Scudo Sports

Lastiğin ağırlığından daha önemli şey yuvarlanma direnci

tpi degeribence cok onemli degil 120tpi degerinde lastik kullandim gul dikeni bile patlatiyordu lastigi ama 30 tpi degerinde cst gul dikenine hic bulasmadi
 
Scudo
Liste de maxxis gibi bir markanın olmaması ilginç. 7 yıldır Maxxis Re-fuse lastikleri kullanıyorum, Türkiye şartlarına en uygun kevlar lastik diyebilirim. 100 psı aşağısına düşürmediğiniz sürece patlatması çok zor. 8 yılda 3 maxxis re-fuse kullandım, birini arkadaşıma verdim hala kullanır, diğeri ikinci bisiklette takılı kullanıyorum, yeni maxxisler ise yeni bisiklette takılı. İkinci bisiklette ki lastik 5 yıldır kullanılıyor, en ufak bir çatlak yok, yaklaşık 3000 km rahat kullanmışımdır. Kuru ve ıslak zeminde güvenilir bir lastik, ayrıca virajlarda tutunması da gayet yeterli.

(link)

 
(link)

(link)
 
Ben de Velonews dergisinin test sonuçlarını paylaşayım:
(link)

Her iki sitede verilen değerlerin de tek bir lastik için olduğunu göz önünde tutmak gerek. Yani iki lastik arasında yuvarlanma direnci olarak 10W fark varsa bunun sizin sürüşünüze etkisi 20W. Bu çok ciddi bir fark, aynı kazanımı janttan elde etmek isterseniz Mavic Aksium yerine Zipp 404 falan takmanız gerekiyor.
 
@Murat B. eski lastiklerim raceking telliydi ucuzlarından. eskidiklerinden dolayı maxxis ranchero aldım. yol tutuşu mükemmel ama çok yumuşak olduğundan yokuş aşşağı bile hızlanmıyordu :eek:
linkte paylaştığım racesport modeli var şimdi aklımda
 
Scwable maraton plus 10 aydır kullanıyorum 1 sefer patladı 3 bin km. Yaptım. Memnunum
 
@Furkan TK Direnç ön plana çıkar bence.. 30 gr ağırlık farkının yaratacağı yer çekimi farkı çok önemli olmayacaktır diye düşünüyorum..
 
@nuruasakir tahta mandal ha ! İyi tiyo.. Kırılmaz mı onlar !? BAzen ben de o yanağı yerinden sökene kadar illallah dediğim oluyor.. !
 
@tbag45 tpi değeri lastiğin örüm oranıdır.Ne kadar yüksek olursa lastiğin kalitesi o orana göre artar.

@MuratHan Maxxis lastiklerinin olmamasına bende şaşırdım sitede incelenen lastikler zaten çok kullanılan popüler lastikler.

@Murat B. dediğinize katılmakla birlikte fikrim jant setlerinin hıza katkısının çok fazla olmadığı yönünde onun yerine iyi bir lastikle daha ucuza

@Furkan TK lastiğin hafifliğinin tırmanış olsun farketmez çok farkı olmaz.250 gram olan bir lastik 190 gram olan bir lastikten daha hızlı olabilir.Bizleri de yanıltan zaten hafif lastiğin iyi hızlı olacağı yönünde.Bir sitede bulduğum tekerlerler deki ağırlığın etkisine yönelik bir tablo paylaşayım anasayfaya da ekleyecem.
Kraig Willet adlı bir matematikçi bir model yapıp tekerlerin ve aerodinamizmin performans üstündeki etkilerini hesaplamış:
Düz yol (Ortalama Güç Watt)Yokuş (Ortalama Güç Watt)
Normal Bisiklet193,66237,2
%50 daha az ön teker ağırlığı193,38 (%0,14 azalma)236,3 (%0,38 azalma)
%50 daha az arka teker ağırlığı193,3 (%0,19 azalma)236,1 (%0,46 azalma)
%50 daha ön teker eylemsizliği193,63 (%0,015 azalma)237,19 (%0,004 azalma)
%50 daha az arka teker e.sizliği193,62 (%0,020 azalma)237,18 (%0,008 azalma)
%50 daha az ön teker dragı190,09 (%1,8 azalma)234,7 (%1,1 azalma)
%50 daha az arka teker dragı192,49 (%0,6 azalma)235,3 (%0,8 azalma)
4,5 kg daha az sürücü ağırlığı190,2 (%1,8 azalma)229,5 (%3,2 azalma)
%50 daha az sürücü dragı143,4 (%26 azalma)204,3 (%13,9 azalma)
%50 daha az kadro dragı186,4 (%3,7 azalma)232,1 (%2,2 azalma)
%50 daha az dönme direnişi174,8 (%9,7 azalma)225,5 (%4,9 azalma)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@amoush00
ben de sert çay kaşığı uçlarını büktüm,iyi sonuç veriyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@amoush00 iki tane mandaldan 4 tane levye cıkıyo -10 tane mandal 1 tl çok zorlayınca kırılıyo ama az dikkatli olunca cok iyi iş görüyo
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
Geri