi acaba? Jant cemberi olması gereken yerden kaydıysa ve delikler görünür haşe geldiyse iç lastik şişirilince o aralara girip bazı darbelerde patlayabiliyor.
Jant lastiği var hocam, oradan geçmesi imkansız. Ya dış lastiğin iç yüzeyinde kılcal bir kesici bir şey var, ben göremiyorum ya da aldığım iç lastiğin hamurunda bir sıkıntı var. Valla bu lastik olayı bisiklet sürmeden soğutuyor, gene aynı şeyler mi uğraşacağım yürüyüşe mi çıksam diye düşündürüyor. :) bakalım artık.
 
Jant lastiği var hocam, oradan geçmesi imkansız. Ya dış lastiğin iç yüzeyinde kılcal bir kesici bir şey var, ben göremiyorum ya da aldığım iç lastiğin hamurunda bir sıkıntı var. Valla bu lastik olayı bisiklet sürmeden soğutuyor, gene aynı şeyler mi uğraşacağım yürüyüşe mi çıksam diye düşündürüyor. :) bakalım artık.
O zaman denemelerle ancak sonuca varırsınız tabi imkanlarınız dahilinde,jantınıza başka içlastik dış lastik kombinasyonunu deneyin ki sorunun jantta olup olmadığını tesbit edebilesiniz,havayı tam basıp baktınız ki artık patlamıyor sorunu bulmuş olursunuz,yoksa böyle her sürüşte patlak çekilmez
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Geri